BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,78
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. február 17. 22:17
  • érzékenység: ISO 200
  • fókusztávolság: 180mm
  • rekeszérték: f/38
  • zársebesség: 1/60s
  • Készítés helye (ország): Franciaország
  • Készítés helye: Párizs
  • Készítés ideje : 2010-05-23
Eiffel torony keretezve

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2011. február 19. | 14:59 | ates84

Nagyon-nagyon ötletes. A kandeláber már magában is egy ingergazdag téma, az Eiffel torony pedig egyedivé teszi ezt. Passzol a lámpa a toronyhoz, és mivel a lámpatestek kicsit lelógnak a képről, így tudja a néző, hogy az Eiffel-torony a főszereplő. Jobb is, hogy nincsenek élénk színek a képen.

amennyire válasza:
Köszönöm szépen!

adott pontszám: 4
2011. február 18. | 21:09 | CsakÚgy

Valahol úgy érzem értékelni kell, hogy próbáltad egy kicsit másképpen bemutatni Párizs egyik büszkeségét.

Néhány dologra viszont legközelebb szerintem érdemes lenne odafigyelni.

A torony ( fő téma) sajnos ferde, ezt pl., GIMP, vagy akár Photoshop programmal lehet korrigálni.

A kép nagyon szürke, de gondolom nem volt több hét arra, illetve nem lehetett este vagy reggel fotózni, mikor is a fények sokkal szebbek lehetnek. Egy átmenetes szűrővel az objektív előtt ezen is lehetne segíteni.

Összességében 3, de legyen inkább 4, fontos a tudatos próbálkozás.

amennyire válasza:
Köszönöm a jótanmácsokat!

adott pontszám: 4,5
2011. február 18. | 14:32 | jozsanet

Örülök, hogy a mindenki által ismert témát kicsit másképp mutattad be. A lámpaoszlop jó ötlet volt. Egyedül azzal van problémám, hogy az oszlop túl éles, túl konkrét a fotón - a torony meg kicsit háttérbe vonult. Remélem ettől még nem vettem el a kedved híres épületek fényképezésétől, és további jó munkát kívánok!

amennyire válasza:
Jaj, dehogy... köszönöm!

adott pontszám: 3
2011. február 18. | 13:50 | bohocsipka

Szia!
remélem élőben nem dől így a torony:)
Nem szokványos megközelítése a vasszerkezetnek az egyszer biztos, de még is úgy érzem képed legnagyobb problémája a szerkesztésben rejlik
a kandeláberek teteje nekem hiányzik a képből
a mögöttük lévő fekete valami viszont nem..
a fények sem voltak túl jók hozzád,párás vagy borús volt az idő.
És némileg alulexposnak is érzem..érdekes a rekeszérték választásod
Szerintem ez a tipikus 3 pont tudatos kreatív de javítandó..

amennyire válasza:
Köszönöm!

2011. február 18. | 13:39 | vargacsaba

Többiekkel ellentétben én azt gondolom, hogy nagyon erőltetett ez a "mutassuk meg az Eiffel tornyot valahogy, ahogy eddig senki" attitűd.
Szerintem ez kevés, és hogy dől is az egyre megy.
Üdv!

amennyire válasza:
Kössz!

adott pontszám: 3,3
2011. február 18. | 13:12 | Álomfejtő

Érdekes megközelítése a látványnak - tény, hogy egyedi a bemutatás. Mégis, némileg sántít a szerkesztés és a színvilággal is vannak fentartásaim..., leginkább itt van hiányérzetem:
Hiányzik a színek/színtelenség általi hangulat... tekintve, hogy nem igazán voltak jó fényeid és úgy sejtem, borongós, napfénytelen időben fotóztál, célszerű lett volna egy semleges (monocrom) színvilágot választani a képhez. Vagy ff konverziót, ahol a tónusokat hangsúlyozhatod...Így se nem színes, se nem színtelen. A lámpabúrákon lecsapódó halvány pára a kedvencem... kicsivel több élesség és részletgazdagságnak még inkább örülnék itt, ha már az előtérbe foglaltad a kompozíció részeként. Másrész, a keret nem teljes, jobban mondva nem folytonos. Szűkebb vágásban, a széleken és itt-ott bekandikáló részletek nélkül jobban működne ez is. Továbbá eléggé elnyomja a távoli tornyot, - ami viszont a címutalás szerint fontos lenne itt.
Persze nyilván szerintem, ez csak az én véleményem, - mindenesetre úgy gondolom, célszerű és hasznos lehetne egy újbóli nekifutás, mert az elgondolás egyedisége viszont működik.

amennyire válasza:
Köszönöm a hozzászólást, elgondolkodtató...
(csak a színvilággal nem értek egyet, a monokróm és színes határán lebegő képi világ szerintem csak hozzáad a képhez)
A többi dologgal teljes mértékben megértjük egymást... vissza kellene menni!

