BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,22
KATEGÓRIA: abszurd
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2014. január 11. 15:30
  • Készítés helye (ország): Magyarország
A kaktuszok világa

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3,9
2014. január 15. | 18:23 | Blex

Hali!
Elég türelmes lehetsz ha kiborotváltad a kaktuszból a kontinenst :) tudom tudom ez így nőtt rajta.
Tetszik mert kreatív !
Nem tetszik mert : -zajos-szűk-ott a cserép - a vignette erős - árnyék/fény hatás nem elég finom - szirmokon részlet vesztett és a fátyolosságuk miatt beleolvad a kék háttérbe.
Üdv!

Tyus válasza:
Hali ;)

El is fogyott a borotvahab ;)

A kék éggel nem volt szerencsém, a magasba emelve fotóztam és nem volt "bárányos" a terep. Gondoltam kicsit megbolondítom egy átmenettel az egyszínűsÉGet.
Feltöltés előtt 3-másodperccel tettem rá.
Így napok után nézve, kicsit valóban sok felül.

Alul viszont nagyon kellett mert, a föld nagyon világított.
A cseréppel próbáltam valamit varázsolni, de, nem lett jó, úgyhogy hagytam eredetiben.
Nem volt ötletem arra, hogy milyen átmenet legyen a földlabda és a kék ég között. Így született meg ez a verzió.

Amit mondasz árnyék és fényhatásilag, abban is igazad van. Tűző napfényben csináltam, de nem ez volt a fő lényeg, hanem a borbélymunka ;)
(közben most beugrott egy régi Bud Spencer, Terence Hill filmből a jól ismert "Haj vagy szakáll?" kérdés és röhögök...na sebaj :D )

Köszi, hogy írtál Blex!

adott pontszám: 4
2014. január 13. | 18:38 | cyw

Szia.
Úgy néz ki első ránézésre mint egy dinnye amire rászúrtak egy gerberát!:) Na jó csak vicc volt!:)
Szerintem jól áll neki a vignetta, úgy vezeti a tekintetet közép felé, ahol ugye a kaktusz van. A minőség egy picit lehetne jobb is, főleg a hátteren, vagy ég nem tudom, na ott látszódik jobban. A vágás egy picit szűknek látom, de szerintem volt okod, hogy ennyire beszorítsd!:)
Azok a kis fehér foltokból te raktad úgy, hogy Amerika legyen? Mert sztem óriási. Nem hiszem hogy a természet ilyen viccet űzzön, szóval csak te lehettél!:) MIvel nagyjából sejtem az alkotót:), el tudom képzelni rólad.:)
Na mindegy, szép kaktusz, egy kicsi hibával, adtam volna egy 3-ast, mert van mit rajta javítani, de Amerika miatt plusz egy pont meg egy pacsi!:)
További szép képeket!
üdv.

Tyus válasza:
Köszi cyw ;)
Első soraidnál még azt hittem, hogy nem láttad a "lényeget" :D Elrontottad a kárörömöm hehehe

Jó meglátások egyébként ;)
A foltokat én csináltam, jó sokat tököltem vele ;)
A szűkségre a TESZT miatt volt szükség ;)
(amin átmentél :D)
Pacsi!

u.i.
Kaktuszpercek Tyussal 4. rész:
Létezik olyan, hogy "dinnyekaktusz",ráhibáztál ,)

Majd mutatok ;)

2014. január 12. | 21:10 | Roti

"Trabantba ültetett F1 motor :D "
Ez tetszik valóban... :)
Egyébként lehetséges, hogy igazad van , hogy a vignetta miatt zavar csak a kék. Mivel szeretem a plasztikus kék eget bizonyos fotókon.

