BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,67
KATEGÓRIA: családi/emlékkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2010. február 7. 23:47
  • Készítés helye (ország): Ausztria
  • Készítés ideje : 2010-02-07
Meztelen ballerina a majomházban

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2010. február 10. | 10:14 | Zoran_2

.. én nem is foglaltam állást .... :-)

praefect válasza:
:)

2010. február 10. | 10:11 | Zoran_2

.. most néztem meg csak tüzetesen a másiknál írt kép melletti beírásodat, aztán olvastam mindazt, ami itt olvasható ................................................

Tetszik ez is ....

praefect válasza:
Köszönöm.
A dologhoz tartozik, hogy nem voltam teljesen igazságos a válaszadásokban.

2010. február 8. | 22:04 | Chiroptera

jólvan, de én honnan tudhatnám, hogy egy kép mit vállal és mit nem? én ezt nem tudhatom, ne haragudj, én csak látok benne valamit, és jelen esetben azt láttam, hogy nem látom azt, amit amúgy látnék benne szívesen :)
én is szeretném lezárni a dolgot, mert nekem se esik jól így marakodni, olyan butaság. nekem csak rosszul esett, hogy szerintem tök kultúráltan leartam a véleményem és erre egy igen gúnyos választ kaptam vissza, csak mert nekem "nem jött át", hogy divatosan fogalmazzam. az előző cinikus hozzászólásomért elnézést kérek, ezt már a sértettség szülte, de ez már megszűnt, mert látom, hogy Te is rájöttél, hogy kár volt így összavitatkozni. sajnos bennem is van egy húrfeszegető hajlam, egy idő után már csakazértis...
no békesség!

üdv


praefect válasza:
Részemről rendben.

2010. február 8. | 21:37 | Chiroptera

elnézést kérek mindenkitől és legfőképpen az alkotótól, amiért súlyosan torzult személyiségzavaromban nem azt láttam ebben a fotóban amit Ti, nem olyannak látom, amilyennek Ti. sajnálom az egészet, de bocsássatok meg, nem tehetek róla, beteg vagyok. valóban ott van a tekintetben valami, de ezt a nézést én nem ismerhetem, nekem csak két gyermekem van.
természetesen puszta kötekedésből írtam amit írtam, elhitettem magammal, hogy bármit is értek a fotográfiához. sajnos a borderline szindróma velejárója a téves énkép, valamint a kóros költekezés, fotózni is ezért kezdtem, hogy legyen mire költenem.
mégegyszer elnézést kérek mindenkitől súlyos tévedésemért. talán egy eljövendő szép világban majd mindannyian ugyanúgy látunk, érzünk, gondolkodunk, és nem lesznek ilyen hozzám hasonló beteg emberek.
baráti öleléssel

chiro

praefect válasza:
Figyelj ide Chiroptera!

Egyrészt megkaptam a letolást adminüzenet formájában, tehát ne fussunk újabb köröket.
Másrészt a bordélány dolgot nem vádként értettem, hanem hasonlatnak -- jóllehet cinikus hasonlatnak szántam.

Mert a képről -- ez az én meglátásom -- nem az érzelem hiányzik, hanem az elragadtatás. Vagy a lelkesedés direkt szenzációja. És nem azért, mert a valóságban is hiányozna mindez, hanem azért mert a fotó hangulati lényege itt nem a képeslapszerűség.

Az értékelésedet azért nem méltányoltam, mert ezt a különbségtételt nem ismerte fel. Azaz olyat vár a felvételtől, amit az eleve nem is vállalt.

Csupán erről van szó.

2010. február 8. | 18:58 | kulcsarati

Van valami elemi büszkeség az apa(?) tekintetében. A kis lurkó mellékszereplővé válik, lévén, hogy tekintetét nem láthatjuk, ezáltal pedig baba a sok közül. Azonban a férfi nem hagyja, hogy a "tucatbaba" érzés elhatalmasodjék felettünk és tekintetével mégis a lurkót fürkészi a szemlélő. Ezáltal ismét főszereplővé téve kis hősünket. És ezzel be is zárult a kör :-)
Remélem nem voltam túl zagyva, de ezek a gondolatok ébredtek bennem a szuggesztív tekintet kapcsán.
Mellesleg nagyon szépen világított kép.
Üdv QQ

praefect válasza:
Valószínűleg én rontottam el valamit, mert te vagy az egyetlen, aki pontosan megragadta a lényeget.

Belőled azt váltja ki a kép, amit szerettem volna. (Ebből is látszik, hogy a szerzőnek milyen kevés köze van a képhez a publikálás után.)

