BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,27
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. október 25. 22:10
  • Készítés ideje : 2009-10-24
Lélekút

Ha felhágok majd Jákob lajtorjáján, ki lészen majd vezetőm, ki utat mutat a sötétségben? ------------------ Nincs kétségem, hogy a legkevesebbet értékeltek között végzi, de ha lesz néhány ember akiben elindít egy-egy gondolatot, akkor már megérte. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3,9
2009. október 30. | 03:03 | harminchat

#22
Szia! Kerülgetem napok óta, felbukkan, eltűnik, mint egy távoli fény viharos éjszakán...
Érdekes fotó.. néhány fényfolt és egy elmosódott apró alak, lejajtott fejjel, lassan felfelé haladva, imbolygó fénysugár a sötétségben. Talán titokban ilyen vezetőre vágyom, aki nem követel fegyelmet, szinte már hidegnek tűnő egykedvűséggel megy előre, de titokban érzi, követik-e, lassítson-e a gyengék kedvéért, szóljon-e a lemaradókhoz...
Mint egy világítótorony, utat mutat, de mindenki saját maga kormányoz, hogy betaláljon a révbe.
Gongolatiságában kiváló a kép és a szerkesztés is tetszik, bár kissé talán tágas. Sajnos a sötétség nagyon áthatolhattatlan, részlettelen. Úgy érzem jobb lett volna a színeket is elhagyni és inkább egy színnel átitatni a képet.
Találó a cím.
Szép fényeket!

NyPeti válasza:
Szia!
Igen, a kép sorsa is tükrözi és erősíti azt a hangulatot amit próbáltam visszaadni. :) Felbukkan, eltűnik, valóban.
A hangulati leírásod nagyon tetszik, igazából hasonló hozzászólásokat várva tettem fel a képet. Mindig rendkívüli módon érdekel, hogy a képeim milyen gondolatokat, érzéseket keltenek a szemlélőben, csak sajnos erről ritkábban írnak az emberek.

A sötétség valóban áthatolhatatlan, amihez az is hozzájárult, hogy kapott a nem megvilágított részeken egy -4 expós ecsetet, de hidd el, nincs ott olyan részlet, ami hozzá tudna adni a képhez. A fény hiánya ami egyfajta negatív információ, önmagában is képes információt hordozni, de ezt már sok válaszban leírtam. Ha van kedved, majd olvasgass vissza kicsit.

Megmutattam nemrég egy grafikus barátomnak, aki hasonló ötleteket adott a kép monokróm feldolgozásával kapcsolatban. Szóval valószínűleg új koncepcióval fel fogom dolgozni a képet.
Ha elkészül majd lehet, hogy megmutatom, csak most elég sok határidős munkám van.
Köszi, hogy írtál.
Szép fényeket! Üdv!

adott pontszám: 3
2009. október 29. | 09:24 | kristof.banlaki

Szia! Szerintem jó az elgondolás, de a következőket javasolnám.. Sajnos nagyon kevés az informatív része a képnek, vagy inkább úgy mondanám túl sok a nem informatív. Ez egy olyan kép aminél a szubjektivitás fokozottan bejátszik, vagy látnak benne valamit, vagy semmit. Ettől függetlenül lett volna jó ha a látható részek jó minőségűek és nem ennyire zajosak. Állvány, hosszabb záridő, ha a körülmények engedik persze.

NyPeti válasza:
Szia!
Valóban szubjektív a kép, de ezzel már a feltöltés előtt tisztában voltam, szóval nem számítottam közönségsikerre.
Amit írsz, abban teljesen igazad van, de itt nem volt cél a precíz kivitelezés. A zaj és a nehezen kivehető alak ugyanúgy része az eszköztárnak, mint az információ hiányos fekete terület.
Inkább jobban el kéne vinnem a grafikai hatás felé a képet, szóval készíteni fogok belőle egy átgondoltabb feldolgozást, valamikor.
Köszi, hogy megnézted, ás írtál!
Üdv! NyP

2009. október 28. | 21:16 | McAl

Megértem. Én is ilyen vagyok. Nem véletlen az átlagom. :) Bár most kicsit elegem lett a feltöltésből. Majd talán folytatom, de most kis szünet.

Kicsit sok volt az okosságból, bár én akartam. :)

NyPeti válasza:
Az átlag sokszor attól függ, ki milyen célközönséget választ a képeivel, vagy mi a célja a fotózással. Kérdés, hogy pusztán jó átlagot szeretnél, vagy tanulni akarsz a fotókból. Biztonsági játékot játszva könnyebb jó átlagot elérni, de nehezebb fejlődni.

