BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,8
KATEGÓRIA: elkapott pillanatok
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. augusztus 17. 01:24
  • érzékenység: ISO100
  • fókusztávolság: 70mm
  • objektív: Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Macro
  • rekeszérték: 2,8
  • zársebesség: 1/1600
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Tihany
  • Készítés ideje : 2011-07-31
Vitorlás

Valahogy pont összejött a téma a keret és a háttér is. A lényeg, hogy nekem tetszik :) Nyugodtan értékeljétek saját belátásotok szerint, de a szőrszálhasogatást lehetőleg csak óvatosan. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. szeptember 16. | 01:05 | Nagyak

Ilyenkor az a megoldás (legalábbis én így szoktam hasonló esetekben képet készíteni), hogy az árbóc hadd legyen ferde, de a horizont mindenképpen vízszintes. Az előbbi ferdesége egyáltalán nem lett volna zavaró, vagy ha mégis, annyira közel sem, mint a horizont dőlése.
Mivel az adott pozícióból "eszed, nem eszed, nem kapsz mást", e két opcióból kell választani, ha az ember mégis képkészítére adja a fejét. (Hacsak nem vagy ügyes "fotosopos", de ezzel sokan vagyuk itt így... (De még ha igen, akkor is könnyebb az árbóc ferdeségét "visszacsalni"!))

tigerisch válasza:
Üdv
Nagy dilemma amúgy ez, hogy érzetre vagy a valóságra kell hajtani. De mivel a néző általában felületes, lehet hogy az érzet nyerőbb ötlet...

adott pontszám: 3
2011. szeptember 14. | 12:11 | Nagyak

Meg lehetne a hangulata, tudatos kompozíció, de valahogy mégsem sikerült, ne haragudj meg érte. Magam is szeretem, amikor tájképeknek belógó ágak adnak keretet, értékelem a vizet, felhőzetet, de itt az egységet megbontó részlet túl picike, inkább rá-zoom-olhattál volna, az ágak pedig túl sok helyet foglalnak. (A zoom a keretet adó faágak életlenségének is jót tett volna.) Nem úgy a víz/ég, ami ezen a képen jellegtelen is. Ráadásul a horizont nem vízszintes, ami kifejezetten zavaró. Ha mást nem is csinálnál szívesen a fotóddal, legalább elforgathattad volna valami programmal.

tigerisch válasza:
Üdv
Vízszintes az, csak a túlpart nem volt merőleges rám. Az árbóc egyenes amúgy. Egyébként tényleg ferdének tűnik. Ilyenre még nincs megoldásom, mert tényleg csalóka...

adott pontszám: 2,8
2011. szeptember 2. | 12:14 | csibesztanya.bunozo1

Légy üdvözölve,
tény, hogy érdekes perspektívát találtál ehhez a képhez. Az rendben van, hogy az előtérben homályosak a fák, a gond azzal van, hogy a kép többi része sem egy remekmű, a hajó is, a háttér is homályos. Ráadásul az említett vitorlás még nincs is jó pozícióban. Ha neked tetszik, nem akarom összetörni jedi-énedet, biztos vagyok benne, hogy legközelebb jobb képet csinálsz, de ez nekem nem jött be.
Az erő legyen veled!

tigerisch válasza:
Üdv
A véleményt elfogadom az élességet kivéve. Még 1:1 nagyításban is éles itt meg még élesítve is lett. Az, hogy a leméretezés miatt annak tűnik az meg már nem rajtam múlik.
Köszi az értékelést!

adott pontszám: 3
2011. szeptember 1. | 13:25 | csillagasz92

Hello!
Az a problémám, hogy ez a keret túl homályos és bemozdult. A téma, a vitorlás túl kicsi, alig látszik a képen. Valahogy a kompozíció nem jó. bocsi

tigerisch válasza:
Üdv
Ezen jót nevettem. :)
1/1600-nál elég ritka a bemozdult téma...
Köszi az értékelést!

adott pontszám: 2
2011. augusztus 26. | 11:02 | hardertom

szia, nekem kicsit túl sok az előtér ezen a képen . Zavaróan túl sok rész van homályban. Megvágva jobban tetszene, vagy ha egy olyan nyílásból lenne fotózva ahol nem lóg be ennyire sok faág.
Üdv Tamás

tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést
Igen ezt a többiek is mondták, hogy sok a keret. De ezt az indoklást a pont fényében nem tudom elfogadni. Ha már ilyen alacsony pontot adsz egy képre, tiszteld meg annyival a készítőt, hogy rendes indoklást írsz. Amit írtál nagyjából annyi, hogy "sok a keret".

