BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,39
KATEGÓRIA: állatfotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. március 14. 22:32
  • érzékenység: ISO 1600
  • fókusztávolság: 75mm
  • objektív: Asahi Takumar 1:1.8/85 SMC
  • rekeszérték: f1.8
  • zársebesség: 1/25
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
  • Készítés ideje : 2011-03-13
Figyellek kisgazdám

Mazsi, ezúttal nagyon figyelt. :) 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. április 11. | 21:01 | hegyiember

Megértem én a reakciódat, de mit vársz?
Mondjam el, hogy lehet elkerülni a kiégést? Vagy írjam le, hogy lehet izgalmas macskafotót csinálni?
Az a baj, mikor már a fene tudja hányadik totál izgalommentesen és kreativitást nélkülözve lekattintott macskafotót nézem, nehezemre esik leírni, hogy csináld valahogy úgy, hogy a jajdecuki faktoron kívül legyen benne más is.
Helyezd környezetbe, fotózd akkor, amikor valamit csinál azon kívül, hogy néz!

Nem biztos, hogy a mondanivaló hiányzik innen, inkább az egyéniség, a látásmód, de az nagyon.

Ha ezt mellékelem a pont mellé, akkor hasznos? :)

Ha akarod, nyálazd át a galériámat, van ott pár macskás kép. Nem mintha azok valami etalonok lennének, vagy ilyesmi... Esetleg meg is írhatod a véleményedet róluk, ha akarod.

attilaszucs válasza:
De miért kell ilyen reakciókat kicsiholni másokból?

adott pontszám: 1,5
2011. április 9. | 22:54 | hegyiember

Ööö, hát nem tudom, mi a baj a szerverrel... de azt értékelném, amit látok.
Az pedig egy gubbasztó, valamit néző macska, ronda kiégésekkel.
Ha technikailag tökéletesre lövöd/utómunkázod, akkor nálam ez így egy kettest ér. Így kevesebbet.
Dögunalom.

Nem téged akarlak bántani, amit írtam, a képről írtam.

Üdv

attilaszucs válasza:
Nem bántasz, csak nehéz felfognom, az értékelés semmilyenségét, mert ez nem egy építő jellegű kritikus vélemény (amivel semmi baja a magamfajta kezdőnek egy tapasztaltabbtól!!!). Eleve a pontszámok mellett lévő szövegek... Hogyismondjam-hogyismondjam, hogy ne bántsak meg én se senkit... Inkább nem minősítem, ezen már rég lenne mit ráncfelvarrni a fotózznak...

Nem értem miért kell egy fotóban bármiféle mondanivalót keresni (van kép aminek van és van aminek nincs). Itt a képek 10%-ban van mondanivaló, de lehet sokat mondtam. Unalmasnak találhatok én is gyakorlatilag bármit, hiszen ez a szubjektív véleményalkotási lehetőségem adott. A kiégéssel egyetértek, de egy foltnyi kiégésért, nem szokás másfelet osztani, és ha ismered, és miért ne ismernéd az értékelés mikéntjét, hogyanját, csízióját, akkor tudod azt is, hogy a szubjektív megérzéseidre, és zéró indoklásra alapozva nem adhatsz ilyen szar pontot.

Ellenben pont nélkül természetesen szarrá alázhatod a képet, ahogy jólesik, még csak javító észrevételeket sem kell tenned, (egy ponttal adott értékelésnél azért javallott).

Nem akartalak megbántani, amit írtam a véleményedről írtam.

Üdv.

2011. április 8. | 21:18 | zsukslusszkulcs

Szép cica.

attilaszucs válasza:
Köszi

adott pontszám: 2,5
2011. március 17. | 15:46 | m-a-r-k

Szia!
Az jobb lenne ha a cica az obiba nézne és nem ki a képből, kár hogy levágtad a bajszát,a háttér is elég kusza lett meg zajos a kép,de összességbe jó kép is lehetne, csak nincs benne semmi újdonság ami miatt tetszene.
PL:Megpróbálhattál volna játszani a fényekkel.
üdv!

attilaszucs válasza:
Hét itt a szobában sok játék nincs. :)

2011. március 15. | 22:58 | zsozsek.

