Igazából te már el is mondtad mindazt ami első ránézésre eszembe jutott a képről. Nem akarok rá pontot adni, mert lehet, hogy lehúzná. De ha nem bánod elmondanám a véleményemet. A svenkkel minden rendben van, bár igazából egy valami zavar: a képminőség miatt nem látom tisztán az autón az éles fókuszpontot. (Bár elhiszem hogy ott van az valahol :D). Sajnos a kép ferde. Ez így se nem vízszintes, se nem bedöntött. A tér tényleg nagy az autó körül. Ez nem is nagy probléma, főleg, hogy említetted a képminőséget és a zajt. Igazából még egy kicsit ekkora képméretnél is látszik a zaj, és mintha túl is lenne élesítve egy kicsit. Pozitívum viszont az, hogy a kép színei nagyon szépek. Eléggé élénkek.
Azt mondom, ne add fel. Az ISO1600 -ról lehetőleg tégy le, és próbálj meg a lehető legkisebb érzékenységgel fotózni. Persze, így a záridő az egekbe szökik, de a svenk megoldható 20 km/h -nál is, nem kell hozzá 100 km/h. Ha nem elég az elmosódottság akkor még rá is rakhatsz egy kicsit az utómunka során.
Szép fényeket, és biztos kezet a következő svenkhez. Már várom :)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. április 19. 19:04 - érzékenység: ISO1600
- objektív: 18-105 AF-S VR Nikkor
- rekeszérték: f4.0
- zársebesség: 1/40
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Kíváncsi vagyok, mi a véleményetek! A gyenge pont a vágás lehet, talán egy kicsit sok a hely az autó körül - ezt majd ti eldöntitek, de vállalom a fotó esetleges lepontozásával járó kockázatot. Azért nem vágtam meg jobban, mert ez eleve egy nagyon vágott kép, és úgy már tényleg nagyon zajos lenne. Nekem így is tetszik, szerintem 1/40-en korrekt svenk, meglátjuk mit szóltok hozzá!
Zo959 válasza:
Köszönöm az értékelést, és a tanácsot is az alján, bár azt hála az égnek a pár éves autófotózós "karrierem" alatt már bőven kitapasztaltam. Luxus/sportautókra vadászunk, aztán már hazafele sösétedett, ezért vettük fel az ISO-t.Ilyenkor már egy megoldás van csak, hogy megpróbálunk svenkelni, ez jött össze, aztán megtetszett, és felraktam. Szóval úgymondt nem az a direkt svenk, hogy na akkor most álljun ki svenkelni, ezt természetesen alacsony ISO-val előre beállított záridővel stb... szoktuk napközben, nem pedig este (mondjuk lehetne este is egy nagyon tuti géppel aminek jobb a zajszűrése). Amit mondtál az élességgel kapcsolatban az igaz, de hát a minőségromlás,nagy vágás miatt ez van. A döléstre való megjegyzésed köszönöm, eddig nem is vettem észre !:) Egyébként 30-40-nel mehetett kb. az autó.
Köszönöm az értékelésed!
Szia .
Szerintem szuper lett , a fények varázslatosak az R8-on .
Tán a tetejéből kellene vágni mert arra semmi érdekes és a nyújtott vágás szerintem több dinamikát kölcsönöz a fotónak.
Üdvözlettel Dish
Zo959 válasza:
Köszönöm a véleményt!
Szia! Nekem tetszik.Egy amatőr fotóstól ez egy jó kép. Szűkebb vágás szerintem nem indokolt, mert szépek a kora esti fények, és a piros és kék illik is a márkához. Az autó szép éles, látni a mozgalmasságot a képen. Ráadásul egyedinek mondanám, mert nem nagyon láttam hasonlót ezen az oldalon.
Üdv!
Zo959 válasza:
Köszönöm!
Szia!
Épp a múlthéten sikerült nekem is egy R8-at élőben látnom, menet közben. Sajnos nem volt nálam masina, amivel megörökíthettem volna. :(
Ez nálam csont nélkül 5-ös!
Nincs kivetni valóm. Szép dinamikus kép, szép fényekkel. Én lehet, hogy még laposabbra vágtam volna, de ez már csak szőrszálhasogatás.
Zo959 válasza:
Köszönöm az értékelést!
Szia!
Alapvetően jó a kép. Szerintem a vágáson kár rágódni. Így szép a kontraszt az autó elején csillanó meleg fények és a háttérben lévő sötétkék tónusú házak között. Szűkebben meg dinamikusabb, mozgalmasabb. Kérdés, hogy milyen hatást szeretnél elérni.
Azért vigyázz a témával, mert nagyon hálátlan. R8-al viszonylag keveset találkozni az utcán (bár ezt a fehéret már én is láttam az Andrássyn). Így az ember óhatatlanul a gyári fotókkal hasonlítja össze a képet (vagy a hasonló kategóriájú autók gyári képeivel) ott meg egy kicsit más a költségkeret 1-1 képre vetítve.
