- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Havasi Pál (3,96)
összesen: 668 darab
Szia! Igen érdekes "kísérleti" fotó. Egy egyszerű tárgyat mutat be vizuálisan és jelentésében is több réteggel. A színek nagyon jól alkalmazkodnak ehhez a sokoldalúsághoz. Nagyon egyben van, hajszálnyi hiba sincs rajta. Pont olyan amilyennek lennie kell egy "tudatalatti valóságban". A tövisektől csak egy lépés választja el a bibliát, és máris az emberiség egyik legnagyobb történetéhez érkezünk. Ez persze kivetíthető személyes életútra is. A témához illik a vérre emlékeztető halványpiros árnyalatok. Ha ezt a színt kiveszük, akkor lehetne akár monkróm is, ami a művészi eszközök egyik erőteljes formája. Tartalmas, erős alkotás amibe mindenki azt lát bele amit akar - így részben személyes, részben világi, részben színes, részben monokróm összetett alkotás. A lét és nemlét határán mozgó örök körforgás szimbóluma is lehetne ez a kép! (Azt nem tudom mennyire volt tudatos vagy inkább ösztönös ez az ábrázolás)
A képre adott pontszám: 5
Nem találok szavakat! Az év egyik fotója nálam! Ez már fotóművészet! Tartalom-Minőség-Játékosság-Tudatosság-Szakértelem!
A képre adott pontszám: 5
Jessz!!! Sejtettem, hogy egy "öreg" fotós kísérlete! Túl szép a kép tisztasága és a színek árnyalata ahhoz, hogy egy új bejelentkező munkája legyen! Tapasztalt fotósban kialakul egy olyan ösztönös gépbeállítás, amiből nem tud engedni akkor sem ha visszafogottabb arcát akarja megmutatni! Ez a fajta egyszerűbb beállás valóban nem a mindennapi fotózásod része szerintem. Tovább szerkesztve valóban mehet magazinba! A dőlésről és a könyökről pedig úgyis tudsz mindent! Hasznosak az ilyen próbálkozások!
Látszik, hogy nem mindennapos, nem rendszeres tevékenységed az ilyen beállítású fotó készítése - így különösen is tetszik nekem! A modell perfekt, az ötlet nagyszerű, a kiexponálás szép. Profi utómunkával mehetne magazinba! Kettő hiba van rajta. A háttérnél látszik, hogy pár fokkal jobbra dől a kép. Illetve a modell "bal" könyöke hiányzik, azaz izületben lett elvágva szerkesztésnél, ami ilyen fotóknál súlyos hiba. Ezekre figyelni kell.
A képre adott pontszám: 4.5
Ebben a témában/helyszínen sokkal, de sokkal több lehetőség van! Látszik, hogy tudatos, de az is, hogy nagyon nem jó ez a fotó! Utómunkával javítani nem lehet, hiszen részben pont az rontott rajta! Rendkívül szűk és így zsúfolt lett a fotó. A túlzottan sok információ miatt megborul a kép egyensúlya! Számtalan hasonló alkotást láttam évtizedek alatt, de azoknál a fotó 1/3-át az égbolt uralta - és te ebből vettél el területet! Látványra már zavaró, pedig egy fotó nem zavarhatja a nézőt, mert az rossz irány. Felemás ötlet a monokróm használat. Ha a "színtelenség" jól áll a fotónak akkor tud csak hasznos lenni! Ez a téma színesben is nagyot tud ütni, ha jól van elkészítve! Viszont pont ez a legfőbb probléma! Az ff. ebben az esetben kifejezetten álmosítóan egyhangú. Mint amikor nem eredetiben fekete-fehér egy kép, hanem a színes felvételt akarják utólag ff-re erőszakolni. Nincsenek meg benne a látványos hatást kiváltó mélységek-magasságok, árnyalatok. Nincs benne élet! A technika utólag nem tud mit kezdeni vele, egysíkú monotonná válik az utólag változtatott fotó. Végezetül rendkívül zajos, minden részletében életlen fotó. Valószínűleg csak ezért lett utólag módosítva, mert a színes változatban látványosabbak voltak azok a hibák amit a technika gyengesége okozott sötét fényviszonyok mellett. El kell fogadni, hogy a technikának is vannak határai amit nem szabad eröltetni. Vannak fotók amiket el kell engedni. Egy kis plasztikázással még nem lesz belőle olyan "művészi" alkotás, ami nagy nyílvánosság előtt remekműnek minősülne. Ez akkor is egy rosszul sikerült, nem eléggé átgondolt, középszerű alkotás sajnos, pedig lehetne sokkal de sokkal jobb!