Mit jelent az, hogy "ugyanazzal a programmal "kalibrálva"? Kalibrálóprogram? Elég nehéz két különböző monitort összelőni. Első körben minél több gépen nézd meg, az azért mutat egy reális képet, de beállítási probléma is lehet. Egy ismerősömnek mást mutatott a gépe PS-ban és a képnézegetőben is. Úgy emlékszem, az AdobeRGB és sRGB beállítási probláma okozta, ezt érdemes kipróbálni a képkezelő progik beállításai között (egyformára állítani).
Utómunka Lightroom-ban?
Kevesebb Contrast-ot használj, helyette inkább Clarity-t, a Saturation helyett pedig inkább Vibrance-t.
A sok kontraszt melegebb irányba viszi a fehéregyensúlyt, de vszínű, hogy attól bukott be a farok alatti rész, és a fehér szőr is ettől égett jobban ki, és ettől "sárgult be".

attilaszucs válasza:
Szia, letöltöttem egy programot (QuickGamma), amin mindenféle gammakorrekciós ábrák vannak, meg be is lehet állítani a kép paramétereit szoftveresen. Aztán kipróbáltam a windows 7 saját erre alkalmas programját. És mind a két esetben elvileg jól lett beállítva mindkét monitor külön külön. És nem lettek egyformák, persze tudom, hogy tökéletesen egyforma sosem lesz, de a kérdés sztem jogosan merül fel bennem, hogy vajon most akkor melyik a jó? Min szerkesszem a képeimet? Ha egy lenne valszeg fel sem merülne bennem ez a dolog :D:D Utómunka lightroomban, és majd kipróbálom ezeket amiket mondtál. De előbb azt hiszem kibérlek egy ilyet:
http://www.1st-market.hu/index.php?route=product/product&path=55&product_id=1022&gclid=CIv2-ZDF0qcCFc0g3wod2hnC9A

Most találtam, és remélem megoldás lesz a gondjaimra. Üdv.

adott pontszám: 3,5
2011. március 15. | 22:31 | newgam

A magyarázó szöveged előrevetíti, hogy most megkapom a magamét, de továbblépés helyett, állok elébe:)

Engem inkább az zavar, hogy a macsek kinéz a képből, aminek itt nem látom jelentőségét. Jól választottál békaperspektívát, de a szűkös vágás nem ad semmi pluszt a témához. Így nem lett az igazi, pláne, hogy a cica bajsza is kilóg a képből (ezért biztosan nem a fotozz szervere a felelős:)
Üdv!

attilaszucs válasza:
A vágás nehány zavaró elem miatt lett ilyen, illetve így néz a cica az átlóba. A felfelé néző tekintet jobban láthatóvá teszi a zöldes szemeket. Volt szemből is de az nem tetszett. :)

2011. március 15. | 20:29 | mitcsenkov

Nehéz lesz így neked az élet. :(

attilaszucs válasza:
Lehet. Olykor nehéz, olykor könnyű.

2011. március 15. | 20:15 | Smerdis_of_Arshak

nem akarok beleszólni a vitába, de szerintem tényleg nagy szemétség a fotóst piszkálni egy nyilvánvaló rendszerhiba miatt. DE. zsozsek. szerintem megindokolta a kettest, unalmas tucatnak tartja, és valljuk be, valóban nem egy fotós bravúr. nincs mit beszélni szubjektív tetszésindexről. ha már tucatfotót készítünk, legalább technikailag legyen hibátlan, és akkor megbocsátható, de akkor sem kell feljajdulni, ha rányomják a kettest. ha már fotóról beszélünk, akkor beszéljünk tartalomról, képalkotásról, és ez a fotó sajnos egyikben sem tud több lenni egy bárki által elkészíthető alkotásnál. a panelsirályos képed pl ezerszer kiemelkedőbb, mint kompozícióban, mind tartalomban.

attilaszucs válasza:
Nincs jajdulás nem erről van szó. zsozsek. is beismerte, hogy neki ez a rendszerhiba verte ki a biztosítékot, és ez nyilvánvalóan hatással van arra amit gondol. Ennyi. A fotó nem tökéletes, és utálom ezt mondani, mert gyerekesnek tartom, de nézzünk már körül, hogy milyen szar képek vannak az egekig magasztalva?!

