Szia
Első nekifutásra nagyon jó egy tanácsot ha elfogadsz .
Az idő ami nagyon kell ezekhez a képekhez mivel az autók fénye csak akkor lesz csík alakú viszont a rekesszel még próbálkozz élesebb tisztább és nem utolsó sorban a közterület lámpái nem lesznek bántó fényűek nem terelik el a figyelmet a hídról ami egyébként nagyon szépre sikeredett.
további jó éjszakai fényeket.
Laci
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. október 19. 20:50 - érzékenység: iso100
- fókusztávolság: 22mm
- objektív: 18-55 kit
- rekeszérték: 8
- zársebesség: 5s
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2010-10-17
Legelső éjszakai fotóim egyike! Ne kíméljétek, tudom vannak benne hibák, de elég nyers, csak egy kis szín módosítás volt ps-be, más nem!
Szia! Elég kedvelt téma Budapest hídjait este fényképezni, átsuhanó autóval, hosszú záridővel. Épp ezért elég magas a mérce, meglehet csinálni jól is, már láttam rá példát. Nem tetszik, hogy a hídszerkezet több helyen kiégett. A házak fölött az ég lehetne feketébb, a zaj is kevésbé látszana. A szerkesztéssel kapcsolatban, a harmadok rendbe vannak, viszont én lent többet hagytam volna, hogy a villamossínek végigvezessék a szemet a képen, és úgy a két oszlop se lenne félbevágva. Elsőre alapvetően nem rossz, ha van kedved, legközelebb próbáld ki, hogy készítesz 5 képet, mintha HDR csinálnál és azokból válogatsz, én így szoktam és nekem valamiért mindig a 2 fényértékkel alulexponált tetszik a legjobban. Üdv: Péter
rooberto válasza:
Köszönöm,
Majd próbálkozom:D
Szia! Bár ugya amikor ezt most írom, még nem látom, fogadjunk hogy lesz olyan vélemény hogy ez tucatfotó. Namost ez egyfelől lehet hogy így van, másrészt vannak dolgok, amik egyszerűen adják magukat, hogy le kell fotózni. Ilyen például a Szabadság-híd éjjel. Nekem is ez volt az egyik első fotóm, igaz más szögből.
A képre térve, szerintem maga az éjszakai világítás már egy baromi jó alap. Ami viszont kevésbé tetszik, hogy a képen magán szerintem túl kicsi maga a híd, pedig ez az ami jól néz ki kivilágítva, az utcai lámpák annyira nem. A kivágást is lehetne szűkíteni, a kép tetején túl sok a sötét rész.
Ha van rá módod próbáld meg újra, csak különböző szögekből, az én egyik kedvencem a híddal szembeni kocka alakú kő az út szélén a Gellért-fürdő sarkánál.
rooberto válasza:
Szia,
Köszönöm hasznos tanácsaidat, igen tucatfotó tudom!:D Akkor este csináltam nagyon sok képét és ahogy így utólag átnézem van ettől sokkal jobb szerintem! Nem is tudom hogy miért ez töltöttem fel. Ha majd tudok, rakok még fel más szögből vagy más témát! Sajna egyik sem kékórás!
köszönöm
üdv
ilyen fotóknál alap, hogy függőlegesen legyen komponálva, ez sajnos balra dől. továbbá túl későn fotóztad. kék órában illik az ilyet, hogy az égbolt ne részlettelen fekete legyen a képen. szerkesztés is esetleges, alul, jobb oldalon sok felesleges dolog lóg be a képkivágásba.
rooberto válasza:
Köszi
Így igaz!
majd legközelebb
Szia!
Érzésem szerint kicsit balra borul a kép. Viszont szépek a színek és a fények, jól mutatnak együtt. Kellően élesnek is találom a fotót. Szerintem az előtérben lévő oszlopok nagyon dominálnak, zavaróak, kicsit rontják a kép összhatását, bár tudom nem te raktad őket oda..
Üdv!
rooberto válasza:
Szia, igen tudom balra húz, ennek oka, hogy nem szerettem volna levágni a suhanó villamost,(ami a címet is adta:))! Egy kicsit későnlőttem el, egy kicsit hamarabb kellett volna, hogy még a hidon legyen!
Nem akartam ps-be nagyon belenyúlkálni, hogy az igazi valóságot lássátok! Majd később szerintem azokat onnan kiszedem!:D
köszi
szia!
Jól szerkesztett éjszakai kép,kellemes színekkel.
Amit hibának látok az a kép balra dőlése és szerintem a jobb alsó rész kicsit túlexponált.Ezt a Ps részleges felület sötítésével korrigálni lehet.
További jó próbálkozásokat kívánok.
rooberto válasza:
Köszönöm!
üdv
"Az égbolt hogy fekete,este milyen legyen,kék?" - Igen, ezért szokás az ún. kék órában fotózni.
