Szia!
Először is egy kérdésem lenne, ez miért lett a makró fotó kategóriába feltöltve??
A képpel kapcsolatban: szerintem nagyon zavaró, hogy ff, és az itt ott belógó fák, félig belógó kacsa sem illik annyira a képre. Furcsa, hogy míg a túlparton lehet látni, hogy ez egy halszem obival készült, addig az itteni parton a kacsáknál nem nagyon, ez kicsit zavaró. Nekem a fotó nem mond semmit, de lehet csak én érzem így, ezért adom rá a 3pontot.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. március 29. 17:55 - fókusztávolság: 8mm
- objektív: Samyang 8mm fisheye
- rekeszérték: 8
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Győr
- Készítés ideje : 2012-03-29
Tudom nem etikus, de megkergettem a kacsákat. Adtam nekik egy zsömlét, de nem jöttek közelebb, hát nekem kellett lépnem...
tigerisch válasza:
Üdv
Akárhogy is nézem, nálam az állatok kategóriában van ez a kép. Nem teljesen értem az értékelésed, mert egy darab fa van, ami belóg, az is nem itt-ott hanem keret szerűen, ami persze szubjektív ezt el is fogadom. Másrészt hol látsz te itt félig belógó kacsát? A halszem torzítására nem tudok mit mondani, ez másnál is ilyen lett volna...
Az értékelésed alapján nem vagyok benne biztos, hogy ugyanazt a képet nézzük...
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Ezt azért jobban kifejthetted volna, mert egy 3-as mellé kicsit kevésnek tartom...
sztem valahogy - akár tesztképek árán is - ki kéne nézni egy olyan kompozíciót, ami vonalvezetését, felépítését tekintve majdhogynem kacsák nélkül is megáll, érdekes. aztán kitalálni, hogy jöjjenek ők is a képbe.
én valahogy így közelíteném meg.
jó próbálkozást!
tigerisch válasza:
Üdv
Végül is, ha a csillagjárás fotóknál bejön ez a szemlélet, akkor itt is működnie kell! :)
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Halszemnél minden dől mindenfelé. :)
jól éreztem, hogy még tapogatózol az obival. nem azt mondtam - vagy ha igen, nem úgy gondoltam:) - hogy a témához nem való, azt mondtam, hogy ehhez a képhez nem passzol. persze szerintem.
meg azért halszem és kistele között nagyon sok a különbség, és rengeteg köztes lépés is van :)
tigerisch válasza:
Üdv
Majdnem lett 2X is 10-20-as obim csak mind a kétszer az orrom elől vitték el, nem akarom részletezni milyen körülmények között... Az mondjuk megoldást jelentett volna a köztes részre, de ez van. A sors nem akarja. :)
A halszemnek itt az az előnye, hogy nem kell fókuszálni, a másik meg, hogy nehéz mellélőni mert ugye a keresőben a fókuszt kergetve futni nem életbiztosítás. Holnap majd újragondolom ezt a dolgot földre rakott géppel meg távkioldóval, hátha majd úgy. Bár az is lehet, hogy értékelhetetlen lesz mind. Ki kell próbálni. :)
Egyébként ezen kívül csak egy 24-70-es Sigmám van meg egy 50mm F/1,8, de ezek itt szerintem nem játszanak. :(
Klassz fotó. Jól kihasztnáltad a szuper nagylátó előnyeit. Gondolom, azért töltötted fel ide, hogy véleményt, esetleg kritikát is elfogadj. Én forgattam volna a fotót balra, hogy a horizont vízszintesnek tűnjön. Bal oldalról levágtam volna a két kacsát és a képarány miatt ugyan annyit vágnék a tetejéből. A monochrom kidolgozás, a kacsák árnyéka tetszik.
Gratulálok: Laci
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
A meglátás helytálló, nálam is felmerült a dolog. Amiért ez ilyen lett annak több oka van. Egyrészt a bal oldali kacsákat meg akartam tartani, hogy megőrizzem a "tömeget", a jobb oldalból lett vágva. Az hogy ilyen ferdének hat az azért van mert a túlpartra nem merőlegesen fényképeztem és ha kiegyenesítem akkor meg a fák fognak dőlni illetve sokat kell vágni a képből. Egyébként futottam a kacsák után és csak vaktában lövöldöztem. A kacsa nem türelmes alany. :)
etikus vagy sem, nem az itt a lényeg, hanem hogy a kép nem lett jó...
