Szia! Némi kacskaringó után jutottam el ismét ehhez a képhez. Emlékszem rá, mert tetszett a szerkesztése és örülök, hogy ismét rátaláltam.
Egyszerű felvétel, mondhatni unalmas, mert a téma csupán egy kevéssé forgalmas vidéki út, ahol két autó találkozik. Viszont nagyon jó a szerkesztés és az autók elhelyezkedése is arányos. Még a színekkel is szerencséd volt...
Nekem csak apróságok nem tetszenek: a napfény adta árnyékosság, a fehéren kissé túlfutó fények és a túlságosan erőteljes keret. Pedig az út szürkéjével egyező szín jó ötlet, de szerintem fele vastagság is elég lett volna.
Tedd el ezt a képet. Mikor ezek a kocsik már kikopnak a hétköznapi forgalomból, akkor kezd helyére kerülni majd a fotó.
Szép fényeket!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. december 15. 22:32 - érzékenység: ISO-160
- rekeszérték: 5,6
- zársebesség: 1/420
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Békéscsaba
- Készítés ideje : 2007-12-27
gáriv2 válasza:
Köszönöm, hogy megnézted és értékelted! Nem tudom olvastad-e a többi hozzászólónak írt válaszokat. A téma unalmasságát több helyen is kifejtettem.
Az árnyékok és a színek ilyen voltát az adott helyzet adta. Egyet értek, árnyék nélkül jobb lenne. A keret nyilván ízlés dolga is, tulajdonképpen kisérlet volt. Még egyszer köszönöm,hogy így már "utólagosan" is megnézted. Neked is jó fényeket.
Nagyon jó ez a kis kanyar. Ha kötekedhetek akkor ide menj esti órákba és csinálj egy hosszúidős képet még mozgalmasabb lenne a kép és a zavaró vezetékek sem lesznek képen és nem kell ki retsuálni a képről. Várom a folytatást
gáriv2 válasza:
Köszönöm a véleményed. Már én is gondoltam az éjszakai képre. Remélem tudok rá alkalmat keríteni, hogy megcsináljam.
Minden jót, jó képeket Neked is.
Üdv, nem tudom mit láttál ebben a helyzetben, számomra ez nem fotó téma , nincs benne semmi érdekes, csak egy felüljáróból fotózott út. Bár meg kell hagyni hogy jól van szerkesztve, a kép aljáról indul az út, és a jobb sarokba megy szabályosan . Talán hogy ne legyen ennyire unalmas a fotó a záróvonal fölé kellett volna hogy állj, úgy sokkal jobb lenne a perspektíva .
Szép fényeket üdv
sharjah
gáriv2 válasza:
Arra a véleményre, miszerint unalmas a téma már az összes többi véleményezőnek kifejtettem a véleményem, mi szerint nincs unalmas téma, legfeljebb nem jól megcsinált kép. És ez valószínűleg ilyen, de az hogy, unalmas a téma...? Nem tudom!Inkább azt mondanám; nem jellemző, hogy ilyeneket fényképeznek. Sokan abba a hibába esnek, hogy ami téma nekik nem tetszik, az nem jó. S itt a témáról van szó amit Te is kifogásolsz, hogy ez nem fotó téma. Ilyen formában lehetne unalmas egy virág-, vagy rovar makro is. Rengeteg ilyen kép van. Tulajdonképpen ízlés dolga. A véleményeddel ami már tényleg a kompozícióról szól egyet értek, valóban jobb lenne a záróvonal fölé állni.
Köszönöm hogy megnézted, és véleményt szántál rá. Minden jót.
gáriv2 válasza:
OKÉ! Köszönöm, hogy időt szakítottál rám.
Pozitív!
Kimondottan a város építészet és az absztrakt kategóriába feltöltött képeid tetszenek.
Látszik rajtuk hogy van szemed észrevenni az érdekes részleteket formákat, de ezen a képen ez nem látszik.
Üdv.
gáriv2 válasza:
Pedig itt is nagyon erre törekedtem.
Ködzönöm az észrevételeidet és véleményed.