Amúgy jól sikerült. Tetszik!
Zo959 válasza:
Köszi! Egyébként nem fehér, hanem ezüst. Igazad van, van ebben a gyári kép-összehasonlításban rizikófaktor, erre még nem is gondoltam, mert ha az ember tudatosan az ilyen gépeket figyeli, akkor azért akad jópár, köztük néhány magyar. Idén ő a második R8-cam.
Szia! Nekem tetszik ez a városi hangulat, kicsit need for speed jellegű. A vágással nincs semmi bajom, hiszen pont ezt a városi hangulatot erősíti a nagy tér, a fények, az épületek. Ami viszont már elsőre feltűnt az a minőség. Aztán olvastam a leírásod, és megértettem. Az erős képkivágás miatt sajnos nagyon pixeles lett a kép. Igen és kicsit zajos is. Én a svenknél picit nagyobb záridőt szoktam alkalmazni, kb 100 km/h-nál is 1/30-dal exponálok. Van is egy 5-ös BMW a galériámban. Üdv, Attila
--1--
Zo959 válasza:
Köszönöm az értékelést, a képed pedig megnézem! 1/30 szép teljesítmény, bár ott már elég nehéz jó képet csinálfi, főleg zoomolva, mi 1/80-nal szoktunk inkább, bár ahhoz kell sebesség is, nem elég, ha csak gurul a verda.
Szia!
Nagyon ütős éjjeli svenket hoztál össze, egy különleges autóról. Nagyon tetszenek a megcsillanások, remekül kaptad el a záridőt, szépen pörögnek a kerekek és dinamikus nagyon a kép a háttér egyenletes elmosásától, szóval ez remek. Az autó megfelelően éles lett, szépen fordultál a téma után.Ügyes kép és szuper hogy föltetted. Üdv. Attila
Zo959 válasza:
Köszönöm, örülök hogy tetszik!
Nagyon érdekes a kocsi alján a csillanás. Sajnos -gondolom- nem a kipufogóból jött.
Megkérhetted volna, hogy egy elhagyatottabb utcán nyomja így, ahol nincs ennyi zavaró fény ( a kereszteződésben váró autók lámpái elsősorban ). Ez a legzavaróbb. Lehet, hogy fekvőben tényleg jobb lett volna, de abban is biztos vagyok, hogy nem sok időd volt variálni.
Zo959 válasza:
Tényleg nem sok idő volt variálni, és a tulaj megkérésére sem volt lehetőség. Jött, mi meg lőttünk! Így megy ez az autófotózások 95%-ában. Köszönöm az értékelést! :)
hát pedig... :)
fentről 16:9-re megvágva sokkal dinamikusabb, feszesebb a komp. kipróbáltam.
amúgy meg tök jó, reklámfotónak is simán, suhan az audi az álló kocsik sora előtt. persze egy magazinba bekerüléshez képminőség is kell, erős vágásból meg nemigen jön össze.
de nem rossz, egyáltalán! :)
Zo959 válasza:
Ez így van, kell a képminőség, de nem mertem kockáztatni zoomolgatással, egy esély volt, szerettem volna egy jót svenkelni, a záridő meg lassan kezdte feszegetni a svenkeléstudományom határát, ISO-t viszont nem akartam jobban emelni, így is zajos, de azért még nem olyan rossz - D90 1600-ig úgy gondolom elég korrekt. Köszönöm a véleményt! :)
Szia! Szerintem jó lett! Kellően éles a kocsi (karosszéria felénk eső része), a háttér szépen elmosott. Gyanítom, hogy nem ment lassan az R8-as, így nem lehetett könnyű dolgod követni. Kíváncsi lennék a gyújtótávra, mert gyanítom, hogy hosszabb volt, mint 40 mm ekv, még ha sokat is vágtál belőle (biztos volt a kezed). Én hátul hiányolok egy kis teret még, felülről pedig akár vágnék is egy kicsit (mondjuk a felső utcalámpáig), sőt, így, hogy hátul elkélne a tér, lehet, hogy elölről (r.balról) lecsípnék egy kicsit, hogy egyensúlyba hozzam a képet (így sem lenne a kocsi középre szerkesztve, így is több tér maradna előtte, mint mögötte).
Összességében, szerintem is nagyon korrekt svenk lett! :-). Gratulálok.
Üdv, Péter
ui. magam is próbálkozom svenkekkel és dinamikus hatású képekkel, de én gyermekfotókkal teszem ezt - ami sokszor legalább olyan nehéz, mint egy száguldó kocsit elkapni :-)..ennek megfelelően ritkán is sikerül! :-)
Zo959 válasza:
Szia! Köszönöm az értékelést! A gyújtótáv 26mm volt, ami 39-nek felel meg a másfeles szorzó miatt. Azért írtam, hogy nagyon vágott, tényleg az! :P Az R8 szerencsére nem ment olyan gyorsan, 1/40-nel már így is kezd neccesebb lenni a dolog.
További jó svenkeléseket! :)

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.