Ok, valóban szarkasztikusnak gondoltam a címmel együtt a "kvázi" magzatpóz-"gondolkodó ember"-kannásbor háromszöget, s akkor még egyszer örülök, hogy tetszett Neked.
Amúgy a végtelenségig lehetne vitázni a "koldus telével" témakörről, de a lényeg: a kép. Az tény, hogy a jó képek ebben a témában nagy részben a fotós és alanya közötti kontaktus révén, nem pedig telével jöttek világra.
Azzal pedig maximálisan egyetértek, hogy egy magát - POFOSZ vagy mi gittegylet alapján:) - nemzetközileg elismert fotóművésznek nevező, másokat kemény pénzért oktató egyén válogassa már meg, mit publikál.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. június 19. 22:55 - Készítés helye (ország): Görögország
- Készítés helye: Athén
- Készítés ideje : 2010-06-19
Tehát: küldöm szeretettel Mortennek és még mindenkinek aki szerint koldusokat messziről, teleobjektívvel fotózni menő.
fehér elefánt válasza:
Ennek az lenne az előfeltétele hogy valaki képes legyen felismerni ha egy képe szar; ha ez nem így van, annak több oka lehet és egyik sem vet túl jó fényt az illetőre.
Nademindegy.
Persze hogy a teleobjektíves emberfotó nem az ördögtől való. Csak a kép számít, viszont az esetek többségében egy jó emberfotóhoz kontaktus kell és kommunikáció, ami viszont feltételez egy bizonyos közelséget. Kivéve ugye ha a kép enélkül is elmond egy történetet. A tied pont ilyen, igaz hogy a remek kidolgozás és a telitalálat címadás is jót tett neki.
Erre a képre gondoltál a "szerencsére ilyet a fotózzon csak egyetlen egyszer követtem el, hadd ne mondjam meg kinek a képe alatt" kapcsán http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=214576 ?
Csak kíváncsi vagyok, mert pont telével készült, de speciel nem éreztem a hozzászólásodban a "fodított" üzenetet.
fehér elefánt válasza:
Ha arra gondolsz hogy ironizáltam-e a 214576 alatt: nem. Az egy jól megcsinált kép, fájóan szarkasztikus - vagy legalább annak is felfogható - kontextusba helyezve.
Na F.E. akkor jelöld meg a napot és a helyet, ahol letudod az önként vállalt peritenciát :) Bízom benne, hogy szavahihető ember vagy!
fehér elefánt válasza:
Ha M. nem "tanít" olyat amiről lövése sincs - és ha elshiszem neked :)) - akkor a felháborodásom részben valóban alaptalan. Viszont most elgondolkodtam hogy hogyan is igazoljam a penitencia lerovását, mert ha megcsinálom azt a fotót amit ennek kapcsán kitaláltam az kicsit durva lesz :))
"büntetésül 24 órán át Toto Cutugnót fogok hallgatni. "
amikor ezt elolvastam, rajottem h erdemes volt ma felkelni. akkorat rohogtem, h leestem a szekrol.
kar h nem mindenkinek ilyen a humora.
a jozan embereknek is neha felmegy a cukruk. de a humorerzek hianyaban olyan reakciok lesznek, mint a masik kepnel.
nalad latok humorerzeket, meghozza olyat amilyen annak lenni kell.
azt viszont megjegyzem, h veszelyes az ajanlatod. toto cutugno elegge meredek, es 8 napon tul gyogyulo sebeket okozhat. szoval elobb kezdd valami enyhebbel :D
udv!
fehér elefánt válasza:
Hát ha alaptalanul tételeztem fel hogy M. emberfotózást oktat, akár még Adriano Celentanót is megérdemlem :))
mutty, szerintem a linkelt kép remek, az ellentétek bemutatásán keresztül érzésekre épít, kifejező. nem jól látom? (kicsi a távolság, mégis nagy, közöny...)... legalább kioktattok...
fehér elefánt válasza:
I agree. He is cool, way cool.
http://www.julienlegrand.com/
And it makes me sad to see he's no longer present on my favourite international site.
(Csak mert már ő is "olvassa" a kép alatti okosságainkat :))
fehér elefánt válasza:
Majd még gondolkodom rajta, de most már annyit írtunk a kép alá hogy sajnálnám törölni... hacsak M. józan esze nem kerekedik felül a hiúságán.
Facsavar:
nem érzem hogy Morten háta mögött írkálok. Szerintem legalább annyira megnézi most ezt a képet, mint a sajátját. Az övé alatt meg nyíltan a szemébe mondta, hogy azon túl, hogy tisztelem a szép és eladható képeit, ezen a síkon amin Bányászbéka nyomta neki a magas labdát, csak öngólt lőhet. Nem hallgatott rám, a képet fennhagyta.
A linkelt koldusos kép számomra pont olyan személytelen, bár valljuk be, még az is sokkal jobb mint Mortené.
A három zebrás meeting számomra hasznos volt, a szervezőmunka is, a "süti" is, sőt, a képeimet is felhasználhattátok, boldogan adtam rá engedélyt. Volt Mortennek egy D3-as képe, ami alatt kifejtettem neki a technikai hiányosságokat is (fekete-fehér széleslátószöges modellkép) azt is inkább építő jelleggel.
