BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,88
KATEGÓRIA: növények
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. november 20. 12:47
  • Készítés helye (ország): Magyarország
Az utolsó rózsa

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 2
2007. november 24. | 12:51 | kolomija

Hát a vélemények számából ítélve sokan köszörülték a nyelvüket a képet látva, sőt bizton állíthatom, hogy teljes joggal, mégis egy pár gondolatot hozzáfűznék én is a képhez.
A kép életlensége, a középre szerkesztés gondolom mindenki által említett probléma. Ezekre nem térnék ki.
Amit javasolnék, és ezt már inkább általánosságban mondom.
A virág sokkal szebben mutat általában ha álló formátumban forozzuk. Picit ez olyan mint a portré. A virág fejét felfoghatod úgy is, mint egy ember arcát.
Mindenképpen álló formátum legyen. A háttér szépen elmosott és túlajdonképpen illik is a rózsaszínhez. Ha a rózsaszín egy picit harsányabb lenne szép lenne a kontraszt.
A bimbó lehet valamelyik harmadolóban, suerencsésebb talán valamelyik felső harmadolót válastani.
A rózsán lévő cseppek, mint az ember szeme...
De itt egyáltalán nem hangsúlyos.
Közelebb kellene menni és kisebb DOFfal jobban kiemelni a szem, a csepp csillogását . Ez egy lehetőség.
Bizonyára találkoztál olyan képekkel, ahol az alany fél feje a sötétbe vész. Én itt ezt el tudnám képzelni. A virág egyik felét erős fénnyel megvilágítani (amúgy is nagyon laposak, csúnyák a képen a fények), majd a világos részre élességet és fényt álltani. A virág egyik fele világos lesz, a másik fele mint a félhold a félhomályba, sötétségbe vész. Ekkor, ha szerencséd van a háttér is egy kicsit sötétedik.
Végül de nem utolsó sorban törekedni célszerű a minél élesebb és zajmentesebb kép megszületésére.
Ez a kép (nem látván az adatokat) nekem zajosnak és életlennek tűnik, ami lehet a miatt, hogy magas volt az ISO vagy hosszú a záridő vagy pontatlan az élesség állítás.

Kezeld úgy a virágot mintha a párodat fényképznéd és akkor talán lesznek még jobb képek...
Ez így számomra igen gyengécske...

Árpád65 válasza:
Köszönöm szépen a részletes,és hasznos hozzászólásodat a képhez.Az ilyen vélemények tényleg hasznosak,és megfogadom a tanácsaidat!

adott pontszám: 3
2007. november 21. | 16:07 | Wiolca

Tudatos és javítandó. Nem jó, hogy a képnek ilyen kis részét foglalja el a téma, a többi tér pedig teljesen üres. Persze a homogén háttér előny, és az élénk színű rózsával is finom ellentétben van a borús, szomorú szürke. Sokat látott, de hálás téma a növényeken megcsillanó vízcseppek. Itt sajna alig látszanak. Szerintem ehhez a témához függőleges vágás dukál, hiszen az alany is függőleges....Jó ez a téma, érdemes lenne még ezzel foglalkozni!

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 3
2007. november 21. | 13:26 | Szeki

Sorry, de ez a képpel minden alapvető hibát elkövettél amit csak el lehet.
A középre komponálással nincs a képben dinamika, a tekintet leragad középen, és nem mozdul ki onnan, így egy kicsit unalmassá válik.
Ebből következik, hogy túl sok a hely mindenhol, én balról és fentről mindenképp vágnék.
Nem tudom h a tömörítés miatt van-e, de a rózsa életlen is.
Plusz egy ilyen szép piros virághoz ez a jellegtelen, szürke háttér nagyon nem illik hozzá.
Viszont a mélységélességet jól választottad meg, nincsenek figyelemelterelő képelemek.
Jah és hát még a keret színe se a legmeggyőzőbb.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 2
2007. november 20. | 20:45 | Diver

Szerintem rózsafotóbol ennél sok érdekesebbet lehet találni ezen az oldalon. Szerintem nézd meg őket. Nagy hibájának találom a képednek, hogy életlen, de a kép nagyságához viszonyítva kicsi a rózsa képe és így olyan semmitmondó lett a képed.
Sajnálom, hogy nem jót írhattam.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 4
2007. november 20. | 19:25 | mesterember

Sokkal szűkebbre vágtam volna, túl nagy az üresség a rózsa körül szerintem.

Árpád65 válasza:
köszönöm,igazad van,elkapkodtam a felrakását a képnek.

adott pontszám: 3,5
2007. november 20. | 18:18 | verajulis

Szia!
Szép maga a rózsa és az élesség is rendben van, de nem tartom előnyösnek a középre komponálást és a szürke hátteret (persze az gondolom adott volt). Én a szárat vagy hosszabbra vagy egész rövidre hagytam volna és ha mondjuk a sarokból indulna ki, bal oldalról vágva egy kicsit, biztos emelne a kép értékén. További jó fotózást!

