Érdekes látószög valamikor én is akarok egy ilyen képet készíteni
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. május 19. 22:02
Hasonlóan az "Ablakon kitekintve" c. képemhez, ezt is azzal a kis fényképezővel csináltam hobbyra menet. Bármikor ránézek, olyan érzésem van mintha fejem meg akarná fejelni a monitort:)Mintha sülyedne. Nagyon szeretek bringázni, gondoltam felteszek egy ilyet is. Semmi vágás, semmi ps.
Proci85 válasza:
köszi, valóban érdemes kipróbálnod. Legutóbb az olympusommal néztem hasonló szitut..bizony túl gyors volt...nem lett ilyen hatás. Ha tudod növeld a záridőt vagy vmi hasonló butább géppel csinált, mint amivel én is
van benne lendület, sőt hihetetlen, hogy nincs benne ps, de hiányérzetem támad mégis, ha ránézek a képre. üresnek érzem, legalább a jobb kezed lehetne a kormányon.
Proci85 válasza:
áh, úgy nem olyan hangulata, meg értékes helyet takartam volna el ami épp ezt az érzést kelti:)
Nem tudom mit fényképeztél! Levágtad a bicikli!!! : (
Az élesség nem rossz a biciklin de az ott alul nem tudom hogy hívják a kép alján az a kerek izé az homályos!Az út lehetett volna végig homályos de jó!
GRAT
Proci85 válasza:
köszönöm, hát az biztos h sok minden lehetett volna, de ez ilyen lett:) Szerintem ha végig homályos lenne az út, elmaradna a kormány utáni "csik hatás" ami a feelingjét adja szerintem, azért köszi benéztél:)
Érezhető a bringázás szeretete a képen, némi reklámmal, elengedett kormánnyal lazán fényképezve. Tényleg jól érvényesül a mozgás, de maga kép mégsem olyan különleges általános értelemben, persze egy megszállottnak annál sokkal többet jelent:)
Üdv Redna!
Proci85 válasza:
Az biztos, h többet jelent, köszönöm h értékelted:)
Az ötlet teljesen jó és egyedi, de máskor figyelj – már amennyire ez esetben lehet – a kompozícióra. Ha kell inkább vágd meg utólag. Szerintem dícsérendő a próbálkozás, további jó kattintgatást!
Proci85 válasza:
köszönöm a hasznos tanácsot! neked is további jó fotózást!
persze igazad van, lehet jo ezek nelkul is, de ezt itt nem lattam. lattam ellenben mar ebbol az otletbol epitkezo technikailag jol megcsinalt fotot amit elvezet volt nezni. nem a kedved akarom elvenni, csak batoritani a javitasra hogy egy igazi, tenyleg dinamikus, szaguldos kepet keszits
üdv
Proci85 válasza:
Rendben, értékelem és köszi a bátoritást:)
Voltak már fent ehez hasonló képek, amik szintén kaptak hideget, meleget.
Nekem igazából akkor sem jöttek be, mert egy kósza ötletnél nem láttam bennük többet. Sajnos a Te fotóddal is ugyanez a helyzet.
A kép kivágás sem az igazi: kilóg a kormány, villa fele is hiányzik, s a sport kategória sem a legtalálóbb.
Proci85 válasza:
Elfogadom, h igy látod, különfélék vagyunk. Valamikor nem is kell túl nagy mögöttes tartalmat keresni egy képben, sport kategórián kivül nem láttam jobb helyet, igaz tényleg szegélyezi a kategóriát:) Kormányban igazad lehet, lentebb okot már részlteztem:) Köszönöm, h irtál Palmi!
Nekem ez tetszik. Ötletes jó kép, főleg azzal a fényképezővel!:) Gondolom a többiek a kilógó kormányt is hiányolják, de nem kell az, a sebességen van a hangsúly és nem a kormányon, és így jó hogy a kilóméteróra van a képben. Gratulálok, remélem hozzájárultam a kép átlagán!:)
Proci85 válasza:
:) Köszönöm szépen, örülök h sikerült megfognod a lényeget. Készült egy másik kép is, teljes kormánnyal viszont azon kevésbé érződik ez a hatás. Gondolom láttad a gépet, készitéskor nem lehetett eltalálni h mi kerül marad a képen:) Az átlaghoz pedig bizony hozzájárultál, külön köszönet érte;)
egyszeru kiserlet a zaridovel, nem tobb. arra jo, hogy megismerd a geped kepessegeid, nem latok benne olyat, ami masnak erdekes, vagy tartalmas lenne. vegulis mi lett volna a kep celja ?
Proci85 válasza:
a hatás, amit a kép első ránézésekor érzel, és éreztek a lentebb szólok. Kár h számodra nem jött át. Régen nagy bringás voltam, mára már kevesebbet tekerek, de a sebességet, a dinamikát és azt azt a bizonyos "lefejelős" érzést láttam meg benne. Ezen érzések átadása volt a kép célja, semmi több. De egy egyesnél esnél talán mégis több:)
Azért a " (gyenge, kerülendő, hibás út)" -ba való bekategorizálást szeretném ha kifejtenéd kicsit. Lehet nem készitettem elő órákat, nem dolgoztam naphosszat utómumkákkal, de attól egy kép még érhet vmit és lehet jó, mindezek nélkül is spontán megvalósitásból:)
Jó pillanat, grat a biciklihez is :) Más vágással ötös: alulról, és jobbról vágni, a stucni kerül a középvonalba, a kormányrúd az alsó harmadba, a km óra szintén jobb harmadba csúszna így, ritmusos szerkesztett kép lenne.