A képre adott pontszám: 3
Remek macska, remek környezetben, remek hangulattal, remek minőségben, remek beállításokkal! Ez egy remek fotó! Egyedülálló a maga kategóriájában.
A képre adott pontszám: 5
Nem tudom, hogy civakodás-e, de profi fotó remek pillanatban az biztos! Szép, igényes alkotás. Talán a színeket érzem kissé visszafogottan szerénynek.
A képre adott pontszám: 5
Olvasva más kritikát is, a fotó mellé kell állnom, hogy valóban pontosan annyi fény van a modellen amennyire éppen szükség van! Egy hajszállal sem töb vagy kevesebb. Mesterien lett kimérve! A természetességet nekem a fotó lágysága valamint a modell tiszta tekintete adja. Talán ez utóbbit hiányoltam a másik képnél. Zajosnak viszont egyáltalán nem mondanám! Olyan kritikákat olvasok néha mintha nem ugyanazt a képet néznénk néhányan! A szemmel alig felfedezhető egyenletes "szemcsésedés" nem hiba, henam olyan eszköz a fotós kezében ami az ilyen "Illúziókat" megjelenítő, kicsit álomszerű fotóknál erősíti a vizuális hatásokat! Azt pedig mellékesen nem értem, hogy olyan illet szakmai kritikát mások felé aki még egyetlen egy fotót sem töltött fel ide, hogy elbíráltassa képeit, valamint megmutathassa hogyan kell valamit jobban csinálni.
Szép, de valahogy nem jön át az élet rajta. Olyan mintha egy professzionális usa marketing anyagba pillantanék bele. Kicsit több természetesség hiányzik még hozzá ízesítőnek. "Munka megbízásra" - ez a mondat jut eszembe róla első benyomásként. Ebből a szempontból viszont vitathatatlanul tökéletes!
A képre adott pontszám: 4.8
Ez nagyon ott van...! A megszokott extra minőség mellé valamiféle személyesebb, emberközeli hangulat is körülveszi ezt az alkotást - ami pedig ebben a glamour műfajban fokozottan nehéz, hogy egyszerre címlap modell és magánember is legyen!
A képre adott pontszám: 5
Szia! Kellemes hangulatú jól tájolt fotó az évszaknak megfelelő fényekkel. A maximumot kihoztad belőle, amit ilyenkor a természet enged.
A képre adott pontszám: 5
Tudatos, de kommersz. Ha fotótechnikai trükköt alkalmazok, az nem jelenti automatikusan, hogy értékes vagy művészi alkotás. Azokat ugyanis hasznos tartalommal kell megtölteni. Ez inkább egy üres lufi. Látványos de semmit nem jelent. Egyszerű hatásvadászat. Hangulatkép kategória tévedés, mert nincs semmilyen olyan atmoszférája ami érzelmi benyomást keltene. A fás háttér kifejezetten rossz és erősen dől jobbra! A lámpák klasszikus fénysugara ellentmondásba keveredik a kék-piros modern fényhatással. A tükröződő arc "mosolya" és baljós színe önarckép helyett ördögi, kísértetiesen ijesztő. Ez a fotó az össze nem illő elemek értelmetlen keveredése. Minőségben nemcsak gyenge, de tartalmát tekintve igencsak hibás út! Az újragondolás reményében jobb pontot adok rá mint amennyi a jelenlegi valódi értéke.
