- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA kisszsombor (4,43)
összesen: 40 darab
- (5)
Milyen szépen összejön a dinnye, a rúzs és a haj vöröse. Meglepö ehhez a kékes színezet, jó kontrasztban van a dinnyéhez társuló fülledt meleg képzetével. Tetszik a középre rendezett kompozíció. A vinyettálást kicsit erösnek érzem, de értem a motivációt mögötte, nagyon egysíkú a háttér.
A képre adott pontszám: 4.5
Kilátástalan (5)
szuper játék a vonalakkal, alakzatokkal. Valószínüleg a fekete-fehér is jót tett neki. Ha egy kiállítást nem is nyerne meg, mindenképp értékelendö, hogy megláttad a lehetöséget ebben az egyébként érdektelen ablakban.
Szerintem az emelné ki az átlagból, ha megjelenne valami plusz, szokatlan, netalán mozgó dolog a képben. Egy virág cserépben? Egy elsuhanó alak elmosódott képe?
Szerintem az emelné ki az átlagból, ha megjelenne valami plusz, szokatlan, netalán mozgó dolog a képben. Egy virág cserépben? Egy elsuhanó alak elmosódott képe?
A képre adott pontszám: 4
- (5)
Imádom az ellenfényt! Melyik fotós nem? Az elvarázsolt hangolatra, amit az utómunkával (color grading) értél el, rátesz még egy lapáttal a ködösség sejtelmessége. Ez még reggeli pára, vagy grilleznek a környéken? :)
A képre adott pontszám: 5
- (4,93)
Ilyen gyönyörü modellel nagyon mellélöni (érted, löni :P ) nem lehet. Na persze, ez nem igaz, igenis szükség van a tehetségre és gyakorlatra. Kiváló portréfotót hoztál létre, a kompozíció nagyon kellemes a szemnek. Az arcon megjelenö éls napfény nem zavaró, söt kell is a nyári hangulat megidézéséhez, amihez a szalmakalap és a gabonamezö a háttérben is nagy segítség. Az utómunkával elért színek is megfelelnek a nyári hangulatnak. Gratula!
A képre adott pontszám: 5
Nincs címe (5)
Nagyon bolondos, hóbortos pillanat. Tök jó, hogy az eglsz kép rózsaszínes, alig üt el az arcszín a háttértől. Ellenben a rúzs szépen kiugrik. Tetstzik a kompozíció is, a lágy fények.
Talán fények tekintetében nekem az arcról hiányzik egy kis élet - vagy csak az zavar, hogy a szemgödör eléggé sötét? Gratulálok!
Talán fények tekintetében nekem az arcról hiányzik egy kis élet - vagy csak az zavar, hogy a szemgödör eléggé sötét? Gratulálok!
A képre adott pontszám: 4.5
Krónika (5)
Ezt nevezem szociofotónak! (most fel kellett pillantanom a kategóriára, hogy meggyőződjek róla, te is így gondolod :) )
Mennyi minden van e képben! A viaszosvászon terítő, a koszos fal, s falvédő, a csempék, az anyagok váltoratos mintázata, na és persze Engi Imre tekintete. Micsoda élettörténetet rejthet...
A megvilágítás szinte tökéletes, így kell az adott körülményekből a maximumot kihozni, gratulálok!
És milyen érdekes, hogy a színek mennyire jól működnek, habár szocifotó esetén mindenki zsigerből a fekete-fehérre asszociál. Le a kalappal!
Mennyi minden van e képben! A viaszosvászon terítő, a koszos fal, s falvédő, a csempék, az anyagok váltoratos mintázata, na és persze Engi Imre tekintete. Micsoda élettörténetet rejthet...
A megvilágítás szinte tökéletes, így kell az adott körülményekből a maximumot kihozni, gratulálok!
És milyen érdekes, hogy a színek mennyire jól működnek, habár szocifotó esetén mindenki zsigerből a fekete-fehérre asszociál. Le a kalappal!
A képre adott pontszám: 5
* (0)
Bárcsak ülne ott valaki leszegett fejjel, szomorúan, reménytelenül.