Igen, így van.
A gyerek valóban másodlagos.
De nem azért, mert az életben is az. Hanem mert ez egyfajta katalógusfotó. (Ilyen értelemben a kategória sem szerencsés.)

Katalógusfotó egy férfiről, aki épp gyereket tart. Nem biztos, hogy én vagyok a legavatottabb kommentelője a fotónak, de fontosnak érzem, hogy a férfi tudatában van annak, hogy fényképezik.

Ha önarckép lenne, azt mondanám: az alak önmagát akarja viszontlátni a felvételen apaként. Azaz a dolog lényege most nem a meghitt érzelmi kapcsolat kiexponálása.

Hanem a katalógus.

2010. február 8. | 16:26 | Carter

JHAAAAA:D

praefect válasza:
ugye... :)

2010. február 8. | 16:18 | Carter

Szia a szent koronát nem értem:)

praefect válasza:
Akkor nyilván nem Jimmy Carter vagy. :)

2010. február 8. | 16:10 | McAl

fehér elefánt... Hát ez óriási. Mennyivel másabb így a kép, hogy van címe és milyen frappáns. :)

Meztelen ballerina a majomházban

A lentebbi értekezések fényében egyre inkább érzem, hogy ez a cím passzol a képhez. A kép szereplői a ketrecen kívül állnak és néznek befelé. :)

(persze minden bántás nélkül)

praefect válasza:
:)

adott pontszám: 5
2010. február 8. | 15:55 | Carter

Szia
Tiszta éles igazi szép klasszikus portré árad róla a két szereplő közti kapcsolat és biztonság. Nagyon szépek az élethű éles de visszafogott színek.

praefect válasza:
Nem tudom, hogy te küldted-e vissza a Szent Koronát, de nagyon szépen köszönöm a véleményed.
p.

2010. február 8. | 15:24 | fehér elefánt

"bármennyire is gúny tárgya lettem ezzel fehér elefántnál, én akkor is látom a (mint megtudtam) későn jött apaság okozta elfogódottságot az arcán"

Kedves Péter! Abszolút az ellenkezője igaz - te sokkal nyitottabban közelítettél a képhez mint én, és az első értékelésemet olvasva nyilvánvaló hogy nekem is megvoltak a kételyeim az elsőre szenvtelennek tűnő pillantással - pontosabban annak szenvtelennek minősítésével - kapcsolatban. Ha csak egyetlen ember is elsőre "veszi" a képet, mint te, akkor már rendben van.

praefect válasza:
Látod, Pter, megmondtam. :)

adott pontszám: 4,9
2010. február 8. | 15:20 | Merika

Szia! Még elég új vagyok itt,így lehet lemaradtam vmiről. A cím elég meghökkentő;kiváncsivá tett,miért is...:)
"mazsola" ként csak annyit fűznék a képhez,hogy én talán álló képet készítettem volna kicsit szűkebb képkivágással,felülről vágva a "frufruig":)

praefect válasza:
:)
Köszönöm.
A címet lásd alább.

2010. február 8. | 14:55 | Blaskó Péter

bármennyire is gúny tárgya lettem ezzel fehér elefántnál, én akkor is látom a (mint megtudtam) későn jött apaság okozta elfogódottságot az arcán

személytelenebb lett volna egy kamerának szóló díszmosoly szerintem, többet mondhat annál egy látszólag érzelemmentes arckifejezés, ami talán -elsőre úgy tűnik- nem illik a helyzethez

bocs, csak gondoltam reagálok, ha már így közvetve megszólított fotóstársunk

praefect válasza:
Szerintem félreérted, Péter. Elefánt éppen azon igyekszik, hogy saját magát tegye gúny tárgyává.
Téged semmiképp.

2010. február 8. | 14:40 | fehér elefánt

"Régen a festők/szobrászok is adtak címet az alkotásaiknak."
Tisztelem-becsülöm McAlt de nekem csak olyanok jutnak az eszembe mint Michelangelo pietát ábrázoló "Pietá" című képe, vagy Dürertől a "Lovag halál ördög" ami meglepő módon egy lovagot, a halált és az ördögöt ábrázolja, neadjisten a rouen-i katedrális délben ami a roppant fantáziátlan "rouen-i katedrális délben" címet viseli. Tudtommal a legismertebb fesstménynek pedig egyáltalán nincs is címe. Ennek a képnek azonban a "meztelen ballerina a majomházban" címet javasolnám, nézettségnövelés céljából.

praefect válasza:
Minden kívánságod így teljesüljön.

