- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. július 15. 11:09 - érzékenység: 160 ASA
- forrás: negatív
- objektív: EF 50/1.8, EF 100/2
- rekeszérték: 2.8
- Készítés helye: Budapest, Újlipótváros
Elmélyülten, kedvenc csokifagyijával. film: AGFA Portrait 160 - ez pedig az én kedvencem, elsősorban, egyedi, kissé telítetlen színvilága miatt.
Petya32 válasza:
Örülök, köszi! :-)
Fantasztikus képek és kicsit irigykedek.A másfél éves fiam nem szereti a fagyit ezért lemaradok az ilyen képek készítéséről.
A bal alsó képen tetszik hogy a pad is végig látszódik :)-apróságokra is figyelni,igaz?
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik. Igen, a bal alsó kép azért került be, hogy látszódjon a kicsit tágabb környezet is (pl. pad, utca), illetve, hogy bemutassam az arányokat (Luca-pad) és a láblógatást :-)..A kisfiaddal is biztos akad majd elég fotótéma! Sok türelmet, jó egészséget kívánok hozzá, mindkettőtöknek! :-)
Üdv, Péter
Petya32 válasza:
Köszönöm, Melinda, nagyon örülök! Nekem is az a kedvencem. Üdvözöllek, Péter
Szia! Tetszik ez az összeállítás, kellemes, hangulatos külön-külön is mindhárom fotó!
A gratuláció mellett, kérdezni is szeretnék, ha nem haragszol. A negatív előhívásakor iratod ki CD-re, vagy esetleg saját magad digitalizálod az analóg képeket? Azért kérdezem mert többen panaszkodtak az előhívás után, negatívról szkennelt képek minőségére.
A labortól függ a dolog? Te, hogy (hol) csináltatod, vagy csinálod? Mit javasolsz?
Üdv! Zoli
Petya32 válasza:
Szia Zoli! Köszönöm, örülök, hogy tetszenek a fotók.
Én is hallottam panaszt a hívásra, és főleg a szkennelésre. Én Bp-en a West End-ben hívatom elő és szkenneltetem (Cd-re írják a képeket és adnak index képet) a Pálvölgyi-nél (fsz-en vannak, szökőkúthoz közel a metro felé) - elég sok filmet vittem hozzájuk és eddig elégedett voltam. Persze a szkennelés során előfordul, hogy néhány porszem kerül a képre, ezen a tekercsen is volt ilyen több kép esetében is (kisebb fehér pontok formájában), de ezek többnyire clone stamp-pel könnyedén eltüntethetőek. A képeket egyébként 3000x2000-es méretben (6 MP) írják ki jpg formátumban, ami nyilván sokkal kevesebb teret ad az utómunkának mint egy RAW-ban készült 12-18 MP-es fotó..érdemes hát helyesen exponálni, pontosan komponálni a képeket.
Üdvözlettel, Péter
ui. a hívás, szkennelés kb. 1 óra alatt készül el és 2.500 Ft-ba kerül.
milyen nagyratörő vagy, én egy sima mark egyes ötdével simán kiegyeznék. amúgy nem egy fotóstól hallottam, hogy ha nem nézed a sok fícsört, akkor a mai napig a legjobb képe az egyes ötdének van
Petya32 válasza:
valószínűleg igazad van, és az 5D I-es 13 Mp-es felbontása is sok mindenre elég lenne, tehát a felbontás-növekmény sem feltétlenül hiányzik a II ill. III-as változatból. Viszont szerintem egyes 5D-t már jó ideje nem gyártják, 4-5-6 éves használt gépet meg nem szívesen vennék meg, mert sokak szerint ezeknek a digi gépeknek az elektronikája 5 év után jó eséllyel fárad el/kezd elfáradni, elkezd megnövekedni a színzaj stb. Elsősorban emiatt gondolkodtam a II. illetve korábban (míg az árát nem ismertem) a III. változatban..
azért durva, mennyire másképp teljesít ez az obi "fullframe"-en... iszonyat nagy a különbség...
jó, hogy "filmezel", de én pont ezért gyűjtök 5d-re: hogy meglegyen a teljes kocka, de annyit lőhessek, amennyit akarok.
na csak azért, mert ha már sorozat, végiglőttem volna, ahogy szép lassan elfogy a fagyi :)
filmre ez ugye meggondolandóbb, régen is csak a profik engedték meg maguknak a nyersanyag ilyetén "pazarlását".
bocs, kicsit sok lett az "idézőjel" :)
Petya32 válasza:
Köszi, Jenő, hogy írtál!
Igazad van, tényleg nehéz filmes géppel megörökíteni egy teljes fagyi evést bemutató sorozatot, pláne egy gyerkőcnél, aki véletlenül sem csinálná azt, amit kérsz tőle (simán hirtelen elfordul, arcához nyúl, kitakarva a fagyit, arcát, felugrik a padról stb. Ez esetben szerencsém volt - hat kockám maradt nyaralásból, abból 5 használható lett.
Én is ugyanúgy gondolkodom, ahogy Te, emiatt én is 5D-t szeretnék venni (kacérkodtam a gondolattal, hogy 5D III-at vegyek, de a magas ára elrettentett - pedig a fejlettebb fókuszrendszer mellett a multi-expo is érdekelne, ami Canon DSRL-ekben tudomásom szerint nincs is, meg persze a magasabb ISO értékeken történő használhatóság se lenne rossz). Persze, jó lenne egy 5D Mk II is - addig maradnak nagy ritkán a mélyhűtőben lévő filmek.
nagyon ari! :)
nekem most elég lenne simán az alsó kettő, a felső nem olyan jó, mint azok.
szerintem :)
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, hegyiember, örülök, hogy tetszik.
