Ez tetsztik, itt újra jó a sziluett, szépek a szynek, jó az utómunka, nagyon kemény a sok covbojkalap, szinte érzi a rodeot az ember.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. június 11. 16:49 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Kincsem Park
rodeo show nap - Kincsem Park 6. kép 5.kép
fulig jimmy válasza:
köszi szépen. pláne, hogy a szemébe néz az embernek az egyik.
Elolvastam a dimitris eszmecserét :)
Dimi mondta, hogy a kedvtől is függ az, hogy tetszik-e egy kép. Én rögtön a zenére gondoltam, ha pl sz*r kedvem van, akkor olyan zenét rakok be, de ha jól érzem magam, akkor meg valami pörgőset, hangulathoz illőt. De tovább gondolkodtam, mert van, amikor rossz kedvem van és olyan számot is hallgatok és az segít is kiadni magamból valamennyire és van amikor rossz kedvem van, és egy inkább vidám számot hallgatok meg és az is segít valamennyire.
Na ezt most jól megmondtam, szóval igazán a kedvtől csak kicsit függ az, hogy mikor mi jön be, persze van hogy annyira le vagyunk nyomva, hogy, ha berakjuk a U2tól a beautiful dayt inkább csak tovább átkozzuk a világot. És aztán berakunk valami lassút, hogy lenyugodjunk. Na kezdek én is összezavarodni, a lényeg az, hogy ha valami igazán jó akkor az befolyásolhatja a kedvünket és ha magunk alatt vagyunk, ha meg ugrálunk örömünkben ugyanúgy jó hatással van ránk, Nem azt mondom, hogy meglátunk egy fantasztikus képet egy csapat afrikai éhező árváról és felnevetünk, de ugyanúgy elgondolkozunk rajta, ha jó ha sz*r kedvünk van.
Nem tudom mennyire érthető, amit írtam. Ha idáig elolvastad, akkor nagyon gratulálok :))
robi
fulig jimmy válasza:
:)
tényleg nem egy könnyű olvasmány, de hát pont ezen gondolatkitöréseknek van igazán ereje és ezeken lehet ám igazán filozofálgatni, szóval szeretjük az ilyen kusza gondolatviharokat:)
az első bekezdéseddel kapcsolatban...
benne van a lényeg, csak nem írtad le konkrétan...tehát szereted te a vidám, pörgős és a mélabús, szomorúbb dalokat is...csak tudod mikor melyikhez kell nyúlni hogy jól, jobban érezd magad...de -és itt jön a lényeg- ha rossz kedved van, attól még nem mondod egy vidám zenére, hogy szar és ha jó kedved van nem mondod csak azért mert jó kedved van egy szomorú, mélabús zenére, hogy szar...
tehát hangulattól független, függetlennek kell, kellene lennie az, hogy számunkra tetszik e egy zene, vagy kép...
persze ez nem zárja ki azt, hogy hangulatunktól függően inkább ilyen, vagy olyan zenét vagy képeket nézeget az ember...
a második bekezdéssel kapcsolatban...
a zene egy kicsit azért másabb szerintem mint a kép...az még jobban elrugaszt minket a földi dolgoktól...tehát ott megértem, hogy jobban hangulatfüggő egy-egy dal megítélése az embernek...
de a fénykép helyzete számomra permanens...ha egy kép jó, "működik" akkor az, ha jó, ha rossz kedvem van ugyanolyan értékes, vagy nem értékes számomra...talán tudat alatt lehet, hogy egy hangyányit befolyásolva vagyok a hangulatom által, de az biztos, hogy ugyanúgy a helyén kezelem azt a képet...
olyan van, hogy az ember ahogy változik, egy képet is máshogy lát..de ennek semmi köze a hangulathoz...
általában ez abban az irányban nyilvánul meg nálam, hogy az idő múlásával a régebbi képeimet sokkal kevésbé szeretem (ez nem jelenti az, hogy nem lenne úgyanúgy a részem, csak azóta változtam, de ahhoz hogy értékelni tudjuk a jelent és fejlődni tudjunk, a multat is el kell fogadni...lehet nem szeretni, de tiszteletben kell tartani, hogy az is mi voltunk)
a másik eset, hogy az idő múlásával egy kép, amit anno nem nagyon tartottunk sokra valamiért megtetszik nekünk...no ez nagyon ritka...de a két pillanat közötti ránk hatott érzések és végbement látásmódbeli változások ritkán ilyen irányban is hatnak...szerintem...
köszi szépen a gondolataidat egyébként...
no, most te is kaptál egy nem oly könnyen emészthető csontot:)
Hat ennek a kepnek vannak olyan objektiv jellemzoi, amitol jo lesz barmikor es barmeddig.
Egeszen jo aranyokban vannak az arnyekok meg az eg. A visszapillanto k.b. meretkeben megegyezik a cowboy fejekkel. A cowboyok kozotti ter annyira szuk, hogy onallo eletet kezd elni az agyunkban.
Szoval jo, de szerintem altalaban ez nem eleg ahhoz, hogy megfgojon valakit. Ahhoz kell a nezonek is hozzajarulnia kell. Es az mar az o tapasztalatan is mulik.
Ha egy UFO ide jon, akkor nem fogja erteni, miert jo ez a kep.
Nekem gyakran van az, hogy a Magmumos kepeket nezegetem, es nem jonnek be. Pedig biztos nem bennuk van a hiba.
Na.