Humor/vitriol/irónia/paródia vonalon jobb ha egy hinatolvat indít az Epsomy derby-n, de ettől még szivesen nézegettem a Ludmillát a Zebra falán.
fehér elefánt válasza:
Fel akartam ajánlani neki hogy mindketten töröljük az inkriminált képeinket, de valami azt súgta hogy fölösleges lenne. Úgysem ismerné be hogy hibázott.
Másfelől viszont valaki árulja már el hogy M. konkrétan mit oktat a zebrában. Mert ha van annyi önkritikája hogy messzire kerüli az emberfotózás témáját, megkövetem és büntetésül 24 órán át Toto Cutugnót fogok hallgatni.
Szerintem soha nem a módszertani magabiztosság, hanem a tapasztalásra való készség az, amire szükség van a dolgok pontos megítéléséhez. Mert nyitottnak azt lehet nevezni, aki nem előre érti, mit is akar mondani neki a műélvezetben nagyon is érintett publikum, hanem aki hagy is magának mondani valamit. Sajnos ezekbe néha keveredik némi jakobinus düh -- okkal vagy ok nélkül, mégsem lehet mindenki világtól elzárt velencei prokurátor. De a bírálatok és kritikák -- ha nem számítjuk az ajtó berúgásához kellő svungot --, akár átértékelésre is késztethetik a bármiféle elmarasztaló ítélettől fejvesztve menekülőket vagy elzárkózókat. Máskülönben nagyon is könnyen előfordulhat, hogy saját bevallatlan vakságunk állja útját a pontos minősítésnek.
Méltányolható érzelmi szempont, hogy nem kedvünk szerint való, ha trendin berendezett sírunkban zaklatnak, de a képeivel mégis mindenki a saját szívét viszi a vásárra -- és ennél csak egy tengerimalac hajszállal kevésbé kockázatos, ha el se kezd fotózni.
Nem kell kongatni a vészmadarakat, de ezt a tünetegyüttest is érdemes figyelembe venni, ha szeretnénk arcvesztés nélkül túlélni a dolgokat.
Ez utóbbinak idővel elég nagy ára szokott lenni.
fehér elefánt válasza:
Kedves praefect...
most sikerült elvenned kedvemet a fotózástól... igazán nem értem, miért ez a düh és irigy roszindulat...
jobb... lessz ha távozom az oldalról... elegem van a kostolgatásból, bántásból... ha ez volt a célod, gratulálok...
most megyek, törlöm az öszes képemet és felvágom az ereimet egy borotva éles teleobjektivel...
És tud meg hogy miattad... Remélem most örűlsz!!!
Mutty most téged sem igen értelek. Ha valamit tisztelek benned, az éppen az egyenes és nyilt véleménynyilvánításod, nem pedig a másik háta mögött folytatott intrákálás. Pláne nem tartom korrektnek azok után, hogy személyesen is lehetőséged van az esetleges fentartásaid megosztani vele illetve, hogy Morten a kellő megbecsüléssel és tisztelettel fogadott téged és félretette a korábbi nézeteltérésetek.
Másrészt sok mindenben igazad van, de azért ne gondold, hogy te vagy egyedül a bölcsek köve birtokában.
Üdv:Csaba
fehér elefánt válasza:
(én most hátralépek fél métert. hadzsime, uraim :))
Nem akartam már részt venni a további diskurzusban, egyrészt mert nem tisztem Mortent védeni, de sokkal inkább, mert azt hittem ennél sokkal kifinomultabb és korrektebb fotós, vagy még inkább ember vagy, mint azt Muttynak adott válaszaidból kiderül. Őszintén sajnálom ezt, mert tényleg mértékadónak gondoltalak eddig az oldalon, nem csak, mint fotóst, és tudom ez számodra mit sem számít, sokszor csalódnom kell az emberekben. Egyikőtök sem jobb a másiknál, éppoly sértett, sebzett és kisded viselkedés a tied, mint amit kritikaként rósz fel. Emlékszem egy alkalommal Muttynak is írtam ( akivel azóta ezt személyesen és mondhatom mára már barátilag is kibeszéltük), hogy érvelni a sértettség ellen úgy nem lehet, hogy közben magam is megsértődök, hiszen ezzel magát az érvrendszerem teszem hiteltelenné!
Egyet értek azzal, amit alábbi válaszodban te is idéztél: "A fotósok között sok az érzékeny és/vagy tehetséges ember. A jó fotósok egyben erős egyéniségek is, és ez gyakran torzsalkodáshoz vezetett" Éppen ennek elkerülése érdekében lett volna érdemes kritikai észrevételedben is megadni a kellő alázatot, legalább neked, és legalább annak a fotósnak, aki hasonlóan meghatározó az oldalon, mint Te. Tudom azt gondolod, hogy az ominózus beintős képpel harapództak el az indulatok, holott az a kép NEM NEKED lett címezve, a tieddel ellentétben. Nem hiszem, hogy veled ne fordult volna elő,hogy épp eleged lett volna a téged körülvevő problémákból és a fáradt gőzt egy ocsmány trágárkodással eresztetted volna ki. Hát éppen ennek a vizuális adaptációja ez a kép. És mégegyszer mondom NEM NEKED szólt! Sajnos vannak az ember életében nagyobb súlyú gondok is annál mint, hogy egy képre rossz értékelést kap. Persze nyugodtan megcáfolhatsz ebben engem is.
