Egyszerű kompó, jól tagolt minimál., szinte monokróm színvilággal. A végtelen tengerben a kis pötty...
A szerkesztésben szabályokat ne keressek, esetleg a szimmetriát (ami számomra nagyon bejövős).
Jó hangulat kép.
Grat, Zso
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. szeptember 20. 09:58 - Készítés helye (ország): Horvátország
martonp válasza:
pont a szabályokról volt itt lentebb kisebb eszmecsere :)
örülök hogy te nem keresed azokat
kösz
üdv
zseniális ez a kép!
imádom a minimálokat és ez egy remek példány!
kicsiben azt hittem hogy csupán víz és égbolt váltja egymást kissé unalmasan és akkor megláttam a kis fejet középen...zseniálisan pofon egyszerű kép!
imádom az ilyet emelem kalapom!
martonp válasza:
talán lehetett volna kicsit szűkebb a vágás, hogy nagyobb legyen a fej, de szerintem az ember-tenger-ég viszony így kifejezőbb
kösz Laci
üdv
Ugye hogy fej!
Igerem,többet nem irok,mielött mindent el nem olvasok:)))
Nekem is Sugimoto ugrott be amugy
martonp válasza:
hát mondom hát hogy az :)
martonp válasza:
jól nézted és jól is láttad :)
az egy ember (néni) feje
Szia!
Ez igen!
Nagyon tetszik ez a minimalizmus!Remekül erzekelteti a tenger vegtelenseget,az uszo alak pedig meg raerösit,megadva a lepteket,hogy mi mekkora.
Az egbolt vinnyettalasa tetszik.Ha mar oda került,megneznem a vizen is finoman,szinte csak a sarkokat sötetitve,amivel meg jobban iranyulna a figyelem az uszora.
Egyedi,gondolatebresztö,szoval nagyon jo kep!
Gratulalok!
"5"
martonp válasza:
elvileg ugyan annyi van a vízen is mint az égen csak szerintem a nem "sima" felület miatt nem olyan látványos
örültem
kösz
üdv
"mondjuk én nem gondoltam konkrétan rád mikor fotosamator-nek válaszoltam, hanem úgy általában értettem, hogy aki szabályok szerint akar fotózni, az tegye azt, nem tudom miért vetted magadra, de elnézést ha ezzel bántottalak volna"
Személy szerint nem gondoltál rám (mondjuk ezt Te tudod igazán, de én elfogadom), mégis mint csoportot, vagy ahhoz, azokhoz tartozót megszólított fotosamator, majd a válaszodban érintetted a dolgot Te is - ezért vettem magamra. Tehát eddig rendben,viszont megsérődés?? Ugyan!!! Emiatt?? Tehát bocsánatot sem kell kérned -nincs miért, mert nem bántottál meg.
Megsértődés? Nos, az már m
martonp válasza:
becs' szóra nem gondoltam konkrétan sem rád sem bárki másra
illetve leginkább akkor talán magamra, hogy én a fotózást kreatív szabad tevékenységnek tartom és nem akarom magam szabályok közé szorítani
akkor ezt is tisztáztuk :)
Nem számolom (legalábbis nincs rá matematikai egyenlet)
Egyszerűen a tudatos, kreatív javítandó (azaz hármas) körülinek gondolom - persze nem tök hármas.. aleírás szerint akár lehetne (tudatos, kreatív javítandó) hiszen én javítandó dolgot vetettem fel....de figyelembe véve azt milyen képekre szoktam "tiszta" hármast adni - mint összképet attól ezt jobbnak gondolom.
Tehát valamiféle ösztön szerint úgy éreztem több ez mint 3,5, de nem éri el a 4-est.
Hogy miért épp 3,8?? Nos ez lehet akár a pillanatnyi hangulat eredménye is. Ma lehet 3,6 vagy 3,9 is lehetne ... holnap ...... remélem érthetően írtam le.
