BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,94
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. május 8. 20:16
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: 420mm
  • objektív: Leica
  • rekeszérték: f5
  • zársebesség: 1/200
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Olaszliszka
  • Készítés ideje : 2009-05-08
a magányos fa

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2009. május 11. | 16:06 | efi

általában jók szoktak lenni a magányos fákról készült képek. önmagában a négyzetes vágás is jó, bár szerkesztésében sokkal nehezebbé teszi a képet.
azzal, hogy a fát nagyon kihelyezted a jobbszélre, elvesztette a kép az egyensúlyát. további hiba, hogy a horizont majdnem középen, de legalább feltünően ferdén helyezted el.
nem segíti a képet a fakó, kontraszttalan ég sem, pedig remek felhőid voltak. kicsit a wb is elcsúszott sárgás irányba.
első lépésként javasolnám, hogy alulról annyit vágjál, hogy a kiegyenesített horizont a harmadoló alá kerüljön. ha még van jobbra képed, akkor told beljebb a fát, hogy a lomb a harmadoló környékére jusson és utána vág négyzetesre a képet. ha raw, akkor a sárgából vegyél vissza, ha jpg az alap, akkor a sárgát húzd vissza a highlight részen.
a kontrasztot emeld.

szerintem jobb kép lesz.

csipesz válasza:
Nagyon szépen köszönöm. Megcsináltam amit tanácsoltál és köszönöm, h segitettél valóban jobb lett ugy!

adott pontszám: 3,8
2009. május 11. | 08:07 | Blex

Hali.
Amit elsősorban kiemelnék: a baloldalon ott maradt villanyvezeték (vagy valami hasonló) Ami szerintem a tájképek halála (elveszi a hangulatot, elrontja a táj szépségét)
Szerkesztésben pedig: egyharmad és kétharmad arány előnyösebb lenne, ami még vágással megoldható. Még egy apróbb észrevétel: egy kicsit a fa kifelé dől a képből (nem azt mondom, hogy vissza kéne dönteni vagy átültetni :) ) csak talán a másik oldalról megközelíteni a szerkesztést.
Üdv. és további szép képeket!

csipesz válasza:
Rendben! Köszönöm szépen! Sajnos sok hiba van benne, de tanulgatok még és jo lesz:) "remélem"

adott pontszám: 4
2009. május 9. | 14:59 | dinka93bruno

Szia!
A meglátás nagyon jó, szép ez az egyedüli fa. Viszont az ilyen egyszerű témáknál szerintem fokozottan figyelni kell a kompozícióra, itt ezen van a hangsúly.
Számomra jobb kép lett volna, ha több teret hagysz jobb oldalt (aranymetszés), viszont kevesebbet alul és felül. Vagy az is jó lett volna, ha csak alulról vágsz, és akkor az ég hangsúlyosabb lesz.
Szép kép, szerintem megér még egy próbát az utómunka.

csipesz válasza:
Köszönöm szépen!
Saját kis elképzelésem volt a vágásrol, de már rájöttem, h nem ez a nyerő beállítás. Lehet nem ezt a képet kellett volna feltöltenem. Van ettöl egy jobb amit sajna később vettem észre.

adott pontszám: 4
2009. május 9. | 10:38 | emkorec

Szia! Szép letisztult fotó lenne, nem baj hogy nem harmadban van a fa. Viszont az ég horizontközeli részének zöldjéről csak találgatásaim vannak...vagyis azok sincsenek. Minek köszönhető? Sztem ront a kép élvezeti értékén, olyan mintha nyomtatáskor a fű zöld tintája még nem száradt volna meg és átkenődött volna az égre :-D

De ha megmagyarázod hogy mi volt vele a célod én szó nélkül elfogadom. :)

Szép fényeket!

csipesz válasza:
Szia köszönöm értékelésed, a zöldes átmenet sajnos szerkesztési hiba. igen, elrontottam valamit, és az a maszkolás lehetett lightroomban:S:S sok a tanulni való. köszi mégegyszer!
Szép fényeket!

adott pontszám: 3
2009. május 9. | 09:03 | Yoachim

Szép kép, de sajnos vannak észrevételem vele kapcsolatban. Kevésbé él a kép. Kellene egy kis kontrasztot tenni rá valamint a szaturáción is érdemes lenne növelni. A kompozíciót sem érzem tökéletesnek sajnos. A fa/bokor nagyon a kép szélére került. Ellenpontja nincs neki bal oldalon, ezért az egyensúly billen jobbra. A horizont nagyon középre került. Érdemes lett volna valamelyik harmadba helyezni. Én azt javasolnám, hogy érdemes lett volna 2/3-ot mutatni a vetésből mert az égi kép elég lapos és nem túl szép színű így nem lenne érdemes 2/3-ot mutatni belőle a vetés rovására. Egy átmenetes szürke szűrővel lehetne javítani az égen, de tökéletes úgy sem lenne. Kissé poros, szennyezett volt a levegő ezért nem igazán kék az ég. Lesz jobb is!