Árpád65 válasza:
köszönöm

2007. november 20. | 17:13 | nagyzol

Szia
Tetszetős a hangulata,egyszerű,csak így tovább...Technikailag is kiváló .

Árpád65 válasza:
köszi szépen

adott pontszám: 3,5
2007. november 20. | 14:36 | másikvanek

Egy jobb kompozícióval, kis zajszűréssel és egy jó kerettel egy remek virágmakró lehetett volna belőle.
Előbbiből kiderül, hogy mi nem tetszik benne. :)
Üdv.
másikvanek

Árpád65 válasza:
köszönöm

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 14:30 | hex187

Szép a rózsa, de nem találok semmi nagyon különlegeset a képben. Nekem kicsi maga a téma a képen, vághattál volna még belőle.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 5
2007. november 20. | 14:18 | Eszti860206

Szia!
A kép nagyon jó!A háttár nagyon jól el van mosodva ezáltal a rózsa kielmelkedik a háttérből!
Szóval egy szó mint száz nagyon gratula szép a rózsa nekem be jött!

Jó fényeket!
E

Árpád65 válasza:
Nagyon szépen köszönöm.

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 13:48 | Zuzmo

Szia,
Én ezt a rózsát egy kicsit másképp komponáltam volna. Pont középre helyezve nem túl szerencsés. A háttér viszont homogén, ez tetszik. A mélységélessége is egy kicsit szűk , én nagyobb mélységélességel csináltam volna. A kép megvágva , mondjuk a szár a bal alsó sarokból indulva, és a szirom a jobb felsőben végződve talán jobban hangsúlyozná a rózsát.

Árpád65 válasza:
igazad van,köszi

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 13:26 | ovarnet

Próbálkozásnak nem rossz a kép, de vannak hibái.
Egyrészt nagyon középen van a rózsa. Másrész igen keveset mutatsz belőlle. harmadrészt sok fényt kapott és a baloldala kiégett.
Célszerűbb lett volnapl. átlóban bedugni a képbe és bátran tovább, hogy ne legyen körülötte sok üres rész. A kiemelés viszont szép.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 13:04 | almitra

Sajnos életlen, ami egy ilyen kép esetéében elég nagy hiba, és a kompozíció se az igazi: állóképen jobban mutatna. Így fölösleges az a sok tér mellette - fölötte. Pedig a színek szépek, és a háttér is tetszik, meg a keret is hozzá!

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 2,5
2007. november 20. | 13:04 | keplovo

Egy jó kép minden része egyformán fontos. Ebből az következik, hogy ha vannak felesleges részletek, akkor azokat ki kell szedni. Itt is ez a helyzet; a rózsa képéhez semmit se tesz hozzá az unalmas szürke háttér. Én egészen szűkre vágnám.
Másrészt a fókuszsíkot nem igazán sikerült eltalálnod. Ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül élesnek kell lennie a képnek, de azt el kell dönteni, hogy fókuszba rakod-e a virágot, vagy nem. Utána még a mélységélességgel is lehet játszani.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 13:03 | EOSztéta

Szerintem meg lehetett volna picivel még kreatívabban közelíteni a témát.
Pl. kicsit fakóbbra a rózsa színeit, a hátteret pedig teljesen ff-re, vagy más monokróm színre, ez szerintem elég hatásos.
Ha már középen a virág, vághattad volna négyzetesre, kevésbé volna zavaró a kétoldali üres tér.
Az élessége sem a legjobb.

Árpád65 válasza:
köszi

2007. november 20. | 12:59 | brekk

életleg = életlen
bocsi:)

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 2,5
2007. november 20. | 12:58 | efi

kicsit bizonytalan a fokusz helye. szuk melysegelesseg hatranya, ha nagyon a szelre kerul, akkor kifejezetten elettlennek hat a kep. a baloldala a kepnek teljesen felesleges, kicsit dontve a sarokbol futtatva jobb hatas erheto el.
igy kicsit ures a kep.
bocs.

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 3,5
2007. november 20. | 12:58 | Zoran_2

Sokkal jobb lett volna, ha nem szerkeszted ennyire középre a rózsát, és túl nagy térbe helyezted. Vagy közelebb kellett volna menni, vagy jobban vágni, szerintem. A háttér homogén jellege tetszik,
Üdv. Zoran

Árpád65 válasza:
köszi

adott pontszám: 3
2007. november 20. | 12:55 | brekk

Szia!
Az ötlet tetszik, a szép színek a szürke háttér előtt, amivel viszont gondom van: egyrészt életleg a virág, másrészt pedig nincs egyensúlyban a kép azáltal, hogy középre szerkesztetted. Szerintem itt szerencsésebb volna a bal alsó sarokból indítani a szárat, vagy ha nem is pont a sarokból, de balrább tenni az egészet.
Nekem speciel a keret sem igazán jön be.

Árpád65 válasza:
köszi