Meg nyilván nem egyformán kell figyelembe venni a leírt véleményeket, próbálok azokra a fotósokra figyelni, akiknek a képi világa közel áll az enyémhez és valamilyen szempontból a munkáik példa értékűek számomra.

A radikálisabb megoldások persze mindig meg fogják osztani a nézőket.

Én is sokat okoskodtam mára. Remélem látok majd új képeket tőled, ha letisztáztad a gondolataidat.
Üdv!

2009. október 28. | 21:01 | McAl

Köszönöm a választ.

Valóban rétegfotó. :) Sok sikert hozzá. :)

NyPeti válasza:
Köszi! :)
Lehet egy kicsit hibbant vagyok, de szeretek kísérletezni. :)

2009. október 28. | 20:08 | McAl

Kinyomtam a képet, mert érdekelt, hogy vajon mi ez a kiemelés az oldalon.

Mert magyarázat nincs hozzá, csak ott van egy kép, a fene sem tudja, hogy miért.

Lehet, hogy ez egy új kezeményezés, bár nem értem a célját.

De a képről is beszéljünk:

Egy baromi nagy fekete folton néhány lámpást látni. Nagyon bátor bállalkozás egy képet úgy feltölteni, hogy az 90%-ban fekete folt. Biztos vagyok benne, hogy ezt nem szeretném látni a nappalim falán (már ha lenne nappalim. :) )

Maradjunk abban, hogy nem jön be. Ugye azt mondják, hogy fény kell egy kép készítéséhez. Itt minimális van.

Ilyen képet lehet készíteni, csak sok értelmét nem látom. Vannak barlangfotóim, egyet fel is töltöttem. De van olyan, ahol távolban sokan vannak, lámpással, vakuval készítettem, de nem is raknám fel ide.

Valami miatt szeretnek az adminok. :)

De ez a kép szerintem kevés ahhoz, hogy jó fotó legyen.

Biztos lesz, aki ezt értékeli, de kíváncsi is vagyok arra, hogy miért.

Sok sikert hozzá!

Várnám a választ arra, hogy miért lett ez a kép kiemelt a sok közül. :)

NyPeti válasza:
Szia!

A képről:
Ez nyilván egy réteg fotó, ami nem tör széles népszerűségre. Nem a nappalik falára való ez igaz. Bár barlangban készült, ez nem egy barlangfotó. Az csak egy díszlet a témához. Úgy gondolom a fény hiánya is információ, még ha a szemnek nem is igazán kellemes.
Kérlek, ha időd engedi és van kedved hozzá, olvasd el az eddigi hozzászólásokat és a válaszaimat, mert elég sok mindent leírtam, had ne kelljen ismételni.

A kiemelésről:
A rendszer rosszul számolta a pontozott értékeléseket, ezért a kép egy nap után eltűnt a fotók listájáról. Nem lehetett látni és értékelni. Az Adminok segítőkészsége jóvoltából lehetőséget kapott (kaptam) arra, hogy mások is véleményezzék, pontozzák. (Ezt ez úton is köszönöm.) Gondolom a főoldalra azért került ki, hogy minél hamarabb megkapja a szükséges értékelés számot. Ennek köszönhetem, hogy te is írhattál a kép alá. Tudom, hogy nem fog sok pontot elérni, de a véleményekre kíváncsi vagyok.

Bár neked nem tetszett, én azért örülök, hogy megtiszteltél a véleményeddel.
Üdv! :)

adott pontszám: 2,5
2009. október 28. | 20:00 | glivia

Az idézet passzol a képhez. A képpel viszont az a gondom, hogy kb. a kétharmada semmilyen információt nem hordoz, és a maradék sem túlzottan informatív. A fotó egyetlen világos része is életlen, elmosódott. Egy szűkebb vágással, állványról való fotózással, kontrasztemeléssel, a színek variálásával kellemes kép lehetne belőle. De jelen esetben azt hiszem, hogy olyan hibák terhelik a képet, amik csak újrafotózással lennének orvosolhatók :( Ne haragudj, ha nem értettem meg az üzenetét, de nekem a látványt kell értékelnem, azt, hogy milyen hatást gyakorol rám a fotó... Sajnos ez nem igazán gyakorol rám semmilyent...