2011. március 15. | 19:47 | Blex

Hali!
Kedves a macsek , jó a gubbasztó kis pozíciója.
A dof tetszik , jó az élessége , és a színvilága.
Legalábbis nekem bejön.
A fej helyezése és a kifele nézés szerintem javítható.
Vannak hibák.
Érdekesek itt a hozzászólások és a reakciók... a hozzáállás.
Ez is csak egy.

Üdv!
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

attilaszucs válasza:
Köszönöm a kreditet, és a méltató szavakat. A hibákat igyekszem majd korrigálni egy következő képem, és talán majd a monitorom is be tudom lőni valahogy. Lehet kerítek egy kalibráló műszert. Nem tudom. Addig nem töltök fel semmit.
Üdv.

2011. március 15. | 19:42 | mitcsenkov

Ez a kép valahogy az a tipikus fotozz jelenség, ami miatt nem rajongok az oldalért. :(

Mert rá akar nevelni, hogy felesleges technikai marhaságokat keressünk egy képen, ami pontozható és számszerűsíthető.
Ahelyett, hogy a lényegről beszélnénk: hogy van-e valami a képben, ami megfog.
Ebben nincs. Ez egy kedves cica, akit mindenki szerethet, de ilyenből van kismillió, és a saját macskájáról egy ilyen képet bárki tud lőni.
Ez utóbbi nem számszerűsíthető, mint a "beégett", a "ferde", meg társai.
Viszont értéktelenné tesz egy képet.

A melléírt komment legalább figyelmeztet, így meg sem próbálok pontozni.

De nagyon az az érzésem, hogy a fotós sok másik fotóssal egyetemben azért jár ide, hogy valaki megdícsérje, megsimogassa a buksi fejét... de el nem tudná viselni, hogy esetleg kritikai hangokkal találkozzon.

Pedig utóbbi ér valamit, ha előre akarsz lépni.

attilaszucs válasza:
Ha majd ismersz és tudod, hogy miért járok ide, és úgy egyébként tudsz rólam bármit is akkor írogathatsz ilyen kommenteket. Addig nem.
Az én kommentem arra vonatkozik, hogy minden kretén ide jön kiélni a basztatós hajlamát, mert a fotózz szervere szerint ez az "évszázad" fotója... Talán majd ha veszed a fáradtságot megnézni a többi képem kommentjét és az én reakciómat, akkor rájössz, hogy nem sértődöm meg.

Nekem meg az az érzésem ezzel az oldallal kapcsolatban, hogy a sok vérpofi barom aki elfelejti, hogy ő is egy kis senki volt, a múltjára nem emlékezve osztja az észt, ahelyett, hogy kritikát írna. Nem vagyok fotós, sem művész, csak egy lelkes amatőr, és majd ha ismersz akkor írhatsz ilyeneket rólam, addig, meg hanyagolj.

Bocsánat a hangnemért, mely talán éles, de ma kaptam épp eleget, és mikor azt hiszem, hogy már vége, akkor megint valaki...

Ellenben a felvetett kérdéseimet egyetlen "jóhiszemű" szemlélődő sem hajlandó segítő szavakkal méltatni.

Ellenben köszi, hogy nem pontoztad... Ez nyílván nem az év képe...

2011. március 15. | 17:45 | Corvidae

grat az év fotójához!

attilaszucs válasza:
Úgy cinkel mindenki mintha minimum az én hibám lenne... Kezd kicsit elegem lenni...

2011. március 15. | 16:48 | zsozsek.