Tyus válasza:
wehe ;)

Ez volt a nyers lövedék, talán itt jobban fog tetszeni a felhő (más biztosan nem :D )
http://kaktuszok.uw.hu/DSC01141_r.jpg

Amúgy (én is) égboltmániás vagyok :D
Gyakori hibám, hogy sokat hagyok a képben belőle (pl. a tarlós, vagy a 3-4 sziluett fotóm)
Most próbáltam minél kevesebbet mutatni ;)

2014. január 12. | 19:27 | Roti

Igen vissza olvastam...
Őszintén szólva, ha észre veszem Amerikát... akkor azért meg adom a 4-est!
Ha gondolod szívesen kivonatom a pontot, mert ez értékemelő mindképpen.
A véleményem többi részét fenntartom.
Amúgy azt gondoltam ,hogy ez egy kék fal.
Hmm... ég , de valahogy engem még is zavar... lehet rossz az ízlésem! :D

Tyus válasza:
Ne!! Ki ne szedd a pontot! :D
Pont ezért a másod-reakcióért készült ez a tesztfotó ;)
(Trabantba ültetett F1 motor :D )

A kísérletem Miattad tekintem sikeresnek ;)

Kék ég:
Szerintem a vinnyetta zavarhat, ami művi hatást kelt, ill. az, hogy nincsenek bárányok az égbolton vagy cé :D

Köszi, hogy írtál Roti!

adott pontszám: 3
2014. január 12. | 18:55 | Roti

Szia!
Indokolatlanul nagy vignetállás. Számomra túlzottan szűk. Elhatalmasodik a kaktusz a képen.
Nem érzek benne perspektívát.
A kék szín nagyon erőteljes elnyomja a kaktusz zöldjét.
Számodra egy biztos kedves növény és szép virágot hozott, de fotó ügyileg kevésnek érzem.
Saját célra dokumentációnak elmegy.., de akkor se hagynám ilyen szűkre.

Tyus válasza:
Szió! ;)

Na! ilyesmi kritikákat vártam ;)
Igazából a kaktusz a kerete a témának ;) (amit gondolom már a többi értékelés olvasásakor kiszúrtál, a mimikát jó lett volna látni kandikamerával)

A kék szín, az valójában felhő.
Szóval természetes mix a zöld és kék elegy, nem érzem elnyomónak de végül is elfogadom, hogy így látod :)

A vinnyettában igazad van, azt főleg a lenti rész miatt tettem rá, hogy kitakarja a virágföldet, mert nagyon megvilágította a Nap, a fenti részen poénból hagytam ott ;)

Köszi, hogy írtál!

2014. január 12. | 08:03 | citromos12

Szia Tyus,

most, hogy "rám pirítottál" belátom, nem vagyok nagy kaktusz szakértő: a Kanári szigeteken szoktam látni elég nagy területeket, ahol szabadon nő, innen vettem a "bölcsességemet"
Köszönöm a virtuális kreditet!

Üdv,
citromos<br><b>Az értékelő 0,5 kreditet utalt át a fotó készítőjének.</b>

Tyus válasza:
Szió, nem pirításnak szántam.
Bocs, ha úgy jött le.
Oda amúgy tudatosan telepítik be őket, mert ott mindegyik megél, jó a klíma.
Szóval ebben az esetben neked is igazad van ;)

Köszönöm a kreditcsit ;)

2014. január 12. | 01:54 | arcsi

Tyus, tudod h ájlávjú meg minden, de neked ez tényleg tetszik???? nincs a környezetedben senki aki egy félénk tűnődéses fejvakarás után elmondaná, hogy ez még a kék háttér előtti begyömöszölt labdatestű csúnya vignettel bolondított kategóriában is magától esne le a falról?

Tyus válasza:
A magyar neve csillagkaktusz.
Kritikád alapján viszont hullócsillag-kaktusz :D

Mivel kinyomtad a képet, azt feltételezem, hogy a poént is láttad és ezzel együtt sem jött be a(z össz)kép. Kár :(

A sorozat 2. és befejező darabja volt, szóval nem kell félned, nem lesz több ilyen :D

Kaktuszok virága vs. kaktuszok világa

Amúgy nekem tetszett :D
Bár kritikád fényében K ügynök szavai ugrottak be a men in black-ből:
"szerinte nagyon vicces.." :D

Azért valahol mélyen reménykedem, hogy nem csak nekem jön be.

Köszi, hogy írtál!

adott pontszám: 5
2014. január 12. | 00:05 | citromos12

Szia!

Abszurdnak szerintem nagyon jó /a kaktuszról készült képnek nem lenne ennyire :)/
Szellemesnek találom a cím ilyen direkt képi megfogalmazását: t.i. hogy valahogy ráapplikáltad Amerika térképét. Persze nem csak itt van a kaktuszok világa, de azért így is ok.
Üdv,
citromos

Tyus válasza:
Szia!
Teljesen jól látod, mint kaktusz nem ütne akkorát, hiába ritka ez a növény is.
(A Perspektíva és a szerkesztés is átlagos).
A térkép a lényeg, amit ügyesen használtál , megtaláltad a kincset ;)
Köszi, hogy írtál!