NyPeti válasza:
Szia!
Nem kell szabadkoznod. Ha nem fogott meg a kép, akkor ez a kép nem neked készült. Lelki alkattól függően hat, vagy nem hat. A célközönség kb 10 fő. Lesz majd olyan képem ami Neked tetszeni fog, másnak meg nem.

Nyilván megfotózhattam volna precízebben is, de ez nem erről szól. Én nem akarom, hogy ez egy kellemes kép legyen. Ez egy nyomasztó kép egy aprócska reménysugárral, egy vezetővel, aki a túlvilágra vezeti a nélküle reménytelenül elvesző lelkeket.

Úgy gondolom az információ hiánya (a sötétség) is egyfajta információ.

Kérlek ha időd és kedved engedi, olvasd el a többi hozzászólást és a válaszaimat, mert elég sok mindent leírtam, had ne gépeljem be újra.

Köszönöm, hogy időt szántál a képemre és értékelted! Baráti üdvözlettel:NyP

adott pontszám: 4,4
2009. október 28. | 18:40 | Kisrozi

az biztos, hogy érdekes,az is hogy nehezen, nagyon nehezen emészthető.Ránéz az ember, tök sötét, de azért valami dereng. Megnézi nagyítva , mik ezek bolygók , teszi fel magának. Aztán rájön az sem , mert egy alak látszik. Mit ábrázolhat? fejlődést ? Nem tudom de megfogott, Nekem nehéz, sőt túlsúlyos. Lemondtam róla, feladom , ehhez kevés vagyok. Hogy tetszik e ? jó kérdés , valami hiányzik belőle , talán egy kis fény.Éles nek éles ? Kontrasztosnak kontrasztos , ennél élesebb már nem is lehet. mindenesetre köszi, jó szorakozás volt

NyPeti válasza:
Köszi, ennyit hogy foglalkoztál vele. :)
Egy kicsit olyan ez mint egy rorschach teszt, mindenki valami mást képes belelátni. Nyilván nekem is megvolt a saját gondolatom az elkészítéskor, miszerint ez a lelkeket a túlvilágra kísérő személy, a mennyországba vezető un. Jákob lajtorjáján. A mögötte haladó apró lángocskák, mint lelkek követik. Úgy gondoltam ez egy nyomasztóbb és izgalmasabb leképezése a témának mint a szokásos ragyogó fény és távoli kapu.

Az ettől eltérő értelmezéseknek is helyt adok, sőt örülök neki.
Közben bennem is felmerült, hogy más típusú utómunkával újra feldolgozom a képet, mivel a sötétkék zajból "rajzolt szellemek" a szokásos TFT monitorokon nem túl jól látszanak a lángocskák körül.

Szerintem nézz vissza később is, mert érkezhetnek még érdekes hozzászólások.

Üdv és köszi!

2009. október 26. | 23:34 | gyorgye2

Szia!
Őszintén szólva véletlenül akadtam a képre, kétszer át is siklottam felette, aztán kinyomtam, felületesen megnéztem, elolvastam a hozzászólásokat és csak kíváncsiságból nyitottam ki újra nagy méretre. Végre elkezdetem Nézni, a kép pedig elkezdett működni. Szerintem ehhez a fotóhoz idő kell, és nem gondolom, hogy valakinek első pillanatban is azonnal tetszik. Ez nem jó vagy rossz, csak szerintem így van. Persze az átlós szerkesztés remek, és az én szememnek ideális helyen van a túravezető. Szóval megfelel az alapvető kompozíciós szabályoknak. :D Igaz ami igaz, a kép nagy része tök fekete, bár nem értem miért ne lenne az, az egész téma értelmetlenné válna, ha nem volna az, esetleg ha nagyobbak lennének a kis lámpások fényei? Nem tudom, nekem így is megfelel :D Felőlem nap képe is lehetne simán, pont így nincs, de súlyom sincs :)
Üdv, Éva
"Mért volt, mért nem volt, én azt nem tudom.
nekem a csendes ember imponált,
ki ballagott a bús utcák során,
s amerre ment,
világosság támadt a nyomdokán.
csak felnyújtott egy lángvégű botot,
egy lobbanás-,s az ember főlehajtva
az esti csendben tovább baktatott.
csak ment tovább a sötétség fele.
ámde mögötte diadallal égtek
a lámpák, miket meggyújtott keze."
(Reményik Sándor: Lámpagyújtogató)

NyPeti válasza:
Szia Éva!