Technikailag a kép tökéletes. Sarokból sarokba. Éles részletek. Jó színek, expozició stb. ötös, de művészileg a kép bocs, de unalmas. Sem fények, sem a téma bemutatása nem elég látványos. Próbáld meg este a kék órában, amikor vannak még fények, de a lámpák már látszanak. Mert így ez egy tökéletes iparmunka, de nem egy pazar fotó..
gáriv2 válasza:
Teljesen igazad van. Szürke és valóban nem túl látványos én is érzem. Próbálok utakról (ez a szakmám) nem szokványos képeket készíteni. Eddig jutottam, meg ami még fönn van a galériában. Megnéztem a Te ablakaidat. Tényleg hordozzák azt amit itt hiányolsz. Nem venném zokon, ha lenne ingerenciád arra, hogy egy feldolgozást csinálnál a Te módszereddel, láthatnám mit lehetne esetleg ebből a képból ilyen mődon kihozni. (Ha lehet egyáltalán) Köszönöm az érdeklődésed és a korrekt véleményed
A négyzetes vágás, az ív saroktól sarokig futtatása, a tökéletes expozíció nem kevés fotós tapasztalatra vall. A kép mondanivalója ezzel a tudatossággal merőben ellentétes. Mondhatni semmitmondó, számomra semmit nem mond. Egy kép két lényegi eleme ( kivitelezés, és mondanivló ) ha megvan, akkor csakis ötös lehet. Ebből a kettőből egy nálam hiányzik, ezért csak hármas.
gáriv2 válasza:
Majdnem teljesen egyet értek, de én a mondanivaló mellett a hatást is megemlíteném. Sok esetben nincs vagy nem is lehet mondanivaló. Megnéztem a képeidet. Az Esszencia képednek legalább is én nem fedeztem fel a mondanivalóját, de egy érdekes absztrakt hatást szerintem mégis nyújt. Feltételezem, hogy Te is így láttad azért fotóztad le, de az értékelők úgy látták, legalábbis pontszám alapján mint Te az enyémet. Az egyéni látásmód, az ízlésvilág, az ember szakmája nagyban meghatározza, hogy kinek mi a semmitmondó s mi az érdekes. Nincs ebben semmi probléma, így van ez jól. Köszönöm az érdeklődésed és véleményed.
"Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb"
Egy kép nem ezektől lesz jó, vagy sem hanem pont a témától és annak bemutatási módjától.
Ez a kép hiába jól szerkesztett (út kanyarulat) hiába éles meg jól exponált a téma unalmas és nem szól semmiről. A téma megközelítési bemutatási módja átlagos úgy látjuk ahogy azt nap mint nap látjuk egy felüljáróról.
Benéztem a galériádba és ezek után értetlenül álok az első értékelőnek adott válaszodra.
Nálam ez a kép 2 pont.
Üdv.
VF
gáriv2 válasza:
Egyet értek; a kép a témától és annak bemutatásától függ. Ennek elemei, (szükséges, de nem elégséges feltételei) a legtöbb esetben (mert itt is van kivétel) a szerkesztés és élesség stb.is. Az már ízlés, beállítottság, érdeklődés szakma stb. kérdése ki mit tart unalmas témának. Szerintem nincs unalmas téma, csak ez esetleg "nem jön át" az adott képen. Szerintem itt is erről van szó, abszolút látom én is, hogy nem "üt" a kép, de azért nem hiszem , hogy ez egy átlagos tucatfotó lenne. Nem hiszem, hogy minden hétköznapi ember (amilyen én is vagyok) így fotózná le. Egyenlőre ennyire vagyok képes, de igyekszem -sajnos nagyon lassan- a tökéletesség végtelenje felé. Nem derül viszont ki számomra, hogy a galériámba való betekintésed utáni értetlenség pozitív vagy negatív irányú értetlenség. Én is megnéztem a Tiédet, s látom, hogy túlnyomó részük nagyságrenddel veri az enyémeimet. Tisztában vagyok én a korlátaimmal hidd el.
Szia. Egy tök unalmasnak tűnő képet dobtál fel a jó szemszögből és egy jó vágással. Tetszik ahogy a kép kivezetődik a jobb felső sarokban. Viszont nem tetszik a keret. Ha van lehetőséged hosszú záridővel próbáld meg ugyanezt a képet, hogy az autók mozgása érzékelhető legyen. Üdv. G
gáriv2 válasza:
Nem rossz ötlet az autók mozgása. Egyszer megpróbálom. Meg mondták azt is, hogy autó nélkül is jobb lenne.