(Hmm. Akartam utalni egy kreditet, mint kincs, de nem lehet.)

u.i.
Kaktuszpercek Tyussal 3. rész

Tévhit, hogy USA-n kívül máshol is élnek kaktuszok. Ugyan Madagaszkár környékén találtak, számuk annyira elenyésző -és az éghajlati sáv többi részében nem található-, hogy 99,9 % hogy az mesterséges betelepítés eredménye.
(Esetleg egy indiánmágus interkontinentális átka, vagy egy baki a varázsszavak kimondása közben, vagy csak ez erősíti a szabályt. )

A lényeg:
Élőhelyük USA, északi szélesség 55 foktól , déli szélesség 55 fokig. Ez egy elég nagy spektrum. A többi földrészen is kellene akkor lennie elszórva valamiféle módosulatnak, de nincs.

2014. január 11. | 23:09 | pilipár

Megint én.
"Tiszába vagyok a korlátaimmal, mind stílusban, látásmódban és felszereltségileg is.
Mivel soha nem leszek képes hiba nélkül dolgozni..."
Tyus, korlátai mindenkinek vannak, de ismerünk itt olyan fotósokat, akik szinte "szappantartóval" is képesek voltak kiváló fotókat készíteni, és ezerszer bebizonyosodott már, a legprofibb gép sem garancia arra, hogy minden szempontból remek fotó legyen a végeredmény.
Van egy barátom, nagyon sokat tanultam már eddig töle. Pl. azt, hogy a technikai tudásunk fejlödik a leggyorsabban (ha lesz másik géped, Nálad is észre fogjuk venni), de annál sokkal fontosabb, hogy a látásmódunk fejlödjön, a szép képröl alkotott véleményünk alakuljon. Ö sosem elégedett a munkáival, pedig rendkivül tehetséges, és remek képei vannak, ráadásul nem is ragadt le egy témakörnél. De abban egyetértek vele, hogy soha senki nem lehet elégedett, a mércét mindig egy kicsit magasabbra kell tenni, hogy mindig jobbak legyünk, és egyre jobbakat alkossunk. Ha beszélgetnénk, sejtem, most rávágnád, "na de, kinek mi a jobb??" És akkor kezdhetjük elemezni a portréidat, vagy elbeszélgethetünk a kalapos nyuszikáról. És most mondom, nincs igazad. ;)
Ízlésröl valóban nem érdemes vitatkozni, de vannak bizonyos alapvetések a fotózásban, amit kénytelen vagy megtanulni, hagyni kell, hogy bevésödjön, fontos, hogy tudd alkalmazni, hogy késöbb ezeket a "szabályokat" már jó fotósként áthághasd. De ehhez Neked kell eldöntened, hogy mi a célod? Bízol annyira Magadban, hogy kockáztatva egy rosszabb pontot, DIREKT megcsinálsz egy jó képet és bedobod az oroszlánok közé, vagy biztonsági játékosként kis vonalakat huzigálsz a rejtvénybe.
Én az elöbbiként kezdtem, ráadásul nem is akárkikkel én a gyerekeim fotóit és az elfogultságomat vittem vásárra.....és nem bántam meg. Mára nagyjából legyöztem az elfogultságomat, eszembe nem jutna szándékosan hibás képekkel taktikázni, mert megtanultam, nincs az a kiváló kép, amire ne lehetne ugyanolyan szépen megindokolva hármast is adni, mint ahogy ötöst....tehát hibátlan kép eleve nincs, de ha mégis lenne, akkor is biztos akadna valaki, aki megtalálná a kaktusz bal oldalán a kis felhöpamacsot......ez maradt le az elöbb? :)