Üdv.
u.i.: csak csendben jegyzem meg:
"roppant egyszerű szabály : minden középen van"
Nincs - a horizont sem
martonp válasza:
nna látod, ennyire ragaszkodom én szabályokhoz, hogy egy pillanatig nem jutott eszembe, hogy elkezdjem méricskélni, hogy akkor ez most középen van-e vagy sem
...
de most megnéztem ps-ben ráccsal, ilyen méretben kb 1 mm-el van elcsúszva a középtől, úgyhogy jó mikrométer van a szemedben, ha ezt kiszúrtad :) de mondom, számomra nincs is jelentősége
nekem ez csak egy dolgot vet fel : hogy nem 3 szabály szerint lehetett volna, hanem 4, és a negyedik a véletlenszerű elrendezés
de tisztán érted te amit mondok, erről meg vagyok győződve, hiszen te ugyan azt írtad le pontozásra, amit én fényképezésre : "valamiféle ösztön szerint" és "pillanatnyi hangulat eredményeként"
ezek számomra sokkal fontosabbak, mint bármilyen szabály (majdnem) középre vagy harmadolóba ...
#17
...most jó lenne erről pár szót összehoznom, azon kívül, hogy rettentő mód tetszik és a mai napom fénypontja...mármint az értékelések tekintetében...
...egyszer volt fennt vmi hasonló eges, ultraminimalista ábrázolású csoda...ez kicsit többet mutat...és akar láttatni...
...a hangulat átjön, a végtelen kérdéses...az embert meg alig észleltem...
...a szerkesztés nekem maximálisan megfelel...az arányok szintjén...vignette gúúút...ahogy minden más is...
...elvesztem...de talán megleszek...eleget pofáztam... :)
Grt!
T.
martonp válasza:
mi az a #17 ?
úgy tapasztalom, itt nehezen emésztik ezt a minimalizmust, úgyhogy van még a tarsolyomban ha lesz kredit :)
örültem
kösz
üdv
Én nem akarom veled betartatni a számomra sem kőbe vésett szabályokat - mindössze leírtam a véleményemet én mit tettem volna, és hogyan lenne jobb számomra a kép.
Meg úgy gondolom, hogy el lehet térni a szabályoktól, de amikor ezt cél nélkül és csakazértis tesszük (nehogy véletlenül is esetleg azzal "vádoljanak" meg, hogy valami szabályszerű van a képen) - az meg a ló másik oldala.
martonp válasza:
mondjuk én nem gondoltam konkrétan rád mikor fotosamator-nek válaszoltam, hanem úgy általában értettem, hogy aki szabályok szerint akar fotózni, az tegye azt, nem tudom miért vetted magadra, de elnézést ha ezzel bántottalak volna
mint neked írtam, nem 'céllal' szoktam fotózni és pláne nem 'céllal' vagy 'csakazértis' szoktam szabályoktól eltérni, hanem mert úgy érzem
nekem pl. ez a kép így tetszik, neked így nem tetszett, elfogadtam, hasznosat nyomtam, ennyi
mert ha te mindenáron szabályokat akarsz keresni a képemben, akkor tessék, ott van, ráadásul roppant egyszerű szabály : minden középen van, te meg preferáltál volna egy harmadolós szabályt ezzel szemben, meg egy kisebb kivágást, hogy több pixel legyen a fej
de hangsúlyozom, nekem, mikor ezt csináltam eszembe sem jutott a középrehelyezés szabálya meg semmilyen szabály, így tetszett, érzésből csináltam
összesen ugye 3 elem van a képen, ezt olyan nagyon nem lehet megvariálni, a tiéden meg az enyémen kívül még szóbajöhetett volna egy aranymetszéses valami, és ha valaki erre való hivatkozással nyom rá egy egyest, akkor azt is elfogadtam volna, mert én nem tudok mit kezdeni az ő aranymetszéses igényeivel
azt egyébként még áruld el nekem - és ez csak őszinte és ártatlan kíváncsiság - hogy egy 3.8-as pontot, hogyan számolsz ki ? milyen szempontok alapján lesz pont 3.8 és nem mondjuk 3.5 vagy 3.9?
kösz
üdv
Hát megmondjam őszintén, ez szerintem gy kissé unalmas kép. nem is tudom ez két csík egy szürke meg egy ilyen kékes zöldes egy apró fejjel a közepén ami abszolút kivehetetlen. ez akár egy sima fényképszerkesztő programmal is elkészíthető kép.