csipesz válasza:
Az én ötletem volt a vágás a horizont középre helyezése. Nem tudtam eldönteni, hogy mire hagyjak rá többet. Az égre vagy a zöld részre, igy hát mindkettőt megprobáltam arányosan elosztani. Alapból lejtett az egész terep, igaz ugy is vághattam volna , hogy egyenes maradjon, de ugy akartam előadni, hogy az élethűen legyen mint ami ott van élőben. Az égkék feljebb még rosszabb volt igy abbol vágtam többet.
Ez szerkesztett kép, ha a nyers képet rakom fel valoszinüleg visszadobták volna, az szörnyű. Tehát a megoldás amit tőled és a többiektöl is leszűrtem az az, hogy tanuljak még. De azért köszönöm mindenki értékelését sokat tanultam mindenkiéböl.
Üdv. és köszi

adott pontszám: 3
2009. május 9. | 02:29 | pisti0101

Furcsa lett kicsit a kompozíció.

Az egyhangúságot megtörő elem kikerült nagyon a kép szélére és valahogy ez a négyzetes vágás sem passzol egy képhez amin igazából nincs olyasmi ami indokolná ezt, sőt a horizont hangsúlyossága miatt szerintem inkább a fekvő hosszanti elrendezés állna jól a képnek.
Ezen túl, a horizont majdnem középre került, a felső vagy alsó harmadoló vonalon jobb helye volna szerintem.
Az ég színei elég fakók maradtak, ott inkább az egyenletes, de mély erőteljes kék mutatna jól, vagy esetleg még ezen szép kontrasztos színekkel gomolyfelhők.
A szín kompozíció is jelentősen javulna, ha kerülne valami meleg színárnyalat is a képre. Akár az előtérre(színes bokor), akár a hátérre (naplementekor készült felvétel, narancs/kék színű égbolttal).

A legdominánsabb rész itt szerintem, a horizont, úgyhogy én a fókuszt is oda állítanám a helyedben legközelebb, így az előtér életlensége is fokozatosan vezetné arra a tekintetet.

Mindenképp tudatos próbálkozás, de még csiszolj rajta.

csipesz válasza:
Rendben, nagyon szépen köszönöm!

adott pontszám: 2
2009. május 8. | 23:26 | Nanuq

Sajnos a képed mellett egy igazán szép tájkép ékeskedik (a prakticás), szóval még jobban érződik ezen a képen a kontrasztszegénység, a szürkehályog, a hibás zöldes színegyensúly és a nem túl szerencsés szerkesztés. Sem az égen, sem a fűben nincs olyan érdekes részlet, amely indokolttá tenné ezt a tág szerkesztést, a horizont középre szerkesztését és a fa jobb szélre való szorítását. A horizont bántóan ferde - ha domboldal, akkor is nyugodtan ki lehet ilyenkor egyenesíteni, mert nem érvényesül a görbe, csak zavar a dőlés.
A helyszín nagyon szerencsés, javaslom viszatérni újrafotózásra, ha valamilyen jó felhőzet alakul vagy naplementekor.

csipesz válasza:
Mindenféle képpen vissza fogok térni. A naplementés kép lehet nem fog összejönni mert akkor a háttérben más fák és egy hegy is benne lesz ami rontani fog a kép hatásán. A szerkesztésen javitani fogok és felfogom majd tölteni azt is amit kijavitottam. Megfogadtam tanácsod nagyon szépen köszönöm.
üdv csipesz.

adott pontszám: 3
2009. május 8. | 23:15 | Zsichla Mate

Szia!
Van egy olyan mondás, hogy tájképet csak diára, vagy 21Mp fölötti digire készítünk.
Ezt anno mikor először halottam furcsálottam.
A külömbség annyi ami itt a képeden is jól látszik.
Odavesztek a részletek, persze ez lehetett, a tömörítéstől, méretezéstől, vagy akár az utómunkától is.
A színvilága eléggé kontrasztalan s fakó, ez a legtöbb ilyen típusú gépnek jellemzője, érdemes mindig korrigálni az utómunka elején.
A képed elrendezésileg igen zavaróan hat, a téma kikerült nagyon a szélére, s a bal oldalon lévő villanypóznák is rombolnak az illuzion.
Photoshoppban clonestamp, vagy healing brush toolal, könnyen javíthattad volna.
Élessége a képnek szintén nem az igazi, holott 5ös rekeszen ezzel a záridőval, max szélben lenne ilyen, de persze ez is lehet tömörítés és méretezés miatt.
A gyujtótáv kicsit furcsának tűnik nekem, ez valóban 420mm-en készült volna?
Felesleges telét alkalmazni, ide illik a nagylátószög.
Kicsit mintha leejtene is a képed.
Viszont az ég/föld arány korrekt, s maga az expo nem sikerülhetett annyira rosszul, inkább az utómunka stb hiánya, vagy nem megfelelősége ami a képet ilyenné tette.
Remélem tudtam segíteni, s a következő jobban sikerül!
Üdv!
M.