2011. február 18. | 12:32 | freeze

Párizsi ferdetorony :)

adott pontszám: 4,4
2011. február 18. | 11:57 | evakar

Rendkívül tetszik a sokat fotózott téma egyedi megközelítése és a hangulata is , inkább apróbb hibák amiket javítani kellene legfontosabb a főtéma dőlése a jó álló formátum még ki is emeli( utólag is egyszerű javítani) a kandeláberek vágása bár szubjektív de egészben jobban tetszene és végül határozottabb élesség , de mindezek ellenére az egyedi ötlettel nekem tetszik
gratulálok

amennyire válasza:
Köszi szépen a kritikát!

adott pontszám: 4,5
2011. február 18. | 11:10 | tlaczy

Helló!
A képed tetszik, jó meglátás, a komponálás. Nekem az előtérben lévő jobb oldali lámpa teteje hiányzik(szubjektív vélemény), mert szerintem összecsengett volna az Eiffel torony tetejével. Bár ha belegondolok sokat kellett volna a nézőponttal variálni. Hagytam volna pici levegőt a lámpák mellett. A monochróm megoldás jó. A torony szerintem jobbra dől.
Üdv: Laci

amennyire válasza:
Köszönöm! :)

2011. február 18. | 11:04 | Vadliba

Köszönöm a válaszaidat!
Az a rekeszértékes megjegyzésed látom másnak is érdekesen hagzott. :)
Ami a belógó "alakot" illeti, pont érdekes, hogy ott olyan mint egy láb volna cipőben, látszik a térde és ott van elvágva, majd kicsit feljebb a kapaszkodó kéz. Nem vetted észre?
Köszönöm!
Üdv
Vadliba

amennyire válasza:
Jaja, nem fogalmaztam túl egyértelműen...
Nem szúrt szemet, de ahogy mondod, tényleg!
:)

2011. február 18. | 10:15 | glivia

"sajnos 38-as rekesznél több nem fért bele"

Ööö... A rekeszérték mióta befolyásolja a látószöget? :O Azt előbb gondolnám, hogy a 180 mm volt a "ludas" ;)

amennyire válasza:
A mélységéllességben nem fér bele több...
Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett

adott pontszám: 3
2011. február 18. | 09:41 | suncike

Szia
Az elgondolást jónak tartom. De több térre lenne szükség. Mert nagyon beszorítottnak érzem a témát. Ami dől jobbra, ezt korrigálnám. Ha már a torony a téma nagyobb hangsúlyt kéne kapjon. Esetleg esti órákban, mikor ki van világítva. Sokkal hangulatosabb és mutatósabb lenne.

üdv Süni

amennyire válasza:
Köszönöm!

2011. február 18. | 09:39 | Vadliba

Bocsi, még egy kérdés.
Mit értesz azon, hogy 38-as rekesznél nem fért bele több?

amennyire válasza:
Ilyen gyújtótávolságnál max rekesszel(38), nem tudok nagyobb mélységélességet produkálni.

adott pontszám: 3,6
2011. február 18. | 09:34 | Vadliba

Szia!
Számomra ez a fotó rendkívül kreativ hatást kelt. És itt véget is ér a pozitiv véleményem nagy része.
Mindenképpen azt értékelem, hogy találtál valamit tudatosan, ami mögé elrejtetted a fő témát és így az agyonfotózottból csináltál valami nem mindennapit, valami érdekeset.
A fő problémám, hogy dől. De nem is kis mértékben. Már kicsiben is jól látni és az jutott eszembe, ha nem tudnám, hogy ez biztosan a ferde torony. Ezt a dőlést nem érzem olyan mértékűnek, hogy rá lehessen mondani a tudatost, inkább géptartási hiba.
A másik ami érdekel, ha májusban készítetted, akkor miért ilyen élettelen az egész kép? Ez a város egy érzelemmel túlfűtött városként él a tudatunkban. Nem érzem át a hangulatát a képen.
Játékon kívül volna még egy kérdésem is: Azon a lámpaoszlopon ami az előtérben van, ült valaki? akinek esetleg egyes testrészei láthatóak?
Üdv
Vadliba

amennyire válasza:
Párizsnak több oldala van, egy nem mindenki által ismertet akartam visszahozni...
Ja, nem ült senki a lámpán, az a harmadik ága :)
Köszönöm a kritikát!