2011. augusztus 23. | 00:32 | rebel28

A színek szépek de, de nagyon zavaró a belógó ág.

tigerisch válasza:
Üdv
Természetes keretnek szántam, de mint kiderült kicsit sok lett...

adott pontszám: 4,4
2011. augusztus 19. | 04:38 | harminchat

Szia! A teljesen tág rekesz ellenére egész jó a rajzolat, legalábbis a felhőkön úgy látom...jó ötlet volt a természetes keret kedvéért valamennyit beáldozni a részletességből. Tetszik a szerkesztés, abból a szempontból, hogy balról az ágak egy átlót adnak, ami jobbra is félig megismétlődik így éppen teret kínálva a hajónak a nyílt vízek felé. Kár, hogy a természetes keretet a horizont vonala keresztbehúzza a háttérben, de sajnos ez elkerülhetetlen.
Viszont ha megfeleződne egy szűkebb vágás által ez a horizont feletti rész, szerintem hatásosabb lenne a fotó.
Szép fényeket!

tigerisch válasza:
Üdv
Életem egyik legjobb vétele volt a 24-70-es f/2,8 Sigma. Simán veri a fix 50-es f/1,8-asomat szerintem...

2011. augusztus 17. | 20:46 | Flyeye

Na ja, erre számítottam:-))). Nem szeretik itt a faág-kereteket. Bár itt tényleg sok szerintem is.
Üdv további sok szép képet kívánok:-)!

tigerisch válasza:
Üdv
Sok mindent nem szeretnek itt sajnos. Szelektív deszaturáció, statikusság, meg minden amit szubjektíven lehet értékelni. Ez van. Így utóleg tényleg sok lett a keret, bár ettől függetlenül még mindig meg tudom indokolni :D

adott pontszám: 4
2011. augusztus 17. | 20:42 | Flyeye

Na, érdeklődéssel fogom olvasni az értékeléseket, mert nekem nagy kedvenc technikám volt a képek ilyetén ágakkal történő keretezése, de itt ezt sorra lehúzták. Ezzel együtt nekem továbbra is tetszik, bár a képeden túl hangsúlyosnak tartom. Más szóval, szűkebbre vágtam volna a képet. De, hog ymásról is írjak, a horizont picit ferde, erre érdemes nagyon figyelni. A vízfelszín pedig nagyon részlettelen. Szóval nem hibátlan, de nekem tetszó fotó.

tigerisch válasza:
Üdv
Én az árbócból úgy ítéltem, hogy az függőleges meg a túlsó part sem volt rám merőleges és ez alapján szerintem nem ferde, de ha nem vonalzóval nézi az ember és nem tudja a túlpart elhelyekedését akkor tényleg ferde és valójában ez számít, az érzés. Mert senki sem fog nekiállni vonalzóval...

adott pontszám: 3,8
2011. augusztus 17. | 18:59 | jacare

Szia. Szerintem a főtémád (gondolom a hajó az) nagyon pici. Hiába van rajta az élesség, szinte elveszik a homályos gallyrengetegben, amiből viszont túl sok van, tulajdonképp a képet keretezi ez a homályos, elmosott növényzet. Lehet, hogy ez szándékos, de nekem így ebben a formában nem tetszik, mert elvonja a figyelmet a lényegről. Ha kevesebb lenne és ha kicsit szimmetrikusabban valóban keretbe foglalná a hajót, akkor talán jobb lenne. A meglátás viszont nem rossz:) Szép fényeket.

tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést.

adott pontszám: 4
2011. augusztus 17. | 18:49 | elektron

Szia. Szép, hangulatos kép .Szerintem túl sok keretnek szánt növényt tettél a képbe és azok nagyon sötétek .És egy kicsit érdekesebb lehetne ha lejjebb járna a nap és hullámosabb lenne a víz de hát tudom ,hogy a vitorlás ezt nem várja meg.
Üdv

tigerisch válasza:
Meg a család se így nyaralás közben. :)

adott pontszám: 3
2011. augusztus 17. | 17:51 | balatonifotós

Szia!

