Hihetetlen h mien pillanatot kaptal el, ugy h meg az elesseg is a helyen van. Nagy gratula.
Tetszik a szerkesztes, a 8-as jatekos nellkul uress, ertelmetlen lenne a kep, de igy nagyon jo. Az also jatekos nekem nem tetszik, de nem volt mit csinaljal, jo ez igy.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. március 20. 11:36 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 200 mm
- objektív: Tamron 70-200 2,8
- rekeszérték: 2,8
- zársebesség: 1/320
- Készítés helye (ország): Szlovákia
- Készítés helye: Pozsony
Marc Recchi próbal túljárni hovi eszén, kevés sikerrel, a derék hálóőr nagyot védett. Tampa Bay- Slovan Bratislava barátságos jégkorongmérkőzésen készült a felvétel, első fotóim egyike amelyek az új teleobival készültek.
manesz válasza:
Köszi a vélemény, örülök, hogy így látod, másokkal ellentétben.Az alsó játékos, number eight, Mark Recchi(a hoikiban jártasok tudják , hogy kicsoda), cxsak azért maradt mert ő lőtte a pakkot kapura.Üdv
Lehet, hogy megvágtam volna a jobb oldalt, hogy a 8-as ne legyen rajta, de így se rossz.
(Amit dtomika összehord néha, arról oldalakat lehetne írni. Huszonvalahányévesen ő már oktatja a fotózást ezen az oldalon.)
manesz válasza:
Azért ragaszkodtam, hogy Recchhi legyen benne, mert ő lőtt kapura.Van egy megvágott kép , úgy ahogy mondod, ez mintha jobb lenne.Kösz a véleményt
Klasszikus hokifotó. Ráadásul gyorsabb voltál, mint a kapus, mert még össze se tudta zárni a lepkést... Lövő játékos is látszik, nálam ez erős pozitívum.
Egyetlen kiegészítés. Az én ízlésem szerint egy kis világosítás ráfért volna.
manesz válasza:
Aha értem.Megpróbálom mindenestere, csak már croppolt kép és a minősége romlana.Köszi szépen
Nagyon jó őrülök,hogy floridába kitették a képet :D egy fotós oldalon mégis 0 az értéke a képnek! További szép napot!! Kár puffogni.
manesz válasza:
Ok.Puffogásról szó sincs, inkább menj szépen és nézzél szét sport oldalakon, aztan esetleg lesz miről dumálni, esetleg a sajat kertedben is szétnézhetsz, most nem fogok itt személyeskedni , hogy white balance meg ilyenek , miként működnek nálad, meg , hogy a vizísízőknek miért vágtad le a testüket, meg itt sorolhatnám,csak azért nem, mert ennek az oldalnak nem ez a hivatása, csak ezt egyesek nem értik, jobb beleirkalni ilyeneket , hogy 0 a kép értéke.Inkább készíts természetfotókat, mert azt eléggé jól csinálod, jók a képeid, de ahogy észrevettem a sportfotózás nem a te oldalad.S hál'istennek az ilyen vélemények mint a tied, eléggé elenyészőek. Néha az ember kéne tudjon konstruktív kritikát írni, lehet többre megy vele az életben.
Ez a kép úgy ahogy van vérzik. Karót adnék rá szívem szerint mert nem látok benne tudatosságot, riport riport kép de nem sportfotó. Egy ilyen címmel el tudom képzelni egy 3x3 cm-es indexképpel egy újságban.
"Az utolsó másodpercig küzdöttek" vagy valami hasonló. Amatőr jégkorongozóként, és fotósként valószínüleg jobban átlátom a helyzetet, mi hogyan zajlik de ezt a képet kár volt feltölteni. Pláne ekkorában. Egy ilyen tudású csapatnál még barátságos mérkőzésen sem ritka az 50-60 de akár a 100 kapura lövés ennyiből nem sikerült összehozni egy rendes kompozíciót, már ha sportfotóról beszélünk szerintem nem érdem. sry
manesz válasza:
Ha nekedamatőr jégkorongozóként is ez a véleményed , az szomorú. S ha amatőr fotósként, akor meg szomorúbb.Igen vakker , mond meg, tucatfotó.Mindenki tud ilyet csinálni, nem?
Nincs tudatosság benne.Hmm.Érdekes észrevétel.Egy jégkorong mérkőzésen sincs kapura lövés, ennyit csak kéne tudjál.Lehet az amatőröknél van. Ha úgy akarod, igen, kár volt felt9lteni.Akkor kiváncsi vagyok, mi t jelent nálad egy jó sportfotó.Majd megnézem a rieid.Lehet tanulok belőlük. Esetleg majd tarts előadast a hülye floridaiaknak, hogy mi a francért szedték le a képet és miért jelent meg a floridai lapban, írj vakker a zsűrinek, aoknak a hűlyéknek , hogy miért szavaztak a fotóra egy egy pályázaton, biztos nem látták át olyan korrektül a helyzetet mint egy amatőr.Kösz a véleményt.
