BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,46
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. október 9. 16:42
  • érzékenység: ISO 100
  • fókusztávolság: kb. 24 mm
  • rekeszérték: f 11
  • zársebesség: 3 sec
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés ideje : 2008-10-07
Megyeri híd

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. november 26. | 21:41 | gregorio

Ne foglalkozz azokkal, akik lepontozzák. Nekik nem tetszik. Nekem viszont igen! Általában olyan képeket látunk erről a hídról, ahol mindkét pillér benne van. Ez más, mint a többi. Érdekes, izgalmas és nem elcsépelt. Nekem átjön, hogy nem csak a híd a téma, hanem a tartókötelek is. is. Gratulálok. 5 pont (sajnos nem tudom adni, mert már elolvastam az értékeléseket. Üdv

platnee válasza:
Köszönöm! Örülök,hogy tetszik! Csak egy pillanatig zavart,hogy lepontozták, továbbra is úgy gondolom, hogy néha többet ér az egyediség, mint az általános tetszési index.
szép fényeket!

adott pontszám: 5
2008. november 8. | 12:54 | bluenails

nem volt meg szerencsem latni a megyeri hidat, de ez a foto igen eredeti szemszogbol mutatja be. Elso pillanatra a kep kozepre szerkesztettnek tunik pedig nem is az. A feszito rud vezeti a szemet es valtja ki ezt az erzest. Otletes perspektiva, gratula!

platnee válasza:
Köszönöm a véleményt!

adott pontszám: 5
2008. november 7. | 15:46 | harmincas

Na ez, kérem, kb. százszor egyedibb és jobb fotó, mint a Megyeri hidas, ami most meglepő módon a nap meg a hét képe. Szuper a perspektíva és a fények is, a kábelek nagyon szépen vezetik a fő témához a tekintetet. Gratula.

platnee válasza:
Köszi! Örülök,hogy tetszik a perspektíva!

adott pontszám: 2
2008. október 31. | 21:10 | k0484k

érdekes de nekem az ég túl homogén...
mi lett volna ha naplemente vagy napfelkelte körül készül a kép pár érdekes felhővel stb... ?

platnee válasza:
Készülhetett volna máskor is, sőt másról is, de nem így történt. Ez az értékelés így teljesen haszontalan, a pont meg indokolatlan (feltéve, hogy szerinted azért 2-es, mert az ég homogén)

adott pontszám: 5
2008. október 26. | 20:21 | ABC

Szép, zaj mentes, szemvezető, elgondolkodtató, megindító...
Kell ennél több?

platnee válasza:
Köszönöm, örülök,hogy tetszik!

2008. október 23. | 10:04 | newgam

Mármint az értékelés avval a részével, hogy "érdekes szemszögből mutatja be a híd egy fontos részletét, nevezetesen magát a a hidat tartó kábelek sokaságát és a fő szerkezeti elemet a pilon felső szárát" ?
:)
Vagy, hogy "dől" a kép?
Ez a 2-3 %, talán valamiféle művészi "megfogalmazás" ?
Üdv!

platnee válasza:
Nem, alapvetően a pontozással nem értek egyet.

A 2 pont az \"elfogadható, unalmas, tucatfotó\" a pontozótábla szerint (maradjunk annyiban, hogy a 2,5 sem jelent ennél sokkal többet). Az ilyen pontszámhoz akaratlanul is ennél kategóriákkal rosszabb, technikailag tökéletlen, fantáziátlan, gyenge minőségű képeket társítok, de nyilván ez az én hozzá nem értő látásmódomból, csiszolatlan szépérzékemből fakad.

Ettől függetlenül az a benyomásom, hogy túlzottan kritikusan, bizonyos (szerintem felrúgható) alapszabályok mentén értékelted a képet. Pl. az, hogy a fő témát elnyomja a tartókötél, elég erőteljes prekoncepciónak tűnik: miből gondolod, hogy az én fő témám a pilon maga?......inkább a pilont pattanásig megfeszülve tartó kötél, és a pilon együttese.

Megnéztem a fotóidat, láttam, hogy te is foglalkoztál ezzel a témával, így feltételezem, hogy van egy kialakult elképzelésed arról, hogy hogy is kell ezt a hidat fotózni, és ez nyilvánvalóan jelentősen eltér attól, ahogy én képzelem.

Ebből adódóan számomra túlságosan szubjektív az ítéleted, a végső kicsengése számomra ugyanannyi mintha csak annyit írtál volna: \"nem tetszik, mert én nem így csinálnám\". Ez persze akár elfogadható is lehetne, de akkor sem igazságos a pont, hiszen szerintem nem lehet unalmas tucatfotó egy olyan kép, ami a te szavaiddal élve \"érdekes szemszög\"-gel operál. Ez itt nekem ellentmondásnak tűnik.

Művészi megfogalmazásról természetesen szó sincs, nem tartom magam művésznek, egyszerűen a saját szám íze szerinti érdekes fotó elkészítése volt a célom, a kifogásolt szűk képtér pedig tudatos vágás......

Egyébként azt,hogy azért töltöttem fel a képet, mert sietnem kell, mielőtt elcsépeltté válik, csak jópofaságnak szántam…..ezzel is lehet vitatkozni, hogy tényleg jópofa-e, nyilván stand-up comedyben gyenge kezdés lenne, de ide talán elég…..

