- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. február 20. 18:53 - érzékenység: ISO 400
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Ez az első éjszakai panorámafotóim közül való felvétel.
Köszönöm szépen a krediteket, és mindenekelőtt azt, ahogyan viseled a kritikát!
Mivel nem én voltam az első értékelőd, azért csak érintettem a "WB"- témát, mert biztosra vettem volna, hogy előttem már valaki kifejtette, de most a válaszodból ítélve úgy érzem ezzel adós maradtam. Tehát a White-Balance: magyarul a fehéregyensúlyt jelőli. Ha éjszakai felvételt csinálsz amikor a fényforrás nem a Nap hanem különböző mesterséges (tehát "mű-" ) fényforrások, ilyenkor át kell állítani a gépet "műfény"-re, hogy helyes fehéregynesúlyt kapjunk. Ellenkező esetben ugyanis túl meleg(=sárgás) árnyalatú lesz minden fényforrás a képen, mint ahogy itt. Ha a helyszínen vagy nem ilyennek látod a fényeket, ugye? Tehát a fotón is azt a színhatást kell próbálni visszaadni ahogy a szemed látja.
A helytelen WB állítás hibája az is, ha pl. olyan fotóval találkozol, ami nappal készült, viszont mégis pl. a zöld színek kékes árnyalatokon jönnek vissza, illetve ami fehér az inkább halványkékes... Ez pedig azért lehetséges, mert "műfényre" állított kamerával fotózta le a napfényben látható témát. Ezt a verziót nevezzük hideg- wb-nek, mivel minden kékes-tónust kap.
Nem tudom mennyire voltam érthető, de ha kérdésed van nyugodtan írj, szívesen válaszolok ha tudok.
üdv, s.a.
Tegeri válasza:
Kedves S. A.!
Mikor regisztráltam erre az oldalra és feltöltöttem az első képem, tisztában voltam vele, hogy itt hideget és meleget is fog kapni a mű. Józan paraszti ésszel ez így is van rendjén, mert ha mindenkinek tetszik, nem említ semmi hibát, az \\\"bűzlik!\\\"
Ez a természetes, és a kritikához is úgy kell hozzáállni, hogy nem mindenki fikázni akarja a másikat, hanem a \\\"javát akarjuk egymásnak\\\", ezért segítünk, és elmondjuk, hogy szerintünk mi nem jó a képeken! Értelemszerűen mindenki a hibákat keresi a fotókon, nem azt ossza meg senki egymással, hogy egy munka miért olyan klassz...
Ez a pozitív látásmódhoz hozzátartozik, és természetes!
Nem hallottam még a \\\"WB\\\"-ről, és bevallom elsőre nem igazán tiszta, el kell olvasnom többször a soraidat, hogy értelmet nyerjenek számomra. De idővel \\\"minden kiderül\\\", kitisztul! :)
Én egy kis kompakt géppel fotózom, nem tudom, hogy ezen is be lehet e állítani a \\\"WB\\\"-t? Mert az exponálási sebességet (azt hiszem ezt nevezik szaknyelven záridőnek), azt sajnos nem. Megkérdeztem az egyik fotós ismerősömtől, ugyanis van pár ezen a téren...
Ha összejön újból elég kredit, inkább nappali képeket, portrékat, koncertfotókat fogok felrakni, (ugyan van még 1-2 éjszakai felvétel, amiknek szintén kíváncsi lennék a hibáikra, idegen szemekkel nézve!)
(Facebook-on van fent egy rakás...) :)
A kreditek pedig értelem szerűen járnak, mivel te is (akárcsak a többség) oly rendes, és elmondja a munkám hibáit, ezzel ösztönözve, hogy még szebb, még jobb, még több képeket készítsek, máshogyan, ahogy eddig tettem!
(Szóval természetesen most is kapnád a "jutalmat", ha tehetném bár most a gép valamiért nem engedi...! :(
Üdvözöllek!
Nekem a képnek kettő komoly hibája van.
1/ gyakorlatilag a fotó fele felesleges -és ez nagyon sok.
A parlament csúcs zászlórúdjáig le lehetne vágni.Nincs felette semmi csak sötétség,arra meg nincs szükség,hiszen a kép többi része jól visszaadja az este hangulatát.Így sokkal jobban érvényesülne a tükröződés is.
2/ feltehetőleg a gép hibája ,de ettől még ront a képen,a nagyon erős elmosás részletvesztés.