Ami a legigazságtalanabb részedről - és lényegében csak ezért is írok újra- hogy ezzel a vakvágányra siklott párbeszéddel, Morten megítélésével és munkásságával kapcsolatos rosszindulatú feltételezésekbe, malíciába és gyalázkodásba bocsátkozol, és ezzel saját magaddal hasonulsz meg. Ízléstelen és kisstílű dolog valakinek a szakmai sikereit megkérdőjelezni egy vita okán, mintha az ciki és degradáló lenne. Szintén azt gondoltam rólad, hogy mint profi fotós tisztában vagy azzal, hogy egy intézmény működtetése és sikere a kóla és szendvicsosztogatáson felül hordoz némi kihívást még magában. Igazából ez rám nézve is sértő. Mindenkinek, aki úgy gondolja, hogy ez gyerekjáték, javaslom vágjon bele és mutassa meg, hogy lehet ezt jobban csinálni.
A legszomorúbb az egészben, hogy meg vagyok győződve arról, egy személyes találkozás során mindent higgadtan és tárgyilagosan megbeszélve még akár barátok is lehetnétek, mint ahogy -és ezt egyik szintén közösségformáló sikereként könyveltük el a megnyitott stúdiónak- a két összebékíthetetlen ellenség Mutty és Osztya is mára azokká váltak.
Részemről ennyit akartam, ti ha értelmét látjátok még folytassátok bátran a szájkaratebajnokságot.
Üdv:Csaba
U.I: Még egy utolsó gondolat. Az hogy a szakma nagy ökölszabályai mit mondanak a tematikus képalkotás sarokköveiről, mindenképpen vitatható. Hogy ne lehetne-e jó, üzenettel teli és telével fotózott, akár paparazzi képet készíteni hajléktalanról? Vitatkozom. Ime az ellenpélda, egy másik fotómegosztó oldalról, legalábbis az én olvasatomban. http://www.flickr.com/photos/supajug/3761466644/
Szerintem bízzuk ennek megítélését mindig az adott szemlélőre.
fehér elefánt válasza:
Kedves Csaba, sajnos a gondolatsorod azon csúszik el hogy M. azt a képet nagyon is nekem szánta. (Még csak nem is én vettem észre, úgy hívták fel rá a figyelmemet.)
Miért gondolom így? A kép időzítése, M. reakciói és főleg az alapján, hogy amikor még lehetett volna, M. semmit nem tett hogy megcáfolja az összefüggést. Ugye Almitra kezdte pedzegetni és ha M.-nek tiszta lett volna a lelkiismerete, csak annyit kellet volna odapötyögnie hogy "ennek semmi köze a kapott értékelésekhez". Márpedig ő a művészetét fikázó értékelőket hozta fel, és vajon melyik értékelésen húzhatta fel magát? Csakis az enyémen, ami kerek perec kimondta hogy a kép szar. És ne mondd hogy sértő volt, mert ezt írtam: "Látom a nevedet a kép fölött, de egyszerűen nem hiszem el hogy ezt te követted el" - minimális intelligenciával meg lehetett volna érteni, hogy nem a személyét vagy a munkásságát fikázom, hanem a képet egy amúgy jó fotós pillanatnyi megbicsaklásának tartom. Aztán sajnos kiderült hogy ezzel is túlértékeltem a képet.
Csaba... nézd, egyrészt szeretem a provokatív képeket de vannak a fotózásban etikai tabuk. Az egyik, hogy soha nem készítünk (de legalábbis nem mutogatunk) olyan képet, ami valakinek a nyomorát használja ki, és ezen a megalázó bemutatáson kívül az égvilágon semmiről nem szól. Julien Legrandot ismerem és kiemelkedő fotósnak tartom; büszke vagyok rá hogy legalább virtuálisan a barátja lehetek és hogy más szájton az enyéim az ő képei mellett szerepelhetnek. Az ő képe társadalomrajz, elmond valamit egy élethelyzetről. Morten képe - amellett hogy a Legrand-éval ellentétben technikailag csak maximális jóindulattal mondható elfogadhatónak - nem szól másról, csak egy ember nyomorúságának poénkodás szintű kihasználásáról.
Még ezzel sem lenne probléma ha M. nem azzal reagált volna hogy márpedig mindenki hülye és vak, egyedül neki van igaza. Ugye itt jön be mutty példája az autópályáról.
Egyszóval: felháborítónak tartom ha olyasvalaki vállalkozik kezdő fotósok oktatására aki a fotózás legelemibb etikai szabályaival nincs tisztában, ráadásul az értékítélete olyan gyenge hogy nem képes felismerni ha egy képe egyértelműen _rossz_. Megbocsáss, de márpedig ilyen ember ne tanítson másokat fotózni. Az csak Magyarországon lehetséges hogy mégis teszi. Persze ha a zebrartban olyat tanít amihez ért, mondjuk a képfeldolgozást vagy neadjisten az absztrakt látásmódot, akkor bocsánatot kérek és vissza az egész - de ez a legutóbbi képeivel és arroganciájával kapcsolatos véleményemen nem változtatna.
Személyes találkozás nem lesz, mert nem vagyok kompatibilis a dallamos olasz slágerzenét kedvelő férfiakkal. (Ezt most nehogy félreértsd - sajnos az van hogy kizárólag a down-tempós orosz esztrádokat kedvelő nőkkel vagyok kompatibilis.)