A képre adott pontszám: 2
Határozottan tetszik! Értelmes fotó! Repülős téma egyedi megközelítésben életképet eredményez. A pillanat, a szerkesztés, az ötlet csillagos! Az álló alak testtartása és sárga ernyő olyan hangulatot teremt ami plusz hangulattal tölti meg a képet! Egyszerű mégis többrétegű fotó!
A képre adott pontszám: 5
Szia! Az észrevétel és a monokróm színhasználat az a két dolog amitpozitívan meg lehet említeni a fotóról. Minden más sajnos hibás. Miért f2.8 a rekeszérték??? Azért, hogy az élesség csak a cica orrára és szemére essen? Minden más életlen! Úgy nem lehet bemutatni egy élőlényt, hogy nem nézhető minőségű. Az 1/1600 zársebesség minek? Egy statikus fotón mozdulatlan macskához? Nekem a nagysebességű sport repülőknél elég volt 1/1000! Az az érzésem vagy nem tudsz, vagy nem tudod alkalmazni a technikai ismereteket. Mint aki csak automata üzemmódban kezeli a fényképezőgépét. Fotózáshoz nem elég meglátni a témát. El is kell készíteni a képet. Ahhoz pedig ismerni kell, és a helyzethez rugalmasan alkalmazni a kézi beállításokat a minőség érdekében.
A képre adott pontszám: 3
Szia! Az egész fotó úgy ahogy van, nem jó. 1: Technikailag tekintve a minőség nagyon gyenge. Szinte egyáltalán nincs rajta pontos, részletgazdag, éles terület. Ezt az obit elég lett volna 40mm körül állítani és annyira közel menni a rózsához, hogy a keresőben (vágás nélkül) pontosan azt lásd amit a végleges képen is látni akarsz. Ezután fókuszálni. Az értékek nagyjából helyesnek tűnnek, valószínűleg az utómunkával mégjobban rontottál a fotón javítás helyett! A fotó ugyanis sötét, ami a láthatóan túlzó szaturáció egyik eredménye. f/8 rekeszértékkel és 1/100 zársebességgel ez a fajta obi egy hajszállal szebb képet rajzolt volna ki. A fotó alsó felén már képzaj is megfigyelhető. 2: Témáját tekintve megkérdezem, hogy mi az értelme? Mi az a fontos tartalom, közlendő amiért meg kell örökíteni egy teljesen mindennapos, hétköznapi ágat? Milyen új értéket ad a nézőnek? Az ország bármelyik településén bárki, bármelyik nap tud ilyen fotót készíteni ha kisétál egy ilyen rózsabokorhoz. Ráadásul azok között több olyan is lesz, ami ennél sok jobb minőségű, részletgazdag, élethű, tiszta világos kép! A címből adódóan a téma a rózsa! A néző ha nem valami művészi vagy alternatív megközelítésről van szó (És itt nincs) akkor a rózsa virágzatát keresi, mert a rózsa név egyet jelent a virággal. Az ami szépséget ad, az ami érdekes a növényben. Itt minden van, csak éppen maga a rózsa mint virág nincs! Maga a fotó lényege, a téma fő része hiányzik! Így a fotó értelem nélkül marad. Fotózáskor ha nem kifejezetten cél, akkor a visszatetszést keltő, csúnya részleteket nem fotózzuk. (Rothadás, gombásodás, penészedés, váladékozás, stb) Itt mégis az az első ami a néző szemébe akad, egy 5 Ft-os méretű fekete elhalás a közvetlenül szemben lévő levélen! Biztos volt több olyan ép levél is amit le lehetett volna fotózni ez helyett! Erre sem figyeltél. Olyannak tűnik, mintha nem fotós módjára tudatosan átgondolva - mit is akarsz valójában - közelítetted meg a témát, hanem ahogy esik úgy puffan éppen előttem