2010. február 8. | 14:34 | fehér elefánt

6 hét, én is számolom.

praefect válasza:
:)

2010. február 8. | 14:33 | fehér elefánt

"Azt nem értem, hogy lehet a férfi arcát érzelemmentesnek látni, ott van a tekintetében minden..."

Igen, ettől tartottam. Bzonyára cserbenhagyott az empáriám. Ez van, mi egy ilyen zárt arcú népség vagyunk. Amikor Oliról meg rólam készültek ilyen képek, én is abban a hitben néztem a kamerába hogy az arcomra minden oda lesz írva, aztán a végén csak 3 kiló amorf fejhúst látok. Ezt persze csak magamra értem.

praefect válasza:
Nem hiszem, hogy cserben hagyott. Mindenesetre majd teszek fel más hangulatút is, aztán majd lemérem a rieksönt.

adott pontszám: 4
2010. február 8. | 14:22 | fehér elefánt

Szinte hibátlanul világított, gyönyörű részletességű kép (egy leheletnyit talán túlexponált a bal oldalon, ami leginkább a baba fehér ruhaujján és az őt tartó felnőtt ujjain látszik). Lehet hogy hagynom kéne egy kicsit a véleményírást és "pihentetni" a képet pár percre, hátha akkor másképp látom, mert most furcsán kifejezéstelennek találom az amúgy igen markáns arcú úriember arcát. Kisbabát tartó rokontól (mert feltehetően erről van szó) némileg több érzelmet várnék el, bár lehet hogy csak én nem tudok így hamarjában ráhangolódni.

praefect válasza:
A durr bele tőled jobb, mint a pihentetés.
Készülj. :)

2010. február 8. | 13:22 | h.zoltan

utolag is elnezest kerek a tevedesemert..."mea culpa"
ha elnezem en is 35 es 38 evesen lettem apa :-))
megegyszer gratulalok ehhez a REMEK es csodaszep fotohoz!!!!!
üdv
Z

praefect válasza:
:) Semmi baj, ne viccelj.
Nagyon helyesen tetted, hogy apa lettél.

2010. február 8. | 13:13 | Blaskó Péter

Azt nem értem, hogy lehet a férfi arcát érzelemmentesnek látni, ott van a tekintetében minden...
Nagyon szép családi fotó.
Lehet, hogy csak szőr(vagyis haj)szálhasogatás, de megnézném a homlokba lógó tincs nélkül is a képet.

praefect válasza:
Köszönöm Péter, azt hiszem maximálisan igazad van.
Vagy jobban kellett volna skalpolnom, vagy több hajat hagynom.

Köszönöm, ez értékes volt.

2010. február 8. | 13:08 | h.zoltan

...mar elsö pillanatban megakadt a szemem ezen a foton...többször megneztem es azt tudom mondani, hogy egy nagyon szep, hangulatos es technikailag korrekt foto!!!!!!!!!
nagyon szepen alkalmazott fenyek es megvilagitas.
elesseg penge...nincs több kivetni valo ebben a fotoban....erzelmileg pedig tarol es lenyügözö vagyis TOP....
egy ferfi aki szerintem a nagyapa lehet...az unokajat tartva (bocs ha tevedtem), 2 generacio, 2 vilag es megis aterezhetö a kepen az amit mutat...szinte kezzelfoghato
reg lattam ilyen jo kepet !!!! ( nem azert irom mert Te vagy Balazs) a kep erzelmi kisugarzasa nagyon is atjön
es akkor bejön par "nagytudasu" ember es kötekedik a hatteren meg mittudom en micsodan.
céltalan, értelmetlen és meglapozatlan kötözködés,
nem a kep lenyeget nezik nem latnak igazan egy foto möge, hanem muppetshowba illö torzult mosolyt varnak el a kepen lathato szemelyektöl, mert csak lofogakat kivillanto röhögesnek van igazi ertelme egy foton!!!!!!!!! (egyes embereknek)
Gratulalok!!!!!!!!
gyönyörü kep
üdv
Zoltan

praefect válasza:
Nagyon szépen köszönöm, Zoltán, nem pusztán azért mert kiállsz a kép mellett, hanem mert fontos a véleményed.

A generációs feltétlelezés egyáltalán nem blaszfémia, sőt, de az apja. :)

2010. február 8. | 11:44 | nana43

Már tegnap este, első látásra gyengéd érzés fogott el, látva a papa arcán az ellágyulást, szemében a mosolyt, tartásán a féltve óvást. Szerintem igen is pozitív érzések láthatóak az arcán. A férfiak arcán az érzelmek általában visszafogottabbak ilyen esetben, de ott vannak, mint jelen esetben is.
A kicsi egyszerűen cuki, tündéri.

praefect válasza:
Nagyon kedves vagy nana, köszönöm, hogy így látod.