Pont ez az érzés jár át a képet látva. A zsigeri undor az ilyen közintézményektől, az ellenszenv az előző rendszer iránt, ami hátrahagyott ránk sok, túl jól ismert építészeti megoldást, és még több emberi, viselkedésbeli beidegződést, melyek megváltozásához generációknak kell kihalnia, és felnőnie.
A nyitott ablak, ami beengedi az éltető napfényt, és lám, bent mégis sötétség uralkodik. Vajon milyen vész előjele ez?
Mint láthatod, a hangulat így, ember nélkül is átjön. És mi a szerepe egy fotónak, ha nem ez: elgondolkodtat... na persze a gyönyörködtetésen kívül :)
Üdv!
Pont ez az érzés jár át a képet látva. A zsigeri undor az ilyen közintézményektől, az ellenszenv az előző rendszer iránt, ami hátrahagyott ránk sok, túl jól ismert építészeti megoldást, és még több emberi, viselkedésbeli beidegződést, melyek megváltozásához generációknak kell kihalnia, és felnőnie.
A nyitott ablak, ami beengedi az éltető napfényt, és lám, bent mégis sötétség uralkodik. Vajon milyen vész előjele ez?
Mint láthatod, a hangulat így, ember nélkül is átjön. És mi a szerepe egy fotónak, ha nem ez: elgondolkodtat... na persze a gyönyörködtetésen kívül :)
Üdv!
Röpke lepke... (4)
Azok a színek! Elbűvölőek! Szuper, ahogy a kavalkád ellenére mégis ki tud emelkedni a lepke, hála a (tudatos) háttérválasztásnak.
A rekeszt, és így a mélységélességet tökéletesen választottad meg: szinte hihetetlen, hogy bár a távolabbi szárny nem egy síkban van velünk, mégis sikerült az egészet élesen tartani. Sőt! Még a virág is éles. Miközben az felénk közelebb eső szárny már belesüllyed a homályba, remekül érzékeltetve a mélységet - tulajdonképpen szépen rímel az elmosott háttérre.
Ami zavar, az a kicsit levágott virág - a képarányon (16:9?) látszik, hogy tudatosan dolgoztál a kompozíción, így gyanítom, lefelé már nem lehetett nyitni, vagy van ott valami zavaró dolog. Gratulálok!
A rekeszt, és így a mélységélességet tökéletesen választottad meg: szinte hihetetlen, hogy bár a távolabbi szárny nem egy síkban van velünk, mégis sikerült az egészet élesen tartani. Sőt! Még a virág is éles. Miközben az felénk közelebb eső szárny már belesüllyed a homályba, remekül érzékeltetve a mélységet - tulajdonképpen szépen rímel az elmosott háttérre.
Ami zavar, az a kicsit levágott virág - a képarányon (16:9?) látszik, hogy tudatosan dolgoztál a kompozíción, így gyanítom, lefelé már nem lehetett nyitni, vagy van ott valami zavaró dolog. Gratulálok!
A képre adott pontszám: 4.8
murypeti válasza:
Köszönöm az értékelést. Véleményed után meg kellett néznem az eredeti képet, miért is vágtam le. A virág aljából, szirmaiból eleve hiányzott valamennyi, de a fő ok, hogy nem volt annyira dekoratív. Így a vágás mellett döntöttem.
"Szuper, ahogy a kavalkád ellenére mégis ki tud emelkedni a lepke, hála a (tudatos) háttérválasztásnak." - na, pont így láttam ott akkor én is. Ezért született a kép. Köszönöm, hogy észrevetted.
Üdv, Péter
Köszönöm az értékelést. Véleményed után meg kellett néznem az eredeti képet, miért is vágtam le. A virág aljából, szirmaiból eleve hiányzott valamennyi, de a fő ok, hogy nem volt annyira dekoratív. Így a vágás mellett döntöttem.
"Szuper, ahogy a kavalkád ellenére mégis ki tud emelkedni a lepke, hála a (tudatos) háttérválasztásnak." - na, pont így láttam ott akkor én is. Ezért született a kép. Köszönöm, hogy észrevetted.