Az jó benne hogy a zürke ég középen kifehéredik egy félkörben, de az a fej abszolút kivehetetlen mint egy labda vagy akármi. Szépen elmagyaráztad a mondanivalót, de ez nem jött át. nincs élet benne. Ha lenne benne nap vagy szikla, vagy valami előtér vagy egy vonalvezetés ami viszi a tekinteted nem kell nagy dologra gondolni vagy ha a tárgyat aranymetszési pontba komponálod bár itt az se segítene rajta annyira apró. De a tenger szine meg a háttér színe szép, de ez semmi.
Szép fotókat
martonp válasza:
"szép fotókat" ?
köszi, nekem vannak !
hát neked ?
amit értékelek, hogy legalább jó sokat írtál :)
üdv
még annyit, hogy a "végtelen pillanat"-ot szándékosan használtam. a fotó az, ami rögzíti, véglegesíti, ám ezáltal egyben végteleníti is a pillanatot. (arról már nem is beszélek, hogy a pillanat, mint "kicsi" időintervallum is lehet végtelenül kicsi...ha eltekintünk attól, hogy fotózáskor tisztában vagyunk a záridő meghatározta pillanat nagyságáról) lehet, előbb nem fogalmaztam pontosan.
a (végtelen) térből kivágott szelet a maradék két dimenzióban végtelen marad... illetve itt sem lehetünk biztosak a szelet vékonyságának véges voltában...
bocs, nem akarom végteleníteni a magam a képed alatt :)
üdv
martonp válasza:
húú, ezeket már nem biztos hogy értem :)
végtelen időt vagy teret - vagy akármit- sztem nem lehet időintervallumba vagy két dimenzióba határolni, hisz ezek korlátokat, végeket adnak valamilyen irányba - de tényleg mindegy is, hisz ezek csak formák, amikkel az emberi elme próbál megragadni egy nála nagyobb 'dolgot', többnyire sikertelenül
egyébként nem zavar a szóváltásunk, még ha tök el is tértünk a fotózz szigorúan vett képértékelési szebályaitól, mert véleményem szerint a végcél mégiscsak az, hogy kommunikáljunk egymással, mi emberek értelmes hangon, nem próbálva előnyt vagy fölényt szerezni a másik fölött, csak megismerjük egymás végtelen változatosságát és belássuk, hogy ami szerinted úgy van az szerintem nem biztos, vagy nem teljesen
és itt mindezt fotókra alapozva tehetjük, mivel ez egy fotós oldal
ennyi, nincs is ebben több, csak vannak akik ezt véresen komolyan veszik
örültem
üdv
Érdekes hogy valakik be akarják tartani a nem kőbe vésett szabályokat mint pl harmadolás, aranymetszett stb. Szerintem ezeket időnként nyugodtan fel lehet rúgni és mint itt is mindent középre rakni. Nekem tetszik.
martonp válasza:
talán számukra azok mégiscsak kőbe vésett szabályok
engem nem zavar, csak ne akarják velem is betartatni, vagy megkövetelni rajtam
örülök hogy neked az tetszik AMI VAN, nem pedig az ami lehetne, bölcs hozzáállás
kösz
üdv
Nagyon furcsán el van úgymondd "vágva" a kép! A hatás viszont annál jobb, bár nehezen vehető észre az ember a tengereben, ami ugyancsak középen van! Nekem tetszik..
Gratulálok!
martonp válasza:
alkalmazhattam volna egy kisebb kivágást, hogy jobban látszódjon az emberünk feje, de így talán jobban lehet érzékelni az ember kicsiségét a természetben :)
kösz
üdv
A minimálhatás volt a cél - gondolom - és az meg is van... de még ilyen képeknél is kell valami plussz a képre .. egy madár, egy csónak ... az pár pixelnyi bója (azt hiszem azt látjuk ott) kevés, mert nagyon kellett sasolni, hogy észrevegyem.
