Szia!
Ne haragudj de ez a kép nem igazán sikerült. A kép címe valamit javít az összképen. Értem a színeket meg a homályosságnak az okát is, de valahogy mégis egy elrontott átlagos aluljáró kép hangulatát kelti. Zavaró nézni. A lázasság hangulatát egy agyból nézve, (a széleket elmosva pl. egy lázmérőt vagy egy csésze forró teát ábrázolva beszűkített élességgel) jobban el tudom képzelni. Ebből a témából más mondanivalót tudok elképzelni.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
zoliologia válasza:
Sajnálom hogy nem ment át.
Aki ezen az oldalon felteszi az elkészített művet, az véleményt kér, és átad valamit magából. A képről nekem a Zwinger képtárban látott Kentaurok jutnak az eszembe. Ott is a festő valami földön kívüli színekkel próbálta ábrázolni az elképzelhetetlent. Neki sikerült. Ez a kép számomra azt mutatja, hogy igen valaki lázas állapotban milyen élethelyzetet is láthat, esetleg mi az ami foglalkoztatja. Tudom, hogy az elkészítése időt vett igénybe, és biztos vagyok abban is, hogy eredetiben nem ilyen a "fénykép"! Nekem a földalatti "valóság" jelenik meg amikor ezeket a színeket látom. Bocsánat, ahogy mendegélnek a pokolba az arra illetékesek - így gondolom. Abban is biztos vagyok, hogy a technika segítségével lehetőség van pont ennek a képnek az ellenkezőjét is "elővarázsolni"....miszerint megfelelő színek használatával (fehér-arany) esetleg kiélesítve, igen is menetelhetnek ugyan ezen alakok az mennyországba is. Nekem tetszik a kép színvilága, az alakok megosztottsága és a kép címe is.
zoliologia válasza:
Nagyon köszönöm a részletes véleményezést,értékelést.Igazán jól látod a dolgokat.
Látod Zoli?
János az az ember, aki a legváratlanabbul megjelenik totál lehúzott képek alatt mint egy jótevő, árad a szavaiból a jóindulat, és a megérteni akarás...nekem is volt már ilyen elfuserált képem, amit egyedül ő értett meg :)
zoliologia válasza:
Igen ez tényleg így van:)
zoliologia válasza:
Nagyon szépen köszönöm,de nem hinném hogy különösebben rászolgáltam volna!
zoliologia válasza:
Ilyenkor mindig 1 valami ugrik be.Egy szobában voltam egy nénikével,nem ismert kifejezetten,de 5 perc után csak annyit mondott (már nem emlékszem mi történt pontosan,de semmi eget rengető) : "Hát ahogy elnézem maga körül soha nincs állóvíz Zoltán" :) Én meg csak elhúzott szájal bólogattam...
Úgy gondolom, hogy egy kezdő esetében felmerül a gyanú, hogy egy "elpuskázott" képet megideológizál egy hatásos címmel. Ugyanakkor, ha az "elkövető" egy fotós-tekintély, akkor a tudatosságot emelnénk ki. Szerintem egy kép keletkezésének a körülménye magánügy, nem gondolnám, hogy ettől jobb, vagy rosszabb egy produkció. A végeredmény izgalmas, de megkövetel egy kis empátiát, mert, ha csak magát a fotót nézem, mégha szándékosan is életlen, értelmezés nélkül értéktelennek hat. Ugyanakkor azon ritka fotók közé tartozik, amikor nem egy érzelem, vagy gondolat a téma, hanem egy átélés. Itt történetesen a lázas állapotnak a képi megjelenítése a cél, és így minden látható elem: szín, forma, fény, árnyék, persepektíva, aluljáró, "lépcső-sejtetés", stb., stb., átlényegül. Ebben az átlényegülésben látom a kép értékét. Persze ez az "átlényegesítés" a szemlélőben zajlik, ettől válik -hogy úgy mondjam- személyessé az émény. Érdekes kép, nekem tetszik.