-lsd.Parlament, meg a vár.
Szóval javítandónak érzem.
Szia.
Tegeri válasza:
Szia!
A meglátásod helyénvaló, köszönöm a jó tanácsot! Ez a kép amúgy egy "örök téma" véleményem szerint, úgyhogy javítani fogok rajta! (Amúgy is köztudott: "holtig tanul az ember!")
Üdv!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Biztosan már meséltek az előttem írók a WB-ről meg a kékóráról. De ha mégsem, ( bár ezt kétlem) illetve ha mégis, akkor nem árt nyomatékosítani, hogy éjszakai felvételhez nem szabad megvárni a teljes besötétedést. Amikor a villanyokat felkapcsolják de még nem szállt le a sötétség, akkor a legcélszerübb. A teljes fekete égboltnál már nehéz szépen kiexponált fotót készíteni, mert túl nagy lesz a kontraszt a világos illetve a sötét részek között, és ez becsapja a kamera fénymérőjét is, részlettelen, túl- illetve alulexponált lehet a fotó. Főleg akkor érdemes erre odafigyelni ha a téma eleve olyan ismert mint a Duna-part, amelyről már sok nagyon jó ( illetve gyengén sikerülteket is) felvételt láthattunk. Ilyenkor már technikailag tökéletest vár el a néző, hiszen sok újdonságot nem lehet belevinni ebbe a témába, ezért fontos, hogy amit mutatsz az viszont pompázatos látvány legyen. Ez sajnos most nem sikerült, de legközelebb már biztosan sokkal jobb lesz!
üdv, s.a.
Tegeri válasza:
Kedves S. A.!
Természetesen tettek már említést ezekről. Ahogy az adatlapomon is feltüntettem, én még \"lelkes amatőrnek\" tartom magamat, aki nem tanulta a szakmát. a \"WB\" fogalmam sincs, hogy micsoda, de nem számít! :P
Tény, hogy jogosan várja el a néző, hogy profi minőséget tekintsen meg, és szerintem bármely témából! Mert a nézőkből lesznek a vásárlók, és köztudott, hogy \"mindent a vevőért!\" :)
Megtisztel a véleményed, és ugyan tudom, hogy a rosszabb kategóriába sorolandó az első feltöltött képem, ennek ellenére köszönöm a rá adott két pontot!
Üdvözöllek!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Köszönöm a kreditet!!!
3 fontos dolog az éjszakai képnél:
-kis ISO érték
-stabil hely (állvány, vagy lerakva a gép)
- ne nyomd meg az exponáló gombot....vagyis távkioldó, kompakt gépek esetén ídőzített exponálás.
A vágás, fényerő, kontraszt és egyéb kisebb korrekciók csak jobbá teszik a képek. Ez egyáltalán nem "bűn". Nevezzük digitális előhívásnak. :-)
Tegeri válasza:
Igazán nincs mit, én meg a jó tanácsokat köszönöm szépen! :)
Üdvözöllek!
Szia!
Sajnos több sebből vérzik a kép.
Először is a méretezés. 1000-1200 pixelnél szélesebb képpel nem próbálkoznék. Igaz közepesben még élvezhető, de eredeti méretben már nem annyira. Főleg, hogy be lett nagyon tömörítve (178 kb) Érdemes kihasználni a 310-es határt.
Éjszakai, hosszú záridős képnél az ISO értéket érdemes minél kisebbre állítani.
Vágás: a kép alsó 1/4-e felesleges.
Egy tipp: ha a kép alsó és felső részét "bátran"megvágod valóban panoráma hatást kelt.
Üdv: Gábor
Tegeri válasza:
Köszönöm kedves Gábor! Vágni, retusálni abszolút nem szoktam, nem vagyok híve. Ritkábban készítek éjszakai felvételeket, ezért még nem jöttem rá ennek a nyitjára... Köszönöm a tanácsot, megfogadom!
Üdvözlettel,
egy lelkes amatőr :)
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia!
A legnehezebb ringbe szálltál be. Ennél sokkal de sokkal jobb felszereléssel (ezért nem vagy okolható, nem számít bele a pontba) és sokkal többen próbálják nap mint nap megörökíteni a témát.
lássuk be több sikerrel is.
Rövid az expo, nagy iso miatt tiszta zaj. Életlen, a Parlamenten jól látszik. Nagylátón jelentősen torzít az objektív, így azt az érzetet kelti, hogy dől a kép.
