Alapvetően értem, hogy van minden a képen, de biztosan hallottál már olyat, hogy sokszor a kevesebb több.
Félreértés ne essék, nem szeretnék vitát szítani, vagy negatívan közelíteni a témához, csak úgy érzem, hogy azon kívül, hogy a gép hiányosságaira ráfogod, hogy kicsit életlen a kép, stb, talán jobban át kellene gondolnod, hogy hogyan lehetne javítani a képeden. Főleg azért osztjuk meg fotóinkat itt a fotozzon, hogy kritizálják képeinket.
Nekem is vannak rossz képeim, és sokszor rossz érzéssel fogadtam a negatív kritikákat, de lényegében mindent meg lehet magyarázni. Jobboldalon van víz, a gyereket lehet látni és aki akarja az rá tud nézni. Az, hogy elvonja valami a figyelmem a gyerekről, nem azt jelenti, hogy nem tudom hosszútávon rajtatartani a szemem. A kép vezeti a tekintetet, itt viszont semmi nem vezet sehová.
Bocs, hogy ennyit írok, én tényleg csak tanácsolni szeretném, hogy ahelyett, hogy megmagyarázod nekünk és magadnak, hogy az a hiba amit mi látunk az nem is az, ami meg valóban hiba, az sem a te hibád, attól nem lesznek jobb képeid.
Attól tartok, hogy továbbra is kitartasz véleményed mellett, de talán elkezdesz gondolkodni tanácsaimon :). Mindent úgy írtam, mint külső szemlélő, nem pedig fotós (mivel egyelőre nem nevezhetem magam annak).
Köszönöm, hogy elolvastad a véleményeimet, mindenesetre kevés képpel foglalkoztam még ennyit :D.
Üdv, anegytech
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. július 9. 07:46 - érzékenység: ISO 400
- fókusztávolság: 180 mm ekv
- rekeszérték: F4,3
- zársebesség: 1/250 s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Tata
- Készítés ideje : 2008-08-05
stefi11 válasza:
Talán nem is érdemelt meg ennyi energiát :)
Azt hiszem egyetértünk most már (egy kijelentést kivéve :)
További szép fényeket, üdv.
István
Úgy látom, hogy ezek szerint a képen nem lehet javítani viszont nem is lehetett volna jobban megcsinálni. Ebben az esetben nincs mit tenni. Lehet hivatkozni a rossz fényekre és a gép hiányosságaira, de fölösleges. Hiába van a kisgyerek aranymetszésben, ha a nád tökre elveszi a figyelmet róla, míg jobboldalon nincs semmi. Bocs, de néha érdemes elfogadni, hogy az adott kép nem sikerült jól.
stefi11 válasza:
Sokan emlegetik, hogy ez+az elvonja erről vagy arról a figyelmet egy képen, de szerintem a tudatos szemlélő tekintete "csak úgy" nem téved el...
A jobboldalon azért van valami, a víztükör, ami azért az elképzelés része lenne, még nagyobb felületen szemléltetve is.
Szóval... úgy érzem egyikünk sem igazán tágít véleményétől, de én ebben nem látok semmi rosszat.
Szép fényeket, üdv.
István
Elolvastam a korábbi véleményeket és szerintem nehezen fogadod a negatív kritikákat. Valószínűleg ez egy családi kép, ezért is lehet nehéz elfogadni a negatív véleményeket, de szerintem érdemes meghallgati őket.
Őszintén szólva ha kicsiben megnézem a képet, akkor nem látom a főtémát. Ami a címből adódóan a kisgyerek lehet. Ennek ellenére hagytál egy gigantikus teret a feje felett, amin nem sok látszik, csak a tóból még egy jó nagy rész és sok-sok fa.
A tekintetet nem vonja el semmi a kisgyerekről, de mivel a kisgyerek nem kap elég hangsúlyt, ezért nehezen marad ott a szem. Tehát ha nézem a fotót, akkor elkalandozik a tekintetem a nádasra, a fákra, amiknek viszont nincs nagy jelentőségük a kép szempontjából.
Ezért mondom én is és más is azt, hogy tipikusan családi emlékképnek mondható, mert egy képen belül megmutatod, hogy egy szép tónál jártál és a kisgyerek játszott a vízben, de a kisgyerek inkább csak mellékszereplő a képen, mintsem főtéma.
Vágással mindenképpen javítható a kép. Az aljából kivágnám a belógó fűszálakat, a tetejéből meg még jó sokat, hogy valóban a kis hajóskapitány legyen a lényeg a képen.
Üdv, anegytech
stefi11 válasza:
A negatív kritikát, amennyiben jogos, igyekszem elfogadni, viszont a korábbi véleményekkel nem tudok sok mindenben egyetérteni. Annyiban igen, hogy technikailag hagy kívánnivalót maga után (a gépem korlátai, a nem éppen kedvező fényviszonyok stb.).