Bosszúpontozások..? Ne legyél ilyen gyerekes...
Jössz ezzel a "neked biztos minden fotód kreatív" dumával? Miért támadsz? Itt Rólad van szó. Ezt a fotót Te töltötted fel. Gondoljam át?! Egy szimpla cicakép alapban több sebből vérzik. Meredten nézi a kivágást az orra előtt, a beégéseket utómunkával el lehetett volna tüntetni, a túlszaturáltság, erős kontraszt hozta a melegebb színhőmérsékletet, ez is hiba, a korrekciók óvatosabb használatával elkerülhető.
Persze, hogy a sok fotó hívta fel a figyelmemet a címlapon, amúgy meg sem néztem volna, de ez a fotó értékén nem ront, és nem is javít. Tucatfotó, ami önmagában nem baj, Neked biztosan szép emlék, de ez egy fotós portál. Hidd el, a kommentek a Te fejlődésedet szolgálják. Majd hónapok, évek múlva érteni fogod...

attilaszucs válasza:
Az természetes, hogy az alap véleményed meg kell védeni. Ezért véded azt a 2-est. Azért most nagyon sok alacsony átlagú fotót megnéztem, és nagyon sok "prominens" tag képeit is, és van köztük bőven amit meg tudnék szórni kettesekkel. Nekem alapelvem, ha egy fotó nem tetszik, és nem hat rám különösebben mélyen, akkor nem pontozom, mert a szubjektív tetszésindex igenis beleszól az ember véleményébe, nálad kiverte a biztosítékot ez a szerverhiba, és ez alapvetően negatívról indított téged, azért van ebben a képben tudatosság is, hogy a cica az átlóba néz fel, ezt egy ilyen kivágás mellett lehet csak megoldani. Amit már ecseteltem korábban is, hogy a monitorbeállításommal valami nem ok, arra reagálj inkább, mert baromira nem értem, hogy ugyanazzal a programmal "kalibrálva" a két monitorom két különböző klépet mutat, és nem tudom melyik a jó. Lehet egyik sem. De ez pont jó egy túlszaturáltsághoz WB hibához, vagy egy rossz gamma a beégésekhez... A furcsa az, hogy az eddgi képeimen ezeket senki nem tette szóvá, lehet, hogy nem ilyen jellegűek voltak és azért?!

2011. március 15. | 15:52 | Zoran_2

zsozsekpont - Persze utólag lehet így is magyarázni a dolgot - azért az elég fura, hogy aszem 3 éve nem adtál 2 pontot ... de most valahogy kényszert éreztél rá ... mert kicsit kiüthette a biztosítékot, amikor triplázva láttad a főoldalon.
Vicc ide vagy oda az értkelésed fele erről szól, majd a végén komolyan odanyomva kettes, de te tudod végül is.

attilaszucs válasza:
Köszi, kb ugyanezt írtam, és gondolom.

2011. március 15. | 15:02 | zsozsek.

Zoran 2!
Úgy látom, nem megy az értő olvasás.
Az eleje a vicc, a vége komoly.
Unalmas, tucatfotó. Ezt a portál is így fogalmazza meg az értékelés jellemzésénél.
Napi tíz ilyet csinálok itthon a macskánkról...
Kell hozzá egy váz egy 1.8-as obi, meg egy macska.
Hol itt a kreativitás?
Nem esett át a fotó az önértékelésen...

attilaszucs válasza:
Neked biztos minden fotód kreatív... Már többször mondtam, hogy a cél nem mindig a vági a csúcs fototechnikakat bemutatva, hanem néha egy kellemes érzetet keltve is lehet fotózni... Szerintem minden embert jó érzéssel tölt el ha ránéz. De mutathatok neked "művészfotókat" amik nulla kreativitással rendelkeznek itt, mégis mindenki a haver képét az egekig pontozza, mert húú de művészi...
Na jöhetnek a bosszupontozások. A kettesed meg erősen túlzó és indokolatlan.
Minden jót...

2011. március 15. | 14:49 | Zoran_2

.. csak azért benyomni ennek a képnek egy kettest, mert rendszerhiba miatt ezt mutatja nap, hét és hónap képének ...??? Hát nem tudom ... a jelzőt inkább már nem írom ....

attilaszucs válasza:
Egyetértek

adott pontszám: 2
2011. március 15. | 14:39 | zsozsek.