A kép szerkesztése zavaros. A két alsó játékos nagyon a kép perifériájára szorult. A mozdulatuk nem látszik, inkább zavaróak a felvételen. A felső részen pedig szűk a kép.
Sajnos nem ez az a pillanat, ami látványosan lett volna megörökítve.
manesz válasza:
Sajnálom , hogy így látod. Azért örülök, hogy más, másképp latja.Nem a mozdulata a fontos, hanem az hogy a kapus készül a pakkot a lepkéssel fogni.üdv
Résen voltál, remek pillanat jól kimerevítve. A kompozíció is jó, tetszik, hogy benne hagytad a másik két játékost is.
manesz válasza:
KOsz
valahogyan nem nyerte el a tetszésemet, a kaps botja kilóg a képből az alső két ember nem passzol a képbe, nincs benne izgalom
manesz válasza:
Hát barátom nagyon sajnálom, de nem fogom elfogadnio hasznosként a véleményed, mert nem hasznos, sőt....Amint látom, sportfotózás terén nulla vagy.Ok, nincs izgalom.Majd próbáld te elkapni röptében a pakkot, úgy, hogy a kapus lepkés kesztyűje (a képen a baloldali kesztyű, a gyengébbek kedvéért, az az kedvedért) előtt fagyjon ki, úgy , hogy kb egy ilyen pakk sebessége kb 100-130 km / h. És Marc Recchi (egyik nhl legenda, csakis a te kedvedért) lőtt kapura, egy védőt kicselezve, ne mond nekem , hogy nem passzol a képbe.Ja, az mellékes , hogy a floridai újság is átvette a fotót, lehet nekik jobban passzolt a két játékos a képbe.Egy ilyen helyzetbennem a kapus botjavége a fontos, igaz, hiba annak kihagyása, elismerem, majd javítok szarfotóim minőségén. Addig is várom tovább szánalmas vélemenyeid, könnyes szemekkel, hogy egy ilyen szar fotót sikerült készítenem, további jó fényeket,
Tényleg, minek köszönhetem a 2 est? Nem kellett volna erőltesd magad, miért nem nyomtáal egy nagy 1 est?Azért köszi.
És ne izgulj, nem vagyok híve a bosszúpontozásnak. Majd a Veszprém - ciudad de Real kézimeccsen elgondolkodom, vagy a Magyar-Finn-en, amire megkaptam az akreditációt, azon, hogy miként komponáljam a fotókat. De látom neked is sok képed van feltöltve, úgyhogy tapasztalt ember szart a fotómra, megnyugodtam.
Szép hétvégét
Üdv.!
Igen-igen!! Jégkorong!! A világ egyik legjobb játéka és nem kis kihívás fotózni. Szenzációsan jó pillanatban "lőtted" el. Két apró észrevételem lenne. -kicsit nagyobb zársebességgel talán még Recchi is élesebb lenne. -vágás szűk lett(nem tudom a teljes méretet). Esetleg Recchi derekáig+keze, ütőfogás?! És még ha kiadná akkor jobb lábon a mamut, bot vég, kapuvas teteje?! Szenzációs a lepkésben a korong!!! GRT-GRT!! 4,99-et nem lehet??
manesz válasza:
koszi, hasznos az eszrevetel, terort a msik 2 pontszama, a nicked arra utal hogy nem vagy tavol a hokitol.recchi igy becsuszott a kepbe, ereztem hogy action lesz es razoomoltam a kapusra.igen, volt bovebb latomezo de a vedonek csak a bamba fejet akartam bennehagyni,es az igen, az en hibam az hogy nem hasznaltam nagy zarsebesseget, de akkor lett az obi es sajna nem ismertem ki elegge S a recchi baratod keze nem latszott a kepben mert hattal allt es olyan gyorsan cselezett, hogy nem lehetett kovetni.
P.S. ne haragudj az ékezetek hiányáért, de poorpeter kommentje jókedvre derített
Az expozíció pillanata tökéletes - ez nem csoda, mert felétek azért bőven van lehetőség megtanulni a hoki fotózását (ezt csak az irigység mondatja velem)
Ami méginkább megragadott, hogy nem élted be azzal, hogy van egy bravúr fotód, hanem megpróbáltál még egyet dobni rajta - szerencsére ne valami digitrükkel - a szerkeseztésre gondolok. A vágás során - feltételezem nem ez volt az eredeti méret, de ha igen mégjobb - szépen három szög alakzatba kerültek a résztvevők és a felső csúcsba a főszereplő, a kapus és a pakk. Minden a korongra viszi a tekintetet.
Ahogy kell.
A minőséghez nincs mit hozzá tenni. Azért az nem semmi, hogy ISO200-on lehet fotózni abban a csanokban.
Elteszem a képed, mint egy etalon hoki fotót.
Gratulálok.
manesz válasza:
Örülök a véleménynek, igazad van, egy picit megvágtam a képet, a lényeg a kapusra esett meg apakkra.Nagyon jó fény vlt ott, ezért van az hogy 200 al fotóztam, akkor vettem az obit.
nagyon köszi a véleményt, örülök, hogy tetszik
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.