- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. február 26. 08:27 - érzékenység: 1250
- forrás: negatív
- objektív: 17mm
- rekeszérték: 3.5
Hmm. Épp a képeidet nézegetem, s közben Clint Mansell-t hallgatok. A képet meglátva egy olyan rendező ugrott be, akivel Clint Mansell dolgozott együtt: Daren Aronofsky. Ő használt ilyen kameraálllásokat a filmjeiben (Pl.: Pi). Hihetetlen hatásos!
Gratulálok ahhoz, hogy a képeid nem "csak" képek. Hangulatot és életérzéseket táplálnak, emlékeket ébresztenek. Ez igen ritka dolog...
nnanga válasza:
oo, nagy film is a "Pi" :) koszonom
Végig olvastam puruczki-val folytatott eszmecseréteket. Egyetértek a véleményeddel. Ezt eddig kevesen (vagy senki) nem fogalmazta meg az itteni "szociofotókkal" vagy portrékkal kapcsolatban, pedig sok kapcsán felmerülhet a kérdés.
Bevallom, én is gyakran ugyanolyan kívülllója vagyok a képemnek, mint a szemlélő. Ott voltam, és mégsem...
nnanga válasza:
elolvastam en is ujra, mar nem tudtam, mirol is irtam, hehe.
:)
nnanga válasza:
kodak tri-x -re. D-76-ban hivtam mint 1600-askent exponalt filmet. az arc azert igy is alexpos maradt.
"... masreszt a tortenet a fotos hozzaallasarol is vall. tud-e valamit a gyerekrol? foglalkozott-e az alanyaval vagy pusztan turistakent lekapta a latszolag sajnalatra melto anyatlan kiskolykot?
vajon mi a celja a fotosnak? nem mondhatom riportkepnek - nincs tortenete es a prezentacio sem illik hozza ezzel a mosott szepiaval -, de portrenak sem, mert semmi kapcsolatot nem mutatat a fotos es az gyerek kozott."
Igen, igazad van...ha nézem képeid mindenképp...
De nekem más célom van a fotóimmal mint neked....én illúziókat gyűjtök...., nekem a fotózás nem történet mesélés, nem "művészet", nem önmegvalósítás, nem saját látásmódom leképezése (vagy lehet, hogy részben igen...)...
Az "igazi" fotó persze ahhoz közelít amit Te szeretnél...
Én szeretem a természetet, gyerekkori álmaim helyszíneit, és onnan szeretném ellopni az "illúziót" egy tökéletes világról...illetve ami még maradt belőle...
Ilyen vagyok, szeretném elhesegetni az illúzióra vetülő árnyékokat (környezetrombolás, túlnépesedés...stb...), így ritkán fotózom a az igazi valóságot...
Egyszer elmegyünk erről a világról, én szeretném magammal vinni az illúzióimat, még ha tudom is a dolog nem erről szól...
nnanga válasza:
koszonom, hogy ezt megirtad. ez ellen persze nehez ervelni. megertem, ha nem akarsz kepileg szembesulni az arnyekokkal, ezert a "szepet" keresed, akar mi is legyen az. a dominikai kisfiut azert nem sorolnam az emlitett illuziok soraba, mert ahhoz nekem tul szomoruan fest. valahol atmenetet kepez a ket vilag kozott, hiszen szerepel nemi kritika a kepen, csak epp hianyzik az utolso lepes. mintha megiscsak ki szeretnel bujni a borodbol, az illuziok buraja alol.
Húúú, tudod mi jutott eszembe erről a képedről? Orwell 1984... A lyukszerű kitekintés, olyan, mintha a Nagytestvér egyik kamerájába jelentene éppen. Gratulálok, nagyon nagyon megfogott ez a fotó.
nnanga válasza:
koszonom
A maga nemében kiváló. Jó hangulata van, ügyesen elkapott pillanat. Grat! Csak a címét nem értem....
nnanga válasza:
... amikor kafka es Gogol osei egybeolvadnak ;) koszi
Jó lett, maga a városkép is érdekes lenne magában, a jó perspektíva miatt, de ez az alak nagyon megdobja itt az előtérben
Tetszik
Gratulálok
nnanga válasza:
na ne, a latoszog persze segit erdekesebbe tenni egy kepet, de alak nelkul kar lenne a kockaert ;) ... koszike
Piszok jó kép. Várom, hogy megmozduljon, és peregjen tovább ez a film. Biztos elaludt a gépész, ettől merevedett ki a szerepló, állt meg a film.