2010. február 8. | 11:40 | futobab

Apává nem csak a szokásos helyeztekben válik az ember, millió olyan élethelyzet van, amikor nincs helye az arcon a szokásos vigyornak, de eleve nem értem, miért gondolják biztosra, hogy az apja fogja a kölköt. Ez a kép pont attól remek, hogy a szokásos sablonok ellenében mutat meg valamit egy komplex helyzetből. Van személyes tapasztalatom a témában...

praefect válasza:
Köszönöm futobab, én sem látom másképp.
Kár, hogy csak obligát dolgoknak van helye. Nincs semmi bajom a csecsemőre bazsalygó fotókkal, de nehezen értem, hogy a vigyor itt és most miért is emelne a kép bármilyen értékén. Már ha egyáltalán van neki.

2010. február 8. | 11:01 | Chiroptera

én meg nem látom rajta, amit én szeretnék? teeől már egyből súlyan torzult személyiség vagyok, igaz? engem fele ennyiért egy hétre függesztettek fel...

praefect válasza:
Ne haragudj, de ezt már nem értem, és nem is akarok foglalkozni vele.

2010. február 8. | 10:27 | Chiroptera

szerintem teljesen korrekt módon véleményeztem a képed, te meg megsértődtél, mert azt hiszed, hogy a családodat kritizálom. "az emberi érzelmek komplex pszichológia jelenségek" hát ez egészen fantasztikus! wikipedia? miért akarsz ízlésről vitatkozni? vagy most nem értem a képed? ezt az igen komplex jelenséget? ugyan már, ne tedd magad nevetségessé...

praefect válasza:
Miért is hinném azt, hogy a családomat kritizáltad???

Egyáltalán nem a családomról van szó, hanem a képről.

Azon meg ott van minden érzelem, amit viszontkátni akartam.
Ha mosolygást szerettem volna, akkor a fényszövbe küldöm őket.

Nincs sértődés egyáltalán.

adott pontszám: 2
2010. február 8. | 09:58 | kikó

Aranyos és szép a baba, meg gratulálok is hozzá, de nem értem mit keres az a kép itt, aminek a családi albumban lenne a helye! Eleve nem horizontálisan tájolok egy hasonló portrét, hanem vertikálisan, akkor esélyesebb hogy a fej is belefér a komponálásba.

praefect válasza:
Sőt: akkor még a lába is beleférne.

Nem vagyok túlságosan elfogult a saját munkáimmal kapcsolatban, de ha ez neked turistafotó színvonal, akkor nagyon sötét erdőben vagy.

2010. február 8. | 09:44 | tsatsee

Sziasztok. Bocsánat új vagyok itt. De ilyen hátteret hogy adtok a képeknek? Direk ilyen vászon előtt fényképeztek? Vagy utána PS munka van benne?

Mert ha beállított háttér előtt van, akkor meg miért családi kép?

Bocsánat, hogy pont ide írtam, de gondoltam valahol meg kell kérdeznem.

Amúgy a képhez hozzászólva, nekem nagyon tetszik. Tündéri a kisbaba :)

praefect válasza:
Köszönöm szépen, a háttér egy egyszerű mezei fal.

2010. február 8. | 09:22 | parfüm

A baba gyönyörű, a papa visszafogott, kicsit ijed a tekintete, hogy most mit is kell kezdeni egy ekkora gyerekkel.-)

Jó!

Grat!

praefect válasza:
:)
Pedig már gyakorlata van.

2010. február 8. | 09:05 | Chiroptera

oké, vidd őket cirkuszba. bár manapság sajnos nehéz egy jó cirkuszt találni. meg ott a világítás is elég bajos. bár fene tudja, szerintem megoldható. örülök, hogy tudtam segíteni. én is használom a szemem, csak másképp látom a képet mint te meg a rajongód, aki kinyomja, hogy nehogy véletlenül valamelyik spanját vagy valamelyik nagy nevet pontozza le. sértődni lehet nyugodtan, de jobban teszed, ha elfogadod, hogy mindig lesznek olyanok, akik másképp látnak egy-egy fotódat.

üdv



üdv

praefect válasza:
Nem nagyon érdekel, hogy ki hány pontot ad a képre.
Az már sokkal inkább, hogy milyen véleménnyel teszi ezt.

