Az a hal tényleg kell oda, de valóban nem lehet (ekkora felbontásnál) észrevenni az utómunkát. Viszont ha már PS, a bal alsó sarokban a kontúroknál a lilás elszíneződéseket is ki lehetett volna 'csalni'.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. március 8. 15:39 - érzékenység: ISO64
- rekeszérték: f2,9
- Készítés helye (ország): Maldív-Szigetek
- Készítés helye: Bandos
Jobb cím nem jutott eszembe.
es en sem vettem eszre. de javamra legyen mondva, hogy sosem figyelek ilyesmire, es nem is erdekel, ha a kep szebb lesz tole. :D
Haniboy válasza:
:-) Igaz, nem egyszerű észrevenni, nem is azért mondta.
erdemes olvasni az ertekeleseket, mert jokat rohog az ember!
ezen a kepen en sem latok beegest, lehet a nagy kontrasztok miatt kaprazik a szeme nemelyeknek. altalaban, ha beegest gyanitok, ami meg zavaro is, kinyitom PS-ben, es megnezem a pipettaval. ha nagyon ugyanaz a szinkod jelenik meg egy kiterjettebb mezon, akkor valoban beeges. maskepp nem jartatom a szem feleslegesen.
itt szemmel lathato hogy nincs beeges, de van akinek tul vilagosra van allitva a monitora. egy jo baratomnak pl tul sotetre, ezert minden kepre azt mondja h kar hogy ilyen sotet :))
aztan megmutattam neki mire valo az a gomb a kepernyo alatt :D
azota nincs ilyen probblemam
udv, loriatya
Haniboy válasza:
Hát igen. Megjegyzem a bal felső halat én tettem oda PS-el, de azt nem vette szre egyik agytröszt sem :-))
Szerintem víz alatti tucat fotóval van dolgunk... Írta az előző hozzászóló. Tucat fotó vagy nem nagyon szeretem a tengeres, erdős, bármilyen tájfotót. Olyant fotózunk le ami nekünk tetszik. A készítőnek bizonyára a készítéskor nem az járt az eszébe:tucatfotó, egyedi lesz vajon?
Haniboy válasza:
Az előző hozzászóló egy idióta. A tucatfotó kifejezés pár emberkének a mániája.
Haniboy válasza:
Szerintem meg egy tucatvéleménnyel van dolgunk. Megalapozatlan, és butaság amit írsz.
sziasztok értékelők!
Örülök hogy a véleményem vitát váltott ki.
Véleményt el lehet fogadni és visszautasítani.
Akik jó és kiváló véleményt alkottak erről a képről és a véleményem nem értették, azok képei között egyetlen vízalatti remeket sem láttam. A beégés a fehér homok kontrasztjából adódik a sügér alatt, mely rövidebb záridővel "élne", magyarul szinte lehetne látni a homokszemeket. A másik része a kép alján középen elhelyezkedő korall teteje, ami szintén túlexponált. Ebben a mélységben még sok a fény és ez a hiba oka! Visszaolvasva és az értékelők vizalatti képeit nézve, aki látott már halakat és azok környezetét élőben, szinte egyhangu volt az égés duma, a többiek egyetlen képet sem készitettek vizalatt.
Gamo és Diver jótanácsokat irt, ezért nem indokoltam véleményem hosszabban.
Szerintem ha ezeknek az embereknek (és talán az én) képeit megnéznéd mielőtt visszairsz, lehet hogy a te monitorodban lenne a hiba! A háttér kékségénél van eltérés középen amit emlitettem, de az a probléma, hogy egymás mellett és nem a mélység miatt. A bal oldal sokkal sötétebb!Ez akkor szokott előfordulni, mikor utómunkánál túlhuzzák a szineket.
Remélem igy már érteni fogod.
Tenni fogok fel képeket rövidesen, kritizáld nyugodtan és nem sértődök meg! :D
Birdie kritikája vicc ebben a témában.
Ha felteszel 1 fotot, akkor viseld következményeit és ne keress kibúvót a készités nehézségére és a gép állitására.
Ha merülni és fotózni szeretnél vizalatt, kerss fel minket és teljesitjük álmaid a Manták között!
pár képem nézheted : http://konnyubuvar.hu/index1.php?main=galeria&menu=3&galeria=1
Jó fényeket!
Haniboy válasza:
Hát ha kigúvad a szemem, akkor sem látok beégést. Max egy kicsit életlen a jobb alja. De ez mellékes. Egyébként minden hasznos tanácsnak örülök, talán csak a beégés dolog idegesít fel egy kicsit. Egyszerűen nem tartom fontos dolognak. Ha beégett, hát beégett.