Köszönöm az értékelésed. A többi értékelőnek nem pont ez volt a véleménye, de ahogy nekik is írtam, annyira különbözők vagyunk, és hogy mi az unalmas az annyira relatív.
"Én úgy gondolom, hogy egy képértékelés nem arról szól, hogy a téma valakit meghat-e vagy nem. Attól még hogy valakinek nem tetszik egy téma, még a kép lehet jó. Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb"
Abszolút nincs igazad. Attól még, hogy kifutattod az út széleit a sarokra, és sikerül úgy megnyomnod az expogombot, hogy a téma még éles is lesz, lehet a fotód képi világát, művészi értékét tekintve 0.
Nem feltétlenül kell egy fotónak mélyen szántó, magvas gondolatokat hordoznia, hiszen adott esetben egy modell vagy divatfotó sem erről szól, viszont, ha nincs tartalma legalább legyen formája. Ha nem mond semmit, akkor legalább mutasson valamit. Ilyen pl. a háztetős képed. Egy hétköznapi témából kihoztál egy érdekes, tetszetős látványt. Van a képnek színe, aránya, ritmusa. Arról el tudom képzelni, hogy jól mutat egy kiállításon, vagy otthon a nappalidban. De ez a képed értékelhetetlen, és úgy látom, hogy nem csak számomra.
(de ha nagyon bele akarsz menni a technikai részébe, úgy sem kifogástalan, mivel erősen jobbra billen és kontraszttalan is)
Ne haragudj, ritkán szoktam ilyen éles, kemény kritikákat megfogalmazni, főleg, mert tudom, hogy semmi haszna nincs, hiszen te meg vagy győződve a saját utadról, engem pedig elkönyvelsz, mint az a közönség, aki nem ért téged, vagy csak egyszerűen nem ért hozzá. De kicsit "magaslovasnak" éreztem a Tomcsynak adott válaszod, így gondoltam én is megosztom veled a véleményem.
tisztelettel,
leitnor
gáriv2 válasza:
Amit leírsz mindenben igazat adok, amit gondolsz, hogy én mit gondolok rólad abban viszont nincs igazad. Én mindenki véleményét elfogadom. Pontosan azt irogatom a válaszokban a többieknek, hogy mindenkinek más-más lehet az unalmalmas téma és ez nagyban befolyásolja értékelését. És pontosan azért nem fogadtam el az idézett válaszomban az "értékelést" mert SZERINTEM az nem értékelés, hogy valakit nem hat meg a téma, és ennyi. Remélem ebben egyet értünk. Én úgy látom, hogy pontosan az ilyen hozzáállás a "magaslovas". Én úgy gondolom, hogy teljes szive joga mindenkinek, hogy ne hasson rá egy kép. Nekem is sok ilyen van. És olyan is van , hogy ezt meg tudom magyarázni és van úgy, hogy nem tudom megmagyarázni pontosan, hogy miért nem. De ha nem tudom megmagyarázni, akkor nem fogok hozzászólni, csak hogy lefikázzam. Hát ezért volt ez esetben nemleges a válaszom. Nem mondott hasznosat. A Te értékelésed már tényleg értékelés, ha nem is csak a konkrét képról szól, hanem túlmutat azon. Azt meg mégcsak ne is feltételezd, hogy én azt gondolom, hogy nem értesz hozzá, hiszen megnéztem én is a képeidet. Itt arról van szó, hogy valóban nem egy átütő a kép (szürke, lapos fényű)látom én is ezt, de a téma nem unalmas. Nincs unalmas téma, csak nem túl jól megcsinált kép, és ahogy mondtam más-más érdeklődési-, és ízlésvilág. A véleményeket látva itt ez nagyban dominál.