adott pontszám: 4
2011. február 18. | 08:22 | pilipár

Az elképzelés nem rossz, de a megvalósítás lehetett volna egy kicsit pontosabb. Az Eiffel tornyot már nagyon sokan, sokféleképpen megörökítették, ügyes elképzelés volt, hogy a kandeláberek árnyékából Te megpróbálod másképp.Talán mégis át kellett volna jobban gondolni, hogy ne szorítsd be ennyire a kompozíciót a képbe (de az álló formátum jó választás volt hozzá), hogy a híres-neves torony álljon büszkén, és ne döljön egy kicsit se jobbra!, hogy a kandeláberek csúcsa is benne legyen a képben, és a bal oldali lámpatest elötti középdísz sem hiányozna a képröl...Apróságok, de ezek nélkül, vagy ezeket korrigálva igazán tetszetös és hangulatos lehetne a képed.
A színvilág "esös párizsias", de az élességböl juthatott volna egy adag még a lámpákra, a romantikus hangulat nem csorbult volna :)
Üdvözletel! Pilipár

amennyire válasza:
Köszönöm, teljesen igazad van, épületfotónál nem ártana állványt használni, de hátizsákos túrára nem mindig viszek magammal, sajnos 38-as rekesznél több nem fért bele, a dőlésen meg hát korrigálni kellene, a lámpák levágása tudatos volt, meg akartam tartani a keret jelleget...

Még egyszer köszönöm az építő jellegű hozzászólást!

adott pontszám: 4
2011. február 17. | 23:53 | gáriv2

Jó meglátás, abszolút jellemzi ez a kis részlet Párizst.
Viszont szerintem zavaró, hogy az Eiffel torony ferde. Lehetett volna (vagy lehetne) úgy igazítani a vágást, hogy ez megszűnjön. A lámpákból, ha le is jön még ezzel egy kicsi, az kevésbé zavaró.

amennyire válasza:
Köszönöm, igazad lehet!

2011. február 17. | 23:45 | Csuszpájz

Üdv!
Kezdő fotósnak vallom magam, én is szeretek játszani a mélységélességgel. Kiváló példája ez a kép annak, hogyan lehet természetes környezetében elhelyezni valami olyat, ami még ha monumentális is, beleillik két utcai (ugyancsak stílushoz illő) lámpa által adott keretbe.
Szóval példának tökéletes, bár engem annyira nem fogott meg a színezet vagy a kompozíció.
Mindenesetre nagyon jó, még sok hasonló képek kívánok!

amennyire válasza:
Köszönöm szépen!

adott pontszám: 3,8
2011. február 17. | 23:43 | balubali

Abszolút egyedi meglátás és kompozíció!Ügyes!Viszont a vágás kissé sántít.Nagyon erőltetettnek érzem.
Mindkét utcai lámpa tetejét belekomponáltam volna a képbe.A fekete akármit pedig lehet, h eltüntettem volna PS-sel!
A torony sajna dől:(
Ja és FF szerintem jót tenne neki!
Szép fényeket!
üdv!
balubali

amennyire válasza:
Köszönöm!

2011. február 17. | 22:51 | ripet

Szia!
Sajnos iszonyatosan dől jobbra a kép. Másrészt pedig a keretek túl dominánsak, de ahhoz nem elég kidolgozottak, hogy az legyen a téma. A torony pedig témaként nem elég domináns, érdekes, kidolgozott. Nincs több lehetőség, mivel a képen nincs más. Nekem ez a megoldás sajnos kevésnek tűnik...
Egyébként üdv az oldalon, ha jól látom első képed! Örizd meg, érdekes lesz majd visszatekinteni rá...
Sok sikert! Üdv, Péter

amennyire válasza:
:) Köszönöm a hozzászólást!