BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2014. június 29. 23:38
?

Annyira kíváncsi vagyok mit gondol ez a banda erről a képről... :) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2014. július 4. | 04:03 | candy

Ertem en a rendszert, de mar 10 eve sem volt jo :)
Pl az otos megfogalmazasa. Ilyen foto a vilagon nincs nem hogy itt. Pont azert nincs, mert szubjektiv.
Az, hogy nem kozepen van a nap es azert 4,5 ot adnak :D Nem folyik patakokban a ver nem azert emlitem ezt. Csak ez most a legfrissebb.
Ha azt irom, hogy negyest adok, mert balra kanyarodik a cso nekem meg jobbra kanyarodva tetszene, akkor az elfogadhato indok ? Mert, ha a napos indok az, akkor a kanyaros indok is az :)
Ez nem hiba ! Ez izles es szemlelet kerdese.
Elkezdhetem lehuzgalni harmasra kettesre az osszes makulatlan portret, mert, ha ugy vesszuk rettento unalmas az osszes portre amiket feltoltogetnek. Hiaba szep meg eles meg hasszelbled xcz999 el van fotozva. Unalmas kettes tucatfoto mind. A minoseg otos, de a fotozas elsosorban nem a minosegrol szol. az csak egy adottsag.
De az a cseveges is egy feneketlen kut, mert nem fogsz az asztalra csapni, hogy hinnye ennek a Jozsinak, de nagy igazsaga van. Uzsgyi neki, formaljuk at tizen sok eve mukodo rendszert. :D
MInek is tenned (?) amig a jobboldal nem ures.

En urolok, hogy van ez az oldal. Ha ismernelek lehet meg teazni is osszejarnank :)

Hogy a fotorol is irjak valamit.
A dune cimu filmre asszocialtam. MIntha az ott elt oriasi fergek megkovult femmel beburkolt cyberkinetikus maradvanyait tarta volna fel egy regeszcsapat a tavoli Gronland hofedte jegsapkai alatt.
Van ez is olyan jo, mint egy Pollock fetmeny. :)

Na megyek feltoltok inkabb egy kepet.

2014. július 2. | 08:34 | Birdie

Candy: Az a helyzet, hogy hiába jársz 10 éve ide, ha még mindig nem érted a rendszer és az itteni pontozás lényegét (vagy ha úgy tetszik szabályait). Hogyan is kapcsolhatnánk ki a moderálandó státuszod, ha úgy adsz négy pontot, hogy nem indoklod az értékelésed, csak azzal, hogy "nem adhatok ra otost, mert akkor nem kapok kreditet."
Most ezt lehet, hogy csak viccből írtad és csak nekem nem esett le, de ettől függetlenül sajnos ez nem egy szabályos pontozás.

A moderálandó státuszból kikerülés feltételeit pedig tudod, hogy hol találod :)

szab011 válasza:
Köszi, hogy írtad ezt a "hibát". A monitorom beállításával baj nem volt, csak szimplán rossz, szóval a közeljövőben veszek egy újat. :) köszi még egyszer!

2014. július 2. | 03:13 | candy

Pedig negyest adtam :(

Elolvasva a kommenteket, igen. Igazad van.
Hires fotosok tomege satorozik a lakasom elott arra varva, hogy reggel kisetaljak a szemettel es kozben odavessek nekik egy apro jotanacsot csont hijan. Ekkora asz vagyok.
Ide meg feltoltok egy tobb mint zsenialis szavakkal le sem irhato makro fotot es lehuzzak egy kettessel, mert nincs rajta kiscica. Ez az amirol irtal. Lehuzzak a foto, mert nem talalkozik az izlesevel. En meg idejarok 10 eve es meg mindig moderalnak :D Hat hogy bontakozzak igy ki ? :D
Birdinek meg nincs igaza, mert en neked adok igazat. :)
Amugy tanulni itt nem fogsz, meg nem is itt kell felszivni a tudast. A kiegett, nem kozepen van, nem jo a vagason kivul itt mast nem fogsz olvasni.
Amugy, Alomfejtonek a fotoirol csak szuperlativuszokban tudnek beszelni. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy elmondjam :)
Komolyan mondom, hogy ritka latasmod es tehetsegnek lehetunk szemtanui. En nagyon megtanulnam azt a technikat. ;)

szab011 válasza:
Nem haragszom meg a négyesedért, mert nem nyom a latba semmit az itteni "élet". De amúgy tényleg így van, egyáltalán nem magát a fotót szemlélik, csak, hogy miként exponáltál, a legtöbben még azt sem látják, hogy mi van a képen. Odáig jutnak el, hogy 4-es blendével fényképeztem és szerinte 3,5el kellett volna mert...az, hogy esetleg a képet is értékelje...
És köszi az értékelésed, örülök, hogy tetszik. :)

