BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. június 5. 11:26
  • érzékenység: 400
  • objektív: 18-55
  • zársebesség: 1s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Jászszentanddrás
Pokol

A freskót Aba-Novák Vilmos festette a jászszentandrási templomba 1933-ban. Nagyon nehezen fotózható téma a szinte megoldhatatlan megvilágítás miatt; remélem azért sikerült. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. június 5. | 22:26 | billseigs

hát igen, a kép jól sikerült, nyílván nagyon nehéz képeket fotozni, biztosan visszaadja az eredeti hatását mivel még én sem láttam
igen könyvbe illik ahova szántad, viszont én sem látok benne fantáziát, persze ez olyan hogy más meg az állatok fotozásában nem lát fantáziát,
ahogy előttem még egy páran én is tartózkodnék a pontozástól és a konrét vélemény mondástól
(az épületeket pl a környezet dobja fel, ha a képet a környezetével eggyütt ábrázoltad volna szerintem nem kötött volna bele senki, azért gratt!!!)

nagytomsky válasza:
Köszönöm! Mindenben egyetértek veled!

2006. június 5. | 22:02 | KirRoyal

Sikerülni sikerült, de sok értelme szerintem nincs lefotózni, és ilyen formában közszemlére tenni ezt az egyébként nagyon jó festményt. Felvetődik a kérdés: mi az, amit Te tettél hozzá a látványhoz?
Nem pontozom, mert eleve kívül esik azon a körön, aminek helye van itt - szerintem.

nagytomsky válasza:
Köszönöm, megértem az álláspontod!

adott pontszám: 5
2006. június 5. | 18:04 | mr.angel

Nagyon erős hatású a fotó, szerintem sikerült az, amit elképzeltél... :-) Nekem legalábbis ütős ez a kép...

nagytomsky válasza:
Köszönöm, örülök, hogy megértetted a kép mondanivalóját és ezáltal a szándékom!

2006. június 5. | 14:10 | Don berthy

Ez hihetetlen, h. ennyire szűklátókörű emberek vannak itt... :( egy épület lefotózása kreatív dolog?? egy bogár fotózása kreatív dolog??? Bármire rálehet mondani, h. nem kreatív dolog.

nagytomsky válasza:
Értem én, hogy a többiek miért huhognak, de én úgy érzem, hogy ennek a képnek is megvan a miértje. Nem hiszem, hogy korlátokat kellene állítanunk magunknak, hogy "mit szabad/illendő és mit nem" Egy portrét szerintem pl. könnyebb fotózni, mint egy templomi freskót. Na mindegy! Hála Istennek többeknek tetszik, mint akiknek nem. :)

2006. június 5. | 14:08 | Gyukli_Gyula

"Fényképezni mindent le lehet"
Ezt tartsuk szem előtt.
Dokumentálás céljából ez egy teljesen jó fotó, valóban sokunk soha nem fog elmenni megnézni.
Úgyhogy szerintem jó ötlet volt!

nagytomsky válasza:
Köszönöm, hogy értetted! :)

2006. június 5. | 14:01 | Gyukli_Gyula

Én festményt nem fotóznék, szerintem ezesetben nem beszélhetünk művészi fotóról, ha csak nincs benne valami hihetetlen többlet.
Viszont önző módon kiváncsi vagyok a Többiek váleményére... :)

nagytomsky válasza:
Oké! :)
És mi van, ha azt mondom, hogy a keresztet fotóztam? :)

2006. június 5. | 13:55 | agent01

A feladatot jól megoldottad, szépen visszadtad a képet. Bár nem tartom túl kreatív dolognak egy művészi alkotás lefotózását. Most látom erről már vita is folyt: )
Mindegy.
Üdv: age

nagytomsky válasza:
Igazad van, értem az aggályaitokat! Remélem ti is értitek az enyémet!

2006. június 5. | 13:20 | mephi

nézd, Don Berthy, kedves fotós és a többiek..

én épületeket sem fotózok, csak fényévenként egyszer, azt is akkor ha kulonleges.
nekem abban más egy ilyen és egy épület, hogy mig ott komponálsz, beleveszed az eget, a fényeket, egy kis kreativitást viszel a máűr elkészült épitményhez, addig ez egy technikai értelemben kiváló, kreativitás, egyediség és fotóértékileg egy hatalmas nulla. ennyi

nagytomsky válasza:
Ha ez a véleményed; elfogadom. Mégha nem is értek veled egyet!

2006. június 5. | 13:06 | blekem

szeretnék én is kiállni a fotós mellett, ugyanis van egy haverom, akinek az apja díszüveges ablakokat fotóz, profi módon (könyv is jelent meg többek között az ő fotóival is, ha érdekel valakit, itt olvashat róla: http://www.sunbooks.hu/portal/content/view/370/46/) ezek az ablakokat templomokban, régi házakban lehet látni, ahol nyilván nincsenek ideális fényviszonyok, ezért nagyon nehéz azokat úgy lefotózni, hogy meglévő fények, és a gép beállításai révén úgy adja vissza az ablak szépségét, ahogy azt élőben látná az ember. egy freskóval ugyanez a helyzet. és csak azért nem pontoztam az előző hozzászólásomban, mert nem láttam az eredetit...

nagytomsky válasza:
Köszönöm!
Az eredeti is hasonló ehhez! :)

2006. június 5. | 12:47 | kacsorp

mephi: miért vagy benne biztos, hogy neked van igazad? :-)

teljesen jogos az építész-párhuzam.

nagytomsky válasza:
Köszönöm!

adott pontszám: 5
2006. június 5. | 12:45 | kacsorp

először azt hitttem valami brutális ps-munka :-) ha ez valóban egy eredeti freskó-fotó (miért ne lenne az), akkor szépen oldottad meg az exponálást.