Olvasd el, mit írt nekem vissza Morten.
Tanulságos, bár igazából csak megerősített abban, hogy igen, tudtam hogy így áll hozzá.
A dologban fontos a nagybetűs kiemelés a SZAKMA, meg az eladhatóság.
Van az a régi vicc a járőrkocsiban repesztő rendőrről meg az URH-primitív tájékoztatásról, miszerint egy hülye nagy sebességgel autózik szemben a forgalommal az autópályán, majd a csodálkozó körbenézés: Egy? az összes!
Na, egyre inkább így érzem magam, a fotózzon is, és gyakorlatilag az egész (magyar) fotós életben, és az az igazság, hogy azért fontos nekem itt néhány ember, mert úgy érzem, hogy ők is velem egy irányban nyomják a gázt, ki tövig, ki csak úgy félszegen. Elég revolucionista gondolat angol/ausztrál/japán mintára átfordítani a fotós közlekedést, de úgy érzem, ha a SZAKMA állva tapsol a telés koldusnak, vagy annak alkotója legalábbis elhiszi ezt magáról, és oktatja ezt, vagy azokat az elveket amik ide vezérlik, akkor szent küldetésem kitaposni a gép belét úgy, hogy mindenki más szembejön.
Azért is voltam itt kevesebbet, mert belekezdtem valamibe, ami nekem fontos, hónapok óta ölök bele energiát, és nagy valószínűséggel iszonyatos koppanással végződik nem is olyan sokára. Rohanok a falnak, hátha a 9. és a 10. vágány közt a falon tényleg van egy átjáró a gőzöshöz... Hétfőn nagyjából elkészültem a kötelezőkkel, már nem rajtam múlik, illetve rajtam is, meglátjuk.
Egyszer szívesen összegyűjteném azokat, akik szembe mennek, mert minden relatív. Lehet hogy valóban a többség megy rossz irányba és mi nem?
Mondjuk ez legalább akkora utópiának hangzik így 2010-ben, minthogy 2014-ben kapott gól nélkül nyerje meg a magyar futballválogatott a VB-t. Idén végülis a kapott gól nélküli VB megvolt, nézzük a jó oldalát. Ja, hogy egyetlen meccset se játszhattak? Statisztikai apróság...
fehér elefánt válasza:
Ha a fotózz lenne a focivébé, M. volna Raymond Domenech.
Nem kell bedőlni a szemfényvesztésnek. M. ügyesen építgeti az imázsát, de ha jobban utánanézel - konkrétan: rágugglizol a nevére, akármelyik helyesírással, nickkel vagy anélkül - nem találsz róla semmi érdemit, a deviantartos galériáján kívül nem sok minden kerül elő. Magyarul M. az önfényezés ellenére sehol sincs a fotós köztudatban sem itthon sem külföldön. Ezt a hájpot ő maga kelti az egója és a képei körül, kitűnően menedzseli magát. Ahogy az üstökösnek 99,9%-a gáz és por, M. munkásságanak is 99,9%-a marketing. Sosem csinált titkot abból hogy neki a fotózás elsősorban üzletet jelent. Ő iparos és nem művész, már abban az értelemben hogy eladható terméket állít elő és nem a gondolatait, érzéseit, véleményét fogalmazza meg kreatív eszközökkel. Amivel nem is lenne baj, ha közben nem adná ki magát népszerű és ünnepelt művésznek. Ez kábé olyan mintha Paolo Coelho azt akarná elhitetni magáról hogy ő Dosztojevszkij, és aki ezt nem hiszi el az primitív analfabéta. Vagy ha az IKEA bilidizájnere mondaná magáról hogy ő Michelangelo. Persze Coelho kitűnő lektűr és bizonyos szitukban a bili is jól jön, ahogy M. könnyen befogadható képeinek is megvan a létjogosultságuk, csak éppen nem kell beszopni a hazug marketinget.
Apropó üstökös. Ugye ha a szemedbe ugrik hogy "interjú B.A.M.-nel, az absztrakt minimalizmus üstökösével", akkor az elég impresszív, főleg ha kezdő fotós vagy? Kár hogy M. gyakorlatilag maga írja ezeket az interjúkat, az újságíró csak begépeli :) Persze az aki nem lát át a szitán azt hiszi hogy itt egy fiatal zseni szállt le közénk és némi aprópénzért cserébe valamit odacsöpögtet nekünk a hihetetlen tudásából. Ügyes! :)))
Úgyhogy ne aggódj, a szakma nem tapsol a telés koldusnak meg a lerágott körmű modellnek, a biznisz része meg akkor érdekeljen ha te is üzletnek gondolod a fotózást. Addig nem konkurrencia.
Az persze fájó ha ilyen mentalitású ember oktatja a fotózást, de végül is a honlapjukról nem derül ki hogy M. konkrétan mit oktat. Ha a képfeldolgozós részt, akkor még jó is lehet. Ha a riport-életkép-portréfotózást, akkor csak sajnálni tudom a résztvevőket.
A fehér lapos játékon konkrétan eldurrant nekem is az agyam, az volt az indok, hogy "szét-offoljuk a fotózzt", na akkor volt az, hogy iszonyúan szabályosan és iszonyúan ON módon amiylen gyorsan bírtam, felnyomtam egymás után 20 nem pontozható képet. Nem voltam népszerű...
