Hát, ez egy nagyon színes kép, ezért is tetszik nekem annyira...pompázik, ragyog a sok színben. Nagyon élénk és éles minden. Nagyon jó, hogy az épületet nem középre tette, azt sugallja, hogyha valaki kinéz az ablakon akkor van amit nézzen, van amerre nézzen, nincs az épületbe zárva. Igazából csak annyi zavar, hogy csupán egy ember van a képen és az is távol van a kamerától, sokkal jobban tetszene a kép, ha közelebb jelenne meg a női személy (legalábbis szerintem). Az emberek, vagy állatok életet visznek a képbe. Ettől függetlenül ez egy példa értékű kép, nagyon profi, szépek a színek és tökéletesen van bekomponálva az épület is...csak így tovább.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. december 30. 22:48 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 18mm
- objektív: Sigma 18-55mm
- rekeszérték: f7.1
- zársebesség: 1/160
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2010-11-20
Budai Királyi Palota egy részlete
The Eye válasza:
Köszi, elég megosztó kép lett, egyesek szerint túl színes és kontrasztos, de direkt lett ilyen. Kapásból 1-essel indítottam :) De örülök hogy tetszik, ahogy nekem is!
Túlzásba vitted az effectust, főlleg a háztetőn látszik. A kép kompozíció jó, a felhők szépre sikerültek! További szép munkát!
The Eye válasza:
Köszönöm
Először a színek azok, amik meg fogják az ember pillanatát. Nagyon sok szép szín van a képen, a fáké, a fűé, az égé, stb.
Szerintem nagyon jól mutatnak együtt nincs semmi gond velük.
Nekem egy kicsit zavaró az az ember jobb oldalt, illetve kicsit életlennek tűnik a kép, de ez valószínűleg a tömörítés miatt.
Összeségében nekem tetszik, egy két apróbb hibával!
Grat!
üdv
The Eye válasza:
Köszönöm, elég megosztó fotó lett, ha lenne ilyen kategória akkor a hét legvitatottabb képe kategóriába kerülne. Sokak szerint talán túlzás a szín erőssége, de nekem így nyújtja azt a hatást amit vártam tőle. A sétáló ember valóban zavaró, de nem egyedül voltam így nem volt időm várakozni, és így is balról már jött a következő ember, nem volt sok választásom, megvártam a lehető legjobb időpontot.
A képminőség 310 KB-ba ennyi színnel csak 70%-os tömörítéssel fért bele, az eredeti tűéles. Ezúton vitatnám a 310 Kb korlát létjogosultságát...
Köszi az értékelést!
Szia! Természetellenes lett már a túlzásba vitt szaturáltsága a képnek. HDR fotókkal nagyon szép képeket lehet alkotni, de szubjektív meglétélésem szerint jobb a kép, ha a természetes, emberi szem által látható tartományt próbálod visszaadni és nem esel ennyire a szélsőségesség irányába.
Persze van amikor direkt hangsúlyozva ez jót tehet a képnek, de jelen esetben sajnos ezt nem érzem.
üdv.
The Eye válasza:
Köszi
<8
Szia, látom átkerült digit. ill kategóriába.
Hát igen, ahogy nézem volt rajta elág sok utólagos ügyeskedés. Kicsit túlhúztad az utómunkát, persze tudom könnyen beleeshetünk ebbe a hibába ilyebnkor, nehéz ellenállni a kísértésnek :D
Szerintem a kép legnagyobb hibája ez, mármint sok lett.
De van pár apróság, amit még megemlítenék.
A képeden az épület a ghangsúlyos, ezért lehet megvártam volna még, hogy a gyalogos elhagyja a képet. Vagy akkor előbb kellett volna fotózni, kicsit kiszorult, ott már nem hiányzik nekem. Mellette is van tán egy alak, amibe bele is lett vágva, vagy egy trgy de kicsit belóg.
A kondencsík bal oldalt sem szerencsés, tudom, hogy ott volt, nehéz kikerülni sokszor, de akkor retus inkább, nem kellene oda bal oldara a szélére az sem.
Szóval finomabb utómunkával jobb lett volna, ez így már túl harsány lett.
Üdv. Krisz
The Eye válasza:
Köszönöm, próbálkozom még, lesznek jobbak is, csak legyen végre jó idő!
Jó kép, de a színek és a kontrasztok kicsi ttúlzásba estek rajta... s ha még az nem is lenne túl sok, de a kiégett ablakok és tetők nem illenek a képre, mint a túl sötétbe burkolózó égbolt szél sem. Nekem kicsit túlzott, mesebéli összhatást hoz. A feldolgozott kép szerencsésebb.