csipesz válasza:
Igen én is hallottam már ezt a tanácsot, de sajna nincs 21 mp-s gépem csak egy 10-es és már alapjába véve is látom a minőségbeli eltérést. A kontrasztalan és fakó hatás jobban látható a nyers képen, sajnos még tanulnom kell még a szerkesztésen. Már ezen nem javitok inkább vissza megyek és készitek pár képet a Te és a többi hasznos tanácsadó általi vélemények alapján.420mm-en készült igen és kicsit messze is volt tólem. A fa mellett egy külszini fejtés van ahol a bizti ör nem sok időt hagyott nekem a fotózásra. Nincs sajnos nagylátószögüm, a lejtés valóban szerkesztés hibája. Köszönöm az értékelést sokat segitettél a majd ujra elkészitendő képemben!

2009. május 8. | 23:11 | E-lla

Igazából az ötlet nem rossz, hogy egy magányos fa, de ehhez valami plusz kéne még ami felviszi a képet.
pl. érdekes fények, pára, köd, vihar előtt/után stb.
a füvön nem tudom a sötétebb csík utómunka eredménye-e .

csipesz válasza:
Hello! nem utómunka eredménye a csík valószinüleg ott egy törés lehetett amin a fény máshogy tört meg vagy nem is tudom. Pluszt szívesen vittem volna egy meztelen nő képeben de nem állt rendelkezésemre:D de igen igazad van.

adott pontszám: 4
2009. május 8. | 22:52 | ilcsa

Nekem kicsit életlennek tűnik a kép, érdemes lett volna szűkebb rekeszt használni. A 420mm-es fokusztáv meglepő, tájképeket inkább nagylátószöggel érdemes fotózni.Kicsit jobban elmozdóltam volna középről a horizonttal lefelé a fa kerülhetett volna kicsit jobban a jobb alsó sarokhoz közel. Itt szerintem nem érdemes szabályszerűen szerkeszteni, inkább a szélsőséget keresném. Furcsa a horizont feletti zöldes köd. Üdv!

csipesz válasza:
Életlen valóban, sajna nincs széles látószögüm, de mindent megfogok tenni ennek ügyében h legyen. Köszönöm értékelésed, tanácsod megfogadom.

adott pontszám: 3
2009. május 8. | 22:46 | Shariff

Szia!
Szerintem túlságosan kikerült a fa a kép szélére. A fű nekem kicsit olyan, mintha klónozó bélyegzővel lett volna pótolva.
A színek fakóak, egy kis kontraszttal javítható lenne.
Az ég/föld arány jó.
A bal oldalon zavaró a villanypózna...
Nagyon életlen is lett... Érdemesebb lenne magasabb f- értéket alkalmazni.
tájképnél nem indokolt ez a nagy gyújtótáv. Legközelebb érdemes közelebb menni és akár állványt is használni!

üdv.Shariff

csipesz válasza:
Hehe nincs klónozó bélyegző:) ez csak egy búza tábla közepén elkészitett kép egy fárol amit messziröl készitettem sajnos túl mesziröl amibe benne hagytam véletlenül az általad emlitett póznát. Visszatérek állvánnyal és jobb képet fogok késziteni erröl a fárol. Köszönöm hozzászólásod! Üdv.

adott pontszám: 3,8
2009. május 8. | 22:25 | kozzo

Szia!

Alapjában jó meglátás, hangulat. Azonban szerkesztésbeli gondjaim vannak. Min javítanék?
- a fa túl jobbra került
- a mező sok, a mező-ég arány több kellene az ég javára
- a négyzetes vágás ízlés dolga, nekem jobb lenne landscape-ben.

Az élesség én úgy látom előre került.
A horizont jobbra lejt.
Bátrabb utómunkát igényelne (kontraszt, curves, stb)
Egyéni ízlés, de ff-ben szerintem jobb lenne.

Üdv.:
L

csipesz válasza:
Köszönöm L!
Annyi mindent nem vettem észre igy utólag mikor feltöltöttem, h jajj! Igazad van. Nem voltak a fények sem jók mikor csináltam, pont elbújt a nap is. De vissza fogok menni nemsokára és készitek ismét pár képet a fárol. Köszönöm az építő jellegű hozzászólást javitani fogok rajta. köszönöm