Pedig az én fehér lapos reakcióm konkrétan fotó volt, fogtam a 20D-t és lefotóztam a monitorom rajta a "képeddel", tehát totál szabályos volt.
Százbolhát nem csípem, pont azért, mert fotósként nem igazán ismerem el, vitapartnerként meg nem jó, túl merev, nem reagál a fejleményekre, nem fontolgat, nem meggyőzhető, de igaza vala abban amit kiragadtál tőle.
Viszont pl. a múltkori csörténk, aminek a vége a dél amerikai óriás tengerimalac lett, meg a minap newgam válasza a "véged van kicsi csíra" c. képemre, kirroyallal való eszmefuttatásom az ál- polaroid iphone app-os képénél, ezek előre visznek, érdekesek, szórakoztatók. Ezekből kéne több. Ettől hatunk egymásra, cserélünk eszmét, néha hüylsékedünk erről kéne szóljon, nem arról hogy fákja (szándékosan "j" mert angolból hangutánzó) kell ha valaki lefikáz egy mérhetetlenül rossz koldusfotót, amihez képest a polaroidosod űrkutatás hatáskörébe tartozo magasság. Ez a kutyás ké itt ami alatt szaporítjuk a neten tárolt byte-okat amúgy önmagában is jó kép. Talán jobb mint a polaroidos. Mert lenéző fentről és lenéző lentről, a kutya meg flegma.
Morten egyébként egész király fotózzos eseméyneket csinált, 3-on voltam, a negyedik nem érdekelt egyáltalán, de az a 3 érdekes és szakmailag is korrekt volt. Igaz, ő csak a helyet biztosította és szervezett... Szóval midnenkit érdemei szerint...
Nade telével koldust... :)
fehér elefánt válasza:
Valóban, M. fákjája bevilágítja azt a mérhetetlen sötétséget amiben mi szentjánosbogár-pondrócskák tengetjük sivár életünket. Ami persze nem igaz, de ő meg van győződve arról hogy igenis így van. Na mindegy, nem akarom a háta mögött kibeszélni (bár sztem van olyan hiú hogy ezt titokban elolvassa); egy személyes találkozás sokszor helyreteszi a virtualitás hiányosságait, csakhogy az itteni reakciói, meg pár más, részint a stílusával kapcsolatos, részint nem publikus IRL dolog miatt szívesebben töltenék 10 évet összezárva egy zuhanyfülkében Intimával mint 10 percet vele. Ami azért valahol érthető ;)
Egyébként eszembe jutott hogy a szokásos módon valami fotóparódiával válaszoljak, de végignézve a képeit semmi ötlet nem jutott az eszembe - te biztos érted, mit akarok ezzel mondani.
Biztos jó amit közösségépítés címén csinál, el is tudom képzelni hogy most szereztem magamnak pár ellendrukkert a spanjai ls persze azok közül, akik őszintén és jóindulatúan próbálnak tanulni tőle és nem értik, mi a bajom vele. Konkrétan csak annyi, hogy aki telével fényképez koldust és fel sem fogja hogy ez miért ultragáz, meg úgy általában képtelen elismerni ha néha szar képet produkál, az ne tanítson másokat fotózásra. Helyről, kóláról, szendvicsről persze gondoskodhat :)
Százbolhát még akkorról ismerem amikor Antalóczy még a kép.tár.hu-t szervezte és a műegyetem fotóslistája, meg az index fotós fóruma volt a hazai online fotós élet központja, szóval több mint 10 éve, és becsülöm benne hogy olyan technikai igényességgel közelít a fotózáshoz amiről én csak álmodok. Úgyhogy akkor sem tudnám nem kedvelni ha akarnám. Neki volt egy olyan értékelő technikája hogy kóros hiúságban szenvedő fotósok képeinél pont az ellenkezőjét írta le amit gondolt, de úgy hogy az elszállt fotóson kívül mindenki tudta hogy mit akar valójában mondani. A dolog működik, csakhát valahol elég szomorú hogy egyesek minden további nélkül elhiszik a legseggnyalóbb értékelést is. És amikor ez megtörténik, furdalni kezd a lelkiismeret mert úgy érzem magamat mintha egy idült alkeszbe pálinkát öntenék... szerencsére ilyet a fotózzon csak egyetlen egyszer követtem el, hadd ne mondjam meg kinek a képe alatt.
Köszönöm, remélem egy darabig kitartasz még a fotózzon mert ha nem is értünk mindenben egyet veled mindent korrektül meg lehet beszélni, a fotós bohóctréfáid meg inspirálnak. Igaz hogy keveset raksz fel mostanában, de egy közösségben fontosabb az aki a szellemével van jelen, mint aki csak képekkel nyomul. Még azt is elnézem, hogy egyszer, egyetlen egyszer jutottam a TT közelébe és akkor is te kaptál több szavazatot :))) ...az egy jó kis párbaj volt.
Nekem sincs "felkent" rajongógárdám, mivel ugye nem látom melyik kép kié, és nem megyek körbe a bevált emberek galériáján hogy körbepontozzam őket, ezért bele tudok szaladni emberek rossz képeibe egy-egy értékeléssel, ezért éppen úgy tud rám haragudni valaki mint amiért nem.