Üdv, Péter
szabadság (3)
Szia! Úgy látom
Jól megtermett madár, kár, hogy nem repült közelebb: úgy látom, ez egy elég erősen croppolt kép. Ez önmagában nem lenne akkora baj - hisz mindenkinek vannak korszakai. Mikor így, mikor úgy szeretjük feldolgozni a képeket - ez is az útkeresés része. Engem éppen inkább a "ne vágjunk, komponáljunk a helyszínen" felfogás motivál erősebben. Persze fontosabb ez ott, ahol a mélységélességgel játszunk, ahol pl. nádas, vagy fák veszik körbe a tárgyat, vannak az elő- és háttérben. Így itt ez a szempont itt elhanyagolható.
Ami miatt mégis bánt a dolog: ha már vágás, akkor legyen benne koncepció. Itt ugyanis a madár sem nincs tökéletesen középen, sem nem hagytál előtte némi teret - érzékeltendő a mozgását, a dinamizmust. Netán akár mögötte, hogy egy kis feszültséget kelts. Honnan jött? Ki üldözi?
Sajnos így nem érzem benne a koncepciót, bár a szögletes kivágás és a kompozívió megszerkesztése tudatosságra utal.
Technikailag annyit kifogásolnék, hogy (legalábbis az én monitoromon) sajnos be van égve a madár szárnya - persze nehéz elkapni a jó expót, hisz rikítóan fehér a madár.
Az elkapott pillanat viszont szép! Ritkán látni, mekkora nagy szárnyfesztávolsága is van ezeknek a jószágoknak.
Csak így tovább, gyakorlat teszi a mestert!
Jól megtermett madár, kár, hogy nem repült közelebb: úgy látom, ez egy elég erősen croppolt kép. Ez önmagában nem lenne akkora baj - hisz mindenkinek vannak korszakai. Mikor így, mikor úgy szeretjük feldolgozni a képeket - ez is az útkeresés része. Engem éppen inkább a "ne vágjunk, komponáljunk a helyszínen" felfogás motivál erősebben. Persze fontosabb ez ott, ahol a mélységélességgel játszunk, ahol pl. nádas, vagy fák veszik körbe a tárgyat, vannak az elő- és háttérben. Így itt ez a szempont itt elhanyagolható.
Ami miatt mégis bánt a dolog: ha már vágás, akkor legyen benne koncepció. Itt ugyanis a madár sem nincs tökéletesen középen, sem nem hagytál előtte némi teret - érzékeltendő a mozgását, a dinamizmust. Netán akár mögötte, hogy egy kis feszültséget kelts. Honnan jött? Ki üldözi?
Sajnos így nem érzem benne a koncepciót, bár a szögletes kivágás és a kompozívió megszerkesztése tudatosságra utal.
Technikailag annyit kifogásolnék, hogy (legalábbis az én monitoromon) sajnos be van égve a madár szárnya - persze nehéz elkapni a jó expót, hisz rikítóan fehér a madár.
Az elkapott pillanat viszont szép! Ritkán látni, mekkora nagy szárnyfesztávolsága is van ezeknek a jószágoknak.
Csak így tovább, gyakorlat teszi a mestert!
A képre adott pontszám: 3
Sorok (5)
Eszeveszett hipnotikus a kép. Ha nem lenne a hátoldalak mintázata eltérő, már-már elhinném, hogy CAD-ből renderelt grafika. Vajon ha lenne egy hiba a "kristályszerkezetben" - mint például egy ott ülő ember, kitört, vagy netán egy sárga szék - hozzáadna a fotó értékéhez, vagy éppen elvenne belőle? Mesteri, gratulálok!
A képre adott pontszám: 5
A vihar előtt (2,87)
Érdekesen vibrál a kép, nagyon sok a részlet, a finom textúra rajta (víz, fák), az ff konverzió jó lett. Minderre pedig ráfolyik a balról érkező fenyegető sötétség.
A jobb oldali építkezésnek tűnő kerítés engem kicsit zavar, talán arról az oldalról lehetett volna még vágni.
A jobb alsó sarokban lévő földmunkákkal viszont sajnos nem nagyon van mit kezdeni, ha az aljából is vágtál volna, akkor az értékes vízfelületért már kár lenne.