Gratula

Üdv:kp

nagytomsky válasza:
Köszönöm! :)
Valóban egy freskó!

2006. június 5. | 12:21 | Don berthy

mephi, kérlek támaszd alá észérvekkel, h. miért ne lenne igazunk? Ennyi erővel a fotozz fél galériáját lelehetne egyesezni, hisz ami egy fotón van azt mind alkotta valaki, és nem a fotós érdeme, h. úgy néz ki! Mostmár látod a készítés körülményeit is, leírta a fotós, kérlek magyarázd L, miben más ez mintha egy épületet fotózott volna!

ja és bocsi a fotóstol, h. itt vitázunk a képe alatt...de ez a szűklátókörűség, és talán mert valaki nem aludta ki magát, és ilyeneket pontoz felidegesít!

nagytomsky válasza:
Nem akartam provokálni senkit; őszintén szólva a "kettővel énelőttemi" fotó ihletett; ahol az előtérben egy kereszt áll, háttérben meg a freskó. Abba nem kötött bele Mephisto??? A téma ugyan az...
A freskó részlet a karzaton található; csak úgy lehetett fényképezni, hogy kijött a tűzoltóság lámpákkal én meg állványostól lógtam kifelé a korlátról. Azt gondolom legalább annyira megszenvedtem a képért, mint mikor épületrészletet (neadj Isten szobor részletet) fotózok. Már ha ez számít egyáltalán.

2006. június 5. | 12:10 | mephi

feladom. bocsanat kedves fotós.

de akkor sincs igazatok.

nagytomsky válasza:
Mennyiben magasabb rangú az építészet a festészetnél? Vagy a fotónál??

2006. június 5. | 12:09 | Don berthy

mephi, ennél szerinted nem lehet keresni a jó perspektívát? a világítást? ne legyél már ennyire szűklátókörű...ha jól látom a képen ez sem annyi, h. odament és szembe lefotózta! És az épület nem egy más álatal készített mű??? De!

nagytomsky válasza:
Köszönöm!

2006. június 5. | 12:06 | mephi

mit? hogy nem tetszik ha valaki más tollával ékeskedik?
más egy épületfotó, mert ott lehet variálni a lefotozando témával, keresni a jó perspektivát, világitást stb. ez egy más által készitett mü, amit te lefotoztál. semmi képi érték részedröl..

nagytomsky válasza:
Ez egy HATALMAS freskó egy részlete! Tehát variáltam és megtaláltam a jó témát és a legjobb megvilágítást. Pont, mint egy épületnél! Mivel nem ékeskedem más tollával, odaírtam, hogy egy Aba-Novák freskóról van szó! Ennyi talán elég. (Te odaírod a Hősök tere alá, hogy Zala György?)

2006. június 5. | 11:51 | Don berthy

na mephi ezt rólad nem gondoltam volna :(

nagytomsky válasza:
:)

adott pontszám: 5
2006. június 5. | 11:51 | Don berthy

Szerintem tökéletesen sikerült visszaadnod a hatást! Talán egy kicsit megdolgozva elég kemény illusztráció is kijönne belőle, remélem Cof666 kollega felfigyel majd rá :))) Nagyon tetszik a kép, és absolut nem értek egyet az 1esel amit kapott (bár mégnemtom milyen indokkal, de gondolom vallási szöveg lesz). Szerintem egy kis munkával szívesen látnám a digit ill. kategóriában is :)))

Üdv.:Berthy

nagytomsky válasza:
Köszönöm! A kép egy készülő könyv illusztrációja lesz... (ha bekerül...) :)
Köszi mégegyszer!

2006. június 5. | 11:49 | mephi

na, a festmény nagyon szép, fotó értéke a képnek meg nincsen. nem értem EZ miért jó? fotós oldal, te meg lefotózol egy festmény. ha valaki meg akarja nézni, elmegy múzeumba. csak a példastatuálás miatt 1.

nagytomsky válasza:
Ezt nem tudod megnézni múzeumban! Írtam! Ez egy freskó! Csak fotón vagy a helyszínen tudod megnézni!!! (Ha lefotózol egy épület részletét, akkor mit mondjak? Ez fotós oldal, nem építész??)

2006. június 5. | 11:34 | blekem

nagyon nehéz olyan képről véleményt nyilvánítani ami egy másik képet ábrázol. technikailag nyilván valóban nem lehetett könnyű, de mégsem osztályzom le, mert nem tudom mit is lehetne osztályozni. nem ismerem az eredetit, ezért azt sem tudom, hogy sikerült visszaadni a fotón ahhoz képest. nekem tetszik egyébként így ahogy van, a freskó és a fotó is ahogy megjeleníti, bárhogy is nézhet ki eredetiben, de pontozni nem fogom, ha nem baj. üdv b

nagytomsky válasza:
Köszönöm! És teljesen igazad van! A képet "kuriózumnak" szántam! :)