Hali. kár hogy nincs éles pont a képen amibe a szem belekapaszkodhatna, Az emberke pedig elégé közelít a beégett kategória fehérjéhez.
Bocs de nekem kicsit semmitmondó.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. október 22. 09:04 - érzékenység: ISO200
- fókusztávolság: 99 mm ekv.
- rekeszérték: F2.8
- zársebesség: 1/20 sec
- Készítés helye (ország): Egyesült Államok
- Készítés helye: Chicago, Downtown
Náluk nem zöld a sétáló emberke, hanem kék. :)
kesztió válasza:
Szíved joga, hogy így véleményezd, kösz az értékelést. :)
Érdekes, szép éjjszakai fények, de egy kicsit jobban megkomponálhattad volna, így nagyon a levegőbe lóg.
kesztió válasza:
Hú, ez már lerágott csont, hogy jól meg van-e komponálva, avagy nem... azért próbáld a monitorodat megfelelő világosságszintre állítani, hátha látni fogod azokat a észleteket is, amik "ott tartják" a levegőben. :)
Kösz az értékelést.
Igen, látok részleteket is
de bármennyire is igyekszem előcsalogatni őket, és érdemben figyelembe venni, a sétáló emberke túlsúlyos, elnyom számomra minden mást
Nem véletlen nem pontoztam, és nem is okoskodni akartam, és nem is a konvencionálisat hiányolom belőle
kesztió válasza:
Lehet, hogy szándékosan túlsúlyos. (Amúgy Amerikában majdnem mindenki az, hehehehehehe! :))))
Még egyszer kösz, hogy megnézted, és értékelted.
Elfogadom,hogy neked tetszik a fotód,azt is elfogadom,hogy van még rajtad kívűl is akinek szintén tetszik.
Akkor miért nem fogadod el,hogy van akinek(teljessen pártatlanként)nem tetszik maradéktalanul?
Nem értem miért gondolod,hogy szigorú szabályok közé szeretném szorítani a képedet?
(Tekintsd meg nyugodtan az enyéim,nincs rejtve,nem hiszem,hogy erről szólnának.Igaz néha meg is kapom érte.)
Egyszerűen arról van szó(csak nem érzem szükségesnek,hogy mindent az utolsó szóig megmagyarázzak),hogy a gyalogoslámpa szabadot mutat,mennénk is előre de éppen a lámpa és tartó oszlopa utunkat állja.(Egyszerűen mondva nem logikus).
Ezen nem kellene felhúzni magad,ha TE annyira művelt és kreatív vagy akkor okulsz a kritikákból,ha nem akkor viszed tovább a nézeteid.Akkor esetleg előfordul,hogy legközelebb is lepontozzák a képeid,amin ismétcsak meg lehet sértődni.
Nem tudom,hogy a túlexponált és a mellette totál fénymentes területre mennyi pixelig húzódik át a C.A.ebben valószínűleg neked van igazad,az életlenséget említettem fő okként(mert így nincs egyetlen kapaszkodó,egyetlen éles pont sem a fotón.Gyakorlatilag bárki gondolhatja,hogy egy a kevés fény miatt elhibázott élességállítású képet tettél közszemlére) és én is kérdőjelet tettem ha figyelmesen olvastad volna.
Na ennyi!
Bocsánat,hogy teleírom az oldalad,azért külön bocsánatot kérek ha felzaklattalak.Nem állt szándékomban.
Azt azért megindokolhatnád Te is,hogy miért kék a lámpa fénye?
Maradok Baráti üdvözlettel.
kesztió válasza:
Na, valahogy így kell hogy kinézzen egy értékelés! :)
De amikor pont egy nappal ezelőtt egy totál életlen kép lett a nap fotója (egy kiváló lomográfia Lubitellel), természetesen felment bennem a pumpa, amikor életlenségről kezdtél beszélni, ráadásul mindenféle indoklás nélkül, holott azért a fotó(i)mon gondolom látszik annyi tudatosság, hogy ekkora "hibát" véletlenül nem követnék el.
Hasonlóan a harmadolással, középreszerkesztéssel, ezek mind olyan "szabályok", hogy lassan mindenkinek tele velük a hócipője.