Nem hiszem hogy vitatkoznek vagy meg akarnalak gyozni, csak ugy mondom, aztan majd lehet elgondolkoztato:)
fulig jimmy válasza:
ez természetes, hogy a nézőn is múlik. s egy kép hogy jó e vagy sem, egyetemlegesen sose mondhatjuk ki úgy igazából. azt mondhatjuk, hogy nekünk tetszik vagy valakiknek tetszik, de lehet másoknak nem. és a -másoknak nem-ben nemcsak azok vannak, akik nem látnak, hanem azok is akik, jó fotósok, de valamiért nem az ő stílusuk...
Már egyébként mi a fenéért ne lehetne egy Magnumos képben hiba? ki írja azt le, hogy egy magnumos képnek feltétlenül működnie kell...attól még, hogy fenn van az oldalon nem kell azt hinni...
és mr. vignette! sürgősen hagyd abba ezeket a fölösleges utolsó mondatokat, hisz tudod, hogy ezen eszmecseréknek van igazán értelme...a hajbókolások nem visznek előre...éppen ezért tartom azt a legtöbbre, ha őszintén és bátran leírja valaki a véleményét azon kép alá, akinek a képeit szereti, mert pont ezzel tiszteli meg őt igazán és ezzel tehet a legtöbbet...
szal ez nem meggyőzés, nem vita, hanem a gondolatok ütköztetése, egészséges kritika! szal mindig csak bátran, szedd szét a képem ha kell és nehogy oda írd nekem a végére, hogy nem vitatkozásból írtam -mással tőlem finomkodhatsz-, mert akkor egy Fülig Jimmys visszakéz repül:)
fulig jimmy válasza:
ezt úgy értettem, hogy számomra ha egy kép jó azt nem befolyásolja, hogy milyen kedvemben vagyok...
ha működik, érzelmeket vált ki, ezt nem befolyásolja, nem hagyom, hogy befolyásolja a kedvem...
nem is tehet erről egyikünk se...de lehet, hogy máshogy gondolkodunk erről, ami rendjén is van.
Főleg az előzőleg feltöltött képed mellett érezni a hasonlóságot, igaz "csak" kompozíciójában, de mégis gyengítik egymást emiatt, pedig külön-külön mindkettő jó.
fulig jimmy válasza:
igen, a két utolsó kompozícióilag tényleg hasonlóak és nem oly szerencsések ebből a szempontból egymás mellett...de a cselekvés időrendi és egymáshoz kapcsolódása miatt nem tudtam és nem akartam más sorrendbe rakni...de igazad van...köszi szépen a gondolataidat.
Nos. Megnyitottam az összeset kicsiben Nálad a riport kategóriádban és azt kell, hogy mondjam vagy ezt, vagy a másik autós képet kivenném belőle, amennyiben sorozatot szeretnél belőle összeállítani. Ott vannak szabályok, amiket ugyan fellehet rúgni, de nem mindet. Két hasonló témájú kép, - még, ha mindkettő nagyon jó is - egy sorozatban üti egymást. Én talán a másikra szavaznék, nem azért mert ez nem tetszik. Picit lehetne "keményebb", kontrasztosabb, akkor jobban kivehetők lennének az alakok tükröződései a kocsin.
fulig jimmy válasza:
nagyon szépen köszönöm a gondolataidat...igazán hasznos. igen, tudom még, hogy igazán sorozatban, sok kép egy koncepcióra való felfűzésében még rendesen van mit fejlődnöm...de nem izgulok, mert tudom, hogy ez (legalább is számomra) a legnehezebb része szinte a fotózásnak...egy riportot olyan sorozatba alkotni, ahol a képek egymás után nemcsak jó sorrendben vannak, hanem képileg is tökéletesen a helyén vannak, hogy mi mi után jön időben és témában egyartánt és ne üssék egymást, s ne is gyengítsék...
azzal kapcsolatban, hogy két kocsis kép nem fér meg egy sorozatban...szerinem ez nem probléma, ha máshogy szerepel a képben...egyébként lesz is még egy harmadik, pont a következő, de azt nem tudom kihagyni a sorazatból:)
köszönöm szépen Unicornis...igen jól látod, a sorozat jelző túl nagy megtiszteltetés lenne talán ezekre a képekre (mert ahhoz kell a legmagasabb szintű tudatosság)...de a célom az, hogy egyre közelebb legyek hozzá...
fulig jimmy válasza:
köszi! remélem egészen a következő képig:)
na ez is szuper lett nagyon!
bár egy kicsit kék túl lett!még az árnyékos részeken is!jobb lenne ott kicsit sötétebben...
de a kompozíció az nagyon ott van!
kezdem megérteni és megszeretni ezt a nézőpontodat amit ezzel a rodeós sorozatoddal mutatsz be!
az alsó perspektíva nagyon jót tesz a képnek!
olyan nem is tudom milyen hatást ad!
olyan tiszteletreméltóvá és erőssé teszi a két cowboyt ahogy a két nagy autó is a kép közepébe feszíti őket!
a visszapillantó tükör meg külön jó hogy ott van!anélkül már túl szimetrikus lenne!
tetszik!
fulig jimmy válasza:
az árnyékos részeket visszahoztam...itt is 2 verziót csináltam a végére...egyik az kicsit sötétebb volt a mély tónusokban...a pillanatnyi döntés eredményeként ez tetszett jobban...
örülök,hogy tetszenek a nézőpontok, a sorozat Laca, köszi a véleményed.
fulig jimmy válasza:
köszi.
ha egy kép tetszik vagy sem, kedv kérdése, akkor az nem jó jel szerintem. legalább is számomra.
fulig jimmy válasza:
Köszi Dénes, örülök hogy tetszik.
igen, egy cseppnyi alexpó, jaja...
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.