öncélúnak érzem a halszemet, nem ad hozzá semmit, se tartalmilag, se esztétikailag, ellenben csinált egy nagy, üres előteret, aminek kevés az az egyszem árnyék, hogy kitöltse.
maga a pilalnat se annyira izgalmas, felrepülő kacsák. és ami végképp nem tetszik, az ez az erőltetett, szépiás monokróm, aminek a tónusai se lettek igazán szépek, meglehetősen élettelen, pedig van benne fekete is meg fehér is.
szóval nekem ez egy próbálkozás az új objektívvel, és eszembe juttatja kedvenc fotóskönyvem egyik mondatát: van a halszemnek egy jellegzetes hatása, de ha ezt nyakra-főre minden képünkön alkalmazzuk, az idővel csak ingerült nemtetszést vált ki a szemlélőből.
én finomabban fogalmaznék: nem való mindenre.
üdv
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Szerintem kifejezetten jól illik ehhez a témához a halszem, attól függetlenül, hogy ezt a képet lehetett volna jobban is csinálni főleg, ha még mondjuk 1-1,5 méterrel közelebb jutok. Elgondolkoztam a mondataidon, de ezt a képet nem tudom telével, kistelével elképzelni. És igen én is olvastam az ominózus mondatot, nem is egyszer. Erre azt tudom mondani, hogy nem vagyok profi, életemben először járt a kezemben halszem, a legszélesebb látószög, ami nálam járt az 17mm volt. Csak ki kell próbálni, hogy mire alkalmas és mire nem, mert arról bizony nem szól a fáma, hogy mire szabad meg mire nem. Ott van pl. Máté Bence pelikános halszemes képe, állítólag arra se való mégis milyen jó kép lett belőle... Egy szó mint száz, azért van ez az oldal, hogy kiderüljön, hogy min kell még csiszolni.
A cél érdekében én eltudom nézni neked a kacsa üldözést, most kivételesen. És jó is lenne az ötlet, elképzelem ahogy menekülnek röpülve-szaladva a kacsák, aminek okát akárhogy tovább lehetne gondolni. A baj az, hogy ehhez a képhez nagyon sokat kell hozzágondoljak, mert a megvalósítás nem az igazi. Jó választás volt a halszem obi, de sokkal hatásosabb lenne, a lentebbről kacsa-szem magasságból láthatnánk a jelenetet, a kompozícióra is jobban rákellett volna gyúrni, így eldől az egész. Érdekes lenne, ha egy vízszíntes vonalban húzódna a kacsa sereg és nem így ferdén. A túlparton lévő sokminden is nagyon elvonja a figyelmet és a fát sem szerkesztettem volna bele szeményszerint. Végül hozzátenném, hogy a színvilága sem tetszik, bár kicsit rásegít a drámai hatás keltésre. :) Picit kaotikus, de az ötlet tetszik.
Üdv
tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Nem rossz ötlet lentebbről csak a halszem viselkedését még tovább kell tanulmányoznom hozzá, hogy minden ott görbüljön ahol kell. :) ÉN úgy gondoltam, hogy a kacsák pont ellentétesen "lejtenek" a parthoz képest és így valamelyest kiegyenlítik a kompozíciót. A túlparttal nem tudok mit csinálni az olyan amilyen, a kacsákat ideszoktatták nem mennek arrébb szívesen. :)
Szia!
Szerintem nem igazán passzol itt ebben az esetben a halszem, talán ha magasabban lettek volna pl emberfej magasságban több madár és akkor esetleg de nem vagyok benne biztos.Vagy ha te tudtál volna közelmenni hozzájuk és úgy lekapni,na ok tudom,hogy ez nem csak így megy,mert arra rég távol vannak,vagyis ez majdnem hogy lehetetlen..de a közelebbi kép halszemmel sokkal jobb lett volna, pl mikor egy tehenet fotóznak le,na ott ütősebb a hatás..ez a szinezés a képnek sem gondolom,hogy előnyére vált..szóval ez egyáltalán nem egyszerű nyilván,de én vártam volna vele,vagy több gyakorlás fotót csinálni és úgy szelektálni..
Üdv.
tigerisch válasza:
Üdv
KÖszi az értékelést!
Szerintem, amikor Capa kitalálta, hogy közel kell menni még nem volt halszem. :)
Szóval ahhoz, hogy ez a kép úgy nézzen ki, ahogy az ember lelki szemei előtt megjelenik na ahoz kb 1 méterre kellett volna megközelítenem őket. Nagyon brutál a halszemnél ahogy tágítja a teret. Ami 4 méternél messzebb van olyan mintha 1km-re lenne. Nem tagadom szerdán jött meg a cucc. Ma volt időm kipróbálni. Annyira más mint az eddig megszokott dolgaim, hogy még azért nagyon szokni kell. AZ biztos, hogy ennek a témának még nekifutok, bár még nem tudom hogyan. Az alap ötlet Máté Bence pelikános fotója bár csak a madár és a halszem a közös, semmi más. Nekem tetszik ez a kép, másoknak nem annyira. Van ilyen. :)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.