Személyes érintettség okán is tetszik a kép: én is fotózgattam már erről a hídról árvizet pl., illetve legutóbbi egyetememet is itt, balra végeztem.
Grat a képhez!
A jobb oldali építkezésnek tűnő kerítés engem kicsit zavar, talán arról az oldalról lehetett volna még vágni.
A jobb alsó sarokban lévő földmunkákkal viszont sajnos nem nagyon van mit kezdeni, ha az aljából is vágtál volna, akkor az értékes vízfelületért már kár lenne.
Személyes érintettség okán is tetszik a kép: én is fotózgattam már erről a hídról árvizet pl., illetve legutóbbi egyetememet is itt, balra végeztem.
Grat a képhez!
A képre adott pontszám: 4
Kukucs (3,8)
Szia!
Először is tchnikaliag: az élesség szépen a madár szemén van, ez mindenképp pozitív. Egy kissé tágabb rekesszel azonban véleményem szerint nem ártott volna jobban elmosni a háttérben látható rácsos ablakot (ekkor az érzékenységgel is lejjebb szaladhattál volna, ami nagyításnál sokat számíthat a kép minőségét illetően).
A színek szép telítettek, tetszik a kép meleg hangulata.
Elsőre azt mondaném, hogy a középre szerkesztett madárka nem tetszik, bár látom az igyekezetet, a rézsutosan futó törzs/háttér vonal végülis jól osztja a teret.
És végül személyes vélemény, de én sosem rontanék el egy fotót a rátett logóval. Ha félted, hogy ellopják, ne rakd fel a netre. Bár én inkább reménykednék, hogy valami nagy cég teszi ezt, és akkor jól be lehet őket perelni ;)
További jó kísérletezést!
Először is tchnikaliag: az élesség szépen a madár szemén van, ez mindenképp pozitív. Egy kissé tágabb rekesszel azonban véleményem szerint nem ártott volna jobban elmosni a háttérben látható rácsos ablakot (ekkor az érzékenységgel is lejjebb szaladhattál volna, ami nagyításnál sokat számíthat a kép minőségét illetően).
A színek szép telítettek, tetszik a kép meleg hangulata.
Elsőre azt mondaném, hogy a középre szerkesztett madárka nem tetszik, bár látom az igyekezetet, a rézsutosan futó törzs/háttér vonal végülis jól osztja a teret.
És végül személyes vélemény, de én sosem rontanék el egy fotót a rátett logóval. Ha félted, hogy ellopják, ne rakd fel a netre. Bár én inkább reménykednék, hogy valami nagy cég teszi ezt, és akkor jól be lehet őket perelni ;)
További jó kísérletezést!
A képre adott pontszám: 4
Vihar előtt (2,22)
Szia! A színek szépek, ezt meg kell adjam neked, de ezen kívül egy olyan érzés kerít csak hatalmába a képet nézve, hogy telibefotóztad az eget, és kivágtál belőle egy darabot. Szerintem nagyon nehéz olyan égfotót csinálni, ami hatásos anélkül, hogy valami egyéb elem ne lenne a képen (horizont, templomtorony, nemtudom...)
A szemem nem tud megkapaszkodni egy pontban, leszalad a képről hol balra, hol a lenti belógó sötét részre.
A kiemelt részlet izgalmas, de a kép megkomponálásával én még tovább kísérleteznék. Üdv!
A szemem nem tud megkapaszkodni egy pontban, leszalad a képről hol balra, hol a lenti belógó sötét részre.
A kiemelt részlet izgalmas, de a kép megkomponálásával én még tovább kísérleteznék. Üdv!
A képre adott pontszám: 3
Ferenc (5)
Szia! Kiváló beállítás, nagyon jó ez a kissé elgondolkozó, megpihenő, mégis mélyen a kamerába néző tekintet. Technikailag is gyak. hibátlannak tartom a a képet, a mélységélesség a fotóalanyon, a megvilágítás, a kontraszt mind rendben van, az egyetlen apróság, ami zavar az a bal felső fekete folt, és a jobb oldali világos folt. Ezeken lehet, hogy segített volna egy 1-2 értékkel tágabb rekesz, bár akkor elképzelhető, hogy az arc élességének rovására is ment volna. Gratulálok!