Az emberi érzelmek elég komplex pszichológiai jelenségek, de ha a büszkeséget hiányolod a fotóról, akkor sztem meg sem nyitottad, vagy Borderline gondok vannak.

Fáncsi egyáltalán nem a spanom, ha kérhetném, hagyd békén.

adott pontszám: 4,6
2010. február 8. | 08:46 | orizatriznyák

Szia! Nagyon tetszik a kép. Tündéri a baba, jó a szerkesztés, kellemesek a színek.
Ami miatt mégis van levonás, az a férfi vállának az elmosódása (az én szememnek zavaró).
És nem tudok mit kezdeni a férfi érzelemmentes arcával (minden bántás nélkül)...

praefect válasza:
Köszönöm szépen, lesz majd mosolygós is.

2010. február 8. | 08:40 | Fáncsi_voltam

Azért én a szemében látom a mosolyt, a szeretetet, ahogy az arcához vonja az apró fejet. A csöppség is érzi, ő mosolyog, biztonságban érzi magát. Nekem kifejezetten tetszik a kép!

praefect válasza:
Köszönöm Fáncsi, hogy te használod a szemedet.

2010. február 8. | 07:40 | ivády

Tündéri

praefect válasza:
Köszönöm.

adott pontszám: 3,8
2010. február 8. | 06:41 | Chiroptera

hali! szépen világított portré, élesség is rendben. amit én nagyon hiányolok az az apai/nagyapai büszkeség az arcról! ez szerintem hazavágja fotód, mert így sajna elég semmitmondó, egy ember van a képen egy kisbabával. legalább egy mosolyt megereszthetett volna ha már ilyen aranyos kiskölök van a kezében!

üdv

praefect válasza:
Pedig mondtam, hogy itt repül a kismadár. Majd elviszem őket cirkuszba, ott biztosan mosolyogni fog.

2010. február 8. | 01:15 | McAl

A cím nem alapja a fotó értékelésének (itt), de mégis meghatározó eleme szerintem a képnek. Ebben osztom a tapasztaltabbak véleményét.

Régen a festők/szobrászok is adtak címet az alkotásaiknak.

Furán hangzana ma, hogy "a sejtelmesen mosolygó csajszi" (Mona Lisa), a "fejét támasztó fickó" (Gondolkodó), a "kisfarkú fickó Firenzében" (Dávid). Az alkotásoknak van címe és egyetértek a nagyokkal, hogy legyen is címe.

Itt pl fogalmam nincs, hogy az apuka, vagy a nagypapa tartja-e a kicsit. Nem kell hangzatos címeknek lennie, de legyen valami (szerintem). "Unokám", "Generációk", "Kisfiam/lányom", "Új Családtag", "Rokonok"... Szóval bármi. :)

Ahogy az alkotás, úgy a cím is szívből jön és jellemző az alkotóra. Sok esetben ezt hiányolom, sokszor csak ezért nem értékelek pár képet, mert nincs címe.

Persze ez mindenkinek magánügye, de ez a kép nekem nagyon tetszik, ezért írtam.

Azt, hogy a tanácsot megfogadod, vagy sem, már rád tartozik.

Szerintem aki tud szépet alkotni, az tudja nevesíteni is az alkotását. Ez pedig egy szép munka.

praefect válasza:
Köszönöm, hogy ilyen hosszan kifejtetted.

Lehet, hogy csak a saját fogyatékosságom gátol meg a címadásban.

Sok tekintetben igazad van, de a cím mindig metajel, és pl. az általad felsoroltakat nem érzem alkalmasnak arra, hogy a kép miniatűr lényegét adják.

Még egyszer köszönöm.

2010. február 8. | 00:42 | McAl

Egy képnek legyen címe. Nagyon sok, nagy fotóstól hallottam már. Itt is nagyon hiányolom.

Pedig ez egy nagyon jó kép és nagyon emberi.

A pont nélküli értékelés a címtelenségnek szól, bár simán 5-ös.

praefect válasza:
Igazad lehet, bár ha futobab véleményét figyelembe veszem, akkor nem hiányolom a címet.

Vagy mire gondolsz pontosan? Ha odarínám, pl. hogy "Egy hetes", akkor többlet tartalmat kapna a felvétel?

adott pontszám: 5
2010. február 8. | 00:31 | futobab

Lenyűgöző kép, van valami a férfi tekintetében, az egész jelenetben ami lenyűgöz, gondolkodásra késztet, így kívülállóként is érdekes a pillanat. Gratulálok!

praefect válasza:
Köszönöm szépen futobab.
p.