Mi ez? Valami szerverhiba? Vagy már április elseje lenne..? :-)
Tündéri a kiscica, de hogy a nap, a hét, meg a hónap fotója legyen az egy kicsit erős...
Na, megpróbálom komolyan venni.
Elöl szűk, a fehér részek több helyen beégtek, de a legfőbb problémám, hogy unalmas, tucatfotó.
A családnak biztosan szép emlék...

attilaszucs válasza:
Kettes? Gondold át.

2011. március 15. | 14:35 | Tibrincs

Meghekkelted az oldalt, hogy tényleg minden időszakra ez a a legjobb fotó ? :)

Amúgy ari cica, de az iso1600 nagyon zajossá tette + a fehéregyensúly sem az igazi.

Üdv.

attilaszucs válasza:
Nem hekkeltem, de ISO1600 hoz képest szerintem nem olyan zajos... :) a wb-t már ecseteltem, monitorgondom van. Valaki adhatna tippet amúgy... Jó lenne. Mert amiket a neten találtam nem túl jók.
Üdv köszi

2011. március 15. | 14:23 | Pálfi Nimród

Már a főtáblán szinte csak ez a kép látható tehát az év fotója .:))
Üdv

attilaszucs válasza:
Nem tudom hogy került fel, de nem én műveltem:)

2011. március 15. | 13:11 | Nyerges Tamás

Nagyon szép kép.Gratulálok!További ilyen szép képeket!

attilaszucs válasza:
Köszönöm, üdv!

adott pontszám: 5
2011. március 15. | 12:29 | kgyorgy

Szia. Remek kép. Tetszik a perspektíva, a mélység élesség. Az élesség pont a macska szemén van. Jó a háttérelmosás, és tetszik a háttér is. Lényeg a lényeg, jó kis kép. Csak így tovább.

attilaszucs válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
Üdv

adott pontszám: 4
2011. március 15. | 11:07 | evakar

Nagyon aranyos a cicus és a tekintete valóban nagyon okos és figyelmes jó a fotózás pillanata, a kevés élességet a fején látom is , talán kicsi utóélesítést még lehetett volna alkalmazni , amiért kár a szép fehér bundája több helyen kiégett így ott részlettelen, talán kevés hely előtte szerkesztésben , de mindezek a cicus szépségét azért nem veszik el.
további jó fotózást

attilaszucs válasza:
Az volt a baj az utóélesítéssel, hogy az egyébként ISO1600as képen sokat rontott volna... Ezért nem alkalmaztam. A világos részek nálam nem kiégettek, itt már biztos, hogy a monitorom beállítása nem jó... :(

adott pontszám: 4
2011. március 15. | 11:05 | Mikrobi1989

Üdv. A szerkesztéssel úgy nézem beszorítottad a cicát, a macska feje előtt több helyet hagytam volna. A Szőre több helyen nagy foltokban kiégett.
Jó ez a kis mélységélesség ami a szemén van, a hátteret pedig kellően elmosta kiemelve a macskát.

attilaszucs válasza:
Ezt a beszorítást többen írtátok, hát... én a szimmetria miat vágtam így, meg a bal oldalt belógó szárító lába miatt. :)
Üdv, köszi

adott pontszám: 4
2011. március 15. | 10:21 | R.János

Szép a cica színe, és tetszik az élesség a szemén. Az elkapott pillanat is jó. A fény is rendben. A szerkesztés viszont nem segíti a lényeget: az "összpontosítást". Mivel az éles "pont" kiszorul a kép szélére, a kép nagy része homályos. Nem ez a baj, hanem az arány. Sok a rendezői jobb, és nem fut ki a macsek tekintete a balon.
További jó fotózást kívánok! R.J.

attilaszucs válasza:
Értem, köszi.