üdv

adott pontszám: 2,5
2008. október 18. | 11:28 | newgam

Igaz, még nincs "rommá" fotózva (de lesz:), azért mostanában csínján kell bánni a róla készült fotók publikálásával.
A Te képed érdekes szemszögből mutatja be a híd egy fontos részletét, nevezetesen magát a a hidat tartó kábelek sokaságát és a fő szerkezeti elemet a pilon felső szárát.
A felső itt hangsúlyozandó, mert erősen torzult a megjelenítése, egy karcsú elemből egy tömzsi, alul vágott, felül beszorított részletet emeltél ki, megtoldva a fekvő elrendezéssel.
Egyszóval túl közel mentél a témához.
A sarokból kiinduló kötél, szinte elnyomja a fő témát, a valóban látványos és látványosan kivilágított nagy "A" betűre emlékeztető szerkezetet.
Zavaró számomra a "liftakna" erős dőlése (mondjuk egy liftnek amúgy sem jönne jól ez a fajta technikai malőr) és inkább ehhez a szemet húzó, harmadolóba helyezett részlethez illeszteném a perspektívát.
Tehát a téma nem elcsépelt, nem unalmas, nem tucat, csak hibás az elképzelés, ami erősen javítandó, de szeretnék látni róla megfontoltabb képeket.
Csak azért elkapkodottan feltenni, hogy ne legyen "túlzottam elcsépelt", az milyen felfogás?...
Erről a hídról öt év múlva is lehet újat mutatni.
:)
Üdv!

platnee válasza:
nem értek egyet

2008. október 14. | 13:45 | dlaci

Technikailag nem találok kivetnivalót ezen a képen. A kompozíció is jónak tűnik, szinte érezhető ahogy feszülnek azok a "kötelek". Az "A betű" kissé ferde tengelye jól kifejezi a feszülséget, hogy meg kell tartani valamit, amit nem is látunk. Talán a fénytükröződés a közeli "kötél" alsó részén egy kicsit zavaró.

platnee válasza:
Köszi a véleményt!

adott pontszám: 5
2008. október 9. | 20:26 | ecchphoto

Szépen és pontosan megszerkesztett kompozíció. Érdekesen különválik az a feszítőkábel,ami mellé kuporgattad az obit, mintha nem is a hídhoz tartozni. Ez a híd nem kevés érdekes szemszöget tartogat nekünk.

platnee válasza:
köszönöm a véleményt!

2008. október 9. | 19:41 | Flashback

Láttam mostanában egy csomó Megyeri hidat ábrázoló képet, nekem ez tetszik eddig a legjobban. Ütős.

platnee válasza:
Köszi, örülök, hogy tetszik!

adott pontszám: 4,5
2008. október 9. | 18:17 | gabormarcali001

én mindenképpen feljebb mentem volna. nekem hiányzik a háromszög teteje, ill. végpontja. sztem nagyobbna élvezhetőbb is lenne, fért még volna pedíg fel...ezt direkt kicsinyítetted ekkorára, vagy véletlen?
nos a színek tetszenek, a vonalak szépen vezetik a szemt, de nekem azok a bal felső vezetékek, kábelek tetszenek a legjobban, azok nagyon hangulatosak lettek...a záridőt jól eltaláltad!

további szép képeket!

üdv:gabor.

platnee válasza:
Direkt vágtam, az volt a célom,hogy mindenhol kifusson a téma az oldal pereméig.

Mindenesetre kösz a véleményt!

2008. október 9. | 18:11 | zso6607

Szia! Az összetartó vonalak nagyon vezetik a szemet az "A" betű felé. Ott a tekintetem valahogy mindig a világítótesteken köt ki. Ezért úgy gondolom, hogy erről a témáról talán jobb lenne nappali körülmények között, készülődő vihar gomolyfelhőivel megkomponált hátterű, a formákat kiemelő ff képpel próbálkozni. De azért ennek a képnek a perspektívái is nagyon jók. Képed kedvet ad közelről is szemrevételezni a hidat (eddig csak a várból láttam 200-as "távcsőn" keresztül). Üdv, további szép fényeket.

platnee válasza:
köszi

adott pontszám: 5
2008. október 9. | 17:49 | roboz

Ez az egyik legjobb, amirt a hídról láttam. Mesteri szerkesztés a fekvő formátumban, jól exponált kép, szép a szürke, jó a háttér és a látható elemek feszültsége. Gratulálok.

platnee válasza:
Köszönöm a véleményt! Örülök,hogy tetszik.

adott pontszám: 1
2008. október 9. | 17:25 | duplareg

Erőltetett próbálkozásnak érzem. Érződik rajta a törekvés, hogy most olyan perspektívából mutatom be, ahonnan még senki. Ám ez csak a legritkábban hoz kiváló maradandó eredményt. Legcélravezetőbb véleményem szerint a hasonló épületek bemutatásakor, a jól bevált perspektívák használata, ám segítségül hívva a napszakok, évszakok, időjárási különlegességeket.
Jelen esetben ha valaki nem ismerné legújabb hidunk jellegzetességeit és kicsit gyengébb képzelőerővel van ellátva, még az sem biztos, hogy felismeri a kép témáját. Már-már áthajlást érzek absztrakt irányba, viszont akkor sokkal kisebb kivágással, kevesebbet mutatva lehetne megoldani.

így, ebben a formában sajnos erőtlen próbának tartom, amely érdekességként megáll viszont közönség elé nem állítanám...

platnee válasza:
no comment!

2008. október 9. | 17:14 | Morten_

végre egy izgalmas perspekívikus érdekes fotó róla!
gratula

Morten

platnee válasza:
Köszönöm a véleményt!