2014. július 2. | 02:43 | candy

Szia.

Eszmeletlen tehetseg rejtozik benned. Ahogy az ivek menten kibontakozik a dezintegracio manifesztacioja, az valami felemelo euforikus vizualis elmenyt nyujt a szemleloknek. MInt amikor egy szuletesetol fogva vak ember visszanyeri a latasat valami felsobb hatalom kozbenjarasara. Ha vak lennek azt kivannam, hogy ez a foto legyen az elso amirol a felkelo nap sugarai eljutnak a szemembe.
De sajnos nem adhatok ra otost, mert akkor nem kapok kreditet. Az meg kell. A gyehennan egjek emiatt. Remelem megtudsz bocsatani.

szab011 válasza:
Aztán oszd be okosan ;)
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2014. július 1. | 13:31 | bau52lac

Szia ! Kétségtelenül egy fotó, de én arra lennék kíváncsi, mi lehet a csövekben, talán melegvíz ?

szab011 válasza:
kőolaj ;)legalábbis régen az csordogált benne, ma már valószínűleg semmi.

2014. június 30. | 16:16 | Álomfejtő

"Valóban van benne, hisz ami itt történik ezen az oldalon a fotográfia szégyene."

A kérdésem pusztán ennyi : akkor mit keresel itt ? Jöttél emelni a szintet...?
Te, mint Ifjú Titán, valszeg' többet tudsz mindenkinél, a stílus és a hozzáállás már minősít... Amúgy egyenesen írhattál volna a banda helyett hordát is... úgy még hatásosabb. A képed pedig, fenomenális, művészeti műremek (nem remek MŰ - és ez legyen itt csak szójáték...). Kalap leng. Bocsánat, hogy mi, gyarló földi halandók ezt ilyen kis létszámban SEM látjuk meg....
Függetlenül attól, hogy abban van igazságod, hogy az oldal nem éppen a csúcson ragyog - az ilyen megnyilvánulásoktól és ROPPANT NAGY ARCOKTÓL kinyílik a bicska a zsebemben.

Üdvözlettel :
Szabó Andrea

szab011 válasza:
Nem, ilyesmiről szó sincs. Nem vélem magam többnek és jobbnak! És nagyon sajnálom, hogy pont azok írnak felháborodott kommentet, akik valóban tudják mi fán terem a fotográfia. Elnézéseteket kérem tőletek, mert egyáltalán nem nektek céloztam. Titeket nagyra tartalak, ti nem a többséget szaporítjátok!

2014. június 30. | 16:07 | Zoran_2

Azért az nem kicsit érdekes, hogy kiírva azt látja az ember: "...kíváncsi vagyok mit gondol ... " , aztán ha valaki leírja mit gondol, akkor meg ironikusan, szarkasztikusan - ügyelve esetleg a többet szám második személyére, nehogy már személyeskedésnek tűnjön a dolog - megkapja a magáét a hozzászóló egyén ..khm, izé .. banda :)

szab011 válasza:
Tőled is az elnézésedet kérem, mert Te sem azok közé tartozol, Te nem járulsz hozzá az oldal flegma lealacsonyító légköréhez. Ahogy általában szokott lenni egy közösségbe bele tartoznak kívülállók is és ha egy közösséget valami oknál fogva kritizálnak, akkor természetesen nem a jókat kritizálják belőle. Legnagyobb bánatomra ebben a közösségben a kívülállók azok, akik értenek is a témához. Tényleg sajnálom!