Természetesen elviselem a kritikát, anélkül még ott sem lennék, ahol most vagyok, de szeretem, ha megindokolják, nem csak a képembe vágják a szabályokat.
Hogy lásd, mennyire nem neheztelek rád, azonkívül mert most tényleg indokoltad a nézeteidet, adok egy kis kreditet, feltéve, ha engedi a rendszer. :)
Sorry, nem engedi... :((
kesztió válasza:
Nem baj, jogod van hozzá, így is köszi a véleményed. Még egyszer.
kesztió válasza:
Óh, pont te nem pontozol? :)
Kösz a véleményt.
Legalább az"emberke"sziluettje volna éles,a fénypöttyök amúgy barátságos hátteret kölcsönöznek a témához.
Hibás a felső harmadolópontba középre helyezett szerkesztés.
Főképpen az életlenségért hármas.
Kék=krom.ab.(?!!!)
Üdv.
kesztió válasza:
Tankönyv, tankönyv, tanköny... Mikor fog már valaki kreatívan, a szabályok tágabb értelmezésével hozzállni egy fényképhez? Legalább indokoltad volna meg, MIÉRT von le a kép értékéből az életlenség, és főleg, az ún. középre szerkeztés...
Ha pedig úgy véled, hogy az ún kromatikus aberrációt tudatlanságból vagy véletlenül hagytam benne, és nem szándékos az effektus, nagyon meg lehet a véleményed rólam, de magadról is. Mióta van egy Leica obinak tizenvalahány pixeles színhibája széles látószögnél? Életlenség, nem CA!
Kösz, hogy megnézted.
kesztió válasza:
ok. rendben.
igen, LCD monitrom van, hatalmas kontraszttal és telítettebb színekkel, valamint a sötét árnyalatok és árnyékok nagyon könnyen bebuknak. ezek után elnézést kérek tőled. kb. 200 értékelésől 1* mindig adódik ilyen, hogy eme technikai ok miatt húzom le valakinak a képét, mert itthon nem érzékelem azt a különbséget.
kesztió válasza:
Ok, sajnos elég nagy a súlyod a pontozásnál... :))
Hát nem is tudom. Szerintem ez egy kicsit kevés egy képnek. Város, ...hm, hát ha nagyon akarom, de csak úgy a képtől függetlenül elhiszem...
A rendezetlen színes pöttyök között, a fekete semmiben, egy fénybumszliemberke kék aurával meg kis glóriával lebeg. Nem jut róla eszembe semmi, nem túl kellemes nézni, talán humoros, de számomra ez is rejtve maradt, nem is szép, ...
Nagyon kíváncsi vagyok mi volt a szándékod, és arra is ki mit lát benne. Talán többet fogok tudni, ha olvasom a véleményeket és a válaszaidat.
kesztió válasza:
Lásd alább. Nem is olyan fekete az a semmmi, sok jó kis részlet van még ott, ha jól be van állítva a monitorod... :D
Kösz a véleményt.
kesztió válasza:
Az aranymetszés az nem szabály, hanem ajánlás. :D Ennyire komplex kompozícióban sok, sok más faktor erősebb, mint az aranymetszés.
Mind olyan érzésem van, mintha túl sötét lenne a monitorod és nem látnád, mi is van a képen. Az én laptopomon látszik a tartóoszlop, és legalábbis jól sejlenek az épületek. De a fények anélkül is egyensúlyban vannak szerintem.
szellemes a kép, ti. hova indulhatok?! hisz nincs egy éles pont sem a képen, ami valamilyen irányra terelné a figyelmemet, a figura középen fel van függesztve, és ha indulna is visszatartja a homályos tér, a kompozició "alátámasztja" a figurát . Akárhogy nézem ez egy 5-ös kép, s megnyerte tetszésemet.
kesztió válasza:
Talán ideje volt, hogy valaki meg is értse a kompozíciót... Kösz. :)
De a hasonló, nem szokványos képek esetén vállalni kell a lepontozás rizikóját.
Végül is egy városi kis hangulat nem több. Hangulat az éjszakában. Kellemes színek, egyszerűség és megfontoltság jellemzi. Kellenek az ilyen fotók! A háttér lehetne szerintem fekete, mint fehér, az jobban passzol hozzá...
Vajk
kesztió válasza:
Köszi, sajnos fekete háttérrel nem jó, nem határolódik el rendesen, és nem akartam fehér keretet rakni.