A következő gondolatokat nem szőrszálhasogatásnak szánom, hanem bízom abban, hogy előrébb jutsz velük. Szóval a képed jobbra dől.., aztán ez a keret féle dolog sem sikerült a legjobban, nem is azért mert egy elcsépelt téma, hanem mert túl sokat vesz el a képből. A főtémának szánt hajó a kis bocijával szinte elveszik a képen annyira kicsik. Hát így elsőre ennyi jutott eszembe. A tavat és annak környékét valóban nehéz nem klisészerűen fotózni, nagyon sok kísérletezés és a jelenségek figyelemmel kísérése az elsődleges, amit tanácsként tudnék adni.
Sok sikert a továbbiakhoz,
üdv, Z.

tigerisch válasza:
Üdv
Nagy monitoron nagy méretben teljesen más egyébként. Ahogy a hozzászólásokból kiveszem csak nekem tetszik, lehet tényleg csak a lelkesedés tetette ki velem. Ez van, nem lehet mindig 5 pontos képeket kitenni. :)

2011. augusztus 17. | 17:27 | NZsuzsi

Akkor nézz rá ezekre
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=161657

http://fotozz.hu/teljes_kepet_mutat?Foto_ID=161233

saját stílusom:)
itt is oriási a tér pl

tigerisch válasza:
:)
Ezek is nagy méretben érzik jól magukat. Kinagyítva teljes képernyőre sokkal jobban néznek ki.

2011. augusztus 17. | 14:10 | másikvanek

"Feltöltöttem két képet és 3,8-nál jobbat még nem kaptam rájuk,..."
ez nem igaz, én 4-et adtam. :)))

tigerisch válasza:
Jójó, igazad van ;)

adott pontszám: 3,6
2011. augusztus 17. | 13:45 | apóka

Engem zavarnak a közeli belógó életlen lombok.Talán kevesebb elmenne, de ez így sok.Ehhez képest a vitorlás kicsi és talán lehetne élesebb.Így gondolom.Jó fotózást .Üdv.

tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Élesebb? Ennél jobb élességet már nem tudok. Ez az obi élesebb mint a fix50mm f/1,8 és a képen is kétszer ment végig az életlen maszk. Berázás 1/1600nál nem hiszem, hogy játszik szóval valahol hiba van a rendszerben. A lombokkal kapcsolatban meg szerintem egyedül maradtam a véleményemmel... :(
Egyébként ma mindenki bal lábbal kelt fel? Feltöltöttem két képet és 3,8-nál jobbat még nem kaptam rájuk, pedig szerintem amnnyira nem lettek rosszak, vagy átfogalmazva ennél sokkal rosszabb képek is magasabbra értékelve mint ez a kettő. Bár ezt lehet csak én látom így. Általában 4 és 4,8 között szoktam kapni itt meg most 2 képből kettőnél is 3-as az átlag. Ezért ennyire nem lettek rosszak.
Ezt nem kifejezetten neked írtam, csak muszáj valakihez odaírnom, szóval nem ellened van csak kicsit most nem értem mi folyik itt...

adott pontszám: 4
2011. augusztus 17. | 13:08 | másikvanek

Valóban az a lényeg, hogy neked tetszik! A többiek meg csak mondják el a véleményüket nyugodtan. Ezt teszem én is.
Szerintem a belógó fák, annyira zavarossá, keszekuszává teszik a képet, hogy elnyomják a kicsi vitorlást, mint témát. (optikailag)
Ettől kezdve nincs a képnek nyugvópontja, a szem a bozóton szaladgál körbe-körbe.
Szerintem kevesebb zöld kerettel kéne megpróbálni a kompozíciót.
Remélem nem tekinted szőrszálhasogatásnak.
Üdv.
másikvanek

tigerisch válasza:
Üdv
Köszi az értékelést!
Én inkább úgy álltam hozzá kompozíciós szempontból, hogy a keret és a téma közt van akkora éles-életlen és sötét-világos kontraszt, hogy ez elég legyen ahoz hogy a keretről a szem egyből a hajóra ugorjon.
Még jobban belemenve a dologba:
Vannak a vonalak, ha felrajzolod őket akkor itt speciel nem egy pontba tartanak hanem keretet alkotnak. Van a pont ami az aranymetszésben van (vitorlás). Ha a kontrasztokat nézzük akkor itt van éles-életlen kontraszt ami az elmosott lombot és az éles témát illeti és van világos-sötét kontraszt is ugyanitt. Szóval értem mit mondasz, azt is értem amit a könyvekben olvastam a kompozícióról csak a kettőt valahogy nem tudom összeilleszteni...
Nem veszem szűrszálhasogatásnak :D
Egyébként kevesebb lommbal szerintem zavaróbb lenne hogy a semmiből véletlenszerűen belóg pár izé...