Gratulálok. R.J.
zoliologia válasza:
Kedves János,rég futottunk össze,de ennél jobb újra találkozást nem kívánhattam volna.Te az ilyen témákban otthon vagy,sokszor nem értek képeket amiket te igen,és most én készítettem egy ilyet,reméltem valaki maradéktalanul mögé lát.Akárcsak bromis.
A kép egyébként nincs elpuskázva,tudatos,de beindult a fantáziám,és mást hoztam ki belőle mint amit amúgy gondoltam.Evés közben jött meg az étvágy.
Most legszívesebben adnék 1 kreditet,de persze a minimum 6tól messze vagyok sajnos:(
Köszönöm a részletes értékelést!
Attól hogy a szín direkt, még lehet rossz is nem? Nemkem is van olyan túl zajos képem ami direkt olyan, de még is kerülendő út :)
Az expo tetszik, gondolom 1mp körüli expo kis bemozdulással. Itt a fotozz-on gondolom azt fogják kifogásolni, hogy ok, bemozdultak az alakok, de az aluljáró fala lehetne éles nem? Szerintem nem kell hogy éles legyen. Külön jó ez a libasor, a 4 alak majdnem azonos távolságra van egymástól. Fent a világos csík növeli a perspektívikus élményt.
szín: nem tetszik.Szerintem kevesebb szín kellene, olyan erőltetett, a digitális szenzos nem csinálja ezt szépre, van egy kis műanyag hatása. Lehet 2-3 hét múlva neked sem fog ettszeni ez a színvilág. Már kíváncis vagyok a véleményekre...gondolom 1 és 5 között minden lesz :)
zoliologia válasza:
Az életlenség utómunka eredménye,a színt szükségesnek tartottam a kép mondanivalója miatt.Ez a kép nekem 2-3 hét múlva is fog tetszeni :)
Köszönöm a részletes értékelést!
Szia! Én azt hiszem értem. Csak ehhez az kell, hogy valaki megtapasztaljon olyat, hogy pl. 39 fokos lázzal kell -15 fokban őrségben állnia. Úgy érzem, ezt a hangulatot homályos látást, amikor nem tudja az ember mi az álom és mi a valóság, mert teljesen eltűnnek a határok. Na ez jön át nekem a képről. A meleg, vagy inkább forró színek is a lázas állapotot idézik. Ok, hogy ez a kép egy utómunka eredménye, de ez a fajta látásmód az ami művészivé tehet egy képet.
Üdv: Péter
zoliologia válasza:
Köszönöm részletes véleményedet.A kép tényleg erről szól!
Hát...van itt ez a mély, vöröses sárga, aminek nem értem a szükségességét. Talán lázasan bolyongunk a metróban? Mondjuk lehetne ilyen víziószerű fotó, valóban. Az elvonuló alakok szabályossága folytán. Mintha szakadozottan fogná fel a tudat a külvilág pillanatait és egy-egy mozgásfázis jelenítődne meg a képen.
Ehhez azonban jobb lett volna több expóval egyetlen alakot szerepeltetni.
Feltéve ha tényleg valami ilyesmi volt a szándék....
További jó fotózást!
zoliologia válasza:
Igen,a kép valóban egy lázas állapotban lévő bolyongásról szól.Van 1 emberes verzió is,ez nekem jobban tetszett.A több expo jó ötlet,akkor erre nem gondoltam.
Zoli! Ezt a stílust egy életen át kell következetesen folytatni, hogy a "műértő" közönség elhiggye, hogy egy ilyen fotónál minden technikának szándékos, tudatos szerepe van, és nem csupán egy kísérlet kitörni a szürke tömegből, ismertségre vadászni, vagy provokálni, vagy mittudom én.
Nálad is elég furcsa, hogy hol mértani pontosságú tűéles absztraktokat, aztán natúr életképeket, végül technikai katyvaszolással létrehozott depressziós lázálmokat hozol össze, szóval a "művészi modorod" nem segít megérteni ezt a képet.