2014. június 30. | 15:56 | Birdie

Van egy olyan hely, ahol nincs pontozási lehetőség, úgy hívják: facebook :)
Ott lehet kapni rengeteg haveri lájkot, de abból fejlődni nem lehet. Ezért írtam, hogy el kell dönteni, hogy ki mit szeretne. Lájkot, vállveregetést, megtekintésszámot, vagy olyan véleményeket, amik esetleg más aspektusból is megmutatják a szerző számára a saját képét...
És nem belekötöttem, csak leírtam a véleményem.

szab011 válasza:
Nekem nem a vállveregetésre van szükségem, sem a like-okra. És azzal nem lenne gond, ha mindenki kritikusan leírná a baját egy adott képpel szemben, mindezt pontozás nélkül, mert nincs jó, vagy legjobb kép, csak kép. Mindegyikben találhatunk "hibákat", de a maga módján mindegyik rejt magában egy kevés egyediséget amitől jobb a legjobbnak titulálttól. Ez az én álláspotom, sajnálom, hogy ez így sült el. És elnézésedet kérem tőled is, mint azt láthatod Te is, egyáltalán nem azok reagáltak rá akiknek címeztem. Mert a véleményezők közül egyikőtök sem tartozik a csúfosan megfogalmazott "bandába". Nagyon sajnálom.

2014. június 30. | 15:13 | Birdie

Ja és lehet pontozás nélkül is képet feltölteni :)

2014. június 30. | 15:12 | Birdie

Hibát keressük? Nem, szó sincs róla, hogy keresni kellene, itt konkrétan kiveri az ember szemét az elhibázott "utómunka", s gyakorlatilag lehetetlenné teszi a kép élvezetét.

Az egy kicsit erős, hogy észre sem venni, de elképzelhető, hogy a monitorod nincs jól beállítva.


Mindazonáltal szerintem nem bennünk, nem az oldalban és nem a bandában kellene a hibát keresned, inkább neked kellene elgondolkodnod azon, hogy mit is vársz ettől a helytől, milyen célzattal töltesz fel ide képet, mi a fontosabb (hasznos tanácsokat kapni, esetleg kíváncsi vagy, hogy ki mit lát a képedben, vagy csak egyszerűen meg kívánod mutatni sok-sok másik fotósnak).
Mindhárom működik, de mindháromhoz másként kell hozzáállni.

Ja és még valami: itt nincsenek jegyek, ha ezt te ennek értelmezed, az nem az oldal hibája :)

szab011 válasza:
Nem várok én semmit ettől az oldaltól, hisz te is láthatod nem vagyok aktív felhasználója. Jegyek, vagy pontok...teljesen mindegy, az eredménye akkor is a rangsorolás, és egy oktató jellegű oldalnak nem ez kéne legyen a célja véleményem szerint. És igen, sejtettem, hogy belekötsz. A jó az volna, ha nem lenne pontozási lehetőség.
Remélem nem vetted sértegetésnek, mert nem annak szántam! :)

2014. június 30. | 15:02 | pilipár

Nem, Szabolcs, én nem kerestem a hibákat a képen....látod, én nem is erröl beszélgettem Veled.....de megkérdezted, hol van a "hiba".....én elmondtam, hol látom, de ez nem azt jelentette, hogy ezért jöttem a képed alá, ugye? Nem is pontoztam.....az ilyen képek nem állnak olyan közel hozzám, nem is kotnyeleskedtem bele....
És tudod, hányszor futok bele én is ilyesmibe? Hány képemen vesézik ki, hogy a bal alsó hajszála a lányomnak túl egyenes, miközben a portréja egész másról szól?? Nekem nem kell bemutatnod az oldalt :)))

szab011 válasza:
Akkor jó. A továbbiakban sem fogom látogatni komoly szándékokkal az oldalt, hisz én kevés vagyok egy ekkora méretű probléma helyreállításához. :)

2014. június 30. | 14:04 | pilipár

A kép alsó részén, a két láb között, ill. a jobb oldali oszloptól jobbra a kép széle felé elég feltünö maszatolást lehet látni. Mintha a jó kompozíció kedvéért kiszedtél volna az ecsettel feleslegesnek tünö egyéb elemeket. Kb. a betonoszlop magasságáig látható.
Van egy halovány alapszíne a háttérnek, és ez a javított felület sokkal fehérebb.
De mi jót beszélgettünk :)

szab011 válasza:
jesus, ti erre vagytok specializálódva. Megnéztek egy képet és a hibát keresitek, ahelyett, hogy élveznétek azt egy kicsit. Valóban van különbség, de ha az ember kicsit elveszik a csövek vonalaiban észre sem lehet venni. És itt az élő példája az itteni szemléletnek, kíváncsi vagyok papíron milyen lesz.