A képre adott pontszám: 4.7
színtér (5)
imádom :) tökéletesen egy síkban van minden, mintha valóban csak egy absztrakt festményt látnánk. A színek összhangja, a vágás, a keret...minden passzol. Gratulálok!
A képre adott pontszám: 5
- (5)
Azt hiszem, nem én leszek az első, aki a sokat emlegetett ellenfény témát felhozza: a klasszikus kezdőfotós-ökölszabályt felrúgva egy csodálatos képet sikerült készítened vsz.
A nap által hátulról megvilágított hajkorona szuperül kiemeli a modelled egylbként sötét haját a sötétzöld háttérből, illetve a bal felső sarok világossága is a modell feje irányába húzza az ember tekintetét.
A többi hely sötétsége kiválóan megy a kép hangulatához, kiváló kép! Gratulálok!
A nap által hátulról megvilágított hajkorona szuperül kiemeli a modelled egylbként sötét haját a sötétzöld háttérből, illetve a bal felső sarok világossága is a modell feje irányába húzza az ember tekintetét.
A többi hely sötétsége kiválóan megy a kép hangulatához, kiváló kép! Gratulálok!
A képre adott pontszám: 5
ahétszázát, nagyon durva arca van ennek a kis kabócának. A nevére keresve csupa olyan fotót dob fel a google, amiről egy másik állat néz vissza, nem pedig a te képed főszereplője.
Ez számomra azt jelenti, hogy elértél egy nagyon fontos célt: makró segítségével olyan nézőpontból mutattad meg a kabócát, amiből kevesen ismerik.
Nagyon jó portré, nem tudok elvonatkoztatni az álcázó alakjától, az agyam mindenáron egy kis, sárkányszerű lényt akar belelátni. holott tudom, hogy a szemei azo ka kis, barna golyók, így a feje is sokkal kisebb, mint ahogy láttatja magát.
A mélységélesség tökéletes, a háttér is remek, technikailag szuper szerintem.
Egy kérdés: ha 11-es a rekesz, hogy lehetett elég 1/180-as exp. idő? Ha fordítva volt fent az objektív, nem legtágabb rekeszen volt? vagy manuális állítógyűrű is van rajta?
Ez számomra azt jelenti, hogy elértél egy nagyon fontos célt: makró segítségével olyan nézőpontból mutattad meg a kabócát, amiből kevesen ismerik.
Nagyon jó portré, nem tudok elvonatkoztatni az álcázó alakjától, az agyam mindenáron egy kis, sárkányszerű lényt akar belelátni. holott tudom, hogy a szemei azo ka kis, barna golyók, így a feje is sokkal kisebb, mint ahogy láttatja magát.
A mélységélesség tökéletes, a háttér is remek, technikailag szuper szerintem.
Egy kérdés: ha 11-es a rekesz, hogy lehetett elég 1/180-as exp. idő? Ha fordítva volt fent az objektív, nem legtágabb rekeszen volt? vagy manuális állítógyűrű is van rajta?
A képre adott pontszám: 5
vcsaba válasza:
Köszönöm hogy megnézted a képet,és értékelted.Örülök hogy tetszik.
Az összes makrófotómat ezzel a rekesz és expóértékkel készítem.Vakus derítést használok házi készítésű softboxal.
Csak a vakú fényerejét szoktam változtani,az aktuális fényviszonyok fügvényében.Az F11-es érték fordított objektívnél nem ugyanaz ha jól tudom mint normál esetben.Főleg hogyaz egész egy harmónika kihuzaton van és még az obi is zoom-os
Mivel a keresőkép még napsütésben is majdnem teljesen sötét,igy egy ledes segédlámpát szereltem a kihuzatra az élesség beállítására.
Az egész kéziágyúm így ebben a formában kb 2,5 kg .
Köszönöm hogy megnézted a képet,és értékelted.Örülök hogy tetszik.
Az összes makrófotómat ezzel a rekesz és expóértékkel készítem.Vakus derítést használok házi készítésű softboxal.