A főtéma szerintem eléggé szembeötlik a képen, még akkor is, ha méretei/arányai a környzethez viszonyítva ezt nem sugallnák, hiszen az aranymetszéspontba lett szerkesztve. Gondolom egyetértesz abban, hogy a képet elsősorban nem kicsiben kell nézegetni. Ami a környezet megmutatását illeti, igykeztem azt is szemléltetni az arányokkkal is, hogy a "hajóskapitány-jelölt" :) még egészen kicsi és a tó-fák-nádakhoz viszonyítva is. Vágással még próbálkoztam, de a kép minősége nem nagyon engedett többet, életlen és méreteiből adódóan már-már széteső lett volna. Köszi, hogy értékelted, üdv,
István
Szia! Szerintem ebből a képből sokkal többet is ki lehetett volna hozni. Ilyen piciben is látszik a nagy koncentráció a gyerkőc arcán, én inkább ezt hangsúlyoztam volna ki, egy szűkebb kivágással és belekomponáltam volna a jópofa tükröződést is a víz felszínén, mert így a feje tetejét levágtad. Mondjuk így a nádas mérete még jobban hangsúlyozza, hogy milyen pici a "kapitány", mégis úgy gondolom, hogy egy más kompozíció többet adott volna.
stefi11 válasza:
Szűkebb kompozíción én is gondolkodtam, de amint Te is észrevetted, az arányok kedvéért nem vágtam többet, no meg az elfogadható minőség kedvéért (ISO 400, kompakt gép stb.). A tükröződéssel igazad van csak sajnos az előtérben volt egy zavaró elem (fehér műanyag zacskó), ami miatt vágnom kellett viszont az aljából.
Üdv.
István
Azt gondolom, hogy ha Te ott és akkor az adott fényviszonyok között ezeket a beállításokat vélted megfelelőnek, akkor is látnod kellett otthon a számítógépen, hogy az eredmény nem lett kielégítő! Ez egy zajos, fénytelen, életlen fotó! Utólag mindenképpen javítani kellett volna rajta valamilyen képfeldolgozó programmal! Nem hiszem el hogy Te nem látod hogy sötét, lapos, élettelen az egész kép! Azt pedig hogy a kisfiú érdekes mutatványát akarod bamutatni vagy a tájat, el kell döntened! Egyszerűen ez az eset olyan hogy választanod kell! Nem ugrándozhat a szemlélő tekintete a távoli a part és a főtéma között. Akkor is tudjuk és látjuk hogy a vízen egy farönkön egyensúlyozik, ha csak a harmadát muatod a képnek! A többi "messzeségbe vesző" információ abszolút felesleges! Szóval én a képnek több mint a felét felülről levágnám, ezáltal egy fekvő formátumú, lényeget bemutató képet hoznák létre.
Persze ez csak az én véleményem!
A pontszám miatt pedig ne haragudj meg!
stefi11 válasza:
Ami a képzajt illeti egyetértünk, sajnos egy kompakt gép ISO 400-on csak ennyit tud hozni, de szerintem nem annyira zavaró. Egy kis fénytöbblet tényleg elkellt volna, az élesség sem a legjobb, talán a tömörítés okozta. Ami a szerkesztést és vágást illeti, továbbra is úgy érzem jónak, ahogy elkészült, szerintem a főtémáról a víztükör, a távoli part vagy akár a parton lévő növények annyira azért nem vonzzák szanaszét a tekintetet, hogy zavaró legyen, felülről azért nem vágtam többet, hogy a növények épen maradjanak. Gondolom hogy "életlen"-t akartál írni?
Üdv.
István
Szia! Ne haragudj meg, de ez a kép egy családi fényképalbumban remek fotó lenne, de itt én kicsit kevésnek érzem. A pillanat maga nagyon aranyos és jópofa, de akkor lenne az igazi ha jobban ráközelítettél volna a kisfiúra, és igazán a pillanaté lehetne a főszerep! A minőség is kicsit gyenge, az iso 400-at nem érzem szükségesnek, nem hiszem hogy olyan rosszak lettek volna a fényviszonyok...
Üdv!
stefi11 válasza:
Ha esetleg bővebben kifejtenéd mit várnál el minőségben, (a képzaj zavaró talán?). Bizonyára tudjuk, hogy a fényérzékenység a záridő, blende stb. függvénye, ez esetben záridő előválasztásban 1/250 sec. szükséges volt (és ennek következtében az ISO 400 is), mert a kisfiú izgett-mozgott...
A meglátásomban nem csak a gyerek elfoglaltságát, hanem éppúgy a környezetnek a megmutatását is érdemesnek találtam. Úgy érzem nem indokoltad meg eléggé az adott pontszámot.
Üdv.
István
Szerintem több fény nem ártana..
Kicsit sötétnek tünik a kép.
Viszont érdekes beállítás! A gépet egy kicsit lejjebb helyezhetted volna és talán egy közelebbi kép jobb lett volna...
stefi11 válasza:
Lehet, hogy több fény elkellt volna...
Köszönöm a véleményt, üdv,
István
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.