Szóval, Tyus, én azt javaslom Neked, csináld bátrabban, hallgass a jószándékú kritikákra (pl. rám :) ), mert ennél lehetnének jobban értékelt képeid is, ha a konokságodat a ruhatárban hagynád. És ezt azért látom így, mert olvasva a hozzászólásaidat, sok olyan meglátásodat jónak érzem, amit másnál szóvá teszel, Te viszont rendre elkövetsz. Látod, ezt mondtam....tudod, mi a hiba, mégis benne hagyod. Akkor, nosza, lássuk a medvét, elö azokkal a gondosan megtervezett, hibátlan portrékkal....
Nem akartam ám ennyit beszélni, de sok dologra akartam reagálni. :)
Jó fotózást!
Ildikó

Tyus válasza:
Erősen gondolkodtam, hogy poénból erre csak annyit írjak: "Köszönöm" :D
Mert a bemutatkozásodban ezért rajongsz :D

Szóval:
Kicsit sok emeletet mentünk a fotózás lépcsőházában :D Nem tudom Te hogy vagy vele, de a sok jobbkanyartól, már nem tudom hányadik emeletnél járok, lehet túlmentem a saját lakásomon :D

Remélem nem gondolod, hogy nem akarok fejlődni, vagy valamiféle megcsömörlött alkotóként ontom a direkt hibás fotókat.
Nem az a cél, hogy direkt bóvlit csináljak :D Úgy fogd fel, mint egy direkt koptatott farmert, amiért van aki 40 ezret fizet, van aki fintorogva továbbsétál :D

Megértettem a célzásodat egyébként, rámegyek a minél tökéletesebb műre ;)

Változtatok akkor a taktikámon, mert szépen és kitartóan kértél, és azért is mert ennél a képnél ez most nagyon nem működött (az érzelmekre/reflexekre hatás).
Azt gondoltam egy jó móka lesz ez a fotó: miközben a kis apró hibákkal bíbelődnek a kritikusok, nem veszik észre USA-t :D

Mint amikor egy "keresse meg a különbséget" ikerfotót milliméterenként átnézel közelről, közben a legnagyobb tárgy a különbség ;) (Vagy ez csak nekem vicces? :D )

Azért is változtatok mostantól, mert szeretem a teszteket :D és már rá is jöttem, hogy miként.
Rövidesen berobbanok egy (öhm höm hibátlan öhm) portréval :D

2 ötletem is lett most :D

pili1 és pili2 lesz a címük. (kettő meg egy "pár" :D
Majd figyeld a címeket! ;)

2014. január 11. | 18:53 | pilipár

Szia Tyus!
Én voltam a béna, hogy mikor regisztráltam, kicsivel írtam a nicknevem, de ha írok valakinek, én még az ilyen nickneves fotósokat is így szólítom meg: Szia Pilipár! ;)

Ha már utaltál a képben fellelhetö további hibákra, kedves lett volna Töled, ha nem pe-fe-vaó-zol, hanem elmagyarázod, miért voltam felületes.....én is tanulhatok valamit. De egyébként ezt sosem fogom megérteni: ha tudod, hogy vannak benne hibák, miért teszed így fel? Miért nem csinálod olyanra, hogy minél inkább a tökéletességre törekedj? Mert félsz, hogy akkor nincs mit kritizálni és nem jönnek? Én lehet, hogy akkor csak leírtam volna, "szép a kaktuszod, ötös".....félsz, hogy ilyen hozzászólásokkal meg nem jönnek az emberek?
Szerintem, tudsz már eleget ahhoz, hogy tisztában legyél a hibáiddal, és ahogy elnézem, tisztában is vagy, akkor érdemes lenne megmutatni, tudsz-e valódi jó képet csinálni. Nem szüket, nem életlent, nem alexpósat, nem levágott csuklóst, nem kusza tájképet a háttérben....mert nem indokolhatsz mindent azzal, Te direkt ilyenre akartad! :)
Hidd el, a jó képeknek is van közönsége!
Remélem, nem érezted kioktatásnak a soraimat!
Tényleg szép a kaktusz, de nálam valóban a kontinens húzott ki a .......ból :)
Üdvözlettel! Ildikó

Tyus válasza:
Eddig következetesen kicsivel írtam mindig, akkor erre figyelek, bocsánat Pilipár!

Nézd ezek olyan dolgok, mint a nyuszin a sapka :D
Tiszába vagyok a korlátaimmal, mind stílusban, látásmódban és felszereltségileg is.
Mivel soha nem leszek képes hiba nélkül dolgozni, az elkerülhetetlen baki mellé beteszek párat.