van valami amiről csak úgy készítek egy fotót, hátha jó lesz valamire! Valójában ezek nem is olyan nagy problémák az utómunkához képest! Amit fotózással sikerült elérned, azt az utómunkával teljesen leromboltad. Olyan valószerűtlenül természetellenesek a színek, mintha egy vödör festékkel nyakonöntötted volna a rózsa leveleit. Ez a fajta túlszaturálás a populáris városi giccsre jellemző. Minek? Önmagában nem lett volna jó a kép? Az ilyen beszűkült sötét keret a Plázás papírboltok "romatikus" faliposzterein és a kommersz álomvilágú mobiltelefon-fotósok között divat. Halmozottan hibás elgondolás, hogy törekedtél egyszerre a háttérelmosás látványosságára, majd utómunkában a szaturálásra - amivel az egész háttérelmosást felülírtad, agyoncsaptad, feleslegessé és értelmetlenné tetted, mivel a sötét keret szinte mindent látványt eltűntetett a háttérből ami addig volt! Összefoglalva: Van egy átgondolatlan témájú és átgondolatlan szerkesztésű fotó aminek a minősége nem a legjobb, esztétiakilag és tartalmilag pedig egyáltalán nem jó. Utólag javítani nem lehet. Újra kellene fotózni az egész képet más megközelítéssel, nagyobb figyelemmel,pontosabb beállításokkal. Utómunkát pedig olyan mértékkel alkalmazni, ami a fotóval harmónikus egységet alkot -és nem pedig megerőszakolni mint ahogy a mostani túlzó beállítás megosztja a figyelmet!
A képre adott pontszám: 2.5
- (5)
Tudom. Nem először szavazok rád! Nem is másodszor :) Viszont nem bírtam kihagyni azt a címet amit kitaláltam! Muszály volt valami indokkal leírnom!
Laura (4,99)
Szó sem lehet róla! Már így is rengeteg segítséget, tanácsot. és baráti jó szót kaptam tőled!
Laura (4,99)
Szia! A fotó készítője erősebb érzelmi kötődés miatt alapvetően is magasabbra helyezi a fotóját, főleg ha egy ennyire bájos hölgy szerepel rajta! Én ennél racionálisabban csak azt tudom értékelni, amit a szemem közvetít. Nekem nagyon tetszene ez a felvétel, ha több türelemmel egy üde, virágos, fényes évszakban és napszakban készült volna el. Ez most ilyen bármikor lőhető egyszerű felvétel. Amikor egy családtagunkat megörökítjük a sokadik lovaglás közül az egyikben. Nem jön át olyan erő, plusz érték ami felhívná magára a figyelmet. Nincs vonzereje a háttérnek, a fényeknek és a színeknek. Cselekmény nincs, álló pillanat a fotó erejéig. A mélységélesség nem megfelelő. Főleg a ló nyakára esett a fókusz, a hölgy arca már kevésbé éles - pedig ez az arc lehetne a fotó koronája! (Ráadásul zavaróan fényes, szinte világít az arc) Címnek is a hölgy van megjelölve nem a ló, mégis a ló kerül előtérbe a részletgazdagabb láthatóság és a remek színe miatt. Így nem azt adja a kép, amiről szól(na) eredetileg. Ez olyan családi emlékképnek való fotó, kisebb pontatlansággal. Viszont idegenek előtti szereplésre ennél többre van szükség a tartalmát illetően. Így jó minőségű, de középszerű, bármikor bárki által elkészíthető, kevés tartalommal bíró fotó. A kreatívitást hiányolom.
A képre adott pontszám: 3.4
Lépcső (4,5)
Köszönöm a jutalmat! Igyekszem olyan fotóra fordítani ami számodra is tetsző lehet!
G43 (4,85)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.