The Eye válasza:
Köszi, de az ablakok, nincsenek kiégve, egyszerűen az ezüst borítás miatt visszaverik a fényt mint a tükör. némelyiken remekül látszik a visszaverődő táj.
valoban belemasztal kicsit a szinekbe...gondoltam elkeszitek egy lightosabb emeszthetobb verziot annak ellenere h sokan a feldolgozas ellenere vannak:)
Az értékelő feldolgozást készített a képről, itt megtekinthető.
The Eye válasza:
Köszi. Megnézem
Rendkívül fotogén a hely, a perspektíva sem rossz, bár az emberkét a kép jobb szélén, megvártam volna míg tovább halad.
Viszont ezek a színek...nagyon túlhúztad.
Neonzöld a fü, az ég nagyon, természetellenesen kék és sötét... A túlzott utómunka a kép minöségének is betett.
Legközelebb egy kicsit óvatosabban a telítettséggel meg a kontraszttal, és akkor tuti, hogy jobb és természetesebb lesz! ;-)
Üdv, szép fényeket és BÚÉK! :)
The Eye válasza:
Köszi, majd még mindenképp próbálkozom. BUÉK!
Kicsit megcsúszott a kezed a színes ceruzákkal, azaz eléggé dúsan szaturált, nem?) Picit sok. A nézőpont jó, bár az a fa középen kár de akár.)
Talán picit mozdultam volna jobbra a kamerával is. Pár helyen kissé túlexpós.
The Eye válasza:
Köszi
Úgy érzem,hogy ettől a túlzott színráhatástól sokat veszített a részletességéből a fotód. Nekem kicsit sok az égből. A sétáló alakot vagy lehagytam volna, vagy úgy fotóznám le,hogy még a kép előterében legyen.
The Eye válasza:
Köszi
Az ablakok miatt gondolom, ezek ugyanis nappal inkább sötétek, negatívban viszont pont az ellenkezője, ami sötét az itt világos illetve fehér. Lehet hogy tévedek, de így látszik...
The Eye válasza:
Az ablak elég trükkös, ugyanis a palota ablakai, teljesen ezüstösek, olyan mint a tükör, jól látszik némelyiken ahogy a fa ágait tökéletesen tükrözik. Olyan mint a kihallgató üvegablaka, befelé semmit nem látni, kifele annál többet.
Ez valahogy olyan szagú, mintha most tanulnád a ps-t, és ezen a képen gyakoroltál volna.
Teljesen természetellenes ezzel a színekkel, nem is értem mi célod volt vele.
A kevesebb több lenne, mert a színek szépek lennének. A szerkesztéssel nincs bajom, bár az az ember kimehetett volna a képből, a vár nem szalad el.
The Eye válasza:
Tulajdonképpen van benne valami, hiszen most tanulmányozom a PS-t, de a kép azért lett ilyen mert ilyenre akartam. Magában a kompozicióban nincs semmi extra, de az eredeti nyers felvételhez képest sokminden, de ezt csak én tudom. Az ember tényleg kimehetett volna...
Most látom, hogy az épület pl. negatívba van fordítva. csak éreztem én hogy valami nem frankó vele... ;)
The Eye válasza:
Nincs negatívba fordítva, miből látod ezt??
A digitalis illusztraciot eroltetoknek jelentem, hogy ha diafilmet forditosan hivok, hasonloan tulszaturalt szineket kaphatok, ha ugyes vagyok talan a szinek sem bolondulnak meg ennyire. Magyaran szerintem maradhat az eredeti kategoriajaban, hiszen olyan modositasok tortentek a kepen, ami nem mutat tul azon, amit 25 evvel ezelott ne lehetett volna, szamitogep nelkul elerni.
Ettol eltekintve szerintem sem sikerult igazan a kep mondanivalojat egysegbe onteni. A kompozicio nem tul latvanyos, es a tulszaturaltsag sem segit, inkabb felhivja a figyelmet erre a hibara.
The Eye válasza:
Köszi
az irrealitás sikerült:) Rengetegszer voltam olyan helyzetben hogy leszerettem volna kapni valamit,belógott egy fa,és a kép nem készült el.Max otthonra magamnak meglőttem.Ez épületeknél különösen jellemző.
The Eye válasza:
Najó ezt megfontolom...
Benéztem a galériádba... A Bazilikáról meg a hídról készült képeid látványvilága sokkal jobb út ennél, inkább azt a vonalat kellene követned. Szerintem.
The Eye válasza:
Köszi, lehet hogy igazad van...
Tááájkééép...? :) Én áttenném digitális illusztrációba, mert ezen annyi PS van mint égen a csillag. Ha ezt tájképként értékelném, max 2 pontot adnék rá.
The Eye válasza:
Ebben lehet valami...
Helló!