Képzelj magad elé egy skandináv rejtvényt, ami szimmetrikus és te készíted (nem pedig megfejted).
Tegyük fel hogy csak úgy tudod megcsinálni, hogy bele kell építened egy vastag vonalat két szó közé.

Ezek után 2 opciód van.
Eldobod az egész rejtvényt és kezded elölről, vagy tudatosan beteszel még 3-4 vonalkát. Valami ilyesmi a szitu :D
Elfedi a valódi hibát a többi.

Ha úgy vesszük a képen, minden elembe bele lehet kötni de csodálni is lehet.
Erre a kettősségre játszom :D

Aki csak a képet nézi és elmerül benne, kikapcsolja a kötekedő módot, annak ez 4-5 körül fog mozogni (mint ahogy Te is tetted. Halál pontosan 4,5-öt adtál. Mert érezted, hogy nem tökéletes, de volt is benne valami)

Aki meg azt nézi, hogy ki csinálta a fotót: Jha! Tyus, aki a múltkor adott egy 3-mast, az kiélheti magát rajta, de ez csak akkor ciki, ha 5-ösnek gondolom, közbe meg 3-masra magyarázzák.
Így viszont nem ér váratlanul a dolog, 99% hogy olyat fognak mondani, amire készültem. Ha nem akkor jár a jutalomkredit ;)

Szívesen elmondanám a többi dolgot, de inkább játszunk! :D
Ha valaki észreveszi, utalni fogok rá egy [X] -szel ;)
1 hetet várok, aztán felfedem Neked a dolgokat, ígérem, bár szerintem Te is észre fogod venni őket, nem ma kezdted a szakmát. ;)

Költői kérdésedre válaszolva: ;)
Nem éreztelek kioktatónak ;) Simogató voltál, mint mindig. Védjegyed ez már.
A tektonika-taktika meg megmentett, tudom :D Így önmagában, nyersen ezt nem tettem volna fel.

Üdvözlettel!
Tyus ;)

adott pontszám: 4,5
2014. január 11. | 17:52 | pilipár

Mostanában nagyon ritkán írok növényes képekre, ez egy dolog miatt hívta fel magára a figyelmet. Na jó, több miatt:
- nagyon szük a kompozíció - 2 pont
- kicsit giccses a kék vignettes háttér, de azért nem olyan rossz - 1 pont
- zavar, hogy látom a cserép barnáját - 0,5 pont

- elég élesnek tünik és maga a növény a bogyós törzzsel különleges + 1 pont

- felfedeztem egy penészböl (?) felsejlö amerikai kontinens formát, ami itt elöl veri ki a szemem, ami egyes elméletek szerint a kaktuszok öshazája (Dél-Amerika)......ez véletlen, vagy poén, nem tudom, de poénként megmosolyogtatott, és ez + 2 pontot ér nekem.

Mivel 5 pont volt a kiindulás, ezért a végsö elszámolásnál kapsz rá 4,5-öt.
Üdvözlettel! Pilipár

Tyus válasza:
Szia pilipár!
Nem gondoltam, hogy Te leszel az első kommentelőm visszatérésemkor, hisz most nem porté a téma ;)

A megjegyzésbe ki akartam írni pár kódot, de aztán nem tettem :D
A behívó-hibákból észrevettél párat;)
vá-o: [x]
vá-f: []
pe: []
fe: []
cse: [x]
am: [x]

Nagyon örülök, hogy a kép fő mondanivalóját kiszúrtad. Aki ezt nem látja, annak ez egy 3-mas kép lenne csupán, vagy rosszabb :D

Fura mód jobban örültem volna pár ilyen jellegű mellétrafálásnak :D De azért így sem rossz ;) (Kárörvendő vagyok, tudom :D )

Azok a kis pamacsok eredetileg is rajta vannak a növényen, persze nem ilyen alakzatban. Innen a cím és a poén, ami örülök, hogy célba ért ;)
Máris érdemes volt tökölni a képpel.

Érdekességként megjegyezném, hogy néhány kaktuszos szakértő is elsiklott a motívum felett :D Szóval ügyes vagy!






u.i.
Kaktusz percek Tyussal 2. rész:
A neve Astrophytum asterias

SPOILER!
Íme az eredeti pamacs-elrendezés:
http://kaktuszok.uw.hu/DSC01141_r.jpg