A fotóról: az a gondom vele, hogy igazából már első pillantásra is tucatfotónak éreztem, nem tudtam, hogy mit is nézzek rajta, mitől érdekes. Attól, hogy este készült, nem több egy nappali elkattintott fotónál, ez csak technika kérdése. Nem mondom, hogy rossz, hiszen a feladatot nagyjából megoldottad (a balra dőlést és a nem megfelelően megválasztott időpontot leszámítva), de hiányzik a fotóból valami plusz, valami egyediség. Tehát a témaválasztással van a gond, ami szerintem a legnehezebb az egész fotózásban (hiszen a technika nagyrészt már a kezünkben van, nem az számít).
rooberto válasza:
Köszönöm, én még a technikát tanulgatom úgy néz ki most egy tucatfotón keresztül!
rooberto válasza:
Köszönöm, igyekszem nekem már ez is haladás!:) Na de csak szép lassan!
Minden jót!
Remek emberek,érdekes hogy mindig olyan apróságokon akad fent a szemetek hogy hihetetlen!:) Az hogy a fotós ilyen nézöpontott választott,neki ez volt szinpatikus,az más kérdés hogy nem a legjobb tény! Lehetett volna egy kicsit alulexponált,hosszabb záridős kép,jobban látszottak volna a forgalom fényei,ami igen csak dobott volna rajta,de persze attől függ hogy mi volt a cél,és mit akart a fotós a képpel mondani! Amúgy első expóra nem sikeredett rosszul! Viszont mielött lenyomod az expó gombot,előtte a vágásd nygyjából komponáld meg,az sokat segit a feldolgozások során! Egy 15s záridőt alkalmazhattál volna,vagy sietél nagyon?:) Bár egy 350D kijelzőjén ugye nem igazán lehet látni a kész végeredmény olyan minőségben aláirom! Az égbolt hogy fekete,este milyen legyen,kék? wáó,majd azt hiszem egy szemszinkalibráción átesem!:) Ezen a képen ugye nem sok a szinvilág,hideg meleg tónus,semmi probléma vele! Ha kedveled a kékórás képet,ruccanj neki egy ujabb városi "portrénak"!:) A másik,mivel sok kép van már egyes városi elemekről,igy vagy más kompoziciót,vagy témát válasz,vagy ha PS-ben ügyes vagy,egy kis digit illusztrációt beledolgozhatsz az "unalmas" tucatképekbe,és máris egy új fotó tárul a korboncnokok elé,akik szétszedik a képeidet!:)
További sok expot!:)
Üdv,R!
rooberto válasza:
Igen már utólag én is látom, hogy egy picit több záridő és nagyob f, de hát hibáiból tanul az ember:D! A kékóráról pedig lekéstem, pedig annak indult:D!
A tucatképről pedig annyit, hogy először egy szép minőségi tucatképen szeretnék! :D
Köszi
üdv.
jó, akkor leírom én :) unalmas nézőpont, mindenütt kiégések, csúnya fekete égbolt, erőteljes balra dőlés, mindenütt keszekusza belógó vezetékek, véletlenszerű vágás. a szép színeket se nagyon látom, nekem eléggé narancs az egész. érdemes az ilyet a kék órában lőni. elcsépelt duma, de hidd el, működik. óriási a különbség. szóval kék óra, érdekesebb nézőpont, szűkebb rekesz (16-nál már nagyon szépek a lámpák fényei), átgondoltabb vágás. vagy egy teljesen más téma :)
üdv
üdv
rooberto válasza:
Köszönöm, megfogadom:D!
Szia!
Igaz, sokan fotózták már a kivilágított hidakat és az elsuhanó forgalmat, de úgy gondolom, hogy mindenkinek ki kell próbálnia azért, hogy legyen egy kis sikerélménye, másrészt hogy tanuljon (amikor megvettem az állványomat nekem is az ilyen téma volt az első, és nagyon büszke voltam magamra, hogy ilyet is tudok csinálni :))
Biztos azt is sokan felróják, hogy kékórában kellett volna fotóznod... tényleg szebb lenne, de olyanból több van. Az ég azért elég zajosra sikeredett, egy kis szűrést tehettél volna rá.
Ami igazán zavar, hogy a kép balra dől, ezen is könnyen segíthettél volna PS-ben.
A másik, hogy a téma nagyon a fotó bal szélére került, a jobboldal ehhez képest üres. Nem ismerem a helyszínt, a lehetőségeket, de ha pár métert balra mész, akkor a híd szebben látszik, és átlóban kitölti a képet.
A rekeszt is érdemesebb lenne szűkebbre venni, (szerintem f22 környékére is lehetne), akkor a lámpák fénye még "csillagosabb" lenne.
Üdv, Jutka
Szia! Szerintem eléggé jó lett ez az éjszakai kép. Ami engem egy picit zavar, az az, hogy a kép eléggé balra dől. Amúgy a színek nagyon szépek.
rooberto válasza:
Köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.