A képeidet megnézem természetesen, mert ezen a téren (is) van még bőven tanulnivalóm.
hmm valamiért nem tudok hozzászólni a fórumon a témához..de láttam, hogy ez a kép van megemlítva
és bár igaz, hogy a kiégett részt megjegyezni nem épp szerencsés ennél a fotónál, de azért megjegyezném, hogy valóban nem látszanak részletek itt a jobb sarokban..
Birdie arról beszélt leginkább, amikor a fehért kapjuk emiatt, vagy rosszabb esteben megmentőleg némi szürkét belehúzva. de emellett lehetnek teljsen színes részeknél is úgynevezett kiégések..(csupán legkönnyebben a világosnál mutatkozik, ezért szokott fehér lenni)
annyit akarok kihozni belőle, hogy bár nem a legteljesebb és a valódi értékeit fedi az az értékelés, amit TOK írt..de nem kell visszautasítani az észrevételt..
szerintem
nem is neked szánom ezt, inkább oda, ahol végül ez a nagy és hosszú vita kialakult..
Haniboy válasza:
Értem
itt egyetlen beégés van
az TOK "beégés" dumája.
azért tényleg jó lenne, ha ezt a szót nem hasnzálná mindenki alapvető ismeretek nélkül...
Haniboy válasza:
Hááát. Pedig ez egy nagyon népszerű szó errefelé.
látom picit nehezen tűröd a kritikát, da ha a jobb alsó felét megnéznéd, akkor az be van égve.Picit furcsálom a víz szinét.( egymás mellett van nagy eltérés) ez túlszaturálásnál szokott előfordulni.
Mielőtt indoknád hogy Te ott voltál, és is voltam ott és még sok helyen...
ahogy néztem más is irta!! azt sem viselted el...
akkor minek teszel fel képet???
Haniboy válasza:
Másképp látjuk a dolgokat. De pl a 2 mondtaos véleményt, pl túlszaturált, és beégett nem tudom elfogadni. Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem értek vele egyet.
Régi téma ez a beégés dolog, és igazából ez amolyan fotozzos \"szakkifejezés\" Ha valaki nem tud értelmeset mondani, akkor beégett.
De ha már beégés: szerintem azokra a fotókra szokták mondani, ahol a kép bármely területe annyira túlexponált, hogy minden szín eltűnik, azaz fehér lesz. Ezen a képen pedig sehol nem látok ilyet. Ha én látnám, hidd el nem tiltakoznék ellene.
(egymás mellett van nagy eltérés)ezt nem értem. Mi mellett?
\"Te ott voltál, és... \" Teljesen mindegy, hogy én ott voltam, semmi köze az egészhez. Attól, hogy ottvoltam, nem feltétlenül kell jó képet készíteni.
Sőt. A vízalatti képeimnek a nagyrésze gyakorlatilag használhatatlan, mivel egyáltalán nem értek hozzá. Ezért feltettem ide, hátha kapok értelmes segítséget.
Erre miket írnak? beégett, túlszaturált, jééé, még egy színeshalacskás kép........ Mit lehet ezekből hasznosítani??? Áruld már el nekem légyszíves.
Haniboy válasza:
+szaturáció 0 És nincs beégve. Lehet, hogy nem a nap fotója, de az állításaid közül egyik sem fedi a valóságot.
Azért ajánlom figyelmedbe ezt a fotót és az értékeit amivel megfotózta az Úr !
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=44366
Üdv " István
Haniboy válasza:
Egy diás vakus képet nem lehet összehasonlítani egy ilyen csoffadt kis gép képével. De meg kell hagyninagyon klassz kép.
Talán jobb, ha a fotóm beszél ! Nézd meg ! A címe "Figyellek" Tegnap este töltöttem fel !
Üdv" István
Haniboy válasza:
Megnéztem, írtam rá, várom a többit. (akár emailben)
Ha figyelmesen elolvastad volna amit írtam akkor láthattad volna, hogy azt írtam 10m-ig ! Ebben talán a 3-4m is benne van ! A rekeszérték szűkitése nem igazán értem miért vonja magával az idő csökkentését ?!
Egyébként a rekesz csökkentése nem vonja maga után a halak bemozdulását ! Semmi köze hozzá ! Ezt a záridő befolyásolja amivel fotózol ! Szerintem !
Láttam e már halat ? Ezt a sértést inkább fel sem veszem, de talán ne írj ilyet egy számodra ismeretlen embernek aki talán próbál segíteni, hogy legközelebb jobb fotót csinálj !
Lehet, hogy ez a számodra ismeretlen ember többet fotózott már a víz alatt mint Te ! Hm ? Nem lehet ?
