Üdv!
Ez a fotód... Nagyon komoly lett! Annyira jól néz ki ahogy az életlen rácsokon keresztül megjelenik az arc... szerintem ez a fotó telitalálat, nagyon remek munka! Kiválóan használtad fel a fényeket a fotó javára! Gratulálok hozzá! Gyönyörű alkotás!
Gábor.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. október 7. 00:17 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
R.János válasza:
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!
Üdv.János
Akkor megértettem a kép lényegét. Illetve az egyiket.
Persze, amíg magam is elkövetek egy csomó bűnt, addig nem rovom fel másoknak.
Na ez az egyik bűn, amit elkövetek, mert felrovom.
Z
R.János válasza:
Tudod, engem arra tanítottak, hogy "ne ítélj, hogy ne ítéltess". Sokáig elhittem, de amikor elolvastam Jézus szavait, megértettem, hogy bizony félrevezettek. Jézus nem azt mondja, hogy ne ítéljek: sőt megparancsolja, hogy igazságosan ítéljek, azaz válasszam el a jót a rossztól. De ne itélkezzem, mert ez az Ő "dolga". Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a "szálka és a gerenda" példázatot jól értjük. Jézus ott sem az ítélet ellen beszél, hanem egy fontos sorrendről, hogy elkerüljük a képmutatást. Azt mondja, hogy előbb mi tisztuljunk meg, hogy legyen erkölcsi alapunk másokat figyelmeztetni. Tehát nem a figyelmeztetés ellen beszél, hanem az ehhez szükséges erkölcsi alap megszerzéséről; Amikor a farizeusok tanításairól beszélt, nem azt mondta, hogy hamisságot tanítanak, hanem azt, hogy amit másoknak tanítanak, azt ők nem tartják be. Ezért gondolom úgy, hogy jó megítélni a dolgokat, hogy tisztán láthassuk, mi a jó és mi a rossz, és persze igyekezni a jót gyakorolni. Nem lehet hasznos, ha az ember azért nem mondja ki az igazságot, mert ő is sáros....Azt gondolom, hogy a tökéletesség mércéje Jézus, ezért aztán nem hinném, hogy lenne valaki is, aki azt mondhatná, hogy megtisztult, és így jogot formálhat mások bírálatára,(figyelmeztetésére). Az apostolok sem voltak tökéletesek, mégis megintik a világot. Hogyan tehették ezt? Úgy, hogy megismerték az igazságot,azaz Jézust, és tudták, hogy hogyan szabaduljanak meg bűneiktől: Krisztus szeretete által! Ezt hirdették az embereknek is: a bűntől való szabadulás egyetlen -Isten által elfogadott- lehetőséget: Jézust. Ez az evangélium, azaz örömhír.
Na, jól elkalandoztam....:))
Bocsánat!
J
Zavarba jöttem magamhoz képest. A múltkor azt írtam valamelyik képedre, hogy több vidámságot. Nem a megfelelő kifejezés volt.
A több fényt értetettem alatta.
Ez megint egy olyan kép, ami picinek csak egy sötét folt, nagyban viszont van rajta elég fény.
Megnéztem, konkrétan mit is jelent az evangelista szó.
No ez nem derült ki.:-(( Lehet az Úr tanításait magyarázó szöveg írója. Ezekből négy volt. (ezt is onnan tudom, mert nem nagyon vagyok vallásos.) Másrészt, meg némelyek szerint Júdás is evangelista volt, illetve volt néki evangéliuma, de ez hosszú.
Szerintem ez fontos a kép mondanivalója miatt.
Másrészt vallási irányzat. Pl én is ágostai evangélikus vagyok hivatalosan. Mármint gyülekezet szempontjából.
Próbálom rövidre fogni.
A tekintetet lezárja a kereszt. Viszont a modell füle átlátszik a kereszten, ami lehetne egy ablakkeret része is.
Azaz figyelmét a keresztre, de minden érzékszervével, még a halvány füllel, ami a sötét rész ellenpontja is.