Csak a vakú fényerejét szoktam változtani,az aktuális fényviszonyok fügvényében.Az F11-es érték fordított objektívnél nem ugyanaz ha jól tudom mint normál esetben.Főleg hogyaz egész egy harmónika kihuzaton van és még az obi is zoom-os
Mivel a keresőkép még napsütésben is majdnem teljesen sötét,igy egy ledes segédlámpát szereltem a kihuzatra az élesség beállítására.
Az egész kéziágyúm így ebben a formában kb 2,5 kg .
Egy adag (5)
*mély = még
de ha már javítanom kellett, egy kérdés: milyen megvilágítást használsz? gyanítom itt azért már valami komolyabb softboxról lesz szó...
de ha már javítanom kellett, egy kérdés: milyen megvilágítást használsz? gyanítom itt azért már valami komolyabb softboxról lesz szó...
Egy adag (5)
úúristen, most érzem csak, ideje lenne vacsorázni valamit: azonnal összefutott a nyál a számban a túrógombócokat nézve.
Kiváló fotó, akarva sem tudnék belekötni semmibe: technikailag term. tökéletes, de mint összerakott kompozíció is remek. Aki próbálkozott már ételfotózással, szerintem tudja, mennyire nehéz minden részletre ügyelni, nekem például nincs mély egy olyan minőségű fotóm sem a témában, amit ide feltölthetnék. Neked azonban ez itt sikerült: a krém a porcukor, a félbevágott gombócok és a lefolyó szósz mind arra csábítanak, hogy megragadjam a villát, és belekóstoljak. Grat!
Kiváló fotó, akarva sem tudnék belekötni semmibe: technikailag term. tökéletes, de mint összerakott kompozíció is remek. Aki próbálkozott már ételfotózással, szerintem tudja, mennyire nehéz minden részletre ügyelni, nekem például nincs mély egy olyan minőségű fotóm sem a témában, amit ide feltölthetnék. Neked azonban ez itt sikerült: a krém a porcukor, a félbevágott gombócok és a lefolyó szósz mind arra csábítanak, hogy megragadjam a villát, és belekóstoljak. Grat!
Textúrák (5)
Szia!
első benyomás: na, biztos mindenki ezt fogja szidni: miért van levágva a tál alja? Aztán rájöttem, hogy a hülye én vagyok, nem teljes ablakban nyílt meg a kép :)
Komolyra fordítva a szót: nagyon jók a fények, szuper kontrasztos a kép, ráadásu la pite vörösesbarnás-sárga színe kellően harsányan elüt a már-már színtelen háttértől, miközben az asztallap barnája jól harmonizál vele.
A mélységélesség szerintem jó: így, hogy az eleje tök éles, és gyak. a főrtárgy feléig ez változatlan, nekem tetszik.
A háttérben bokésodó üvegek textúrája nagyon tetszetős, de az eldöntött whiskys üveg engem kissé zavar: erőltetettnek érzem, mivel az nem természetes állása. Kissé úgy tűnik, mintha csak a kompozíció miatt, a pitevél való térbeli kedvéért került volna oda. Ezért vonok le némi pontot.
első benyomás: na, biztos mindenki ezt fogja szidni: miért van levágva a tál alja? Aztán rájöttem, hogy a hülye én vagyok, nem teljes ablakban nyílt meg a kép :)
Komolyra fordítva a szót: nagyon jók a fények, szuper kontrasztos a kép, ráadásu la pite vörösesbarnás-sárga színe kellően harsányan elüt a már-már színtelen háttértől, miközben az asztallap barnája jól harmonizál vele.
A mélységélesség szerintem jó: így, hogy az eleje tök éles, és gyak. a főrtárgy feléig ez változatlan, nekem tetszik.
A háttérben bokésodó üvegek textúrája nagyon tetszetős, de az eldöntött whiskys üveg engem kissé zavar: erőltetettnek érzem, mivel az nem természetes állása. Kissé úgy tűnik, mintha csak a kompozíció miatt, a pitevél való térbeli kedvéért került volna oda. Ezért vonok le némi pontot.
A képre adott pontszám: 4.7
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.