2014. június 30. | 12:02 | Birdie

Nem, rosszul írtam. Nem hányan veszik észre, hanem hányan fogják megemlíteni.

2014. június 30. | 12:01 | Birdie

Kíváncsi vagyok én is, hányan veszik észre a hibát a kép jobb oldalán és a lenti részen ebből a "bandából". :)

szab011 válasza:
Én arra vagyok kíváncsi mit vélsz hibának.
Örvendek, hogy az oldal értelmi szerzője is felfigyelt rám. (egyébként rühellek feltűnést kelteni) Ha szabad megjegyeznék pár dolgot az oldallal kapcsolatban. Az alap elgondolás, miszerint legyen egy oldal, ahol amatőr fotósok tanulhatnak egymástól a képeik által zseni! Viszont ez a kategorizálás, jegyek által osztályozás már kevésbé szerethető. A művészeteken véleményem szerint butaság pontozni, hisz más emberekre sem ésszerű azt mondani, hogy te egy kettes vagy mert nem tetszel. Ez ízlés dolga. Ha a fotós a képén alapvetőnek minősülő hibákat vét, azt le lehetne írni, viszont emiatt megbélyegezni egy hármassal galádság. Ezek ne érts félre, nem személyes sérelmek. Az egész oldal alap problémája ez a jegyekre alapuló rangsorolás. Persze legyen napfotója, mag a hónapé, mert ha nagyon jó egy kép akkor megérdemli a készítője. Viszont nagyságrendekkel barátibb hangulat és nagyobb segítőkészség lenne, ha mindenféle pontozás nélkül lehetne a másik képét értékelni.
Ez csak egy személyes vélemény, amihez jogom van. Úgy vélem még csak el sem fogsz gondolkodni rajta...de ez így szokott menni. :)

2014. június 30. | 10:40 | pilipár

Örülök, hogy beszélgettünk, legyen szép napod! :)

szab011 válasza:
én is

2014. június 30. | 10:21 | pilipár

Igazad van, Szabolcs.....általános tapasztalat, hogy az embereknek nincs türelme gondolkodni egy kép felett. Sem mondanivalót keresni benne, sem azt átgondolni, vajon a fotós miért úgy és miért olyanra készítette a képet. És ilyenkor valóban elökerülnek a "fotózz-os alapszabályok", az elképzelt "nagykönyv" szerinti szépélesjólszerkesztett, vagy annak hiánya.....ebben egyetértünk.
De nem szabad feladni! Én mindig mazsolázgatok, és van, amikor rá is bukkanok a jó képekre....ha pedig nem értem meg a fotós szándékát, ennek okán nem pontozom (le)....ezt betartani elég fontosnak gondolom, mióta itt vagyok :)

szab011 válasza:
helyes :)

2014. június 30. | 10:00 | pilipár

Értelek.....engem csak az zavar (pl. a Te megjegyzésed vagy véleményed kapcsán is), hogy gyakran csak a kritika jön, de a "segítség" nem.....ha valami nem jó, akkor ezt nem csak megállapítani kell, hanem megpróbálni tenni is ellene. Biztos érted, hogy gondolom. Ha fékezi az oldalt, vagy a minöségét lealacsonyítja a téves kommentek sora, akkor jöjjenek azok, akik szerintük jobban látják, vagy másként vélekednek......szokták mondani, a jó példa ragadós, ha sok ilyet olvasunk, talán még jó irányba hatna is ránk. Legyél Te is gyakoribb vendég, és beszélj, kitünnek azok, akik értenek hozzá......mi, régebbiek is tudjuk, kiknek érdemes a szavára figyelni. Ha Te úgy érzed, tudsz okosabbakat írni, mint itt a nagy átlag, örömmel vennénk, ha megtennéd.....komolyan mondom ezt, nem gúnyolódva, mint néha mások szokták, tényleg! :)

szab011 válasza:
Ezzel csak egy gond van, a legtöbben csak arra hajtanak, hogy egy nagyon szép képet tudjanak csinálni. Szép képek mindig is jól estek a szemünknek, viszont mennyivel több egy kép, ha van mögötte egy olyan háttér, ami elgondolkodtató. Ezen bármelyik fotónál elgondolkodhatnánk...csak piszok nehéz tudatosan fényképezni, amibe az emberek bele sem gondolnak.