Amennyiben van lehetőséged, úgy használj állványt. Akár egy kis tenyérálványt is a hídra téve. Meg kell várni míg elmegy a villamos! Alacsonyabb iso (pl 100) és hosszabb expo. A kék órát úgyis mondja mindenki és és úgysem vagyok nagy rajongója.
duplareg
Tegeri válasza:
Kedves Duplareg!
Köszönöm a véleményed, építő jelleggel fogadtam. Igazad van a dolgokban, és azon vagyok, hogy fejlesszem magamat! :)
Üdv!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
szia!
sajnos ez most a tűrhető kategória lett. nem jó időben mentél ki, ez volt a legfőbb probléma. ezek a felvételek, bármilyen elcsépelt közhely is, a kék órában mutatnak igazán szépen. így nincsenek színek, minden vagy bebukott fekete, vagy totál kiégett fényrobbanás. a szerkesztés is problémás, sajnos túl sok alul a fekete, lényegtelen rész, ahol nem látunk semmit, a látnivaló pedig elvész a távolban. gondolom állványt sem használtál, mert eléggé bemozdultnak tűnik. bocs, ha úgy tűnik, hogy csak rosszat mondok, de ezek leginkább észrevételek, tanácsok.
Mike
Tegeri válasza:
Kedves Mike!
Teljes mértékben egyetértek veled, és a rossz kritika/vélemény néha jobb, mert abból tanul az ember, építő jelleggel hat! Sajnos nekem csak ez a kis kompakt gépem van (és egy Nikon Coolpix S60), ezekkel pedig többnyire csak a nappali órákban lehet jó felvételeket készíteni...
Persze állvány nélkül készült, csak a Margit-híd korláta adott valamiféle \"stabilitást\", bár az látván a képet annyit ért, mint halottnak a csók! :)
Köszönöm a kritikát, (és a pontszámot!)
Szia! A kép témája jó, még a szerkesztése is, hisz ha mindkét partot egyszerre szeretnénk látni, plusz még a víz tükröződését is, akkor nemigen lehet máshogy helyezni. Sajnos a minősége nagyon nem jó. Az ISO 400 sok, 100-ason talán nem lenne ennyire zajos. Pont nélkül, ha nem bánod. Üdv
Tegeri válasza:
Szia!
Köszönöm soraidat, legközelebb megpróbálom 100-ason. Soha nem tanultam a szakmát,-amit az adatlapomon is feltüntettem. Sajnálom, hogy nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, de ez esetben inkább az elképzelést kell pontozni, nem is a kivitelezést... :)
Olyan szép lett volna, ha az esti fények tükröződnek a vízen, és mindezt alul-felül egyenlő arányban az éjszaka sötétje szegélyezi, ráadásul még tiszta is! :(
De nem tört le, mivel sikertelenségek nélkül nincsenek sikerek, és ez mindenki számára köztudott!
Üdvözlettel,
egy lelkes amatőr :)
Szia! Látom, kompakt géppel fotóztál, és tudom milyen nehéz velük fotózni, főleg este,de azért leírom a véleményem:) Egy kicsit zajos a kép,illetve sajnos az éjszakai színek nem jönnek annyira szépen ki, kicsit érdekes a sárga :) De kompakt géppel sajnos éjszaka jó fotót csinálni nagyon nehéz, ezt én is tudom. Mindenesetre a kompozíció nekem tetszik :) Nagyon hangulatos. A minőséggel meg nem tudsz mit kezdeni, ezért nem szerettem volna lepontozni. Üdv. Zoli
Tegeri válasza:
Kedves Zoli!
Örömmel fogadom meglátásod, valóban \\\"hagy kívánnivalót\\\" maga után a mű. Sajnos csak ez a kis gép áll rendelkezésemre, de megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, már amennyire lehet...
Nagyon szeretem amúgy ezt a kis Fuji-t, mert nappal gyönyörűen fotóz, és mozgás közben is befókuszál, és éles képet ad vissza.
Örülök, hogy nem csak engem fogott meg a látvány!:)
A legtöbben nem is sejtenék, hogy milyen nehéz jó képet készíteni, és általában egy fotót mindig a készítője tud a leginkább értékelni, mert csak ő tudja, milyen külső hatások nehezítették a munkáját!
(Jelen esetben a kezem fagyott le, mert szüntelenül fújt a hideg szél...) :P
Még egyszer köszönöm soraidat,
üdvözöllek!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.