Szóval a szerkesztés nagyon jó, bár én többre szoktam becsülni a mondanivalót.
Összeségében nekem ez a:
"Taníts figyelemmel, de nyitott füllel és szemmel, hited szerint" most hirtelen általam kitalált mondatot jelenti. Vagy ezt sugallja nekem.
Z
R.János válasza:
Számomra az evangélista az a szenvedő ember, akit a társai tébolyultnak, fantasztának, bigottnak, stb. gondolnak, mert olyasmit hirdet, amit kellemetlen hallani, kellemetlen megtudni, és nagyon kellemetlen megfogadni. Mert az evangélista az emberi bűnök ellen beszél, az ember meg szereti a bűnt. Könnyebb tehát elnémítani a hirdetőt! Csakhogy az evangélista ereje egy belső erő, ami valójában maga a lelki üzenet. És hiába tiltják meg az evangélium hirdetését, elég egy nézés, és akinek van "füle a hallásra, és szeme a látásra", megérzi a lényegét. Nem a különböző tanok magyarázatára van szükség, hanem szeretetre...és ehhez egy nézés is elég, mert ez az evangélista általi isteni üzenet. A szeretet "semlegesíti" a bűnt.
Nagyon-nagyon szépen köszönöm, kedves Z!!!
Üdv.János
Szerintem a nap legjobb képe,persze ehez kell némi ...hogy is mondjam ,szóval kell hogy gondolatiság társujon a képpel.Én megértem ha valaki csak egy rabot lát ....de ha ő nem tudja miért rab és itt a lényeg...akkor nem ért semmit.(remélem azért a többség érti)Volt akit utána az oroszlánok faltak fel ,vagy kereszthalál várt rájuk.Misztikus mégis realista kép.És bár sejti mi vár rá, nincs a szemében félelem ......De miért is lenne hisz a földi szenvedés bár lehet keserves, ott az igéret és ez erőt ad......Gratulálok.További jó fotózást Üdvözöllek.
R.János válasza:
Látod, látod, hogy miért is érdemes ezen az oldalon maradni, a sok alkalmi kellemetlenség ellenére is? Mert megismerhetjük egymást, amennyire ezt a körülmények lehetővé teszik. Kérlek hidd el, hogy a kép sikere nagyon eltörpül a véleményed fényében, mert tudom, amit Te is tudsz..és ez nekem mindennél többet ér.
Nagyon szépen köszönöm, hogy értelmet adsz a "fotózásomnak".
Üdv.János
Szia! Furcsa kép....azt hinném az örömhírt hozók vidámabbak. Inkább olyan, mintha egy túlbuzgó térítő nézne be egy bölcs öreghez a "jóhírrel", amit az rezzenéstelen arccal fogad. És akkor ott van még a sötétség, a rácsszerű formákkal. Ki van itt bezárva? Ő néz be hozzánk, kik a sötétségben tévelygünk, néha eljutva egy bezárt kapuig minek rácsát tudatlan rázzuk, nem találva a kulcsot. Vagy mi nézünk be hozzá, kit az értetlen világ oroszlánjai falnak fel hamarosan az amfiteátrum porondján, persze ez erősen képletes hasonlat....
A szemekben közelséget érezni.
-Ismerlek, modják a szemek. Régóta ismerlek és tudom, hogy segítsek rajtad. Veled vagyok, még ha nem is mosolygom. Nem maradok soká, csak egy mondatot mondok, csak egy szót....
Sötét, csendes fotó. Fura, mert örömhírt hozók sokkal vidámabbak szoktak lenni.
R.János válasza:
Gyönyörűen írtál ismét....Igen, a mai örömhírt hozók között sok a vídám....a régieknek belső örömük volt, ami a világ támadása miatti boldogtalanságnál erősebb volt, mert tudták, hogy örömük maradandó, mely a feltámadt Krisztusban van. Ők nemcsak hitték, hanem tudták is ezt! Ha egy ilyen bölcs öreg a szellem erejével néz ránk, talán mi is megérezhetünk valamit abból, amit olyan szépen fogalmaztál meg:" Régóta ismerlek és tudom, hogy segítsek rajtad. Veled vagyok, mégha nem is mosolygom. Nem maradok soká, csak egy mondatot mondok, csak egy szót...." Hadd mondjam ki ezt a szót: Krisztus!