Én is hezitáltam azon, hogy kell-e a három kép, de nekem így tűnt teljesnek az összeállítás.
Üdvözlettel, Péter
Remek összeállítás, aranyos kis történet. Külön tetszik, hogy egyik képen sem figyel igazán Rád, nem hagyja, hogy eltereld a figyelmét a fotózással a finom ízröl. :)
Nálam külön pont még, hogy filmre készült. Még mindig jobban megdobban a szívem, a filmre fotózott képektöl, holott a digitális világ annyi lehetöséget nyújt.. de, valahogy mégis.. a film az film. ;-)
Nagyon tetszik! :)
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, Csilla, nagy öröm számomra, hogy elnyerte a kis sztori :-) bemutatása a tetszésedet!
Igazad van, Luca - az aparát-fóbiát tekintve - nagy hasonlóságot mutat a Fiaddal, egyszerűen nem tudom rávenni, nemcsak arra, hogy rám nézzen, de arra sem, hogy ide-vagy oda álljon/üljön, ezt vagy azt csinálja. Ráadásul, állandóan izeg-mozog, ha tudja, hogy fotózom, arcokat vág, grimaszol, filmre ezért nem olyan költséghatékony őt fotózni :-). Ezúttal szerencsém volt (összesen 5-6 kockát lőttem, amiből csak egy lett értékelhetetlen), külön jól jött, hogy ilyen makacs a "hozzáállása" (következetesen nem néz a kamerába), mert - ahogy írod is - így hitelesebb a történet. Egyébként, itt már korábban összeállt a fejemben a kép, így már előre tudtam, hogy Lucát így, a pad széléhez kell leültetnem, hogy az látszódjon a fotón, amit akartam. Szerencsém volt, mert az egyébként forgalmas cukrászda előtt nem volt tömeg, a padon nem ült senki, a pultnál is pont jókor voltak, ráadásul a gyerkőc vidám, csíkos ruhában (ld. harmadik fotó).
Örülök, hogy értékeled az analóg képeket, ezzel én is így vagyok (lent, gliviának leírtam, hogy került ismét filmes gép a kezembe), ráadásul, van néhány előnye is a SLR-eknek a crop-os DSLR vázakhoz képest (mint, ami nekem is van), pl. hogy full frame-ek :-), emiatt kisebb a mélységélesség ugyanazoknál az obiknál (pl. egy 2.2-2.5 rekesznél egész elképesztően mossa el a hátteret a masina). Van még jónéhány tekercs (lejárt) film a mélyhűtőben, most újra kedvet kaptam, hogy párat befűzzek.
Üdvözöllek, Péter
Nagyon aranyos összeállítás, kedves kis történet :) Én is szeretem ezt filmet, és pont azért, amiért Te, a színvilága miatt. Régen volt már a kezemben filmes masina, inspirálólag hat ez irányba (is) a képed :)
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, Lívia!
Én nyaralásra idén - szándékosan - nem vittem DSLR-t (nehogy állandóan a nyakamban legyen és a gyerekekkel/feleségemmel való együttlét helyett minden idő fotózással teljen), inkább leporoltam a jó öreg EOS 300-ast. A két tekercs filmből (FUJI 400 NPH és az AGFA Portrait 160), amit vittem magammal, maradt pár kocka az utóbbiból, úgyhogy ahogy hazaértünk, elvittem Lucust a kedvenc (egyébként fotogén) fagyizónkhoz, hogy a maradék néhány kockán a fagyizását örökítsem meg (amíg a másik tekercset előhívták a vesztendben :-). Örülök, hogy írtál! Üdvözlettel, Péter
Szépen megállja a helyét, jól mutat majd az albumban. Tónusok, szerkesztés és mese a helyén. Amit megfontolnék - hiszen egy történetet mesélsz - a képek sorrendje, hiszen a 3. kép időrendben az első, az első meg utolsó. Igaz, nehéz lenne a formátumaik miatt.) 5-re értékelném.
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, Gábor, a megtisztelő figyelmed, nagyon örülök, hogy tetszik a kis összeállítás.
Igazad van, én is próbáltam variálni a képek sorrendjével, figyelve a fotók egymás közötti viszonyára, meg arra is, hogy melyiket, milyen nézőpontból készítettem, Luca merre néz, hol foglal helyet a képen. A két álló formátumú kép mindenképpen egymás mellé kívánkozott, a fekvőt megnéztem felül és alul is, de felül jobban tetszett. Egyébként a fekvő kép készült másodikként, a bal oldali álló kép először (ezek helyet cseréltek) és a jobb alsó álló fotó pedig harmadszorra. Többek között ilyesfajta kételyek miatt (sorrend jó-e, nem felesleges-e valamelyik kép, nem hasonló-e pl. a mozdulat, nézőpont egy másikhoz, nem gond-e, hogy a fekvő képen belevágtam a pad szélébe, egyáltalán érdekes-e ez a téma rajtam kívül valakinek?) nem tettem pontozhatóvá..lehet, hogy rosszul tettem..
Köszönöm még egyszer az értékelésed. Üdvözlettel, Péter
Nekem nagyon tetszik, Péter, ez az összeállítás kiváló. Nagyon jó, ahogy "helyzetbe hoztad" a padot is, a színe remekül illik a a csokifagyis hangulathoz! A hármas szerkesztés is jó, az elkapott mozdulatok is, a színek is......az élesség is......csak a fagyi van tölem olyan messze :)))
Üdvözöllek, nálam ötös lenne!
Ildikó
Petya32 válasza:
Köszönöm szépen, Ildi, nagyon örülök, hogy tetszik!
Üdvözöllek, Péter
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.