Benned bírom, hogy veszed a lapot, van kommunikáció, képre képpel felelsz, lehet egy-egy kisebb kört futni, ha van ötlet. Az "ez egy fehér lap" vagy miylen képed utáni játékot akkor szétbarmolta a moderáció, azon speciel akkor annyira felhúztam magam, hogy majdnem ment miatta az aktuális TT státusz, pedig szerintem az iylenek csinálják a közösséget. Még talán a paradicsom is, csak azzal az volt a baj, hogy azt sértőnek találtam valamiért, kértem hogy szedd le, te meg nem... Szóval van hogy fogni kell a másik jelzését, van hogy direkt nem. Tiszteletet képek alkotói és nem MFSZ meg FIAP, MLSZ, BKSZ meg DÉDÁSZ díjak miatt tudok érezni egy ember iránt, illetve ahogy veszi az akadályokat.
Szóval anélkül hogy újra dicsérnének itt, és nylvemmel illetném az éppen aktualizált testrészed, csak anynit mondok, éljenek soká a tengerimalacok.
fehér elefánt válasza:
A mai csörtét egy-két évvel korábban még kapásból piros lappal díjazták volna, mára viszont nagyon laza lett a gyeplő. És azt hiszem hogy ez jól is van így, mert egy fotós oldalnak ki kell bírnia ennyi konfliktust. Ahogy Százbolha írta az indexes fotótopikok lélektanáról: "Viták mindig voltak, már a hőskorban is. A fotósok között sok az érzékeny és/vagy tehetséges ember. A jó fotósok egyben erős egyéniségekek is, és ez gyakran torzsalkodáshoz vezetett. A legtöbb sértődés és vita alapja egymás fotóinak értékelése volt, de a nagy vitákat mindig követte egy langyosabb technikázás."
Időrendi sorrendben: a fehér lapos képet én is nagyon sajnáltam, mert totál ártatlan dolog volt és valami észbontóan mondvacsinált indokkal szedették le. Asszem bányászbéka akkor dobta be a törülközőt, vagy már nem is tudom melyik nickem. (Hö, ha nekem most egyetlen név alatt egyben lenne minden képem a 2006 februári regisztrációm óta...)
A paris dolog részint az én ostoba hiúságomról szólt mert naná hogy jólesik ha egy képre záporoznak a kommentek és ezért nem siettem leszedni, pedig tudtam hogy nem kóser; másrészt pechem volt, mert kb abban a pillanatban szedték le és bannoltak, amikor leültem a gép elé hogy a nap végén töröljem. Szelaví.
A tengerimalacok pedig uralkodnak az univerzumban. Vagy ha most még nem is, majd egyszer biztosan. Ma a kalicka, holnap az egész világ.
Azért örülök neki, hogy van néhány, de fontos és számító különvélemény a kép alatt, akik egyetértenek veled. Nem akarok most nagyon nyalós-csaholós lenni, van hogy nem is értünk egyet, de szerintem az is konstruktiv. Szóval azért csak kifejezem mégegyszer, hogy kinek apártján állnék meggondolás nélkül.
fehér elefánt válasza:
Nem szoktam itt érzelmeskedni (az ilyesmit kedvenc animálszexpartnerkereső oldalaimra tartogatom), de most az egyszer azt írom hogy nagyon szépen köszönöm a jóleső támogatást.
Annál, akarom mondani: anál is inkább jólesik, mert sem téged sem almitrát nem lehet azzal vádolni hogy különösebben elfogultak lennétek irántam; sőt veled annakidején nagyon összebalhéztunk (kár hogy nem káposztás képről volt szó, mert akkor most el lehetne sütni egy torzsa-lkodós szóviccet). Úgyhogy a jóindulatú semlegesek kiállása nagyon sokat jelent.
Praefect más kérdés, mert egyszer ötöst kaptam tőle a "Toronydaru a Ganz Vagyon- és Acélgyárban 12 táncosnővel, naplementével és tengerparttal" c. minimálabsztraktomra és azóta jóban vagyunk. Olyan szinten jóban hogy nem meri értékelni a képeimet, mert még a pont nélküli értékeléseit is kivonnák körbepontozás miatt.
És ez jól is van így, mert nincsenek spanjaim akiknek az értékeléseit totál túlértékelve elszállna az agyam. Épp elég az anyukám támogatása. Egyszer megmutattam neki a képeimet és azt mondta, szerinte van érzékem a fotózáshoz. Különben is, a Vak és Gyengénlátó Hegyi-Karabahi Fotósok Egyesületének is tiszteletbeli tagja vagyok de ezzel nem dicsekszem, mert díszem a szerénységem.
Hálám jeléül dedikálok egy képet ha majd lesz valami normális, addig és utólag is bocsánat a paradicsomért.
És most: klikk.
Mivel az elsüllyedt pontozható verzióhoz írtam tűnékeny véleményt, és mert közben folytatódott a sztori, most újra leírom: ez a "képpárbaj" egyetlen valóban szellemes darabja.
fehér elefánt válasza:
Köszönöm almitra.
"ami körülötte van, ahhoz meg nem kívánok semmit hozzátenni." - ismétlem magam - tehát nem kell felébredni, ébresztőt fújni :)
Igen van úgy, hogy "méltatlanul" végzi egy kép a kettesek között, meg ugyanúgy az ötösök között is.