A vignett rendben, a szürketónusok dettó (ha már minimál, hát akkor ebben is legyen az).
A horizontot viszont valamelyik harmadolóvonalra helyezve azt tudtad volna elérni, hogy mire összpontozítson jobban a néző az égboltra, vagy a vízre.
Üdv. Z☼ran
TT18/15
martonp válasza:
úgy vélem erős prekoncepciókkal álltál hozzá ehhez a képhez
nem volt célom a minimálhatás, sőt egyáltalán semmilyen hatás nem volt célom, ez egy ilyen jelenet volt ott élőben (nyilván vignett nélkül), így fényképeztem le és így mutattam meg
miért lenne kevés az a pár pixelnyi bója ? sőt, ha a minimalizmus az alapfeltevés, akkor még sok is (pl sugimoto tengeres képein semi nincs, nna nem mintha engem hozzá lehetne hasonlítani, csak megjegyeztem)
az egyébként egy ember feje, és csak azért pár pixel, mert kicsiben lehet feltenni ide a képet - de ezek most nem is lényegesek
a harmadoló vonalra helyezett horizonttal lehet hogy elérhettem volna hogy egyik vagy másik elemre öszpontosítson jobban a néző, dehát ezzel megint azt feltételezed hogy nekem célom lett volna bármelyiket is kiemelni a másik rovására, pedig nem
ne öszpontosítson a néző egyik részre se jobban mint a másikra - illetve az én nyomásomra ne, saját akaratból teheti - hanem nézze egyben a képet, fele éggel és fele vízzel, és döntse el önmaga számára melyik fontosabb, ha már mindenképpen külön akarja kezelni őket
szóval mint adott tanácsok, ezek számomra nem túl használhatóak, de mindenképpen örülök hogy írtál hozzá
kösz
üdv
op
a végtelen megfogalmazása valóban évezredes filozófiai kérdés, ugyanúgy, mint az emberi elme végességének problematikája.......(!)
a fotó adott esetben a fotót néző ember nézőpontja a fotón szereplő végtelen pillanatról, a tér és az idő végtelen szeletéről...
és emiatt számít, hogy milyen képi elemekkel keltjük az érzetet a szemlélőben. (a tenger éles a határa a képen belül)
a végtelen tenger fogalma nem annyira filozófiai kérdés, mint gyakorlati. a bolygónk gömb alakjából fakadóan és abból, hogy szinte az összes tengerünk összeér, kimondható, hogy bizony a tenger végtelen. persze a tenger, mint irodalmi, képzőművészeti, filozófiai szimbólum továbbra is az ami.... de erről én semmit sem tudok.
"lehetsz valaha is egyedül egy kis bolygón 6,5 milliárd ember társaságában ? aligha."
