BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,85
KATEGÓRIA: szociofotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. április 22. 16:31
  • érzékenység: iso 400
  • fókusztávolság: 125 mm
  • objektív: smc-pentax DA L 50-200 1:4-5.6 ED
  • rekeszérték: f6,3
  • zársebesség: 1/125
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Nagykanizsa
Szomorú távlatok

Az első próbálkozásom ebben a témakörben, várom az építő jellegű hozzászólásokat! Köszi! 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. április 24. | 17:54 | Tomba

Tetszik a képed, beszédes. Szondi Lipót sorsanalízise jutott eszembe a képről. Röviden és leegyszerűsítve: Szondi a sorsot nem determinisztikusan képzelte el, hanem inkább lehetőségként. Azt, hogy milyen lesz az életünk, halálunk, azt a döntéseink, választásaink határozzák meg. Döntéseinket pedig az ösztöneink befolyásolják. Ez a cső, és amit a csövön túl látunk egyfajta sorslehetőséget mutat meg. Bár nem gondolunk rá, nem számítunk rá, sőt akár lehetelennek is tartjuk mostani tudásunkkal, de bármelyikünkkel megtörténhet, hogy az utcán végezzük. És pont ezért nem kell a képre ember, hiszen ez nem egy ember életét kívánja bemutatni, szerintem, hanem egy sorslehetőséget. Emellett a cső mellett vannak további csövek, amelyeknek a végén talán egy boldog család, egy dögös autó, vagy egy balatoni nyaraló, esetleg egy kirándulóbusz, amelyen mi is utaztunk, és amely a szakadékba zuhant, felismerhetetlenségig összetört, összeéget. Az elágazások száma végtelen, és döntéseinkkel hol ezt, hol azt az alagutat válaszjuk, majnem vakon. A döntéseink rövid távú kimenetelét általában meg tudjuk saccolni, de számos döntésünk hosszú távra szól. A jövőbe viszont nem látunk. Vajon mit tennénk, ha látnánk, hogy az az alagút, amelyiken haladunk oda vezet, amit mutatsz a képen? Vajon vissza lehet-e még fordulni, vajon vissza lehet-e egyáltalán fordulni? Mielőtt kilépünk az alagútból, vajon van-e még elágazás, hogy másfelé fordulhassunk...?

Teljesen egyedi a megközelítésed, és ez nekem nagyon tetszik. Utólag sajnálom, hogy nem pontoztam, bár pontozási súlyom elenyésző Zoranéhoz képest, így érdemben nem változtatna a kép átlagán. Gratulálok hozzá. A kép értékéhez képest alacsony átlag ne szegje kedved.

Shapa válasza:
Köszi a hozzászólást! Ez is bizonyítja, hogy a korábbi értékelésekre adott válaszaimnak van alapja. Ahány ember, annyi gondolkodásmód, megközelítés létezik és nem utolsósorban az egyén élettapasztalata pillanatnyi hangulata határozza meg, hogy adott látvány milyen érzelmeket ébreszt benne. Ez az egyszerű ok, amiért az alacsony átlag nem szegi kedvem, mert bár valóban vannak hibái a képnek, elsősorban nem a technikai értékeltetése volt a célja a feltöltésnek.
Ha mindig mindenki azt és úgy csinálná, ahogy elődei tették és nem próbálna meg más módon gondolkodni, még mindig barlangban élnénk!

Üdv: Csaba

2010. április 23. | 08:44 | V.F.

Sztem jó kép, érdekes megközelítés.
Pont nem kell rá ember, hisz nem az ott élő, alvó emberről szól hanem a környezetéről.
Ez a csövön leskelődő stílus is jó, hasonlít Szandelszky Béla egy harckocsiból készült sorozat képeire.
A távolságtartás a kívülállósság érzete megvan, de ez sem baj hisz szerencsére kívülállók vagyunk és az ilyen emberekre és környezetükre kívülállóként figyelünk.
Sajnálom hogy kinyomtam részemről 5pont.
Üdv.
VF

Shapa válasza:
Köszi, hogy Te is leírtad a gondolataid, valami hasonló volt amit mondani szerettem volna vele!
A pontért meg sebaj, ha így megy tovább akkor úgy is törölve lesz a kép, kevés ember tudja (akarja) átgondolni, hogy mit lát, csak hasonlít a megszokotthoz!
Üdv: Csaba

adott pontszám: 5
2010. április 23. | 08:26 | R.János

Érdekes kép, mert rólunk szól. A kép témája nem maga a látvány, hanem a mi bizonytalanságunk, azok a távlatok, amik esetleg ránk leselkednek. És ettől ez a szociofotó nagyon személyessé válik. Így kap értelmet a "cső" és ennek fókuszáló ereje, a személynélküliség pusztasága, ami nemessé varázsolja a megfogalmazást, hiszen pontosan a személynélküliség e kép ereje, ettől vonatkoztathatjuk magunkra a "látványt": Felcserélődnek a személyek, mert én, a szemlélő töltöm be a "hiányzó" helyét. És mi ez, ha nem elevenembe-vágó szociofotó? A színvilága a témának megfelelő: "funkcionálisan kellemetlen", azaz nagyon jó. A szerkesztése is kiváló, mert a középre szerkesztett témát, a cső asszimetriája, mint egyfajta keret, kizökkenti a középből. Tény, hogy ebben a kategóriában, ez egy kicsit szokatlan megközelítés (ezen az oldalon), és lehet, hogy a "máshoz szokott" konzervativizmus nem fogja kellően értékelni. Kialakul ugyanis egy elvárás, és, ha az nem teljesül, akkor felületesebben szemlélve ez a kép hibásnak tűnhet. Meggyőződésem, hogy egyike a legjobb szociofotóknak.
Gratulálok R.J.