Velem is előfordult, hogy többre tartottam fotómat, mint ahogy azt egy konkrét emberke pontozta!
Ez van!
fehér elefánt válasza:
Nem baj.
Nem volt mit kontextusában nézni, max. ha a más képe alatti előzményeket nyomon követem, és beállok valamelyik sorba - nem valószínű, hogy beálltam volna, max nem pontoztam volna, ha ismertem volna ezeket.
A komment nekem így nem sokat mondott, lényegében semmit. --- a kép meg önmagában (mondanivaló, technikai megvalósítás, kompozíció, eredetiség ...stb) sajnos annyit ér a szememben, mint amennyit adtam rá.
fehér elefánt válasza:
Akkor jóóóó reggelt kívánok, ha megkésve is.
(Amúgy nézd már meg, milyen képek végzik kettessel... elhiszem hogy sok sebből vérzik - nekem pld a béna oldalarány fáj - de engedelmeddel többnek tartom, mint amennyire értékelted.)
Ja, hogy én valamiféle adok-kapokba "léptem" bele, amikor a pontozhatót pontoztam ... így viszont már érthetőbb a dolog egy kicsit.
Szimplán a fotóról a véleményemet leírtam - ami körülötte van, ahhoz meg nem kívánok semmit hozzátenni.
fehér elefánt válasza:
Felőlem akár egyest is adhattál volna (olyat is kapott, el is fogadtam), inkább az zavart hogy okos ember létedre nem voltál hajlandó a kontextusában nézni (hiába írok hozzá kommentet?) ráadásul a kép a kettesed miatt kb tíz perc után lecsúszott a főoldalról.
Megmondom őszintén nem kóstoltam ezt a 2007-es "Simon MÁgus" bort, ezért azt hittem tipikusan egries lesz, nem tudtam hogy ilyen lágy....
Az egri bort meg pl. a sopronit is ( pl. kékfrankos )a kommersz kategóriában erősen lejáraták, azért lehetett ilyen előítéleted.
Minden borvidéken vannak nagyon jó és nagyon rossz borok is, ahogyan egy-egy pincészeten belül is sokszor igen nagy a szórás...
Szóval hidd el nem csak szekszárdon van jó bikavér, sőt!
Még valami, amit a bor kapcsán elfelejtettem mondani! Nézz utána vagy nézd meg ha meg tudod szerezni a SIMON MÁGUS című minden idők egyik legnagyonn magyar filmjét....egy magányos magyar Párizsban, de épp Brüsszelben is játszódhatott volna.Minimum 5X láttam, nagyon ajánlom.
fehér elefánt válasza:
Mára is maradt belőle egy kevés, majd elválik milyen lett szellőztetés után. Sajnos az egri bikavérnek konkrétan nagyon rossz a híre de úgy látszik elkezdték lemosni, akarom mondani leöblíteni a gyalázatot :))
Köszi a filmtippet is!
Egészségedre!
Kár volt egyből meginni.... :)
Az ilyen kemény savas egri bort érdemes felbontás után 1 napig pihentetni, vagy direkt módon levegőztetni.
fehér elefánt válasza:
Érdekes, nekem kimondottan lágy volt, már-már a félédes felé tendáló bukéval. Igazából kicst tartottam tőle mert a bikavér ugye nem a legjobb renoméjú egri bor, de ez nagyon meggyőző volt.
Kár, hogy ilyen feszült világban élünk és minden csak feket vagy fehér lehet.
Kár, hogy két olyan remek fotós, akik feltehetőleg jól megértenék egymást közös szenvedélyükről diskurálva, most értelmetlenül egymást osztja.
Kár, hogy az indulatok olyan szavakat iratnak le, melyek már rég nem egy képről szólnak. Tudom elfogult vagyok a másik fotós irányába, mégis azt gondolom, te is csak úgy lehetsz hiteles és alázatos, ha egyben következetes is maradsz önmagaddal szemben.
Üdv:Csaba
fehér elefánt válasza:
Szia Csaba. Szebb világban élnénk ha egy fotósnak a barátai mondanák meg hogy elbaltázta és nem idegenek. Hiszen így könnyen elintézi a kritikát azzal hogy az őszinte véleményt írókat arrogánsnak és irígynek minősíti, és közben továbbra is meg van győződve hogy igenis nagyot alkotott. Közben meg épp hogy hülyét csinál magából. Még ez is belefér, de az még a fotózzon is meglepő hogy válaszaiban gúnyolódjon, az értékelőit fikázza és fakjús képet rakjon fel válaszként (ráadásul szintén elég gyenge kivitelben), mint egy hisztis kiscsaj a privi.hu-n. Fel nem foghatom, hogy magát komolyan vevő ember hogyan reagálhatott ekkora sértettséggel. Valószinűleg ezért sem leszek sosem kompatibilis az érintett fotóssal. Aki persze ettől függetlenül lehet a világ legaranyosabb embere (bár nem hiszek abban hogy a virtuális megnyilvánulásaink túl messze esnének a valódi jellemünktől).
Oks, lehet, hogy van igazságod, Balázs...
tény, hogy én viszont mindent elhiszek, amit "elém raknak"...