adott pontszám: 3
2011. augusztus 17. | 12:41 | NZsuzsi

A főtémád elveszik a nagy térben mégha természetes keret is veszi körül. Ez a kép valami egyveleg a minimál fotó felé hajlik (ott a főtéma aprósága nem lenne ennyire zavaró) Picit dől úgylátom. Szóval ez a kép nem szögezi oda az embert maga elé beláthatod és épp ez a gyengéje. Szép és mindenkiben kellemes élményeket hoz fel de nem kirivó nem másabb érdekesebb még a kerettől sem mint bármelyik emlékfotó balcsiról. Apukám képeit juttatja eszembe aki imádott fotozni de mindig egy egy pötty volt a főtémája akár vitorlás akár ember volt is az. (mondjuk ez nekem kellemes emlék:) Azt gondolom bár csalogató ez a természetes keret nem tesz annyit pluszban a képhez hogy igazán ütős legyen

tigerisch válasza:
Üdv
Ilyen kicsiben valóban így van. Azért 24"-os monitoron teljes képernyőn teljesen máshogy mutat a dolog. Vannak képek, amik kicsiben sehogy se néznek ki. Ez is ilyen, legalábbis szerintem, de ugye itt van kép és fájlméret korlát is úgyhogy így jártam sajnos.
Látom te jobban kedveled ha a fő téma minél jobban kitölti a keretet, de nálam ez változó. Én vagy nagyon szűken vagy nagyon tágan szeretem a kép kivágását, bár azért nem ragaszkodok ehez minden körülmények között.
Van egy kis olyan érzésem, hogy a saját stílusoddal próbálod összeegyeztetni a képet. Bár mondjuk mindenki ezt csinálja úgyhogy vedd úgy hogy ezt le se írtam.

adott pontszám: 3,9
2011. augusztus 17. | 12:28 | fotos1994

Szia! A horizont jobbra dőlését csak a jó szeműek veszik észre, de a körben belógó faágak homályosításának típusa (,vagy nem is tudom, hogy mondjam) "bezizzenti" az embert, mikor nézi a képet, és nem tud koncentrálni a témára, ami egyébként jó lenne.

Jó fotózást! Üdv.

tigerisch válasza:
Üdv
A lombokról már az előző értékelésnél leírtam az álláspontomat, úgyhogy ha nem baj ide nem írom le.

A zizzentésről meg annyit, hogy ez volt a max elmosás, amit ki tudtam hozni. Ennél tágabb rekeszt már nem tudtam beállítani és a többi dolog is adott vol jórészt. Ha meg nem mosom el akkor meg egy olyan jó kép lett volna belőle, hogy egyenes úton megy a kukába. Szóval nem teljesen értem a problémád, de remélem a válaszom alapján tisztázódik a miértje a dolognak.

2011. augusztus 17. | 09:54 | kátéa

Szia! Nem akarok szőrszálhasogató lenni, de a keret túl sok, és a horizont ferde. Üdv

tigerisch válasza:
Üdv
A túlsó part nem merőlegesen volt rám ezért hat ferdének. Ha kiegyenesíteném akkor meg a virotlás dőlne el. Gyors ráhúztam egy vonalzót gimpben és a vitorlás árbóca az függőlegesnek tűnt. Valóban kicsit sok a keret de szűkebb vágással meg nem néz ki sehogy ha teljesen kivettem volna akkor meg tucatkép lenne. Ne gondold, hogy nem fogadom el a véleményedet vagy sokra tartom magam, de ez a kép vagy így néz ki jól vagy kuka.
Egyébként nem tudom mi van most nyáron, kétszer annyi képet tesz fel mindenki, de értékelni meg luxus. Ezért neked duplán köszönöm az értékelést!