...és ha sikerülne is mindezt elhitetni a műértő közönséggel, (már ha van ilyen), akkor sem a fotózz lenne a megfelelő hely a publikálásra, mert ez többnyire betévedő, majd nemsokára távozó laikusok, giccsrajongó hobbifotósok, technikába, klisékbe ragadt amatőrök, egyes esetekben tehetséges fényképészek oldala.
Szerintem légy megértő azokkal, akiknek nem tetszik a fotód, vagy nem úgy értik, ahogy Te azt szeretnéd, mert ez mind-mind a te hibád.
Te fotóztad, tetted fel ide! Jó a fotózásról vitatkozni, de nem érdemes hagyni a vitát eldurvulni!
!
zoliologia válasza:
Nagyon köszönöm a részletes véleményezést és gondolatmenetet.Reagálnék is.
Nagyon sok "érdekes fotó" van itt.Olyanok amilyenekre fentebb célzol.Rengetegen megértik,de érdekes,ezt vajon miért nem?Hol hibáztam?Miért tudnak mögé látni azoknak a képeknek,és miért nem látnak pl e mögé? És persze megint az én képem:)
A másik: "mind mind a te hibád"--jó lenne ha ezt sok fotósnak megírnád,mert amikor én nem értek egy képet akkor ki van akadva a fotós ugyanúgy,és én vagyok a hülye!
"eldurvulni"--Ugye megérted ha úgy reagálok egy alaptalan vádra ahogy tettem azt előbb.Nehogy már Lacit védd!
Még 1x köszönöm!
Nekem tetszik a téma, engem is mindíg ezzel buzerálnak, hogy életlen... Pedig szerintem abszolút nem ez a lényeges egy képen, ez már az utolsó dolgok egyike.
Sokan vannak (főként lányok) akik tényleg lázba jönnek, annyira félnek, emiatt izgulnak egy-egy sötétebb aluljárón átmenni, a cím és a szín nagyon jó, tetszik. Talán kicsit sok ez a piros én úgy gondolom. Találó, ötletes, kár, hogy ez is hungarikum, hogy kiraboljuk a másikat az aluljáróban... :s
Talán személyes vélemények miatt 4es, a szilveszteri party folyamán is "megpróbáltak" kirabolni egy hasonló helyen, szerencsére nem lett belőle csak pár lila folt... A rabló fején :D
Undorodom ezektől a helyektől, de maga a kép értéke kiváló!
zoliologia válasza:
Köszönöm a részletes véleményezést!
A kép elkattintásának pillanatában tudtad,hogy ezt otthon majd jól megblurozom,és kész a Láz lesz a mondanivalója?
Egyébként ha meg eredetiben éles,akkor mégúgyse értem ezt a képet!
Na megyek oda,ahová küldtél!
zoliologia válasza:
Nem tudtam,pont ezért éles az eredeti! (és pont ezért szemét dolog amit írtál)
Egyébként miért?Baj?Tetszett a téma oda álltam,lőttem,otthon megnéztem nagyban,és elgondolkodtam mit hozzak ki belőle. A geometriát hozzam ki belőle,a ritmikus váltakozást a fény-árnyék-emberekkel,vagy másra is jó? A színt eltoltam,és utána jött az ötlet. A "mit tudok kihozni a képből," utólagos hozzá állása ennyire rossz dolog lenne? Mindenki utólag dolgozza meg a képét,és néha út közben alakul ki a kép végleges formája,minden értelemben. Nem feltétlenül,de sokszor. És ez nem egyenlő az erőltetéssel.
Ha nem érted....de már nem is kell...van aki megértette,csak nem ír be ide.
Már megint magyarázod a képedet,ez annyira ellenszenves.....
Ráadásul én magam sem hiszem,hogy tudatos lett volna,így sikerült,aztán belemagyarázol valamit,legalábbis ez jön le.
Ez egy elrontott kép,nem kéne megmagyarázni...persze szíved joga.
Olvasom lentebb,hogy most mennyit ronmoll az állagod...