adott pontszám: 3,9
2011. március 15. | 08:26 | murypeti

Szia! Teljesen olyan, mintha a tv előtt ülne és megvető nyugalommal nézné a Rex felügyelőt. :-) Azt nem mondom, hogy megrázóan izgalmas pillanat, inkább amolyan macska életképnek gondolnám.
Technikailag látok benne kifogásolni valót. A cicus előtt kicsivel több helyet hagytam volna, így teljesen "kitölti" a képet, mintha be lenne szorítva. Illetve valamiért életlennek hat. Lehet, hogy az obinak ilyen lágy a rajzolata, de talán még egy kis utóélesítést elviselt volna.
Valamint a fehér részeken néhol kissé ciánosnak tűnik. Ott érdemes lett volna ebből a csatornából a szaturációt levenni.
Összességében nem rossz, de néhány pontban javítandónak érzem.
További szép fényeket!
Üdv, Péter

attilaszucs válasza:
F1.8 nál igen kicsi a mélységélesség. Pont ez vezeti a szemet a fej felé. A feheregyensulyrol már írtam. Üdv

2011. március 15. | 07:40 | Smerdis_of_Arshak

az élesség jó helyen van, de vannak kiégések a macson, és a fehéregyensúly is picit elcsúszott. aranyos cica, de nekem ebben ki is merül a kép művészi tartalma.

attilaszucs válasza:
Köszönöm hogy értékelted.

adott pontszám: 3,9
2011. március 15. | 05:22 | harminchat

Szia! Tetszik, hogy kevés fény mellett készült a fotó, mindig érdekes kisérlet, hol vannak a fényképezés határai. Sajnos itt a fények nem voltak igazán jók, kékes színbe fordul a bunda fehérje és árnyékot vet a fej, igaz Mazsi szemei nagyon szépek.
A kis mélységélesség ezt remekül kiemeli, viszont már a bajusznál, a bundánál kezd kifogyni a részletességből az ábrázolás. Ez a mélységélesség talán inkább egy közeli portéra lett volna elég.
A magas érzékenység ellenére nem sok a zaj, de a fül mögött kékség miatt is inkább fekete-fehérbe konvertáltam volna a képet.
Gratulálok az elkapott pillanathoz és szép fényeket!

attilaszucs válasza:
Köszi üdv.

adott pontszám: 4
2011. március 15. | 02:18 | umiska

Szia! Nagyon szép kis macsek.Szerintem ami a legnagyobb baj a képpel az a mélységélesség. Nem túl jól választottad. Ok, hogy a feje a lényeg, de nekem zavaró, hogy a többi részlet homályba vész. Nagyon lehúzza a képet. Legközelebb próbáld, hogy a gépbe nézzen. Tudom, hogy nem egyszerű de figyeld meg, hogy mennyivel hatásosabb lesz. Amúgy jó kis portré lenne a cicáról. :-)

attilaszucs válasza:
Szia, a mélységélesség kérdésével ez esetben nem értek egyet, mert nincs semmi többletinformáció a testen... A hátteret pedig el kellett mosni, lévén ez beltérben készült. Volt egy gépbe nézős is, de az nekem annyira nem tetszett, itt jobban látszik a szeme zöldje. Üdv

adott pontszám: 3
2011. március 14. | 22:42 | McAl

Mazsi cica nagyon aranyos. Szeretem a cicákat.

De nekem nagyon nem jön be a vágása a képnek. Macsekunknak a feje/szeme a lényeges. Ehhez képest ezt nagyon beszorult a bal oldalra. Annyira, hogy a bajsza is vágva van.

Mindemellett nekem van egy kis színhőmérséklet problémám is. Kicsit a hideg (kék) irányba mozdul el a kép.

Összességében nekem ez csak egy átlagos cicafotó, mert olyan kis helyes. Családi albumban van helye, de nem kiemelkedő kép.

attilaszucs válasza:
Hm, a bajuszra nem figyeltem abban igazad van. A színhőmérséklettel meg nekem is sok a problémám, ugyanis két monitorom van, és ma vettem észre, hogy egyikből a másikba átmozgatva a képet totál más a színe, elő is kerestem pár beállítási módot, de nem tudtam azonosra hozni a kettőt... És most sem tudom, hogy most akkor mi van... Pedig elvileg mind a kettő jól van belőve.