Proci85 válasza:
Köszi,2 éve megdolgoztam ezért a bicóért (értettségi:)) Köszi szépen a részletes iránymutatást is, ki fogom próbálni! Ezeket nem láttam meg, fent próbáltam vágni, de akkor veszitett a hatásából. Ezt nem kifogásoltad, szal talán jó, h nem bántottam:)
Nagyon ritka hatás, a vetítési szög és a gyújtótáv változás miatt érdekes effektet kaptál, külön gratula, hogy az elmosódás határa egy fix objektumhoz, a kormányhoz viszonyítható.
Proci85 válasza:
Köszönöm ezt a mélyreható értékelést. Ha lehet, máskor is térj be hozzám:)
Pláne, ha 22 km/h sebességgel haladtál a sebességmérő szerint. Szóval szerintem ez a nincs PS dolog nem fedi a valóságot. Másrészt meg nem szégyen az, ha használod, csak ügyesebben kellene :).
Proci85 válasza:
Nem tudom mi itt a szokás, mindeki PSezik, lehet azért néztek furcsán arra aki nem. Én megmondom őszintén én egyelőre annak a hive vagyok, h ha lehet nem utómunkázok (főleg ha akarnék se tudnék, de épp ezért nem is erőltettem a megtanulását). A kép a fotós ügyességét, masinája milyenségét tükrözze, ne azt h hogy tudja kihasználni sz.gépe lehetőségeit.
Nem akarom többX igazolni magam, 1. mert nem ér nálam egy kép, néhánnyal több pont, h ilyen dillóság miatt hazudjak, elvi kérdés:) másik pedig ha megnézed ezt a linket: http://www.mustek.de/ger_/html/produkte/gsmini2.htm
láthatod milyen csúcsgépről van szó...hetekig csak azt kellett tanulnom h h lőjem el úgy h ne mozduljon be, mert elkenődött..na 22km/h épp ezt váltotta ki belőle, épp igy:)
Ez elképzelés jó, de ezt a semmi PS dolgot nem egészen hiszem el. A kormány alatti részen szvsz egyértelműen látszik, hogy motion blur van a képen, ugyanis ha menet közben készíted el a fotót, akkor nem csak a kormány alatti résznek kellene bemozdulnia. Másrészt az állóra "exponált" rész és a bemozdult között eléggé látszik a viszonylag hirtelen átmenet, és a csíkozás is túl szabályos, ami szintén megerősíti az effekthasználatot.
Proci85 válasza:
A pontozást köszönöm, a hitetlenséget, nem tudom..Berthy kollágámat megkérded, sztem őt is egy őszinte embernek ismeritek, biztosan nyilatkozik majd az én PS tudásomról:) ami nagy 0. Linuxot használok, semmi warez, elvi kérdés nálam. Gimp fent van, a naplementés képből vágtam rajta. Ezt a bicós képet pedig a Gthumb képnézegetővel kisebbre vettem h ne legyen olyan nagy. Az a baj, h buta gép volt, igy nem irt exif adatokat, peig elküldeném az eredetit, h lásd a paramétereit. Amúgy én is el-el tudtam csodálkozni milyen képeket képes csinálni ez a kis pöttöm:)Totál spontán jött,lekaptam a kormányt menet közben 1 éve és most felraktam.
Nem csak szuper géppel lehet jó fotót csinálni. Grat' - és vigyázz, nem csak a monitort ne fejeld meg, elhasalni se lenne jó....
Proci85 válasza:
Köszönöm szépen! Nagyon jól esik végre egy kis pozitiv rekció is, nem tudtam biztosan jó ötlet volt-e/lesz e ilyen "bóvli" géppel készült képeket feltölteni, de 1 évig ezzel fotóztam..ezzel kezdtem az alapozást és hű társam volt, amennyire tudott, gondoltam ennyi hirnév jár neki:)Köszönöm még1x, h irtál!
Proci85 válasza:
Hasonlóakat tudnék mondani Neked is, köszönöm szépen! Bizony jól végezte, de mára már nyugdijsorba küldtem, ősszel vettem egy Olympus C-370-et, régit pedig alkalmakkor hugiék viszik el. Majd idővel újakat is teszek fel, csak lenne még pár számomra kedves kép, amit szivesen megosztanék veletek:)
Különösebben a kép nem tetszik, viszont amit leírtál, és az a hatás, amit kelteni akarsz a képpel az benne van! Tényleg olyan, mintha épp haladnék a bringával és ha nem figyelek, akkor "lefejelem a monitort" :). Szóval hatás elérve, grat.
Proci85 válasza:
Örülök, h sikerült a hatást átadni, jól érzékelted:) Köszönöm!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.