Üdv' István
Haniboy válasza:
Ha szűkítem a rekeszt, csökken a zársebesség. (vagy túl sötét lesz a kép)
Ha csökken a zársebesség, akkor bemozdulnak a halak.
Lehet, hogy félreérthető voltam: láttál e már ilyen körülmények között halat?
Lehet, hogy többet fotóztál a víz alatt, de hát kkor mutass is meg belőle valamit.
Nem tudom milyen géppel csináltad ezt a fotót, de gyanús, hogy vaku nélkül készült kb. 10 m mélységig, mert viszonylag jól látszanak a halak árnyékai. Szerintem jót tett volna a képnek, ha az alsó részéből majdnem a sügér árnyékáig megvágod, így eltüntek volna a beégett részek ! A rekeszt, ha jobban szűkíted élesebbek lettek volna a halak és sötétebb a háttér kékjeés így talán a szemcsézettség is jobban eltűnik illetve egy kis utómunkával eltüntethető !Még egy ötlet : én kicsit jobbra húztam volna a képet, hogy nagyobb hely legyen a sügér elött így jobban érvényesűlt volna az, hogy hová tartanak a halak ! Remélem nem veszed rossz névan amiket írtam ! Üdv' István
Haniboy válasza:
Sealife DC600-al készült. Kicsi kompakt kimondottan vízalatti gép.
Nem tudom honnét vetted a 10 métert, de ez kb 3-4 m mélyen készült.
A képen nincs beégett rész, elképzelhető, hogy a monitorodban van a hiba.
Ha jobban szűkítem a rekeszt, akkor jelentősen csökken a záridő, és a halak nem élesebbek lesznek, hanem teljesen bemozdulnak. Ugyanis elég gyorsan úsznak.(nem tudom láttál e már élő halat)
A szemcsézettség a korallhomok miatt van, és nem a rekesz miatt.
Jobban nem lehetett jobbra húzni a képet, illteve a hely adottsága miatt nem volt értelme.
Egyáltalán nem veszem zokon az általad írtakat, csak nem értek egyett velük.
A szabadtüdős merülésnél nincs idő és lehetőség arra, hogy egy képet különféle beállításokkal végigpróbálj. Egyrészt, mert elfogy a levegő, másrészt mert elúsznak a halak. Arrór meg nem is beszélve, hogy nincs az a vízalatti gép, amelyiknek normálisan lehetne látni a keresőjében a víz alatt. Próbáld ki, és akkor rájössz, hogy nem is olyan hű de egyszerű.
Korábban már adtam pontot a képedre, az előző értékelésnél már nem tudtam. Különben azért adtam 5-öst, mert látszik a képen, hogy nem volt egyszerű összehozni. Szabadtüdővel nem könnyű, lenn maradni, a fényképezőgépet jól beállítani és pozícionálni. Ráadásul közben a levegő is elfogy.
Ezért, ha valaki azt hiszi, hogy egy ilyen képeslap könnyen összehozható, akkor előbb próbálja meg, azt követően értékeljen :-)
Üdv.: GaMó
Haniboy válasza:
Igaz, elfelejtettem. Na nem reklamáltam, hanem tényleg hasznosnak tartottam amiket írtál, csak nem tudtam kreditet utalni. Na majd a következőre :-)
Sok okos emberke van itt, de én ponttól függetlenül csak azokat fogadom el, amelyikben értelmes magyarázat, tanács van.
A búvárvizsgát is le szeretnénk rakni, hogy el tudjunk menni mantatúrára, meg ilyenek. Úgyhogy remélem jövőre sikerül jobb képet is alkotnom.
Pár hasznos tanács, vízalatti fotózáshoz:
WB most tökéletes, no komment. Komponálás: célszerű, a halakat picit alulról fotózni, ez pár halnál sikerült is, sokkal jobban mutatnak, mint a többi. A gépet ilyenkor le lehet rakni szinte a talajra. Fontos, vízalatt akkor jön ki a vízhatás, ha a horizont fölé fotózunk. Ilyenkor a víz felszíne is szokott látszani, ami kimondottan feldobja a képet. Sokak szerint emiatt az állított képformátum a célravezetőbb. A beépített vakukat, csak éjszakai merülésnél és közelre érdemes használni, különben foltos lesz a kép. A külső vaku akkor jó, ha minél messzebb van az objektívtől. A rekesz a lehető legkisebb, a záridő is minél rövidebb, annál jobb. Szerintem ha pár hal bemozdul, az csak mozgalmasabbá teszi a képet, - ha különben minden éles.