Jó az ötlet nagyon!
A kérdés az, érdemes volt-e ennyire beégetni a sétáló kék figurát?
A háttérben látszódó színes fények akkor túl sötétek lettek volna?
Megnézném fele ilyen expoval is:-)
kesztió válasza:
A beégetés szándékos, rájátszottam a kék aurára, am a beégetés nélkül nem jelentkezett volna.
Talán, ha nem lenne ennyire homályos az emberke... Nem is tudom. Talán a vágás zavar, vagy a sok fekete körülötte (talán lehetne bele még utólag fényeket tenni, bár az már digit ill lenne), mindenesetre az emberke Angyal-szerűsége (Roger Moore után szabadon :-) olyan téma, amit fel lehetne még használni valahol. :-)
kesztió válasza:
Kösz, van aki azt kifogásolja, hogy túl világos, van, aki túl sötét... Az ilyen nem konvencionális munkákkal nem lehet mindenki ízlését kielégíteni.
A lenyeg tenyleg az emberken van, muveszi fotonak elmegy, viszont kar, hogy ennyire homalyos minden. S meg hangos is picit.
Ezenkivul mas hibat nem latok, jo fantaziaszulemeny.
kesztió válasza:
Ez legyen a legnagyobb zaj, amit valaha is látni fogok a gépemtől! :) Kösz az értékelést.
Azt ugye tudod, hogy nemrég cserélték a jeleket. Régebben a Dont walk és a walk felirat volt látható a lámpákon. Csak ebből nagyon sok baleset volt, mert a sok "okos" nem tudta értelmezni a felitatokat. Ezért kicserélték hát egy piros tenyérre és egy fehér járó emberre. Bár a fehér LED-eknek van némi kékes beütése...
Amúgy meg nem lenne rossz, ha valami éles is lenne a képen...
Inkább nem pontozom
Üdv: T
kesztió válasza:
Szándékosan nem éles, a sejtelmességre mentem. Kösz, amúgy a régi jelekből is akad még elég.
sok-sok színes fénypont a képen és egy nagyobb az előtérben. szerintem a kompozíción és vágáson mélyebben el kéne gondolkodnod, így nem tűnik eltervezettnek. valamint egy éels pont sincsa a képen, ami nem lenne baj, ha az előbb említett kompozíciót alkalmazod.
kesztió válasza:
Sajnos, az "előbb említett kompozíciót" nem említetted (értsd, nem fejtetted ki)sehol, így nem tudom, mit is kifogásolsz benne? Szerintem az ún. középre szerkesztés ellenére egyensúlyban van a kép, eléggé sokat gondolkoztam, amíg e megoldás mellett döntöttem. Remélem, nincs harag, de ezt nem tudom véleményként elfogadni.
Szia.
Nálunk is zöld:D. A kép ötletes, de szerintem vagy a shutter speed lehetett volna gyorsabb, vagy az aperture nagyobb mert a kék emberke kicsit elégette a képet.
Amugy az jól néz ki hogy a háttér homályos, de az emberke lehetne élesebb és kevésbé fehér.
kesztió válasza:
Az aperture kisebb, akarod mondani.
És mi az, hogy nálunk IS zöld, ha náluk kék?
A kép lényegét pedig azt látom, nagyon megértetted. :))
Amúgy jobban nézett volna ki kéken az emberke? Nem érdekesebb így, fehéren, kék aurával?
szia, nem lett rossz, erdekes, kicsit absztrakt. kar volt kozepre helyezni es kicsit a kornyezetet jobban ki lehetett volna exponalni, valamint tobbet mutatni belole. csinalhattal volna tobb expot, az egyiken a lampa van jol exponalva, a masikon a kornyezet es ps ben osszehozod.
kesztió válasza:
Szándékosan sötétítettem be. Őszintén szólva, még sötétebbre akartam, de pont az ilyen véleményektől féltem... :)) Ha jól van beállítva a monitorod, a háttréből még pont annyi látszik, pontosabban sejlik amennyi kell. Az ún. középre komponálást pedig ellensúlyozza, hogy baloldalon a fények függőlegesen húznak, jobb oldalon vízszintesen.
Azért mindenképp kösz a véleményt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.