Ha egy képről ezek jutnak eszembe - történetet indít, felkelti a kíváncsiságom - mindig ötöst adok, mert szerintem a példa értékű képek ismérve ez.
Tetszik, nem tudom megmondani mitől, mint ahogy azt sem, miért példa értékű. Azt tudom ,számomra miért az.
Példa értékűnek tartom a kompoziciót és azt, ahogy az úr a nagy méretű képen néz.
Gratula!
nnanga válasza:
orulok es koszonom :)
De jó ilyen fotókat látni errefelé!!
Szenzációs..
Ez a szemszög, a tónusok.. és ez a látószög..hmm.. :))
Nagyon-nagyon tetszik!
Még ilyeneket!
Grat!
:)
nnanga válasza:
koszi, azert nem lehet am minden nap ilyen alakokkal osszefutni...
ez nagyon kemény.
ez a nézés, ez a beszerkesztés középre, de oldalra pillantva, hozzá a halszemesség... teljes hatáselérés nálam, tiszta kémfilm-kocka:)
nagyon jó kép, mit ragozzam :)
Grat!
nnanga válasza:
a kemseg bennem is megfordult :)
hát itt most hirtelen egymás után van két olyan kép, hogy azt mondom végre, és hogy bárcsak több ilyen kép lenne az oldalon. nagyon jo pillanat, ez a tekintet fantasztikus. magávalragad a világa, kézenfog és húz maga után. szépen a tonusok is és nagyon kontrasztgaztdag
nnanga válasza:
koszike
ez a kép szenzációs!
a te képeidet szeretem az egyik legjobban ez nem vitás, de ez még azok közül is kiemelkedik számomra...
Arthur Miller: Az ügynök halála
ez ugrott be a képedről elsőnek...másodsszor meg valami jó kis detektíves, krimi Agatha Chrisite-től...
a tónusok csodásak, egy kicsit bánom, hogy a minőség elég gyenge, de jelen esetben most ez sem érdekel...
a vignettálás nem tudom mennyire szándékos, de kíváncsi lennék anélkül milyen lenne...
a Tiszteletbeli tag szavazáson nem akartam elvi okokból szavazni, de mivel kreditet nem tudok neked utalni, így szerény szavazatommal szeretném az elismerést megadni neked..
és örülnék, ha gyakrabban töltenél fel képet...
Fülig Jimmy
nnanga válasza:
en legeloszor Krafkara gondoltam, mar amikor meglattam a fickot, a Per (Der Prozeß) hosere, aztan jott meg Gogol is... a vignettalas az objektiv hatranya vagy elonye (regi tokina 17mm manualis canonhoz). itt mondjuk direkt azert valasztottam, hogy filmszeru legyen a jelenet.
a cimet nem ertem, lehet, hogy csak nem ismerem fel az irodalom kepviselojet a kepen...
tetszik a kep torzulasa..egy picit olyan erzesem van, hogy az oreg bacsi beleszedul ebbe a rohano vilagba, s mintha az o szemszogebol latnam a kepet..
grat!
nnanga válasza:
pl. Kafka, Gogol ... koszike
Megvan ezen az akár illusztrációként is használható képen A - ha jól értelmezem - kafkai hatás, abszurditás, amelyet a rejtélyes figura közvetít a fotón keresztül. Én lehagytam volna a vinyettálásra hajazó sarkokat A képről, de ezért levonni nagy lelki szegénységről tanúskodna.