Sajnos el kell fogadnunk, hogy fogyasztói társadalomban élünk. A képeket is úgy habzsoljuk, mint ahogy a szupermarketben vásárolunk. Ide az oldalra is óriási mennyiségben kerülnek fel képek, elárasztva az agyunkat, és az érzékeinket. Az utcán és a médiákból naponta kb 3000 reklám impulzus ér minket, amik nagy része tudat alatt hat ránk. Megtanultunk villámgyorsan ítélkezni és szelektálni.
Itt is nagyrészt így zajlik az értékelés - nagyjából 2-3mp alatt döntenek a szemlélők. Gyors cseklista: élesség rendben? Szaturáltság, képkivágás, aranymetszés, polárszűrő? Elég jó a képminőség? Mi is van a képen? Elég értékes a téma? Aztán már szaladnak is tovább. Amire én kiváncsi lennék a képeim kapcsán, elsősorban az, hogy milyen érzéseket kelt a nézőben, milyen gondolatok bukkannak fel a szemlélés közben. Ehhez azonban idő kell.
Az kevésbé izgat, hogy az illető hogyan állította volna be a gépet, mert azt én is meg tudom tenni. Sok fotósnál eljön az a pillanat mikor szándékosan "elront" egy képet, hogy a mondanivaló jobban érvényesüljön. Nálam ez most egy ilyen volt. Úgy gondolom, hogy a lelkeket túlvilágra vezető személy nem lehet éles és jól kivehető, hiszen sosem pillanthatjuk meg a maga valójában. A jó képminőség csak csalódást hozna, hiszen másra számítanánk. Így a képzeletünknek kell dolgoznia és kipótolnia a hiányzó részeket.

Sajnos közben a kép, ahogy te fogalmaztál egy "súlytalan" értékelő egyese miatt eltűnt az értékelhető képek közül, szóval hacsak a moderátorokhoz intézett kérésem nem talál meghallgatásra, mások már nem fogják látni és értékelni. A Te pont nélkül leírt véleményed pedig hidd el, súlyosabban számít a szememben, mint jópár érzelmek nélkül benyomott ötös.

Külön köszönöm, hogy egy ilyen lassan beérő képpel volt türelmed foglalkozni, az idézet pedig valóban nagyon szép.
Üdv: Péter

2009. október 26. | 13:49 | praefect

Nem értem, hogy miért államtitok a műszaki leírás.
Nem attól jó vagy rossz egy kép, hogy látszik az exif vagy sem.

Nem az a baj, hogy beáldoztad a technikai megvalósítást a "mondanivalóért", hanem hogy a technikai hibák kifejezetten gátolják az élvezetet. És ez nagy különbség.

NyPeti válasza:
Dehogy államtitok az exif, csak a technománok inkább azt bogarásszák, ahelyett, hogy a képet néznék. Én azt szeretném ha a képet nézegetnék.
Hidd el, hogy nem vagyok vak, én is látom a kép minőségét. Gátolná az élvezetet? Ez nem egy élvezetes kép, törődj bele. Nem egy vidám és könnyed téma. Nem kell, hogy felismerhető és éles legyen. Egy sejtés elég.
Hogy provokálok? Hát persze. :) Igazából azon csodálkozom, hogy senki nem írta még hogy egy nagy feketeség az egész, pedig azért tettem fel.
Üdv!

2009. október 26. | 11:53 | Cpt

Messze nem1-es értékű. Ha valaki kicsit is absztrahál, érti a képi szimbolikáját az alkotónak. Valóban ezt technikai oldalról talán kifejezőbben is meg lehetne jeleníteni, de ha aláteszel egy Pink Floyd számot pl., és nem sajnálod nagyban megnézni - várni 2-3 percet és átgondolni - négyesnél rosszabbat nem adna senki.
Én kinyomtam sajna, de számomra megérte az 5 is.

NyPeti válasza:
Köszönöm Gábor!
Nyilván technikailag meg tudtam volna precízebben is oldani a dolgot, de nem akartam (bár elég húzós helyen, a kifejezett tilalom ellenére fotóztam). A kép mögött rejlő szimbolikát szerettem volna érzékeltetni. Ez kapáslövés, vaksötét barlangban, kb 30m-ről. Nyilván egy megtervezett, beállított fotóval csodaszépre meg lehetne csinálni. Talán egyszer majd újra fotózom statisztákkal. :)
Ha a jó átlagra hajtanék nyilván eszembe sem jutna ilyen képet feltenni, hiszen sokezer fotozz felhasználóból csak 2-3 embernek fog tetszeni. Hogy akkor miért? Azért a 2-3 emberért. Meg persze polgárpukkasztásból.