Egy valami jut csak az eszembe:Brutálisan túlhúztad.Ez már nagyon irreális kép,a ló túloldala.A színeknek semmi köze még egy enyhe ízléses túlzáshoz sem.Aztán jobban megfigyelve a belógó fa középen nem igazán jó,maga a főtéma előtt van,így eléggé zavaró.
The Eye válasza:
Irreálisra terveztem, A fát mégse vághattam ki.
Az előtérben a fű színe katasztrófális lett. Az egész képen túl erős a digitális útómunka, ami a kellemes látványt agyonvágja. Az égbolt is természet ellenes. A kevesebb itt több lett volna. Egyedül az épület az, ami nincs túl dolgozva. Szívesen megnézném finomabb hangolásban is.
The Eye válasza:
Köszi, feldolgozható :)
Látod, evvel a túlkontrasztszaturációval le is állítottad az értékelőket!
Egy szolidabb, rajzosabb változatot én is elfogadnék.
A szerkesztést valóban érdemes átgondolnod, a jobb oldal kicsit szűk, akkor is, ha nem lenne ott az a sétáló alak. Így azt mondom, hogy be kellett volna venni a kompozícióba.
Üdv!
The Eye válasza:
Köszi
Szia.
Szemet bántóan túlszaturált lett kép.
A kevesebb néha több, szvsz túlzásba vitted a kidolgozást. Ami javítandóvá teszi a képet.
üdv süncike
The Eye válasza:
Szia!
Engem valahogy nem bánt... de lehet hogy kicsit túlszaturált lett.
nagyon szép épület, szép fotogén a helyszín...
azonban az utómunka túlcsordult szerintem....
nagyon erősek a színek, ezáltal már-már groteszk a látvány is.
itt szerintem jobban kellene érvényesíteni a kevesebb néha több elvet, a túlzott szaturáció, és kontraszt növelés, megette a részleteket, és a kép minősége is csúnyán megsínylette!
The Eye válasza:
Köszi.
Szia.
Megnyitottam,mert kíváncsi voltam a véleményekre.
Hát.
Lehet,hogy nem ez a világ legjobb képe,de azért az látszik rajta,hogy azért ilyen,mert vki azt akarta,hogy ilyen legyen és nem csak a csúszkákat húzogatta.Így az 1,32 egy kicsit vicces,de gondolom szerinted meg viccnek egy kicsit erős.
Nekem vhol 3,5-4 között van de,ha értékelem akkor sem emelt volna a ponton.
Szia.
The Eye válasza:
Köszi. Az 1-es kategóriát szerintem közel sem üti meg, legrosszabb esetben hármast adnék rá, tény hogy kicsit túlszaturált lett, de engem ez nem zavar.
Tudatosan ilyen amilyen. Szerintem a mélykék - zöld harmonizáció viszi a képet, de átnyálazva a nagy nagyméretű változatot, a részletek megvannak, a fű nincs kiégve, mielőtt valaki azt hinné, az ablakok sincsenek kiégve, csak ezüst borításuk van, olyan mint egy tükör.
A szerkesztés is direkt ilyen mivel a út másik felét árusok özönlötték el, öket meg ki akartam hagyni. Az épületre és a kertre akartam koncentrálni.
Azoknak akiknek az épület nem mondd semmit, ez a Budai Királyi Palota egyik részlete.
Köszi még1x az értékelést!
Hát nekem, durván túlhúztad a szaturációt, nagyon zavaróak ezek a színek így. ha digitill lenne még csak csak, de tájképnek nekem ez elég durva hiba. A másik, a szerkesztés. Ott volt eg yút, amit felhazsnálhattál volna az előtérben a sarokból. Mondjuk úgy, hogy az épületet a másik oldalr ahelyezed, és belekomponálsz egy szép szemet vezető utat. Ráadásul még egy sétáló alak is van rajta, amit ki kellett volna használni.
The Eye válasza:
Ez van akinek bejön, van akinek nem, a kép direkt ennyire túl kontrasztosított. Az utas dolgot elfogadom, de az út szélén árusító bodékat emeltek, amiket nem akartam a képre.
Szia!
Ez sajnos nem a legjobb megoldás...
Miért tettél rá ennyi kontrasztot?
A világos részek kiégtek, a színek túl harsányak lettek.
Ha a színeket leszámítjuk akkor is ez egy turistafotó, egy kattintás nem több...
Ezzel nem lett érdekesebb, sem több ez a fotó, csak egyszerűen rossz.
Ne haragudj, de ez kerülendő számomra.
üdv.bodzaszörp
The Eye válasza:
Azért mert egy kontrasztos, túlszaturált kép volt a célom, nem a valóság bemutatása. Ez nem mindenkinek jön be, ezt elfogadom.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.