Shapa válasza:
Szia! Köszi az értékelést és azt is, hogy kimondtad azt, ami engem is megfogott a látványban.
A konzervativizmus sajnos nem csak ebben a kategóriában jellemző, a kategóriánként meglévő "húzónevek" akaratlanul is rányomják bélyegüket a többi felhasználó értékrendjére.
A pontszámért külön köszönet!
Üdv: Csaba

2010. április 23. | 08:22 | csiby

Érdekes meglátás, én ff-ben tudnám még elképzelni.
A szerkesztés sem rossz - megvan a tudatosság, hogy próbáltad kiegyenlíteni a jobb és bal oldalt.

Shapa válasza:
Köszi!

adott pontszám: 3,6
2010. április 22. | 19:36 | apóka

Érdekes.....kicsit "kukkolós,, kép ,mintha egy lyukon keresztül készült volna.Ha aki ott aludt is rajta lenne többet érne.Így is érthető de az ember nekem hiányzik.... sajnos lessz még alkalmad hasonló képeket csinálni, de nehéz téma,én pár képet (még nem ezen a néven tettem fel,de feladtam......lehet hogy még megpróbálom de nagyon nehéz és a fogadtatása is kétséges.) Nem szeretnek szembesülni az emberek azzal hogy nap, nap után mennek el mellette és semmit nem tesznek érte,mármint a szerencsétlen emberért...Csak kitartást kívánok és további jó fotózást.Üdv

Shapa válasza:
Köszi!
A fogadtatása már most is kétséges. Az ember valóban elférne rajta, de nem volt ott.
A kitartás megvan, de ez a kat nem valószínű, hogy folytatásra vár nálam.
Üdv: Csaba

2010. április 22. | 17:37 | Zoran_2

Az adatlapodon keresztül 2 makróképedet jelzi a galériád, de nem lehet látni, mert rejtve vannak, de gyanítom azok jobban sikerültek.
Azért ne add fel, nem könnyű téma ... körbe kell járni

Shapa válasza:
Nem szokásom feladni, ezt a feltöltögetős és értékelgetős "műfajt" mostanában kezdtem, épp a fejlődés igénye miatt!
Erre a képre más fórumokon is kaptam hideget, meleget egyaránt. Volt aki meglátta benne azt amit én, volt aki Hozzád hasonlóan nem. Ez egy ilyen szakma, ahány ember, annyi látásmód és felfogás!
Üdv: Csaba

adott pontszám: 2
2010. április 22. | 17:36 | Zoran_2

Szia!
Megpróbálok építő jellegű lenni, de mindenképpen tárgyilagos, és a saját szemszögömből leírni én mit gondolok.
Ez nem szociofotó! Mitől lenne az? Egy padon lévő párnától, rongyoktól. Értem én, hogy valaki itt alszik, de azt nem látjuk. Attól lenne szociofotó, ha Öt is bemutattad volna. Az arcát, amiből a sorsát is megismerhetjük.
Ez a csövön keresztüli fotózás ráadásul fokozza azt az érzetet, hogy kívülállók maradtunk. Ráadásul elég szerencsétlenül a jobb felét részben kitakarja, míg alul kifut a képmezőből.
Remélem nem bánt meg az őszinteségem, de én ezt gyenge fotónak gondolom ebben a témában. Nem mesél, talán üzenni üzen, de keveset.
Eredetileg kerülendő 1-est akartam adni, de megduplázom - már csak elvből sem akarom leegyesezni, mivel energiát fektettél bele.
Kiváncsi vagyok ki vagy, mert a kommentár szerint az első próbálkozás csak erre a kategóriára vonatkozik.
Üdv. Zoran

Shapa válasza:
Hello!
Azzal egyetértek, hogy a szociófotó elsődlegesen az ember bemutatásával ér el valamilyen hatást, de nem kizárólag csak azzal lehet emberi sorsokra felhívni a figyelmet.
Az őszinteség sosem bántott, magam is őszintén kimondom a gondolataimat és azt sem állítom, hogy jó kép. Ha csak jó kép kerülne feltöltésre, akkor nem lehetne cél a tapasztalatcserén alapuló fejlődés.
Ha már az őszinteségnél tartunk akkor ne vedd sértésnek, de a pontozható rublikában otthagyott pipa egy opcionális lehetőség az értékelő-véleményező számára, nem kötelezvény, a szöveges komment többet ér, mint bármilyen motiválónak szánt alulpontozás.
Az utolsó mondatodra: nem számít, hogy ki vagyok, tény, hogy ezen az oldalon most kezdtem a "pályafutásom", az is tény, hogy nem az általam jobbaknak ítélt képeimet töltöm fel (máshova sem), a fejlődésre irányuló törekvésem miatt és szintén hozzátartozik az igazsághoz, hogy komolyabban a közelmúltban kezdtem el foglalkozni a fényképezéssel, azt megelőzően még tinédzserként ügyködtem az analóg technológiában. A digitális technikával pedig csak udvarolgatunk egymásnak, de ahogy a bemutatkozásomban is írtam a természet az ahol jól érzem magam de fotósként ott is kezdőnek vallom magam.
Üdv: Csaba