Biztosan ki lehetne hozni ebből a témából is olyat mint a tetősnél megtaláltál. Ez most ilyen lett, és persze hogy nem kifogástalan, ezt nagyon jól tudom. Kontraszttalan meg kompozíciós szempontból dől is. ( Persze csak a kompozícióban zavaró, a valóságban nem dől, mivel az utak íveinek (kanyarjainak) külső széle túl van emelve, tehát befelé dőlnek a jármúvek ezt nyilván Te is jól tudod.) Hát ennyi, ilyen dolgok miatt is értékelhetetlen többek között a kép.
Köszönöm, hogy hozzászóltál,őszintén mondom, hogy hasznos volt.
jól néz ki ez a kanyar így képbe szerkesztve ezekkel a változó színú csíkokkal
véleményem szerint kocsik nélkül sokkal jobb lenne, már akár absztraktba is lehetne kategorizálni, ha mindenképpen kellene
viszont nem értek egyet Tomcsyy-nak adott válaszoddal
egy KÉP igenis arról szól, hogy kit mennyire mozdít meg, kit mennyire "hat meg", ahogy ő fogalmazott
és legkevésbé sem a szerkesztésről meg élességről meg ilyesmiről, ezek csak a kép technikai paraméterei, de ha jó sok képet megnézel, akkor előbb-utóbb szerintem észreveszed, hogy készülhetnek képek tökéletes technikai paraméterekkel, tűélesre, pontosan szerkesztve, színhelyesen stb és mégis üresek, lélektelenek, semmitmondók maradnak, amik "nem hatnak meg"
ugyanakkor lehetnek technikailag 'elrontott' képek, amik valamiért mégis 'működni' kezdenek, megmozdítanak benned valamit
ezen az oldalon sokat lehet erről a kérdésről, nézőpontról vitázni :)
üdv
op
gáriv2 válasza:
Igazad van,több is kell egy képhez, de ha valaki csak annyit ír le, hogy nem esik hanyatt, ennek azért lehet egy lekicsinylő, fellengzős kicsengése is. Legalább is itt úgy éreztem. Úgy gondolom ennél többet is illene mondani. Én csak ezt próbáltam meg érzékeltetni, ahogy az eléggé kirészletezett többi válaszomban is kifejteni erről való véleményem. Köszönöm az észrevételeidet.
Hát nem tudom, nekem valahogy ez egy túl egyszerű kép lett. Semmi "ujat" vagy érdekeset nem látok benne. Akár tucat fotónak is nevezhetném. Szerintem ez az oldal többet kiván, témájában. Maga kép minősége jó, meg keret is ok, csak az a fránya gyenge téma, az viszi le a pontokat !
gáriv2 válasza:
Nincs gyenge téma, csak esetleg nem jól megcsinált kép. Valószínúleg ez ilyen, én is tudom a gyengeségeit, de azért megnézném, hogy tíz emberből hány ember fotózná le így a semmit. Aki tucatfotót csinál az ezt nem fényképezné le, mert hát a téma semmitmondó, tehát ez nem lehet tucatfotó. Szerintem.
Szépen szerkesztett kép, de téma hiányos. Annyira nem átütő a geometriai forma, hogy elvigye a képet, amúgy meg nem történik rajta semmi. De ismétlem: a szerkesztése remek. Érdemes lenne valami izgalmasabb témát keresni! :)
gáriv2 válasza:
Úgy látszik igazad van, mivel mások is így látják. Szerintem viszont ennél azért árnyaltabb a helyzet, mint ahogy a többieknek adott válaszaimban elég részletesen kifejtettem. Bocsáss meg ha nem írom le még egyszer, ha érdekel elolvashatod őket ott. Köszönöm, hogy véleményt alkottál.
gáriv2 válasza:
Én úgy gondolom, hogy egy képértékelés nem arról szól, hogy a téma valakit meghat-e vagy nem. Attól még hogy valakinek nem tetszik egy téma, még a kép lehet jó. Jól szerkesztett, jól komponált megfelelően éles stb. Lehet, hogy valakiket a Te képeid témája nem fogja meghatni,pedig Te nyilván azért fotózod le a lehető legjobb szándékoddal és tudásoddal, mert neked az úgy jó. De nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy milyen a kompozíció, milyen a kép; legalább is szerintem. Sajnálom, de azt kell mondanom, hogy számomra semmi hasznosat nem mondtálezzel a nem meghatódással!!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.