ha egyszer találkoznál egy olyan emberrel, aki a csodával határos módon menekült meg a tengerről, a sivatagból, vagy egy végtelen jégmezőről, ahol az ég és a föld néha tényleg összeér és ezt a valóban filozófikus mondatot neki is elmondanád, akkor nem csodálkoznék rajta, ha az az ember minimum furcsán nézne rád. :)
üdv
martonp válasza:
szerintem a fotó már minden esetben a fotót néző ember nézőpontja - amíg nézi - hisz más választása nincs, nem tud -konkrét értelemben vett - nézőpontot váltani, átvitt értelemben persze minden pillanatban váltogathatja a nézőpontját
a "végtelen pillanat" és "végtelen szelet" szemantikai ellentmondások, de asszem értem mit akartál mondani, viszont szerintem azért nem számít, hogy milyen képi elemekkel élsz, mert ami neked 'piros' egy képen az nekem 'zöld' a harmadinknak meg 'sárga' (nyilván a színek átvitt értelemben)
ha én céllal akarok kifejezni valamit egy fotón akkor az nagy átlagban szerintem az emberek 1/3-a részére sikerül, 1/3-nál az ellentetjét érem el vele 1/3 meg valami mást vél ki belőle
ezért én nem szoktam 'céllal' fényképezni, csak fényképezni és megmutatni valamit, azután azt mindenki úgy értelmezi, ahogy kedve, ízlése, kondícionáltsága stb tartja
valami ilyesmit próbáltam itt Zoran-nak is megfogalmazni a válaszomban
őszintén megmondom, én még sohasem beszéltem olyan emberrel, aki a tenger közepéről menekült meg csodával határos módon, de ha valóban csodával határos módon menekült volna meg, akkor talán értené azt a mondatomat és megerősíthetné, hogy mint individuum talán egyedül volt, de mégsem, mint ember és nem tartaná ezt ellentmondásnak vagy filozófikus mondatnak, mint ahogy én sem annak szántam :)
hello
szvsz ha a kep a vegtelen tengerrol akar beszelni, akkor kar a kep feleben egy erdektelen egboltot mutatni.. h az ember kozepen van es ugy tetszik neked azt en elfogadom, de az elozot nem ertem..
udv!
martonp válasza:
rendben
köszi
a szerkesztesre jobban kellett volna figyelned! ha a vegtelen tengert akarod bemutatni akkor jobb lett volna abbol annyival tobbet mutatni es a horizontot a harmadoloba hozni.. ugyanezt a gondolatot folytatva, a maganyos embert valamelyik szelere a harmadolo vonal korul kellett volna tenni, semmi esetre nem kozepre..
probalj meg egy ilyen vagast, hatasosabb lesz a kep meglatod..
udv,
./z
martonp válasza:
"jobb lett volna" ?
kinek ?
neked !
nekem így volt jobb !
akkor most kinél az igazság ?
én nem próbálok meg olyan vágást, próbálj meg te, ha te olyan képet akarsz látni !
üdv
az összes tenger végtelen igazából (valójában)
fotón is lehet érzékeltetni. a te tengerednek a fotódon belül van vége.
ezek az én gondolataim. az én fejemben. és ezek a te fotód keltette gondolatok........
a végtelen érzetét kelteni, nagyon nehéz.... hiszen a legtöbbünk sosem volt igazán egyedül...
elveszni a tengeren
elveszni a sivatagban
elveszni egy végtelen jégmezőn... mikor az ég és a föld között nem látszódik a határ....
akkor érzi magát igazán egyedül az ember...
és tudja, hogy egyedül van.
martonp válasza:
a végtelen megfogalmazása és megmutatása évezredes filozófiai problémája az embernek
sosem fog sikerülni, mert egy véges dolog (az emberi agy és elme) nem alkothat fogalmat a végtelenről
a fotó egy véges dolog térben is és időben is (amik egyébként szintén a véges elme teremtényei, csakúgy mint a fotó) ezért a végtelent megmutatni soha nem fogja egyik sem
a végtelen az a 'terület' amiben a végtelent érzékeltetni próbáló véges formák megjelenhetnek (fotó, a tenger képe a fejünkben, akármi)
lehetsz valaha is egyedül egy kis bolygón 6,5 milliárd ember társaságában ? aligha. csak attól függ milyen távolról nézed önmagad, akár a sivatag akár a tenger közepén vagy
viszont nagyon egyedül lehetsz egy zsúfolt szobában is
akkor mi a valóság ?
mind mind az elme szüleményei, csakúgy mint a végtelen tenger fogalma és csakúgy mint a határ ég és föld között, akár látszik akár nem
hisz valójában nincs is határ ég és föld között (sem) ...
mi mindenről lehet itt beszélgetni egy fotó kapcsán !! :)
üdv
szerintem a te tengered nem végtelen...
teljesen nyilvánvaló, hogy meddig tart...
ha a fotódat olvasom.
martonp válasza:
igazából egyik tenger sem végtelen
egy fotón meg pláne nem
csak amik a fejekben vannak ...
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.