nnanga válasza:
en is pont kafkara gondoltam, a Per-re ;)
a vignettalas az obibol adodik, s kellett a filmszeru hatashoz, meg valahogy beleviszi a nezot is
tetszik, a kis betakarások miatt, szép, ennyi, így önmagában. bár kicsiben azt hittem, csak egy fekete keret kellene hozzá, hogy Benkő Imre kép legyen, ez nagyban már nem mondható el róla, más. és emiatt az öt.
nnanga válasza:
;) koszonom
Ez bitang jó! Kaffka jutott róla eszembe. Remek ez a karakter, és ahogyan a vonalak mind odafutnak a kalapjához, az is nagyszerű. Helyes döntésnek tartom a vignettálás megtartását.
nnanga válasza:
koszi. Kafka jo dolog :)
Scorsese
Elég erős foto ez igy, hatásos. Megmarad az emberben. A sarkokban való vignettalás nekem nem annyira tetszik. A nélkül is igen hatásos lenne a kép.
nnanga válasza:
lenne, talan :)
Nagyon komoly kep.
Nagyon jo kozpontos szerkesztes, aztan az a vignette olyan erzest ad, mintha nem is valosag lenne, hanem ez az utca es emberek csakis a fejeben, a kepzeleteben lennenek. Fekete a vignette, mint a kalapja, talan azert ket dologra asszocialok.
Grat!
nnanga válasza:
ez a fejben torteno valosag bennem is megfordult! koszi
Nem akartam ma értékelni, de nem bírom nézni ezt az átlagot.
Az ilyen fotók könyvbe valók. Biztos gáz volt hogy középre van szerkesztve az öreg:DDD
Sejtelmes nagyon rendben van.
age
nnanga válasza:
hehe, szerezz egy kiadot :)
nnanga válasza:
amugy krakkoban keszult a kep, azaz egy egesz sorozat - ezzel a gep+obi egyuttessel, a homogenitas vegett.
a képi világ nekem tetszik, az emberünk kiválasztása, csak az a gond vele, hogy tulajdonképpen semmi nem derül ki a képből, még az sem, hogy hol készült, melyik városban, a cimre sem találok semmi utalást és magamtól nem jövök rá sajnos. a középrehelyezes tetszik, az utómunka viszont nem a háttér elmosása, vagy életlenitése, meg ezek a vinyetták körbe a széleken sztem tök felesleges.
nnanga válasza:
:)
a cim valami tagabb szferara utal. sok mu letezik, amibe ez az alak beleferne. a nezore bizom. igy hat felesleges konretizalni idoben, terben a tortenet. nemde? a vignettalas a felszerelsbol ered. a regi gepek extrem nagylatoszoguvel marcsak ilyenek. nagyon kozel voltam az archoz, igy az is normalis, hogy nyitott blendene elmosodik a hatter :)
Nos valóban a mondanivaló a lényeg, a tartalom, de mégsem lehet összképileg a technikai kivitelezéstől elszakítani a fotót, ez a yin-yang...) HA megnézem nagyban, az ember feje szétesik valahogy, és ez - ha valaki ad a részletekre is - kissé zavaró. A zaj is elvonja a figyelmet - óhatatlanul azt nézi az ember, esik vagy mi... Ez indokolta a mérlegelésemben a 3 tized levonást amellett, hogy jó, kreatív kép.
nnanga válasza:
ertem, jogos, nem is a 3 tizeddel van a bajom, csak ismerve a hozzaszolasaid es a kepeid, ezen kicsit meglepodtem.
Fura, többféle asszociációt is ad a kép - egy rejtett kamerás felvétel valami kémsztoriból; egy pillanatkép a kisváros életéből; egy ember, aki lát - észrevesz és nem csak néz - stb. Mint ilyen, elgondolkodtatott, és mesélt - teljesítette feladatát. Számomra jó ezért. Ami nekem sok benne azért, a zaj és a túlélesítés.
nnanga válasza:
koszike. hm, az elesites mindig is gond, mert oskori monitorom van, de jo nagy, hehe. 0.3 unsharp van rajta, ami szinte alig. azert furcsalom, hogy teged szemcse es elesseg befolyasol a kepbiralatban.
udv Brusszelistanba
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.