Köszönöm nagyon szépen!
Üdv.János
Nagyon jó az ötlet! Ami nem tetszik, hogy a kép jobb oldala nagyon fekete. Tudom, hogy a képnek a lényege az a kis részletet amelyet a bácsiból mutatni akarsz, de szerintem nagyon kevés a képen a nézni való terület. Remélem érted, hogy hogy értem. Vagy le kéne vágni belőle vagy nem tudom. :) Élesség a szemen kitűnő.
R.János válasza:
Kedves Pertibi, köszönöm soraidat. Nagyon jól látod, és nagyon jól fogalmaztad meg, hogy nagyon kevés a képen a nézni való terület. Ez egy tudatos szerkesztés, mert szerettem volna a figyelmet a szemkontaktusra, és lehetőleg csak a szemkontaktusra irányítani. Tudom, hogy képileg ez egy elég suta megoldás, de úgy éreztem, hogy ebben az esetben az üzenet fontosabb a kivitelezésnél. Ez János apostol, akit ezártak, mert Krisztust hirdette. De nem lehet elzárni az Igazságot...elég egy nézés is ha "telibetalál...."
Köszönöm szépen!
Üdv.János
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nagyon tetszik!
Főleg ha nem ps trükkel készült a rács... :))
Nagyon szép fotó és különleges talán mert:
egyrészt markáns erős sőt durva elem a rács másrészt az arc pedig finom gyengéd sőt leheletfinom...
Szóval tetszik!
Üdv, Timi.
R.János válasza:
Kedves Timi, sajnos ps-ben készült a rács.:( A durva elem és a gyengéd arc ellentéte a kép lényege, nagyon jól éreztél rá, és szépen fogalmaztad meg. A világ, erősnek gondolt rács mögé zárta az apostolt. De a hit emberének ereje -az Istentől kapott szeretet- sokkal erősebbnek bizonyult....és bizonyul a mai napig.
Köszönöm szépen a megtisztelő véleményedet.
Üdv.János
Húha! Ez most nagyon jó lett.
Elképesztően erős a tekintet.
A kb 8 db pixelből álló másik szem pedig nagyon finoman hozza egyensúlyba a képet, épp csak jelzi, hogy ott a másik szem, ott nincs rács..
A rács mögötti ember. Nekem a gyóntató szék jut eszembe. Evangélium, örömhír. Bajban vagyok. Nagy hatással van rám a fotó, de még nem tisztult le bennem a kép. Sokszor változik bennem a tekintet értelmezése is. Most azt érzem felelősségre vonás előtt állok. Igen, sokkal inkább azt látom már, hogy megkérdi tőlem:
És te fiatalember! Mikor nézel be a saját rácsaid mögé? Tudod-e mi is az örömhír valójában? Tudod-e, hogy az felelősség is.
Tudod-e ki vagy valójában és mi célod az életben? Helyes úton jársz-e? Valójában melyikünk van a rács mögött és melyik oldalon van sötétebb?
R.János válasza:
Húha! (Most én is így kezdeném...) Ez most nagyon betalált, kedves Freeze! Nem tudnám jobban körülírni, hogy mit is szerettem volna üzenni. Ezt! Pontosan ezt!!!
Nagyon köszönöm, és én gratulálok!
Üdv.János
Szerintem János!! Ki más??
..és még, ha hozzávesszük, hogy ra volt Pátmosz szigetén .. abszolút passzol.
Z.
R.János válasza:
Fantasztikus vagy Zoran!!!!!
Igen, valóban János! Van egy sorozatom, igazából változatok egy arcra, (Jézus, Péter, Jakab és János)
Nagyon köszönöm!!!
Üdv.János
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.