Komolyan,Neked ez a fontos,hogy minél magasabb legyen itt az átlagod???Elég nagy baj,ha így van!
zoliologia válasza:
Tudod nekem ez ellenszenves,de lassan már bántó.Elküldjem az eredetit?Az eredeti éles ugyanis.Ps-be bluroztam el direkt!De kössz hogy "megvádolsz".Semmi baj a nagy fotósoknak mindent szabad! És kössz hogy csak ezt nézed ki belőlem! Menj a ...!!!!!
Szia! Értem az elképzelésedet, szerintem jó a vágás és a mozgó alakok csak nincs egy éles pont sem a képen amiért kár, így nem értékelhető igazán.
zoliologia válasza:
Rengeteg fotó életlen (direkt),nem véletlenül.Itt is meg van az oka.
Nekem a kép zavaros...látok benne tudatosságot, de attól, hogy direkt van igy, még a kép lehet abszolut öncélú, és a közönség részére kevésbé emészthető..
A kép nem fog világot rengetni, de ettől még nem rossz. Szomomra kissé disszonáns a szimetria fontosságát sugalló szimetrikus kerete a képnek,amit az aluljáró ad, miközben a jobb oldalra huzódó gyalogosok eldöntik ezt a szimetriát a jobb oldalra, és a képet rossz értelemben dekomponáltá teszi. Valahogy adta magát az aluljáró, de kevésbé voltál bátor a szimetriát feláldotva rámenni kissé az emberek adta vonalra..
Ezért kettős a kép nekem..
zoliologia válasza:
Túl nagy hangsúlyt adtál ennek a dolognak.Hogy az emberek pont így mennek,szerintem hozzá ad a képhez,ez is egy ritmika,akár maga az alagút.
Értem a cím és a kép közötti összefüggést, és kicsiben a főoldalon egyből szemet is szúrt a kép. De. De ha az ember kicsit kinagyítja észreveszi hogy zavaróan életlen, mondhatni homályos. Egy láz alkalmával persze az ember van hogy ugyan ilyen szinten lát élesen...
Jó a képen hogy az emberek nagyjából egy vonalban vannak és egy irányba haladnak. Viszont ezzel a homályossággal nem tudok kibékülni, Sajnos a lámpák közepei is teljesen kiégett pixeleket tartalmaznak. Jót tesz a képnek hogy a lámpák fénye vonalasan jelenik meg az aluljááró falán.
A homályosság ellen talán rövidebb záridővel kellett volna próbálkozni, vagy nagyobb fényérzékenységgel. Egyébként a digitális gépek esetében szinte lehetetlen megfelelően éles fotót készíteni vörös fénynél. Ennek oka az hogy a vörös fény hullámhossza már megközeliti a CCD vagy egyéb érzékelők pixeljeinek a méretét, ezért életlen kép keletkezik.
Lehet hogy ez is közrejátszott az életlenségben.
Milyen géppel készítetted azt még meg szeretném kérdezni.
Üdv: Z
zoliologia válasza:
Az életlenség direkt van,utólag mozdítottam be.Ez is a "láz" része Nikon D90
Szia!
Szerintem ebben a képben egyetlen dolog van ami jó, az a beállítás. Sejtem mit akartál a képpel, de nem igazén jön át. Egyrészt az egész kép színvilága túlszaturált narancssárgába csap át, ezt korrigálni kellett volna, a másik hogy egyenletesen homályos az egész kép gondolom bemozdulás miatt. Ilyen fényviszonyoknál állványról kell dolgozni. Itt jót tett volna egy kis mélységélesség játék.
zoliologia válasza:
Ne haragudj,de egyáltalán nem értetted a képed,és most 2 tizedet zuhantam.A kép egy lázas állapotról szól.Tudod,39,5 C.A színvilág is ezt tükrözi.Lázasan kint.Nem is vetted észre a geometriai húzást,az egyenlő távolságra libasorban menő embereket.A bemozdulás,életlenség direkt van.Bocs,de ezt nem tudom elfogadni,bár lényegtelen....
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.