A virtuális ötösödnek nagyon örülök, de a szavaidnak még inkább. Üdv!

2009. október 26. | 10:41 | pilipár

Szia, teljesen igazad van, a megjegyzésed jogos! A kép melletti gondolaton átsiklottam, csak a "Nincs kétségem..." után kezdtem a véleményem megfogalmazni. Ennek tükrében teljesen hülyeség amit írtam, az összes felvetett kérdésem értelmét veszti, ne haragudj. Nem magyarázkodásnak szánom, de talán így már számodra is érthetővé válik, miért azt írtam. Az idézet nélkül a kép nem indít el gondolatokat...bocs, a figyelmetlenségemért!
Még egy megjegyzés Amikor megnyitom az albumodat, csak 8 képet látok, és ez nincs közte, így a többit okkal dícsérhettem. Üdvözöllek!

NyPeti válasza:
A kép szempontjából nincs túl nagy jelentősége annak, hogy fizikailag mi van a képen, mert nem arról szól. Ez csak egy szimbólum és hangulat.

Egyébként egy barlangcsarnokon keresztül vonuló csoport, az elöl haladó vezető kezében égő magnézium van, azért olyan fényes. A mögötte lévő szellemek a karbid lámpák lángjai, de a "testük" csak zajból van kirajzolva. Kb 30 m-ről lőttem tök sötétben, AF nélkül, vakon állítva a gépet.
Egyébként úgy tűnik eltűnt a képek közül(?)legalábbis én nem találom. Törölte egy moderátor? Szóval attól tartok újabb egyeseket már nem fogok kapni, pedig szerettem volna. Üdv!

adott pontszám: 3
2009. október 26. | 10:34 | kisp113

A kép 3/4-e számomra semmit nem jelent. Kicsit jobban is vezethetnéd valamivel a gondolatát a szemlélőnek. Ez így nekem kevés :(

NyPeti válasza:
Már melyik 3/4-e nem mond semmit? Amelyik fekete? :)

2009. október 26. | 01:13 | praefect

Nincs baj a képed gondolatiságával, csak éppen a technikai tökéletlenség áll az útjába.

Nagyon úgy néz ki, hogy ide az f11 > 1/15 még ISO 1600 mellett is kevés, legalábbis nem elég ahhoz, hogy a fényfoltok körül ne jelenjen meg kékes elszíneződés.

NyPeti válasza:
Köszi a leírást a műszaki paraméterekkel. Sajnos elfelejtettem kitörölni az EXIF-et. :(

Megbotránkozol, ha azt mondom, hogy nem zavar a kékes elszíneződés? Sőt még rá is gyúrtam a képzajra? Jelen esetben a zajt is eszközként használtam. :)

Nálad nem fordult még elő, hogy beáldoztad a technikai megvalósítást a mondanivalóért?

Nyilván sokan le fogják írni, hogy egy nagy feketeség az egész, meg alulexponált stb. Nyilván nem a pontozásra hajtok, ezzel a képpel.
Köszi, hogy megnézted és írtál! Üdv!

adott pontszám: 1
2009. október 26. | 00:34 | pilipár

Szia! Igazad van, elindított egy gondolatot... vagy inkább kérdéssorozatot? Túl sötét van, nem látom jól, mit ábrázol? Ez egy lépcsősor, amin barlangászok mennek felfelé? Vagy egy várfal melletti lépcső-állvány? De ott miért járkálnának éjjel? Kiégett a lámpasor a Budai Várba vezető Siklónál?
Ha mindenkinek a kezében van a lámpás, akkor az élen haladó ember előtti erőteljesebb fény a Te vakud?
Miért készült a kép? Kerestem valami ötletet, játékosságot, mondanivalót, átvitt értelmet, nem találtam. De ez lehet az én hibám is.
Remélem, nem az első feltöltött képed, mert akkor nagyon bántana, hogy kevés ponttal értékelem - vagy nem értem, mit szerettél volna kifejezni -, de én erre a képre csak 1 pontot küldök. Majd figyelem a többi értékelést, ha én ítéltem meg rosszul, tanulni fogok a hibámból! Sok jó képet!