2014. június 30. | 09:37 | pilipár

Szia Szabolcs!
Szerintem ennek semmi köze az életkorhoz, inkább a más emberekhez való viszonyuláshoz. Lehet, hogy sok minden nem tetszik Neked (és tudom, sok más embernek sem) itt az oldalon, de azért egy dolgot ne hagyj figyelmen kívül. Az itt regisztrált felhasználók - én is közöttük -, nem fotográfusok, sokan nem is tanultuk a fotózást, ez csak egy szórakozás számunkra......pl. az én tudásom is olyan messze van az igazi fotográfiától, mint Makó Jeruzsálemtöl. Mégis szívesen látogatom az oldalt, mert ez egy amatör fotós oldal, ami többek között arra ideális, hogy segítsen kicsit bevezetni a fotózás alapjaiba, de a hozzá való tehetség otthonról jön, a szemléletmód bár formálható, de mindenkinek a sajátja.
Meghallgatni érdemes mindenki véleményét, a be-benézö szakemberekét is, de azt gondolom, ez a müvészeti ág is annyira sajátos és egyedi, hogy még a hivatásos fotográfusok véleménye sem 100 %-ig köbe vésett igazság. Nemhogy azoké, akik egymást tanítgatjuk itt.....de attól még lehet hasznos, én így látom. Nem gondolom, hogy szégyellnem kellene magunkat miatta.....ha kevésnek érzed, érdemes sokkal inkább szakmai oldalt keresned, vagy szakemberektöl tanulnod. Nekem ez az oldal pl. pont jó, és messze nincs ennyire lesújtó veleményem rólunk. A bandánkról :)
De gyere, értékelgess, és tölts olyan képeket, amik segítenek nekünk, és tegyél ellene, hogy az oldal ne úgy müködjön, ahogy szerinted nem megfelelö.....Rajtad is áll :)
Üdvözöllek! Ildikó

szab011 válasza:
Nekem sem tanították a fotózást soha, egy szakember nem pátyolgatott. Amit én tudok róla azt mind magamnak szedtem össze.
És lehet félreértettük egymást, sok jobbnál jobb fotó van az oldalon, amik valóban érdemlegesek, viszont a kommentek lealacsonyítják őket. És persze sok semmitmondó fotót is találhat itt az ember, ami egy helyes expónál nem több, de hisz mindenki készített már olyanokat. Én nem a képeket ócsároltam, nekem az itt található mentalitással van bajom.

2014. június 30. | 08:12 | pilipár

"Ez a banda" lehet, hogy szívesebben nyilatkozna, ha nem neveznéd annak.Van benne egy kis lesajnáló felhang.....pl. a "társaság" szóval egyszerüen kiválthatnád ezt.
Pilipár

szab011 válasza:
Valóban van benne, hisz ami itt történik ezen az oldalon a fotográfia szégyene. A korom ne tévesszen meg, hisz ennyi idősen is teljesen tisztában vagyok azzal, hogy ami az értékelésekben történik itt, annak semmi köze a fotográfiához. Még anno, mikor elkezdtem foglalkozni vele regisztráltam ide, és annak ellenére, hogy így vélekedem az oldalról nem bántam meg a regisztrációt. Viszont TI (nem konkrétan rád vonatkozik, hanem a többségre) ízlésbe köttök bele, ez nem szép. Tegnap egy metrós képnél volt egy komoly értékelés, persze ha tankönyvek alapján akarunk fotózni és úgy megtanulni mint egy villamosmérnökit, akkor jogosak az értékelések. De kedvem lenne sírni, mivel valóban oda tart a fotográfia, csak hogy ez nem erről szól. (nem erről kéne..)

2014. június 30. | 00:09 | hegyiember

nekem tetszik :)

szab011 válasza:
köszi, nekem is :)