Másik fontos, nem mindegy, hogy milyen irányból süt a nap, és mi a háttér. Erről sokat lehetne írni, de egyszerűbb, mindig pár tesztképpel kipróbálni és a legjobb irányt alkalmazni. Ez persze csak digit. géppel tehető meg. A többi "szabály" a vízfelett is ugyanaz, így azokról nem írok.
Üdv.: GaMó
Haniboy válasza:
Köszönöm szépen a tanácsokat. Itt már gyakorlatilag a sziklákon hasaltam, egy sziklába kapaszkodva és palack nélkül épp készültem megfulladni :-)
A képeidet nézve, megdöbbenve láttam, hogy 14m mélységben ISO 100-as érzékenységgel 1/160 volt a záridő. Ez a gép viszont képtelen volt hasonló eredményt produkálni, ami igen bosszantó volt. Gyakorlatilag az élességállítás is véletlenszerű volt. kb 3000 képből jó ha 100 tekinthető használhatónak. Mindenesetre a tanácsaidat megfogadva jövőre igyekszem jobb képeket csinálni, mert téma az van bőven.
A tanácsért szívesen adtam volna kreditet, de mivel nem pontoztad, nem engedi.
jah bocsi :)
a színes halakra gondoltam. amik nem túl szerencsésen pont a korallra úsztak, így elvesznek benne.
Haniboy válasza:
Jah. Értem
bár nem értek a víz alatt fotókhoz, de kellemes ez a látvány. szép ez az átlós szerkesztés, a jobb oldalon a halacska kiegészíti azt a sarkot.
ami nagy kár, hogy a színeskék pont a korallokon vannak, így nem látszanak annyira
Haniboy válasza:
Bocsi, de ezt nem értem "színeskék pont a korallokon vannak, így nem látszanak annyira"
aranyos, nem a legjobb tengerparti képeslap-fotó.
A pontozásnál nem a technikai dolgokat vettem figyelembe, hanem úgy összességében az egész képet. Olyan középszerű, már sokszor látott (jobb kivitelezésben is) fotó. Szerintem manapság ilyen képeket max a saját szórakoztatására csináljon az ember, mert mindenki annyi ilyet látott már, hogy mint ahogy pl. most én, semmi érdemit nem tudunnk hozzáfűzni, csak bólintva tudomásul vesszük, hogy jé, ismét egy szép szineshalacskás kép.
Haniboy válasza:
Amikor valaki elmegy egy szép helyre, és egy általa sosem látott világot próbál megörökíteni, nincs könnyű dolga. Már csak azért sem, mert vízalatt fotózni korántsem olyan egyszerű, mint ahogyan azt képzeltem. Azért is raktam fel ide a képet, hogy hátha kapok olyan tanácsot, amit a javamra fordíthatok. De nem kaptam, úgyhogy sok értelme nem volt. A képeidet és az értékeléseidet nézve viszont nagyon elcsodálkoztam. Ugyanis nagyon nincsenek arányban egymással. Értelmes tanácsot nem tudsz írni. A képeidről, meg jobb nem is beszélni. A tetszik, nem tetszik, szép nem szép értékeléseidet nem tudom ki veszi komolyan.
Nem értek a vízaltti fotózáshoz, biztos nehezebb, mint szárazföldöm. Viszont ez egy szép fotó. Szépen szerkesztett, a színek gondolom a víz miatt nem annyira élénkek. A jobb sarok egy kicsit tulexpósnak tűnik nekem. Összhatás viszont, a látvány miatt nagyon tetszik. Zoran
Haniboy válasza:
Köszi. Érdekes amit a túlexpóról mondasz. De a fehér korallhomokot amúgy sem egyszerű lefotózni. Abszolút nem értek veled egyet de elfogadom, hiszen ha úgy látod, biztos úgy is van.
A kép olyan éles, hogy kenyeret lehetne vele vágni! :D:D
Komolyra fordítva a szót: nagyon jók a színek és az elrendezés is. Az egyetlen dolog, ami a szemembe tüske, hogy túlságosan hangsúlyos a kép jobb oldala... Lehet, hogy szőrszálhasogató vagyok, de gondolom a -0.1 pont miatt nem fogsz sírógörcsöt kapni. :-)
Haniboy válasza:
Nem kapok sírógörcsöt. Viszont az, hogy túl hangsúlyos a jobboldal az egy adottság. Hiszen egy korallzátonyt nem lehet kétoldalra betenni. Köszi az értékelést.
A képalkotást és az élességet lehetne kritizálni, de most nem teszem. A színek meglepően jók. Vagy jól beállítottad a WB-t, vagy csak pár méteres mélységben készült a kép.
Szép helyen jártál, grat. a képhez.
Haniboy válasza:
Köszönöm. Manuális wb-vel készült, sokadik próbálkozásra.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.