:o)
fehér elefánt válasza:
Mondjuk ennél a képnél határeset, de könyörgöm épp ezért írtam a kommentet. Lehet hogy linkelnem kellett volna a két előzményképet...
fehér elefánt válasza:
Te ott behúztad én meg lehúztam. Gáz, nagyon gáz. :)))
fehér elefánt válasza:
Végre valaki érti is a képet, nem csak értékeli. Köszönöm.
Csak néhány tárgyilagos gondolatom,
-és nem azért, mert a "képpárbaj" közvetett része akarok lenni, hiszen mindkettőtök munkáit nagyra értékelem...
Nekem is van olyan képem, ami koldusról készült, - de nem azért, mert más nyomorát sikk megfotózni.
(Az a kép Prága egyik túristák által sűrűn látogatott terén készült, és az ember a padon ült táblácskája, kalapja a földön. De neki nem volt külvilág, nem voltak túristák, nem volt nyomor vagy jólét...neki a kutyája volt csak, előtte feküdt a hátán a földön, és akinek a hasát vakargatta mérhetetlen szeretettel... KETTEN voltak csak és nekem ez a pillanat tetszett, nem a ki-miért-hogyan létkérdése. Csak egy egyszerű fénykép, technikailag - minőségileg messze vitathatóan, de a pillanat és a kontakt emlékeként. )
Vagyis itt is, és a másik kép(ek)nél is az EMBERt (mögöttes tartalmat) keresem és látom : itt a TEHETETLEN DÜH teszi felnőtté a gyermeket -mert rühelli saját kilátástalan helyzetét, (függését)
amott az ALÁZAT - ami megfogott -minden egyéb szempontot mellőzve. Nem is tudálékoskodásnak szánom a soraimat, hiszen kicsi vagyok ahhoz, hogy bármihez is bármilyen joggal hozzá szólhatnék.
A bemutatós-fáradt gőzös képek pedig -szerintem teljesen egészséges reakciók az élet napi dolgaira.
Mindkettőtöknek baráti üdvözlettel,
-A-
fehér elefánt válasza:
Szia Álomfejtő. Attól tartok hogy ezt most kicsit túlelemezted (ahogy néha egy rémálom oka is csupán a vacsorára elfogyasztott székelykáposzta). Adott volt egy, az etikai dolgokat félretéve is ultragáz fotó, amire megmondtam hogy ultragáz; az értékelésemre a kritikát nem túl jól viselő fotós egy általa provokatívnak szánt képpel válaszolt, amire én, de inkább maga a "motívum" ezzel válaszolt.
Való igaz hogy a koldusok fotózása önmagában nem az ördögtől való, de éppen a sztereotípiák miatt az átlagosnál több empátiát és ügyességet igényel. Az általam lehúzott képből mindkettő hiányzott.
Te ott az alázatot emelted ki, amiről egyrészt az jut eszembe hogy a fotós oldaláról pont ez az ami maximálisan hiányzik, másrészt meg csínján kell bánni az ilyen reakciókkal hiszen tudjuk hogy a koldulás olyan üzlet ami az érzelmi manipulációról szól. S szerintem egy koldusfotó a hitelességtől lesz jó, attól megmutatja az embert a koldusgúnya alatt. Ez az, ami onnan totálisan hiányzik.
Aztán, lehetne hülye elméleteket gyártani arról hogy az absztrakthoz más látásmód kell mint az emberfotózáshoz, ezért a főleg absztraktban nyomuló szerzőnek szükségképpen gyengébbek az emberfotói. Csakhogy jópár fotósnak mindkét területen vannak kiváló képei, így inkább másban keresendő az ok.
D:D:D:D:D:D Ezzel az egy fotóval két kategóriát is lefedtél amit már kezdek rohadtul unni :-)))
Nekem van egy jó poénom koldusosra ,de nem árulom el , egyszer megcsinálom nagyot fog szólni :-D
fehér elefánt válasza:
Hajrá, kell egy kis vérfrissítés ezekben a kategóriákban...
fehér elefánt válasza:
Tegnap láttam egy csíkot az égen, azt hittem üstökös de csak zuhanás közben szétégő űrszemét volt.
Egy képet láttam koldusról, ami megfogott, egyben hátborzongató volt, mert felmerült bennem, mi történhetne velem, hogy én legyek ott. Mindenegy - akkor user- perfect day című fotója. Sajnos letörölte.
fehér elefánt válasza:
Kár. Néha azt hiszem hogy a sok galériatörlés után alig maradt jó kép az oldalon.
Nincs baj a "szocio"-fotózással, ha nem torkollik öncélú nyomormutogatásba.
Ha most aláírást gyűjtenél, én aláírnék...
P
fehér elefánt válasza:
Talán még az öncélú nyomormutogatás is elmegy, ha a fotós nem háborodik fel ha megmondják neki hogy öncélúan nyomort mutogat. Ehhez persze több ész kéne és kevesebb egó.
fehér elefánt válasza:
A bikavér isteni volt, ezúton is köszi és üdvözlet a költőnőnek!
fehér elefánt válasza:
Néha komolyan nem értem hogy értékelők miért nem veszik a fáradtságot legalább a komment elolvasására. Ezt csak ama bizonyos tudálékos értékelés kapcsán.
fehér elefánt válasza:
Egyre több az aláírás, nemsokára kiírják a népszavazást!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.